Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1985
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Må ha sykemelding fra mandag av og lurte på om noen har vært gjennom prosessen.

Har luftveisinfeksjon++ hvis noen lurer, og hjemmesiden til legekontoret mitt sier klart ut at jeg ikke skal møte opp der med slike symptomer.

Er det for travelt på legekontor nå for å få sykemelding på dagen? Jeg sendte inn en e-konsultasjon fredag men ser nå at dette ikke er for hastesaker og lurer på om jeg bare må ignorere denne og ringe på mandagsmorgen og purre på?
Ved mistanke om smitte skal du ringe fastlegen eller 116117. De vil gjøre en vurdering av hvordan du skal gå frem ifht undersøkelser og sykemelding.
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Kan si at i mitt tilfelle er jeg personlig veldig lite bekymret for smitte. Holder til en plass hvor det ikke er mange tilfeller + har vært syk et par uker med samme symptomer allerede.

Dette har nå utviklet seg til luftveisinfeksjon og har ikke lenger muligheten til å jobbe normalt selv med hjemmekontor. Bortimot umulig at jeg faktisk har corona vil jeg si ettersom jeg ikke har vært rundt andre i risikogruppen eller i store sammenkomster.

Må vel bare ringe mandagsmorgen. Har mistet stemmen noe som også er grunnen til at jeg trenger sykemelding. Kjipt da jeg allerede har betalt for e-konsultasjon regner jeg med.
Er det ikke innført 14 dagers egenmelding som følge av viruset?
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Vet at de endret reglene slik at arbeidsgiver kun betaler 2 dager før staten tar over, men hadde ikke fått med meg dette om egenmelding.

Ønsker minst mulig økonomisk ulempe for arbeidsgiver da dette er et lite privat firma, så hvis egenmelding betyr at arbeidsgiver direkte må betale for flere dager så er kun sykemelding akseptabelt.
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Fikk sjekkket opp og ser at dette var ved permitteringer.

Ser at det er anbefalt at arbeidsgiver godtar egenmelding så da blir det nok ordning på det uansett, har en dialog med arbeidsgiver.
Noen som vet om gravide og deres samboere har prioritet i forhold til testing?

Og av nysgjerrighet, noen her som har blitt testet og vil fortelle litt om hvordan det foregikk? Svar samme dag, eller dagen etterpå?
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kollega fikk svar på 27 timer (testet lørdag ettermiddag), men så hadde han også attest på at vi er kritisk personell, så det kan ha spillt inn (men det kan også kun ha vært nødvendig for å få han testet).