Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2017
Merkelig SMS:
Beskrivelse: jeg fikk en melding som var som følgende:


fra: 00447050500023
til: 920XXXXX (meg)

Da fikk jeg beskjeden:

Kan du ringe
00447050500023

------------------------

Meldingen kom med et "!" over meldingsikonet og ble vist
over hele hovedskjermen rullende! Altså, beskjeden så ut som en "super-admin beskjed", full kontroll over skjermen, til vanlig kommer det et lite "brev" ikon nede i hjørnet av mobilen når jeg mottar en SMS..denne gangen kom det altså samme ikonet med en "!" (utropstegn) over ikonet og når jeg trykte der scrollet beskjeden over hele displayer der det som oftest står "Netcom GSM"....er det sykeste jeg har sett..hva er det for noe?



------------------
---------------------------------------------
"The only good Smurf is a dead Smurf"
Vis hele sitatet...
$-)

---------------------------------------------
har du nokia telefon?
kansje ett virus http://www.iblis.nu/ubb/smile.gif

------------------
-:Tupac 4 ever:-
Virus er det nok ikke. Sikkert bare enda en av disse ukjente egenskapene til mobilen\sms-tjenestene (andre er f.eks. blinkende skjerm og melding over hele skjermen [litt anerledes enn det du skrev om trur eg].)
Send nr. til 1999, så får du vite kven nr. kom fra! http://www.iblis.nu/ubb/smile.gif
(skriv "tlf ########" i mld)
uhm, ikke har jeg god peiling på mobil, men 0044? israel? anyway det hadde kostet deg masse cash å ringe dit....


mm
Better than thou.
prøvde du å ringe nummeret?


------------------
::Carlo::
"To be forgotten is worse than death.."
Jeg har fått samme meldingen, prøvde å ringe nr og da fikk jeg feilmelding.. Tror 0044 er England. Det er en flash msg. som kommer automatisk opp på displayet, jeg fikk den to ganger. Etter at jeg fikk meldingen har skriften på displayet av og til vært uleselig så det kan være det er et virus.
Trådstarter
hmm, jeg prøvde å ringe nummeret flere ganger,men det kom feilmelding...prøvde
å sende SMS tilbake også, men ikke noe svar..
hvilken mobilterror er det? Er det spess for bestemte mobiler? Jeg har en Siemens C35i..


------------------
---------------------------------------------
"The only good Smurf is a dead Smurf"
Vis hele sitatet...
$-)

---------------------------------------------
44 er England. Det var mine 2 cent http://www.iblis.nu/ubb/smile.gif

------------------
Jeg er ikke så spesiell
Jeg har en 3210 så tviler på det er for bestemte mobiler.
Trådstarter
--> sendte melding til 1999 (fra Netcom abb.)

melding: tlf 00447050500023 --> til 1999
svar: "Ingen treff"

Merkelige saker...

------------------
---------------------------------------------
"The only good Smurf is a dead Smurf"
Vis hele sitatet...
$-)

---------------------------------------------
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
> --> sendte melding til 1999 (fra Netcom abb.)
> melding: tlf 00447050500023 --> til 1999
> svar: "Ingen treff"

Og det synes du er merkelig.. 00 vil si ut av norge. 44 vil si inn til England, tror du de har en database over hele verden eller no eller. Ring utenlandsopplysninga 186 eller no sånt. Dyrt er det i affal. 22,- pr påbegynte min eller no


------------------
//Ond_Sofa//
Trådstarter
jaja, ha med unnskyldt for mine dumheter eller no slikt..men fyren sendte en norsk melding så det var ikke det første jeg tenkte på..sikkert en internet tjeneste eller noe å sende flashSMS? noen som vet hvordan dette gjøres?


------------------
----------------- Norges beste spillside :]

-------------------------
har mobben vert merkelig etter på a?
hvis ikke? whats the big deal?
bare fett med flash meldinger hvis det går da http://www.iblis.nu/ubb/smile.gif

------------------
-:Tupac 4 ever:-
Trådstarter
Neida..bare morsomt det..men lurer på hvordan man gjør dette...men tenk deg sjokket hvis du ikke har hørt om flash sms før og du våkner og ser en slik psykomelding på mobben din :P lol

------------------
Norges beste spillside :]

-------------------------
Les denne artikkelen på mobilguiden.no om flashsms. http://www.iblis.nu/ubb/smile.gif
Originally posted by Ond^Sofa:
> --> sendte melding til 1999 (fra Netcom abb.)
> melding: tlf 00447050500023 --> til 1999
> svar: "Ingen treff"

Og det synes du er merkelig.. 00 vil si ut av norge. 44 vil si inn til England
Vis hele sitatet...
Vel... 00 er til utlandet fra fasttelefon, så vidt jeg vet funker ikke det fra mobil...

I Europa bruker man bare pluss-tegnet for å komme utenlands, så finner nettverket selv ut hvilken kode som brukes for utenlandssamtaler. Prøv +44 og så nummeret så virker det kanskje bedre... ?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
00 funker fint fint på mobil. På eldre sentraler må du faktisk bruke 00 istedet for + for og komme ut, slik er det visse plasser i Hellas feks. Både når man ringte og sende sms.

------------------
//Ond_Sofa//