Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3131
Hei skal snart på tur til Side i Tyrkia , er en plass jeg aldri har vært eller hørt om, Men har vært i Tyrkia før. Er det noen som har noe å anbefale i Side? skal dit med en kompis og morrami.
Noen bra uteplasser ? og hvordan er prisen på drikke der nede?
Takk for alle svar
GLED DEG!!!!

Side er en kjempefin plass, med mange muligheter for å spise/drikke. Desverre så er/var ikke jeg (teoretisk) gammel nok til å "drikke" enda, men som med de fleste andre "party-land" så er det ikke 1467,- for en halvliter med øl ihvertfall Du slipper unna de verste norske fyllikene, siden det ligger en times tid unna Antalya (som jeg husker det).

Det er mye god mat der, anbefaler all inclusive på hotellet. Klart det varierer, men på hotellet vi lå på var det plenty med nye og spennende retter hver dag. Folket der er mye flinkere til å bruke krydder og leke seg mer med råvarene. Bare styr unna kebabsjappa på de snuskete hjørnegatene så går det bra Hele havna har mange spiseplasser, noe for enhver smak. Bare å prøve ut forskjellig, sett deg ned en plass og kjøp en cola mens du sniktitter på menyen så du vet hva de har der osv

Kos deg mens du er der, sikker på at du finner noe nytt og spennende hver dag Gå en tur i gatene, det er mye spennende å se på, i butikkene er det mange høyst uvanlige ting i forhold til Norge Bare ikke spis deg kvalm på Turkish Delight, det gjorde jeg og det anbefales absolutt ikke!

(Pass deg for folk som skal selge deg billetter til et ekslusivt og stort badeland der. De bruker falske bilder, den plassen som de viser frem ligger på andre siden av byen, og det er ingen byråer som har turer dit. Den plassen du blir kjørt til, er en nedslitt park med sure vakter og dårlig norway-cup mat... )
Hello !
CookieY's Avatar
Trådstarter
haha takk skal du ha for et bra svar lurer på om du vet ca prisen på alkohol der nede?
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Om jeg ikke husker helt feil var det rundt 15-20 nkr for en halvliter på restaurant, hvertfall når jeg var der.
God tur!
Har vært i Side 9 ganger og er her akkurat nå. Byen har definitivt forandret seg siden første gang jeg var her i 1997, men det er fortsatt et veldig fint sted å feriere, enten du er med familien eller kamerater.

I motsetning til AndreasWB, villejeg ikke bodd på et all inclusive-hotell, siden jeg synes synes det er mye hyggeligere å bo på et mindre sted hvor man lett kommer i kontakt med andre reisende og de som jobber der, men det er bare smak og behag. Angående drikke så koster en halvliter Efes fra rundt 3 lire i butikkene og 5 - 6 på utesteder, noe som er en ganske grei pris sammenlignet med Norge. Men husk å drikk vann også.

I Side er det et stort antall spisesteder, noen bedre enn andre. Har ikke noen oversikt over de forskjellige, da jeg pleier å spise på de stedene jeg alltid har spist hos. Favori, Norden, Dogan Bistro og Tropic Steak House, som alle ligger plassert nær hverandre ved stranda i vest-Side. Er stedet helt tomt i syv-åttetiden ville jeg unngått det, er det andre tyrkere som spiser der er maten bra, det gjelder også kebaben på hjørnet.

Tyrkisk mat er i verdensklasse og mens du kanskje ikke får det beste av det beste her i et såpass turistifisert område, burde du prøve ut noen retter, blant annnet Adana kebab, kyllingkasserolle, köfte, tavuk şiş, döner kebab, lamachun, pide og teşti kebab (denne er absolutt på Favoritt, her lager de den på gamlemåten).

Alt i alt så er Side et fint sted, så gled deg. Om du lurer på noe mer er det bare å rope ut.
Hello !
CookieY's Avatar
Trådstarter
Hvor lenge skal du være der Neocon?
Takk for masse bra informasjon folkens akkurat hva jeg var ute etter!
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Side er en fin og koselig plass, men lokalbefolkningen der er irriterende og jævlige. Ikke stol på de, for de vil svindle deg på sekundet. Feks du skal få en gratis øl for hver øl du kjøper, og til slutt har du fått såpass promille at du ikke husker hvor mange du har kjøpt, og de har ført opp hver eneste øl du har drukket. De kan se ut som verdens koseligste folk, men veldig mange der er desperate mennesker som kunne gjort hva som helst.
Vil ikke begynne å prate om hvordan de behandler hvite jenter som er 11-20 der nede engang, huff. Det har du vel hørt nok om fra før.

Det er vel det eneste negative, ølprisen på restauranter er vanligvis 5-6 tyrkiske lire. Mens på den beste utepassen der (lighthouse) koster en øl eller drink cirka 60-70 norske kroner, så der er det litt ripoff. Ellers smaker kjøttet i kebabene der (de i brød, nesten som i Norge, ikke grytene) nesten som pinnekjøtt, det er helt jævlig digg hvis du finner riktig plass å kjøpe fra!

Et tips til, hvis du begynner å gå drittlei av å bli "sittende fast" inne i butikker hele tiden (de kan fysisk begynne å kle av deg klærne for at du skal prøve ting og sånt for at du skal bli der og kjøpe ting, det er helt sjukt) så må du bare ignorere de når du går gjennom gata. De har ikke lengre lov å fysisk dra folk inn på butikkene, så bare ignorer de og fortsett fremover. Sitter du fast med en irriterende salgsmann inne på en butikk så er det bare å si "I gotta go, good bye" så går du, ikke ta bryet med å diskutere med de engang.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Side er en fin og koselig plass, men lokalbefolkningen der er irriterende og jævlige. Ikke stol på de, for de vil svindle deg på sekundet. Feks du skal få en gratis øl for hver øl du kjøper, og til slutt har du fått såpass promille at du ikke husker hvor mange du har kjøpt, og de har ført opp hver eneste øl du har drukket. De kan se ut som verdens koseligste folk, men veldig mange der er desperate mennesker som kunne gjort hva som helst.
Vil ikke begynne å prate om hvordan de behandler hvite jenter som er 11-20 der nede engang, huff. Det har du vel hørt nok om fra før.
Vis hele sitatet...
Drittsekker finnes det over alt, men alle tyrkere jeg kjenner er hyggelige folk. Har aldri vært i Tyrkia, men det er vel noenlunde det samme
Sist endret av happy violence; 2. august 2011 kl. 14:54.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Drittsekker finnes det over alt, men alle tyrkere jeg kjenner er hyggelige folk. Har aldri vært i Tyrkia, men det er vel noenlunde det samme
Vis hele sitatet...
Det er såklart en forskjell! Jeg kjenner et par tyrkere her i Norge, og de er dritkoselige folk.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Var i Side for to år siden, dro til Alanya i år. Leide bil og kjørte opp til Side for å si hei til folk som vi traff der sist. Stikk innom Medusa Apartments, litt utenfor selve Side, og hils fra meg om du møter på Memeth. Ellers er stranden som ikke er på bysiden den jeg hang mest på. Rolige forhold og meget bra.
De kjørte på med stort diskotek ved ruinene der ene kvelden vi var der, fikk først ikke komme inn siden vi var to single gutter. Heldigvis var det en dude som jobba på ene resturanten ved havna som fikk snakka oss inn. Epic kveld med dverger som danset på en hummer!
Homemade Retard
zeicko's Avatar
drar dit imorgen jeg
CookieY: Dette er siste natten min, reiser videre til Istanbul i morgen tidlig.

Angående masete "lokalbefolkning" så er majoriteten av disse kurdere fra byer som Gaziantep, Sanliurfa, Malatya og andre byer i øst-Anatolia. De jobber her i turistsesongen og drar hjem når den er ferdig. En ubetydelig liten detalj men måtte bare pirke litt.

Men ja, masete butikkfolk er uten tvil irriterende, men det er bare å prøve å ignorere de. Blir de ufyselige så kontakter du Jandarma eller politiet, de har tilholdssted ca midt i, og øverst i handlegata. Butikkeiere har ikke lov til å være innpåslitne, det var en periode der færre og færre turister handlet i Side sentrum pga. masete folk, så de øvre makter tok affære og innstallerte CCTV i gatene, samt oppfordret turister til å si i fra om eventuelle frekkaser.
Sist endret av Zahremar; 2. august 2011 kl. 16:44.
Hello !
CookieY's Avatar
Trådstarter
Takk for masse god info ta kontakt visst noen er der mellom 10-17 august
August ja. Lykke til med varmen

Et par tips angående Side:

-Jo lengre ned mot havnen du kommer, jo dyrere blir maten.

-Om du skal spise fisk så avtal pris på forhånd, mange opererer med kg-pris og vil regelrett lure deg for penger hvis du ikke er obs på dette.

-Hvis du skal handle klær og andre ting der så vent lengst mulig med å kjøpe, evt. til du har fått litt farge på kroppen. De ser om du nettop er kommet ned der eller om du har vært der en stund. (det vil også du selv merke på andre)

-Maten er god, men min erfaring er at de ikke er flinke til å steke biff.

-Importert øl og sprit er nesten like dyrt som i Norge

-Fancy klesbutikker med AC osv er somregel dyrere enn butikker som ser litt mer "shabby" ut.

-Hvis du vil på utflukter osv så hold deg til utflukter som arrangeres av f.eks ving om du reiser med de. Du har en haug med lokale firma som selger turer i byen til de samme plassene for en billigere penge, men jeg synes det er en liten pris å betale for å ha "ving-garantien" på en måte.

-Skal du kjøpe brus osv på resturant så spør om å få det på flaske. Vannet der nede er ikke drikkbart.

Jeg vil ikke anbefale å bo på et all inclusive hotell. I fjord bodde jeg på et slikt hotell men hadde ikke betalt for all inclusive. Snakket med mange som angret på det fordi folk blir låst til hotellet. Man har betalt for frokost, lunch og middag. Skulle de på stranden så reiste de fleste tilbake til hotellet for å spise lunch i 11 12 tiden. Så de fikk ikke så mange timene på stranden. Samme med middag, middagen begynte klokken 7 og når den var ferdig var klokken såpass mye at de ferreste orket å reise inn til byen. De dagene de var i byen betalte de i praksis for 2 middager.

De kjører som noen griser der nede. Så jeg tok ikke sjansen på å leie bil.

Ble en haug med ting her nå som sikkert peker litt i negativ retning, men dette er erfaringer jeg og min familie har gjort seg i de 9 årene vi har vært der nede. Men vet om mange som har vært i Side og første dagen gått ned til havnen og spist der og fått et intrykk av at Tyrkia er dyrt. Samme med å kjøpe klær de første dagene. Man har ikke gjort en god handel før selgeren har kranglet litt med sjefen og det er like før du blir kastet ut

Hvis du har noen av disse tingene i bakhodet så tror jeg dere vil få en fin tur til Side.

God tur
▼ ... over en uke senere ... ▼
stjeler tråden litt jeg...

skal selv til side om noen dager, noen som har erfaring med hotelet Pegasos World?
kan jeg spørre på hvilket hotell i side du skal bo på?

det er en resturant i hotelldelen av side som heter norden
en jeg kjenner som driver den. utrolig gode på fisk der
Sist endret av xavi0n; 12. august 2011 kl. 04:50.
Sitat av paddus Vis innlegg
stjeler tråden litt jeg...

skal selv til side om noen dager, noen som har erfaring med hotelet Pegasos World?
Vis hele sitatet...
Jeg var her i 2005. Jeg er ike glad i all-inclusive-hoteller, men detteer et flott hotell med kjempebra fasiliteter. Det ligger et stykke utenfor sentrum så du må nok ta taxi for å komme dit. Det er gåavstand til stranda, svært basseng og middagsbufeen er ikke så halvgæren helle.

God tur
Det er et veldig bra diskotek som hetter Oxyd, er som et slott. jævli stort, men var bare tyrkere når jeg var der:P