Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 655
Hei dere

Jeg har valgt å ta steget for å bli rusfri på opiater og benzo.
Jeg bruker veldig store mengder med begge deler.
Spesielt oxycodone og tapentadol.
Når det gjelder benzo er det alt fra a til å.

Jeg skal ganske snart inn på avrusning med medikamentbehandling, og etter en snakk med TSB skal jeg begynne på LAR medisiner når jeg skal hjem.

Noen som har erfaring rundt dette? Altså hvordan blir man avrust? Har prøvd hjemme men har ikke greid det så søkte jeg søkte om hjelp.
Vil jeg få medisiner slik at det blir mildere under selve avrusningen?
(Quetapin, truxal osv er uaktuelt for meg)

Og når de sier lar medisiner i etterkant, Hva menes med det? Hva slags medisiner er det snakk om?

Tusen takk for svar på forhånd
Sitat av Flug1 Vis innlegg
Hei dere

Jeg har valgt å ta steget for å bli rusfri på opiater og benzo.
Jeg bruker veldig store mengder med begge deler.
Spesielt oxycodone og tapentadol.
Når det gjelder benzo er det alt fra a til å.

Jeg skal ganske snart inn på avrusning med medikamentbehandling, og etter en snakk med TSB skal jeg begynne på LAR medisiner når jeg skal hjem.

Noen som har erfaring rundt dette? Altså hvordan blir man avrust? Har prøvd hjemme men har ikke greid det så søkte jeg søkte om hjelp.
Vil jeg få medisiner slik at det blir mildere under selve avrusningen?
(Quetapin, truxal osv er uaktuelt for meg)

Og når de sier lar medisiner i etterkant, Hva menes med det? Hva slags medisiner er det snakk om?

Tusen takk for svar på forhånd
Vis hele sitatet...
Da jeg var på avrusning fikk jeg tilbud om benzo for abstinenser men takka pent nei. Regner med du også kan få det. Men om du skal på rusbehandling over flere mnd er det null medisin annet enn seroquel å "ufarlige" medisiner som man kan få sove på. Jeg fikk seroquel og anti-deppresiva.
Trådstarter
7 0
Det er snakk om 3-4 uker
Med oppstart sv LAR medisiner jeg skulle bruke
Du skal sikkert på en såkalt avgiftning og opptrapping av LAR meds. Jeg har vært gjennom det i Oslo på Aker sykehus. Da var det bare å bli abstinent så gir de deg aktuelt LAR legemiddel. Og benzo for å sove som oftest. Står du på medisiner fra før så skal du få det og.

Forskjeller fra sted til sted kan sikkert forekomme, men ette min erfaring er det ingenting annet å frykte enn kjedsomhet. Ta med underholdning, typ pc, spill osv.
Trådstarter
7 0
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Du skal sikkert på en såkalt avgiftning og opptrapping av LAR meds. Jeg har vært gjennom det i Oslo på Aker sykehus. Da var det bare å bli abstinent så gir de deg aktuelt LAR legemiddel. Og benzo for å sove som oftest. Står du på medisiner fra før så skal du få det og.

Forskjeller fra sted til sted kan sikkert forekomme, men ette min erfaring er det ingenting annet å frykte enn kjedsomhet. Ta med underholdning, typ pc, spill osv.
Vis hele sitatet...
Helt rett som du sier, jeg ringte opp å spurte og de sa så å si det samme som deg.

Skal inn på mandag(Moss)
Takk for svar
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Masse lykke til! :-)
Det blir lettere og lettere med tiden
Anonym bruker
"Vant Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Du skal sikkert på en såkalt avgiftning og opptrapping av LAR meds. Jeg har vært gjennom det i Oslo på Aker sykehus. Da var det bare å bli abstinent så gir de deg aktuelt LAR legemiddel (Kun nødvendig på subutex).Og benzo for å sove som oftest.(for nedtrapping, sjelden for søvn) Står du på medisiner fra før så skal du få det og.

Forskjeller fra sted til sted kan sikkert forekomme, men ette min erfaring er det ingenting annet å frykte enn kjedsomhet. Ta med underholdning, typ pc, spill osv.
Vis hele sitatet...
Det er kun ved oppstart av Subutex(buprenorfin) man trenger å vente til abstinensene kommer, dette er på grunn av buprenorfins egenskap til å binde seg så kraftig til reseptorene som den gjør. Problemet med det er at buprenorfin er en partiell agonist, den binder seg ikke på reseptorene slik som full-agonister gjør(metadon, morfin, heroin++).
Dette medfører da at hvis man har full-agonister i systemet, så vil disse kunne bli røsket rett av reseptorene, og byttet ut med en partiell agonist. Det skaper ubehag, det kan faktisk være svært alvorlig, i noen tilfeller er påkjenningen på kroppen helt enorm- selv har jeg trodd jeg skulle dø da det skjedde med meg, for å sette det i perspektiv så ble det tilkalt ambulanse av folk rundt.

Antagonister er som en gal eks, Partiell agonister er som en gal, utro eks.

Benzo gis ikke ene og alene for å få sove i særlig stor grad. Der brukes det C-preparater, men de fleste som er inne der i denne hensikt er som regel også avhengige på benzo, så man vil få det, men det er i all hovedsak for å trappe ned mens du er der inne.


Metadon, morfin, levo-metadon og så videre, disse kan alle introduseres allerede på dag 1, selv om du ikke er abstinent da. Da starter man lavt, med metadon pleier det å være maks 30mg på døgn 1, så observeres man. Er man synlig abstinent så kan bakvakt(på kveld) skrive ut en dose til(feks 10mg), eller legene som er tilstede på dagtid.


Nei fy faen, fuck dette, dette var såpass kjedelig og seigt å skrive at jeg stopper der. Det er like irrelevant for tråden uansett hva full-agonister, partielle agonister, og udyret, antagonister.

Jeg går selv i LAR, men hater det. Hater medikamentene, folkene som jobber der, folka som går der, i dag hater jeg meg selv også. Fuck verden.
Håper du får det bedre enn jeg gjorde, lykke ti!
Trådstarter
7 0
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er kun ved oppstart av Subutex(buprenorfin) man trenger å vente til abstinensene kommer, dette er på grunn av buprenorfins egenskap til å binde seg så kraftig til reseptorene som den gjør. Problemet med det er at buprenorfin er en partiell agonist, den binder seg ikke på reseptorene slik som full-agonister gjør(metadon, morfin, heroin++).
Dette medfører da at hvis man har full-agonister i systemet, så vil disse kunne bli røsket rett av reseptorene, og byttet ut med en partiell agonist. Det skaper ubehag, det kan faktisk være svært alvorlig, i noen tilfeller er påkjenningen på kroppen helt enorm- selv har jeg trodd jeg skulle dø da det skjedde med meg, for å sette det i perspektiv så ble det tilkalt ambulanse av folk rundt.

Antagonister er som en gal eks, Partiell agonister er som en gal, utro eks.

Benzo gis ikke ene og alene for å få sove i særlig stor grad. Der brukes det C-preparater, men de fleste som er inne der i denne hensikt er som regel også avhengige på benzo, så man vil få det, men det er i all hovedsak for å trappe ned mens du er der inne.


Metadon, morfin, levo-metadon og så videre, disse kan alle introduseres allerede på dag 1, selv om du ikke er abstinent da. Da starter man lavt, med metadon pleier det å være maks 30mg på døgn 1, så observeres man. Er man synlig abstinent så kan bakvakt(på kveld) skrive ut en dose til(feks 10mg), eller legene som er tilstede på dagtid.


Nei fy faen, fuck dette, dette var såpass kjedelig og seigt å skrive at jeg stopper der. Det er like irrelevant for tråden uansett hva full-agonister, partielle agonister, og udyret, antagonister.

Jeg går selv i LAR, men hater det. Hater medikamentene, folkene som jobber der, folka som går der, i dag hater jeg meg selv også. Fuck verden.
Håper du får det bedre enn jeg gjorde, lykke ti!
Vis hele sitatet...
Tusen takk for fin info å ta med seg, for min del så har jeg prøvd slutte på oxy og ketorax/ketogan men går på ekstremt høye doser..

Og barnevern krevde at jeg la meg inn og fikk LAR hjelp for å i det hele tatt kunne se ungene mine . Da var valget enkelt .

Takker mye for svar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er kun ved oppstart av Subutex(buprenorfin) man trenger å vente til abstinensene kommer, dette er på grunn av buprenorfins egenskap til å binde seg så kraftig til reseptorene som den gjør. Problemet med det er at buprenorfin er en partiell agonist, den binder seg ikke på reseptorene slik som full-agonister gjør(metadon, morfin, heroin++).
Dette medfører da at hvis man har full-agonister i systemet, så vil disse kunne bli røsket rett av reseptorene, og byttet ut med en partiell agonist. Det skaper ubehag, det kan faktisk være svært alvorlig, i noen tilfeller er påkjenningen på kroppen helt enorm- selv har jeg trodd jeg skulle dø da det skjedde med meg, for å sette det i perspektiv så ble det tilkalt ambulanse av folk rundt.

Antagonister er som en gal eks, Partiell agonister er som en gal, utro eks.

Benzo gis ikke ene og alene for å få sove i særlig stor grad. Der brukes det C-preparater, men de fleste som er inne der i denne hensikt er som regel også avhengige på benzo, så man vil få det, men det er i all hovedsak for å trappe ned mens du er der inne.


Metadon, morfin, levo-metadon og så videre, disse kan alle introduseres allerede på dag 1, selv om du ikke er abstinent da. Da starter man lavt, med metadon pleier det å være maks 30mg på døgn 1, så observeres man. Er man synlig abstinent så kan bakvakt(på kveld) skrive ut en dose til(feks 10mg), eller legene som er tilstede på dagtid.


Nei fy faen, fuck dette, dette var såpass kjedelig og seigt å skrive at jeg stopper der. Det er like irrelevant for tråden uansett hva full-agonister, partielle agonister, og udyret, antagonister.

Jeg går selv i LAR, men hater det. Hater medikamentene, folkene som jobber der, folka som går der, i dag hater jeg meg selv også. Fuck verden.
Håper du får det bedre enn jeg gjorde, lykke ti!
Vis hele sitatet...
Ja virkelig viktige presiseringer det der

Hei send meg en pm hvis du vil snakke om LAR. Hvis ting er så jævlig, så må det være rom for forbedring. Kanskje jeg kan hjelpe?