Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1141
Heeiii Lagde noe trippy egyptisk trap greier. Digga det så hardt at macen falt i gulvet. Hadde vært kult å fått noen tilbakemeldinger
https://soundcloud.com/hennieyo/egypt

Ble inspirert av Fatima Al Qadiri's 'Hip Hop Spa'
Grei produksjon, litt treig start though. Savner at den bare blæster løs, om du skjønner.
Kunne vært fett med en litt tjukk bass som blæster når melodien kommer inn.
Bare 1 takt med bass på starten av hver bar eller noe sånt, for å få inn litt punch.
Stå på
Liker det
Kunne absolutt vært laget i en mer upbeat versjon med hard dropp osv som kommentatoren over foreslår, men liker den som den er (ambient/liquid). Kunne kanskje finpusse litt på bassslagene (som starter 00:34), de klunne gått enda dypere og vært rundere / mindre tørre. Synten (som starter 1:08) kunne kanskje også vært litt mer interessant (vet ikke helt hvordan, mer variasjon, mindre standard klang kanskje).
Dette var fett! Skikkelig kreativt og spennende Men det har betydelig forbedringspotensiale.

Vet ikke om du bruker standard 808 long kicks eller hva, men de blir litt korte. Jeg hadde foretrukket om du enten brukte mye lengre kicks, eller fant en sub-bass linje preset eller sample. I min erfaring høres ofte sistnevnte mye bedre ut. Kicksa dine clipper også i deler av sangen, virker det som.

Hihatsa blir litt slitsome over så lang tid, de er liksom helt konstante med veldig lite pauser. Kanskje bytt de mot noe annet i deler av sangen?

Digget synthen som kom inn rundt 1:08, men som fuster sier så kunne du nok ha gjort denne litt mer spennende. Variasjon i melodi, eller en annen litt mer involvert melodi, kunne gjort mye.

Ellers så synes jeg det blir litt mye med all perkusjonen din, kanskje bare skru de ned litt? Så de tar litt mindre plass.

Stå på!