Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1471
Har nettopp fått en ny Dell Latitude E5440 av skolen, men softwaren som følger med er komplett shit. Går ikke an å gjøre noe som helst, og har nesten ikke noe diskplass. Men må bruke dette operativsystemet på tentamen/eksamen. Så tenker å sette inn en caddy og en disk der hvor cd-romet skal være, og installere windows 7 på den. Det eneste som stopper meg er det bios passordet som ikke lar meg velge hvilket enhet jeg skal starte opp fra. Så har noen noen tanker om å knekke det bios passordet? Har prøvt å ta ut/vente 90sek/sette inn bios batteriet.

Thnx
Ikke svar på spørsmålet ditt, men er Hedmark eneste fylke som ikke har noen begrensninger på skolepc'ene?
Du kan prøve å ta ut både batteri og lader fra PCen. Holde inne powerknappen i 60 sekunder, det skal resette biosen. Tviler på at det funker hvis det ikke funket å ta ut bios batteriet, men verdt et forsøk.
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Ikke svar på spørsmålet ditt, men er Hedmark eneste fylke som ikke har noen begrensninger på skolepc'ene?
Vis hele sitatet...
Ganske sikker på at nordland ikke har det heller. var iallefall ikke noe sperringer på Andøy VGS når jeg gikk der.
takk for svar, men det ser dessverre ikke ut som at det er mulig å få fiksa det på noen måte
Er ikke noe på helgeland heller
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Ikke svar på spørsmålet ditt, men er Hedmark eneste fylke som ikke har noen begrensninger på skolepc'ene?
Vis hele sitatet...
Buskerud er ikke så ille, gikk på Kongsberg, der formaterte jeg pcen med en gang uten problem.. Broren min går på drammen og fikk gjort det samme
Eyo, er fra Værdaln å lurer på om akkurat det samme, har noen funnet ut om BIOS passordet enda?
Har du bare prøvd å endre boot-prioity i BIOS eller har du også prøvd F12-menyen (velge oppstartsenhet manuelt ved hver oppstart)? Sistnevnte er ublokkert på overraskende mange skole-pcer (brukte det selv på HFK-pc før jeg fikk tak i pw).
STFK har overraskende mange sperringer på diverse ting; BIOS, Bootloader, osv. Dagens laptoper har ikke BIOS-passordet lagret i CMOS-batteriet, så passordet er kodet inn i selve BIOS-brikken. Du kunne jo kjøpe en brikke som merket og modellen din bruker, og lodde den på hovedkortet (kreves sykt med presisjon, for de er utrolige små.) Sist jeg sjekket, så var det Dell som satt Master Password på bootloaderen, men du får det nok mest sannsynlig ikke ut av dem, siden det i bunn og grunn ikke er din PC før skolen er ferdig.
Fant ut på min pc, det er bare å trykke " Enter " ikke skriv inn noe.