Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3778
Nok en tråd om det emnet her, fikk nettopp vite at jeg skal på Madla om 2 uker på innrykk. Trenger å høre fra noen som nettopp har vært på innrykk om hvordan man blir sjekka da. er 4 dager siden jeg røyka sist.
På Ørland var det en hund som lukta på alle sammen, samt at de testa litt rundt i toalettmapper og bagasje.
Vil tro det er noe det samme på madla.
Var på Madla for 2 år siden. Da ble vi stilt på linje, puljevis, i gymsalen. Så utførte MP kontrollsjekk med hund som gikk fram og tilbake et par ganger. Deretter gikk de gjennom all baggasje som var medbrakt mens eier så på slik at de lett kunne stille evntuelle spørsmål.
Dette var det jeg var gjennom, var en kar som ble tatt inn pga bokser med marijuana print og et par andre personer med veldig "hippie fremtoning" -type hår, utseende o.l.
Tror de måtte avlegge pisseprøve eller noe sånt.
Det var bare en som ikke kom gjennom innrykket fordi hunden fant noe shit i baggen hans.

Lykke til!
Du trenger ikke pisse hvis de spør og du er klar nok til å stå imot.

Jeg hadde mine møter med narko-nord i millitæret og de var veldig truende i oppførsel men jeg sa nei gang på gang. De kom ingen vei.

Det er i populistisk bevisthet galt å si nei. Men prøv det. Det er utrolig befriende.
Så hvis alt jeg har på meg og med meg er reint så skal det gå bra? er ingen obligatorisk pisseprøve på innrykk? Er jo clean i pisset etter halvannen uke der inne ca..
Så lenge hunden ikke markerer deg eller bagen din, har du ingen ting å frykte.
Hva gjør de om du ikke pisser reint da, eller har med deg noe som hunden og MP ikke liker, som tjall?

Slipper man førstegangstjenesten da?
Sitat av mo3 Vis innlegg
Så lenge hunden ikke markerer deg eller bagen din, har du ingen ting å frykte.
Vis hele sitatet...
Okey, det var det jeg trengte å vite. Takk skal du ha!
Andre som har tatt rekrutten på madla her`?
Sitat av Ursa Vis innlegg
Hva gjør de om du ikke pisser reint da, eller har med deg noe som hunden og MP ikke liker, som tjall?

Slipper man førstegangstjenesten da?
Vis hele sitatet...
Ja, du slipper førstegangstjeneste mener jeg å ha hørt, men tror de anmelder deg også.
Sitat av Ursa Vis innlegg
Hva gjør de om du ikke pisser reint da, eller har med deg noe som hunden og MP ikke liker, som tjall?

Slipper man førstegangstjenesten da?
Vis hele sitatet...
Siden forsvaret har nulltoleranse for narkotika er du ikke velkommen mer i forsvaret om de finner noe på deg. Det blir også opprettet sivil sak, så da er det opp til politiet om hva de vil gjøre med saken.

Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Andre som har tatt rekrutten på madla her`?
Vis hele sitatet...
Var der i septemberkullet i fjor.
Sist endret av meitemark; 6. mars 2022 kl. 04:15.
Åja, hvordan var rekrutten der? Skal være med septemberkullet der i år, så litt info hadde vært fint om du gidder
Innryksdagene er boring. Da er det alt av helsetester og div. Går ganske treigt. Befalet sier alltid at "rekrutten er den beste perioden av førstegangstjenesten". Vel, det er den ikke. Noe er minneverdig, men ellers så er det kjedelig å man vil bare på nytt tjenestested. Selv valgte jeg sanitet.

Det jeg merket at vi hadde mye teori. Man løper ikke bare i jungelen og skyter. Vi hadde også teoriprøver der de alltid skremte oss med at det hadde innvirkning på hvor vi havnet etter rekrutten.

Var alltid hat å høre "På med gru og våpen".

Avhengi av hvor du kommer, så haddee vi i 2KP troppsbåndsløp for å være "verdige" til å bære troppsbåndet. Dette er et typisk militærløp med stokk over fjell og jorde, dytte Mber osv.


Internett er det ikke, så jeg investerte i et mobilt bredbånd. Det er internett på velferden, men man fikk følelse av at det ikke hadde vært oppgradert siden 1998 med tanke på hastighet.
Sist endret av mo3; 14. september 2010 kl. 17:39.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Siden forsvaret har nulltoleranse for narkotika er du ikke velkommen mer i forsvaret om de finner noe på deg. Det blir også opprettet sivil sak, så da er det opp til politiet om hva de vil gjøre med saken.



Var der i septemberkullet i fjor.
Vis hele sitatet...
Hva om du bare pisser uren prøve og de finner ingenting annent på deg. Det er da ikke noe politiet bryr seg om?
Sitat av Ursa Vis innlegg
Hva om du bare pisser uren prøve og de finner ingenting annent på deg. Det er da ikke noe politiet bryr seg om?
Vis hele sitatet...
Vel, om du har positiv prøve fra urin så er det jo så klart at du har brukt noe narkotiske stoffer, går jo ikke å nekte på det? De vil nok fortsatt sende saken til politiet og da er det opp til de om hva som skjer videre. Du vil først være i noen timer i avhør før du blir sendt hjem.
Sist endret av mo3; 14. september 2010 kl. 17:46.
Sitat av Headso Vis innlegg
Du trenger ikke pisse hvis de spør og du er klar nok til å stå imot.

Jeg hadde mine møter med narko-nord i millitæret og de var veldig truende i oppførsel men jeg sa nei gang på gang. De kom ingen vei.

Det er i populistisk bevisthet galt å si nei. Men prøv det. Det er utrolig befriende.
Vis hele sitatet...
+1 Get up, stand up.
Nå er det en stund siden jeg var der (januar 07)
men de testet også lommene mine for rester av drugs.

Ellers så hadde jeg det drittfett hele året jeg var inne egentlig,
beste tipset jeg kan gi deg er å ta med en DSi eller psp til de første dagen.

Etter rekruttskolen så havnet jeg i kystvakten noe som også var ganske fun, også hadde vi turnus 6 uker på 3 uker fri.

Lykke til:
B
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen som vet når på innrykket de sjekker med bikkje/teip/spray? er det med engang man møter til leiren eller er det først etter et par timer?

prøver bare å planlegge hvordan jeg skal komme meg hjem igjen fra leiren.
Sitat av Mbetew Vis innlegg
Noen som vet når på innrykket de sjekker med bikkje/teip/spray? er det med engang man møter til leiren eller er det først etter et par timer?

prøver bare å planlegge hvordan jeg skal komme meg hjem igjen fra leiren.
Vis hele sitatet...
Oss som er i SBBN (sambandsbataljonen, brigade nord) ble stuet inn i en gymsal med en gang, måtte høre på noen taler og litt preik, så ble vi stilt opp på rekke og sjekket med hund. etter det måtte vi tømme alle lommene og sekker, og de ble sjekket med spray samtidig som man hadde et lite "avhør".
Nyvaskede klær og ren koffert, så burde det vel gå bra ikke hatt tjall i lommene på leenge uansett, så tror det går fint
Er det noen her som faktisk har blitt markert på innrykksdagen?
Når jeg var på sessvollmoen og tok sanitetsutdanning, var det jævlig mange som var misstenkt for knark under innrykksdagene. Var ganske irriterende da de brukte vårs Tvstue som oppholdssted.
Rykket inn i mars i fjor og var fast mannskap der etter noen uker kurs på sessvollmoen.

Første dagene er boooring da det er som nevnt fullt av sjekker og utlevering osv...

Er det sjø eller luft du skal i? Eg var i luft så sendt pm med spm i så fall...

Men når det gjelder mobilt bredbånd... Har du kjøpt netcom, ja lykke til... Snakk om noen par hundre som har det så da blir det en smule treigt og om velferden ikke har fått oppgradert nettet sitt er det også ubrukelig.

Send som sagt pm da eg ikke orker å skrive så mye nå XD
Ble markert på av hunden uten grunn på Sessvollmoen i januar, ble tatt ut, satt og ventet to timer på et venterom, intervju med MP, nektet på alt og slapp videre Hadde ikke røkt eller noe, sikkert bare hunden som var trøtt eller noe