Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 6939
hei, for en uke tilbake så ble jeg stoppet av politiet. Jeg ble da tatt med 1,5 gram Marihuana og kompisen min som som satt på ble også stoppet med en gram av hasj. Vi satt i arresten i 4 timer før de slapp oss ut. De beslagla telefonen min som jeg fikk tilbake etter 3 dager. Jeg fikk også en bot på 1000kr. Politiet har fortsatt førerkortet mitt og jeg lurer på om de har rett til å beslaglegge den. Politiet tok heller ikke urin prøve av meg eller blod prøve. Kan jeg kreve å få lappen tilbake? Jeg var ikke beruset i det hele tatt under kjøringen.
De skal vel ha bevis, før de kan gjøre det?
Sitat av Poverud Vis innlegg
De skal vel ha bevis, før de kan gjøre det?
Vis hele sitatet...
Har man fått bot så har det vel allerede blitt bevist

Ja, dem kan det. Dem kan også kreve at du pisser reint i 6-12 mnd før du får den tilbake. Jeg går for øyeblikket til ukentlig pissing nettopp pga dette.
Trådstarter
4 0
Sitat av xacto Vis innlegg
Har man fått bot så har det vel allerede blitt bevist

Ja, dem kan det. Dem kan også kreve at du pisser reint i 6-12 mnd før du får den tilbake. Jeg går for øyeblikket til ukentlig pissing nettopp pga dette.
Vis hele sitatet...
Men de har jo ikke bevis på at jeg har røyket før? Jeg har aldri røyket jevnlig og får helt sikkert negativt om jeg skulle tisse nå. Innrømte du til politiet at du røyker jevnlig? og fikk du positivt første gang du skulle tisse?
Sitat av Theondie Vis innlegg
Men de har jo ikke bevis på at jeg har røyket før? Jeg har aldri røyket jevnlig og får helt sikkert negativt om jeg skulle tisse nå. Innrømte du til politiet at du røyker jevnlig? og fikk du positivt første gang du skulle tisse?
Vis hele sitatet...
Jeg innrømte hasjbruk ovenfor fastlegen. Jeg har kun levert negative prøver, så det har ikke noe å si på om man er "skyldig" eller ikke. Jeg har førerkortet fremdeles, men jeg har muntlig kjøreforbud inntil jeg har pissa reint i 6 mnd. Hvis jeg ikke gjør det så melder han videre til fylkeslegen, som melder videre til politiet, som tar førerkortet mitt. Dem trenger ikke noe mer enn en innrømmelse, eller at man blir tatt for besittelse i ditt tilfelle for å ta førerkortet inntil videre.

Det kom nye og strengere regler i fjor høst rundt førerkort og bruk av rusmidler eller legemidler med rød varseltrekant.
Jeg vet, det suger balle
Sist endret av xacto; 18. juni 2017 kl. 16:23.
Trådstarter
4 0
Sitat av xacto Vis innlegg
Jeg innrømte hasjbruk ovenfor fastlegen. Jeg har kun levert negative prøver, så det har ikke noe å si på om man er "skyldig" eller ikke. Jeg har førerkortet fremdeles, men jeg har muntlig kjøreforbud inntil jeg har pissa reint i 6 mnd. Hvis jeg ikke gjør det så melder han videre til fylkeslegen, som melder videre til politiet, som tar førerkortet mitt. Dem trenger ikke noe mer enn en innrømmelse, eller at man blir tatt for besittelse i ditt tilfelle for å ta førerkortet inntil videre.

Det kom nye og strengere regler i fjor høst rundt førerkort og bruk av rusmidler eller legemidler med rød varseltrekant.
Jeg vet, det suger balle
Vis hele sitatet...

Det er veldig kjipt as... Men tusen takk for at du tok deg tid til å svare, det betyr veldig mye for meg
det har blitt helt sjukt, jeg inrømmet bruk en gang på høsten 2015, fikk ei bot på 2k som jeg betalte og i 2016 ble jeg stoppet da jeg kjørte firmabil på jobb uten førerkort, fikk da i utgangspunktet 6mnd sperrefrist men neida, førerkortkontoret avslo søknadden min da jeg måtte søke for og få kjøre opp på nytt, dette var vell ifebruar/mars i år, sendte inn klage og har på eget initiativ sendt inn rene prøver i 4 mnd nå og håper på og få grønt lys etter 6 mnd med rene prøver, det skal nevnes at jeg aldri har vert straffet for bruk av stoff tidligere så ja det er ganske hull i hodet
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
4 0
Liten update, jeg fikk bil lappen tilbake!
Det er bra! Vær forsiktig fremover, noen ganger så er de skikkelige rasshøl etterpå.

Hvordan fant de greiene?
▼ ... noen uker senere ... ▼
hei, jeg søkte om godkjennelse på lappen. men di tar vandelsatest... jeg ble arrestert i 2009 for bruk av hasj... kan dette skape problemer for godkjennelsen min 9 år senere???? freaker ut,,, setter veldig pris på hjelp
Jeg ble tatt for bruk av ritalin av politiet, da jeg søkte på godkjennelse av lappen ( vandelsattest ) gikk dette helt fint, uten problem. Da var det ca 1 år siden saken hadde skjedd.
Sitat av bøøøøøl Vis innlegg
hei, jeg søkte om godkjennelse på lappen. men di tar vandelsatest... jeg ble arrestert i 2009 for bruk av hasj... kan dette skape problemer for godkjennelsen min 9 år senere???? freaker ut,,, setter veldig pris på hjelp
Vis hele sitatet...
Nei, det skal ikke ha noe å si, Du får garantert lov til å ta lappen. Snakker av personlig erfaring.

Lykke til med førerkort, husk å ikke røyk å kjør samtidig, vent gjerne ett lite døgn før du setter deg bak rattet etter en liten rev