Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 767
Hei, jeg lurer på om hvordan prosessen er hvis jeg bruker en vann distiller til hjemmebrent, er det noe jeg burde passe meg for? Mvh tørst østlending
Du må antakelig får regulert varmeeffekten, slik at du ikke destillerer på 100 grader. Mulig det blir en utfordring å bare regulere varmeeffekten, uten av effekten til kjølevifta påvirkes.
Sist endret av maniiac; 11. februar 2020 kl. 16:15.
Bruke selv en slik i mine yngere dager.. Var rett å slett bare tut å kjør..
Sist endret av esselte12; 11. februar 2020 kl. 17:57.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av maniiac Vis innlegg
Du må antakelig får regulert varmeeffekten, slik at du ikke destillerer på 100 grader. Mulig det blir en utfordring å bare regulere varmeeffekten, uten av effekten til kjølevifta påvirkes.
Vis hele sitatet...
Ren alkohol koker på 78 grader, og jo mer vann, jo høyere kokepunkt. Men det koker på det kokepunktet det har, og det skal koke hele tiden for å få en jevn dampstrøm.

Sånn at så lenge apparatet klarer å slå ned all damp til destillat, så burde denne være trygg å bruke. Men jeg ville ikke satt den på og gått og lagt meg.