Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 4097
Nå ble jeg dimittert under innrykk i militæret, etter at jeg hadde vært borti noe jeg ikke skulle ha vært borti. Nå har jeg ikke lyst til å gå rundt å si det til alle, ettersom jeg har kommet hjem med en gang liksom... er det noen som har noe forslag til hva jeg kan si? En sannsynlig grunn til å dimittere samme dag som innrykk.
Si at du ble sendt hjem av den grunn at du hadde ryggskade eller noe? Si at du foreksempel har skeiv rygg, veldig normalt og da slipper du militæret.
Astma, epilepsi, dårlig syn, vondt kne?

Forsvaret tar inn færre og færre til førstegangstjenesten, så du kan nesten bare si at de ikke hadde behov for deg, og i og med at du ikke hadde spesielt lyst til å være der uansett, så fikk du lov til å dimme.
Sitat av caperno Vis innlegg
Astma, epilepsi, dårlig syn, vondt kne?

Forsvaret tar inn færre og færre til førstegangstjenesten, så du kan nesten bare si at de ikke hadde behov for deg, og i og med at du ikke hadde spesielt lyst til å være der uansett, så fikk du lov til å dimme.
Vis hele sitatet...
Epilepsi? Seriøst? Anbefaler du han å istedenfor å fortelle vennene sine at han ble dimmet fra militæret, at han har en funksjonsforstyrrelse i hjernen?
Sist endret av Dyrdal; 20. august 2010 kl. 11:54.
Sitat av Dyrdal Vis innlegg
Epilepsi? Seriøst? Anbefaler du han å istedenfor å fortelle vennene sine at han ble dimmet fra militæret, at han har en funksjonsforstyrrelse i hjernen?
Vis hele sitatet...
Ble nevnt som et forslag blant fler, ingen vits i å kverullere rundt det.

Ga KP ved feil, innlegget ditt er BS
Sitat av Istra Vis innlegg
Ble nevnt som et forslag blant fler, ingen vits i å kverullere rundt det.

Ga KP ved feil, innlegget ditt er BS
Vis hele sitatet...
Ja, flere forslag. (OT): Om jeg kommer med et forslag om hvordan vi kan selge mer brød i en butikk og kommer med forslagene: Mer reklame, lavere priser, sprøyte hestemøkk på brødene, lage et finere design på pakningen så skiller noe seg ut. Jeg vil si at det å anbefale epilepsi er i samme grad veldig dumt.
pojpoj's Avatar
Trådstarter
24 3
Kan liksom ikke si at jeg har en alvorlig sykdom liksom.. For det må jo være fortrolig, og ettersom jeg ikke har noen kroniske sykdommer, så blir det vanskelig. Men skeiv rygg er jo ikke dumt..
Må ha en grunn ettersom jeg skal fortelle det til sjefen liksom. Og da orker jeg ikke å si at jeg røyka liksom.
Si at du savnet mamma og ville hjem, det funket for en kompis av meg. Han ble faktisk sendt hjem av den grunn, 18 timer etter at flyet hans landet, og han skulle møte opp til førstegangstjeneste, var han hjemme igjen.
Sist endret av Dimergon; 20. august 2010 kl. 12:10.
pojpoj's Avatar
Trådstarter
24 3
Poenget er ikke hva jeg skal si til militæret, poenget er hva jeg skal si til venner, kolleger osv.
Jeg ble ikke dimittert frivillig, for å si det sånn.
Jeg leste det. Bare si til kompisene dine at du savna mamma.
du kan si du gikk dit, og når du snakket med psykologen fortalte du hvor lite motivert du var for militæret os.v. og at han sendte deg hjem. (og ja, det er et gyldig argument, slik jeg ble sendt hjem)
pojpoj's Avatar
Trådstarter
24 3
Ja, ikke sant. Vært borte i 3 timer og savner muttern.. kan bli problemer med å få til en hyttetur liksom!
Sitat av pojpoj Vis innlegg
Ja, ikke sant. Vært borte i 3 timer og savner muttern.. kan bli problemer med å få til en hyttetur liksom!
Vis hele sitatet...
du kan si du ikke ville i militæret, og brukte det som unnskyldning og sa til psykologen du ikke var motivert o.s.v. og at han sendte deg hjem. Du trenger ikke si at du faktisk savner din mor
Sitat av pojpoj Vis innlegg
Ja, ikke sant. Vært borte i 3 timer og savner muttern.. kan bli problemer med å få til en hyttetur liksom!
Vis hele sitatet...
si du fikk dra hjem igjen etter en prat om at dette ikke passet deg og du følte det ikke var riktig retning, deretter forteller du det faktum at man slipper lettere og lettere militæret. Eller, så kan du si du ble sendt hjem pga overdrevet bruk av ordet "liksom". Det sistnevnte er mer sannsynlig.

Dine venner og kjente er nok bare glad for å se deg igjen etter å ha trodd det ble flere måneder
"Øko-Terrorist"
Kompis fikk dra hjem pga. tinitus(Piping i ørene) kan jo dra den?
Si du fikk påvist migrene

Eller du kan si at du ikke likte deg der, derfor prata du med legen og sa du ville hjem.
Sitat av tr80r Vis innlegg
Kompis fikk dra hjem pga. tinitus(Piping i ørene) kan jo dra den?
Vis hele sitatet...
Jeg slapp selv militæret av denne grunn. Si at du har tinnitus som følge av skudd med gevær eller no..
Si at du har sosial angst.
er som tilligere nevt ganske lett å slippe i dag hvis man vill, selv fikk jeg bare et brev i posten som sa at jeg slapp (uten noe grunn for dette)

har aldri senere fått spørsmål om jeg har vert i militæret eller hvorfor ikke (i jobbsammenheng)

går nok bra skal du se
Du kan no alltids ta den gamle "jeg sa jeg var homo, pasifist, osv får å slippe militæret".
Man kan jo også alltids si at man ble dimmet pga personlige årsaker som ingen andre har noe med?
Vi hadde flere på troppen vår som ble dimmet etter hørselstesten de første dagene i løpet av rekrutten, så virker som om det er vanlig at hørselen ikke er helt på topp blandt dagens ungdom pga. musikk.
One of the good guys
2rs1's Avatar
- Hørsesltesten er nok beste alternativet, vet om flere som røk på denne, selv om de sterkt ønsket å være i militæret.
- Synstesten (?)
- Rygg
- Tidligere skade (?)

Eller enkelt og greit at du fikk spørsmål om du var motivert for et år i forsvaret, svarte "egentlig ikke", og fikk så spørsmål om du ønsket å dimme. Skjer innimellom hvis det dimmer færre enn de forventer.
Sitat av Dyrdal Vis innlegg
Epilepsi? Seriøst? Anbefaler du han å istedenfor å fortelle vennene sine at han ble dimmet fra militæret, at han har en funksjonsforstyrrelse i hjernen?
Vis hele sitatet...
Han var ute etter en troverdig forklaring, og hvem ljuger egentlig på seg epilepsi? Dessuten så er det sikkert lettere å fake enn f.eks astma (reklame) eller ett vondt kne (finere design). En epileptiker kan gjerne gå gjennom livet med kun ett anfall, så da vil denne løgnen fungere uten at han trenger å ta "ristedansen" på gulvet dersom noen skulle trenge en overbevisning. Han trenger heller ikke halte eller hoste. Men hvem i helvete bryr seg egentlig?
Sist endret av caperno; 22. august 2010 kl. 00:42.
«Kneproblemer». Det enkle er ofte det beste.
du kan si du har problemer i tærne.
Sitat av pojpoj Vis innlegg
Nå ble jeg dimittert under innrykk i militæret, etter at jeg hadde vært borti noe jeg ikke skulle ha vært borti. Nå har jeg ikke lyst til å gå rundt å si det til alle, ettersom jeg har kommet hjem med en gang liksom... er det noen som har noe forslag til hva jeg kan si? En sannsynlig grunn til å dimittere samme dag som innrykk.
Vis hele sitatet...
gratulerer med dim og velkommen hjem!
De hadde for mange rekrutter i troppen, og du ble dimmet sammen med 15 andre.