Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 811
Hei.
Har prøvd å lage BOIL-IN-BAG.
Da lagde jeg BASMATI-RIS fra Rema 1000.
Spiste mesteparten av risen.
Så puttet jeg den ene posen med ris, i en annen fryse pose, som jeg hadde i fryseren.
Da kom jeg på at jeg har lyst til å foodpreppe.
Slik at jeg kan ta frem frossen ris på morgenen, som jeg legger i kjøleskapet.
Så spise når jeg kommer hjem.

https://oda.com/no/search/products/?...in%20bag%20ris

Jeg var fornøyd med BASMATI-RIS.
Men ser at Jasminris er halve prisen

Hvilken hadde dere valgt?
BASMATI-RIS eller Jasminris?
Sist endret av davidentotre; 23. mars 2024 kl. 10:59.
Basmati ftw.
Er vel en grunn til at Jasmin er billigere, går godt sammen med den asiatiske bikkjematen.
Kommer ann på hva jeg lager, begge til sitt bruk, men synes ikke boil in bag gir noe god ris iforhold til ris kokeren
Men hvorfor boil-in-a-bag ris? Den er jo voldsomt kostbar vs ris i stor pakning, feks fra innvandrerbutikker.

Kjøp en storsekk typ 25 kilo av den risen du liker best og oppbevar den mørkt og tørt i en beholder ingenting får tilgang til. Så bare tar du ut den mengden ris du trenger til måltidet. Kok risen på vanlig måte eller skaff deg elektrisk riskoker. Du sparer masse penger og å unngår å fylle opp fryseren med karbohydrater som egentlig ikke trenger å fryses. Da har du også mer plass til proteiner i fryseren.
Takk for innspill
Hvis det er for å kutte ned på carbs anbefales blomkål kvernet på råkostkjern, blomkålsris har null carbs i forhold til ris som er 50% carbs
Sitat av gekko4u Vis innlegg
Hvis det er for å kutte ned på carbs anbefales blomkål kvernet på råkostkjern, blomkålsris har null carbs i forhold til ris som er 50% carbs
Vis hele sitatet...
Blomkålris er også veldig godt.

Rasp, fres litt hvitløk, varm risen i to til tre min, salt, pepper og litt soyasaus, så har man en skikkelig god ris.