Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 877
Hei

En kabel der et Telefonhode på ein side og Nettverks Hode på en side... finnes dette eller har eg fått feil info ?

Ho mor trenger en til Faxmaskinen på jobb og da var den infoen eg fekk...
finner ingenting på nettet..

Takk for svar
telefonhode? nettverkshode?

Jeg tipper villt og antar du mener en kabel som har en gammeldags 3-pin telefonkontakt i ene enden, og RJ11 eller RJ45 i den andre enden? I så fall er det bare å anskaffe en RJ11 eller RJ45-kabel og et adapter til telefonkontakten.

Om gjettingen min er på villspor må du nesten beskrive problemet bedre
Sitat av moridin Vis innlegg
telefonhode? nettverkshode?

Jeg tipper villt og antar du mener en kabel som har en gammeldags 3-pin telefonkontakt i ene enden, og RJ11 eller RJ45 i den andre enden? I så fall er det bare å anskaffe en RJ11 eller RJ45-kabel og et adapter til telefonkontakten.

Om gjettingen min er på villspor må du nesten beskrive problemet bedre
Vis hele sitatet...
Jeg vil tippe han mener en kabel med RJ45 kontakt i den ene enden og RJ11 kontakt i andre enden. Disse var veldig vanlig i gamle modem dager.

EDIT: Hvis du ikkje lengere for kjøpt slike kabler, så for du værtfall kjøpt terminerings utstyr for både RJ11 og RJ45, samt kontakter og kabler.
Sist endret av 0xFF; 25. september 2014 kl. 01:39.