Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 855
Hei freaks!

Har bestemt meg for å lage en liten CSS server for meg og noen få venner. Er omtrent ny på dette området, men har kjørt hldsupdatetool og alt som er. Problemet kommer til port forwarding. Vi har et zyxel p-2812hnu modem. Trenger derfor både passord og brukernavn for å gjøre noe som helst. Faren min mener at hvis jeg port forwarder og lar de jeg har tenkt til å spille med (ca- 3-5 stykk om gangen) spille på serveren vill dette gå inn på internettet vårt. Der for vill han ikke at jeg skal gjøre det

Har googlet litt og finner ikke noe som begrunner påstanden hans om at nettet vil gå treigere. Likevel kan det jo tenkes at nettet vil gå noe treigere med 4-5 styk som sitter og spiller CSS. Han er også forsiktig når det gjelder at ting skal gå igjennom ruteren hans (noe som såklart er forstålig) Han mener at mine venner kan evnt. hacke seg inn på netteverket /pc'ene i huset via CSS serveren. Er dette riktig? Ingen av vennen mine driver med hacking og folka som skal være med er de nærmeste vennene mine som jeg stoler på

Kort sagt:
Vil det at jeg port forwarder og lar venner spille på serveren senke internettet?
Kan man også hacke seg inn på hjemmenettverk via en CSS server?

Takk for alle svar!
Sist endret av SloffA; 12. mai 2012 kl. 16:18.
om du og 4-5 venner spillet på netter DITT så vil det gå treigere ja... brukernavn og passord skal stå på routeren om ikke faren din har endra det da!

ja vennene dine kan hacke og komme inn på serveren! men om du stoler på vennene dine så går det sikkert! tror ingen av dine nermeste venner ville hacket deg...
SloffA's Avatar
Trådstarter
13 6
Ok, takk for kjapt svar!


Edit:
Glemte meg bort. De sitter jo hjemme og spiller på eget nett, men det er jeg som hoster serveren. Vil det da påvirke alle personer med pc på dette hjemme nettverket eller vil de våre på internettet vårt når de spiller på serveren ?

Edit:
Glemte meg bort. De sitter jo hjemme og spiller på eget nett, men det er jeg som hoster serveren. Vil det da påvirke alle personer med pc på dette hjemme nettverket eller vil de "være" på internettet mitt når de spiller på serveren ?*
Sist endret av SloffA; 12. mai 2012 kl. 17:14.
Det spørs helt på hvilken opplastingskappasitet du har på linjen din. Det bør gå relativt greit med en standard linje når det er snakk om 5 stykker på en cs server.
▼ ... over en uke senere ... ▼
du vill merke dette på nette ditt på innkommende og utgående trafikk som vil påvirke alle maskinene på nette deres.

ja de kan hacke deg via css serveren og ta over alt de vill

beste løsningen for alle er vel om dere leier en egen gaming server hvor dere setter opp css server for spilling så blir det likt for alle