Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1282
Holder på å mekke en Trap sang, som er litt trippy og skulle gjerne, ha hatt noe feedback på låten, og få høre hva dere syntes

https://soundcloud.com/officialkimmy...-in-production

- K I M M Y
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Holder på å mekke en Trap sang, som er litt trippy og skulle gjerne, ha hatt noe feedback på låten, og få høre hva dere syntes

https://soundcloud.com/officialkimmy...-in-production

- K I M M Y
Vis hele sitatet...
Trommene, de er helt loco, og ikke på en god måte. Skjønner at du prøver å få de litt offbeat og shuffla på en kul måte, men du får desverre ikke det til, prøv heller å legg de på beat men ta på 33% swing eller noe.

Ikke noe fan av synthen, heller. Prøv å tenk mer minimalistisk og fuck med reverb og delay effekter, det er ofte det som får det til å bli litt trippy.
Nowhere man
kimmy9gga's Avatar
Trådstarter
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Trommene, de er helt loco, og ikke på en god måte. Skjønner at du prøver å få de litt offbeat og shuffla på en kul måte, men du får desverre ikke det til, prøv heller å legg de på beat men ta på 33% swing eller noe.

Ikke noe fan av synthen, heller. Prøv å tenk mer minimalistisk og fuck med reverb og delay effekter, det er ofte det som får det til å bli litt trippy.
Vis hele sitatet...
Mener du hatsa? kan skjønne det blir irriterende, dog liker jeg dem sånn
Ellers skjønner jeg ikke helt, føler trommene er en typisk hip-hop beat jeg.

Hmm, sikkert smag og behag, hehe tror det er nesten reverb og delay på alle kanalene, er bare ikke merkbart, blir mye støy, viss man overkiller det med reverb.

Men takk for tipset, skal se til om jeg får til å autmoatisere mere reverb/delay for å gjøre leaden enda mer spaca... Og layere den med en annen synth kanskje, vi får se
Skjønner at hihatsa skal være "irriternede" hehe, men dette tror jeg kunne vært mye tightere. Delen rundt 1:00-1:20 er feks alt for sjøsyk uten nok driv liksom, funker litt bedre rundt 2:00-2:20.
Ikke for å være kjip eller noe, men her ville jeg kanskje bare begynt på nytt. Prøv å lag en beat som tar litt mindre plass, og som er en del enklere. Det tror jeg ville løst mye. Den synthen, og melodien, fungerer bare ikke. Det er for enkelt, og den blir for slitsom.

Sjekket ut profilen din, og det andre du har lagt ut i det siste er ti ganger så bra som det her. Kanskje du kunne prøve å lage en intro med future preg, og så lagd et sykt trippy trap drop. For eksempel som i den låten her
Orker ikke gi noe konstruktiv kritikk nå, men dette her var straight up garbage. Ikke slutt å lage instrumentaler tough, tar tid å finne sin sound og lære programmet du bruker. Det kan bare gå oppover
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nowhere man
kimmy9gga's Avatar
Trådstarter
Sitat av Marcel Domini Vis innlegg
Orker ikke gi noe konstruktiv kritikk nå, men dette her var straight up garbage. Ikke slutt å lage instrumentaler tough, tar tid å finne sin sound og lære programmet du bruker. Det kan bare gå oppover
Vis hele sitatet...
Den er slettet...

Vel det er jo subjektivt, men er nogenlunde enig med deg, dog mener jeg mange av elementene i sangen hadde potensialet til å bli en bra sang, men var veldig lat med sangen, og det endte opp med ett dårlig produkt, imo....

Her er noe nytt jeg prøver meg på, litt mere Soul/RnB stil

https://soundcloud.com/officialkimmy...-rough/s-uqK86