Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2208
Vet noen av elektrofreakene her på nff om tegninger eller text filer som kan hjelpe meg til å konstruere en enkel low output FM-radiosender? Mulighet for å sende på andre frekvenser er en fordel men behøves ikke.

Eventuelt leiter jeg etter netsites som selger billige sendere. Har sett en spyware-site som solgte 1-20 Watts sendere for 1000-5000kr, men husker ikke adressen, dessuten tviler jeg sterkt på seriøsiteten til selskapet.

Ser også etter adresser til andre sider/webshops som selger overvåkings utstyr, nightvision goggles, antisurveilance-gear, elektronikk byggesett / tegninger, skuddsikre klær, tåregass/mace/pepperspary, låsesmed-utstyr, kule gadgets og diverse elektroniske duppeditter...


hmmm, dette høres interresant ut...

Hva skal du med skuddsikre klær? Infiltrere Iran og Irak?
plumRad's Avatar
Trådstarter
Heroin smugling...

Neidah, kjekt å ha, kult å briefe med liksom?
Mest for skryt sikkert, men er det ikke kult å komme på skolen i en low-grade kevlar jakke da?


Joda, høres jo kult ut det, men jeg tror ikke jeg hadde brukt cash på det for det. Jeg tror ikke at en kevlar er så billig...
vet ikke om du har vært der, men Topsecret ( www.topsecret.no ) leverer skuddsikre/knivstikk-sikre vester/jakker, light flares, rambokniver, paintball gevær,luftvåpen, militær utstyr, u name it
transmitters.tripod.com linker til veldig mange webshopper som selger radio sendere. personlig vurderer jeg sterkt et kjøp fra www.nrgkitsfm.com , der får man kjøpt ferdig sammensatt eller byggesett. de har kraftige sendere på mange hundre W og en artig liten bug på noen hundre mW. dessuten tror jeg kjell.com har en liten fm oscillator som byggesett.
www.max-transmitters.com har dessuten et heftig isa kort du hiver i pc'en på 1W. kisen bak siden har sagt at det vil komme en ny modell noe senere med både rds, større effekt og bedre mulighet for fortserkning av signalene.
plumRad's Avatar
Trådstarter
Takk for svar alle sammen...

Men hvordan er lovgivingen når det gjelder radio-sending i Norge? Er det i det hele tatt lovlig å sende over FM-båndet? Blir man straffet for å sende uten lisens? Klarer de å lokalisere senderen? Blir utstyret beslaglagt?
Hadde vert kjipt å bygge en sender til tusenvis av kroner for så at purken knabber den uka etter...
niks, det er ikke lovlig. vanligste straff i norge er ca. 10 000 kr i bot, hvis du i tillegg begynner å blokke andre kanaler kan du havne i fengsel og se langt etter jobb i et seriøst el.firma. frekvenskontrollen (rgner med at det er post og teletilsynet) er jevnlig ute med bilene sine og sjekker at alle som har konsesjon holder kravene, og kan veldig lett peile seg fram til en sender.
men egen radio stasjon er jo sinnyskt artig, henge ut folk man ikke liker, spille sin egen musikk, bli kjendis på skolen m.m.
men det er jo ulovlig, så jeg er jammen glad jeg ikke er med på sånt svineri...
det er post- og teletilsynet, ja.

utrygt å ha en stasjonær radiostasjon fordi de krysspeiler frekvensen. det smarteste hadde vært å kringkaste i en bil. Det er faktisk mange som gjør det.
Eller skaff deg en 30-40 fots båt, innstaller en 500W FM sender, og plasser deg i internasjonalt farvann. Der kan du sende til antennesystemet ditt gløder. Får du til det, kan du grille pølser i tillegg. I internasjonalt farvann er det ingen som kan ta deg.