Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 8121
Hva skjer med hjernen etter mennesker har hatt sex, jeg prøver å finne info på nette men det er ikke bare bare.

Lurer på psykiske ettervirkninger, er det energi som blir frigjort, 'blokkeringer'' i hjernen som blir åpnet, endorfiner? blir man glad bare fordi det er digg, liksom?
Ikke at jeg er veldig vitenskapelig av meg men jeg frigjør i alle fall mye energi mens jeg har sex slik at jeg i etterkant stort sett er utslitt og vil sove...
hos guttene løser ut hjærnen et stoff som heter dopamin... dette gjør at oss guttene blir søvnig etterpå
Det blir vel noe slikt som:

Mat - Check
Sex - Check
Sove -
Sist endret av Remien; 13. januar 2010 kl. 23:12.
Sitat av apebob Vis innlegg
hos guttene løser ut hjærnen et stoff som heter dopamin... dette gjør at oss guttene blir søvnig etterpå
Vis hele sitatet...
og hos damene så utløses et stoff som gjør at de vil snakke og kose vistnok..
dopamin utløses før sexen. *

skal se om jeg finner kilder*
Sist endret av snox; 13. januar 2010 kl. 23:16.
oxytocin, titegn
Sitat av apebob Vis innlegg
hos guttene løser ut hjærnen et stoff som heter dopamin... dette gjør at oss guttene blir søvnig etterpå
Vis hele sitatet...
Ja, dopamin blir frigjort. Dette skjer hos både damer og menn og har absolutt ingenting med den søvnigheten menn får etter sex. Tvert imot, økte mengder dopamin gjør deg mer våken.

Sitat av snox Vis innlegg
dopamin utløses før sexen. *skal se om jeg finner kilder*
Vis hele sitatet...
Både før og under akten utløses dopamin. Den dopaminen som utløses i forkant har å gjøre med motivasjonen til å ha sex. Det som slippes ut imens er med på å gi en følelse av belønning, lykke og tilfredshet.
Sist endret av exocytose; 13. januar 2010 kl. 23:22.
Sitat av BuzzR Vis innlegg
og hos damene så utløses et stoff som gjør at de vil snakke og kose vistnok..
Vis hele sitatet...
Hahah, dro på smilebåndet av den.
Endorfiner skilles også ut ved sex, noe som kan være en mulig årsak til søvnigheten mange merker i etterkant.
Sex utløser feromoner, det duftstoffet som gjør at andre tiltrekkes av deg. Altså; jo mer sex du har, jo mer får du.

Dessuten mener jeg å ha lest at sex er omtrent 10 ganger sterkere sovemedisin enn valium. Også for damer.
Sist endret av CaCO3.Siri; 14. januar 2010 kl. 00:03.
dopamin
Dataspill eller pengespill kan også øke hjernens mengde av dopamin. Stoffet er en slags naturlig stimulans som holder hjernen aktiv. Hvis vi får oppfylt våre behov, kvitterer hjernen med en følelse av ro og avslappet tilstand. Den biokjemiske sammenhengen er at dopamin blir frigjort, noe som igjen påvirker nervecellene i belønningssystemet til å gi en følelse av velbehag.

Endorfiner
Dette er naturlige, smertestillende stoffer som dannes i hjernen, og som frigjøres ved behov, for eksempel ved fysiske anstrengelser eller ved skader. Det kalles gjerne "kroppens eget morfin". Smerteopplevelsen minker når endorfiner bindes til egne reseptorer i hjernen.. Flere smertestillende stoffer som tilføres utenfra (f.eks. morfin), bindes til de samme reseptorene. Ved for eksempel jogging over lengre distanser eller spinning i helsestudio har mange gjort den erfaring at ulysten forsvinner, til fordel for en velværefølelse som henger sammen med og skriver seg fra den fysiske aktiviteten. Da er det endorfinene som frigjøres og binder seg til reseptorene sine.

http://www.fmr.no/kroppen-har-rus-pa...2527-9920.html
Sitat av BuzzR Vis innlegg
og hos damene så utløses et stoff som gjør at de vil snakke og kose vistnok..
Vis hele sitatet...
Hah, beste kommentaren hittil idag. Flirte godt - og trekker enda på smilebåndet. Men det er jo så koselig å kose å sånn etter sex. Kjedelig å sove med en gang, er det ikke? Og koser man nok blir det jo kanskje runde nr 2 og
Sitat av sh1bby Vis innlegg
Men det er jo så koselig å kose å sånn etter sex. Kjedelig å sove med en gang, er det ikke? Og koser man nok blir det jo kanskje runde nr 2 og
Vis hele sitatet...
Apropo runde nummer 2, har du/dere noen gang tengt: Nå skal jeg holde på hele natta, spiller ingen rolle hvor ofte "toget" går, skryter kanskje litt til dama. For så etter første "stasjon" tenke: Det er kanskje greit nå, er ikke så viktig å fortsette...
Sitat av sh1bby Vis innlegg
Hah, beste kommentaren hittil idag. Flirte godt - og trekker enda på smilebåndet. Men det er jo så koselig å kose å sånn etter sex. Kjedelig å sove med en gang, er det ikke? Og koser man nok blir det jo kanskje runde nr 2 og
Vis hele sitatet...
Det verste er at det han sier er sant, selv om akkurat dette er veldig individuelt. Jeg personlig blir i storform etter at jeg har hatt sex, men det er sjeldent jeg gidder å bli liggende å kose etterpå med mindre jeg virkelig ikke har noe bedre å gjøre.
Sitat av methewall Vis innlegg
Apropo runde nummer 2, har du/dere noen gang tengt: Nå skal jeg holde på hele natta, spiller ingen rolle hvor ofte "toget" går, skryter kanskje litt til dama. For så etter første "stasjon" tenke: Det er kanskje greit nå, er ikke så viktig å fortsette...
Vis hele sitatet...
Ofte hahaha!
Joda, har tenkt akkurat det der, mange ganger..
Men, må legge til at jeg også puler noen timer i strekk sikkert like ofte.
bare når jeg har tatt med jenter etter fest de har sovnet etterpå, ellers så ligger de og vil kose og snakke. helst om dumme ting jeg har gjort tidligere da xp
Sitat av BuzzR Vis innlegg
og hos damene så utløses et stoff som gjør at de vil snakke og kose vistnok..
Vis hele sitatet...
hmm, kjenner meg ikke helt igjen der :P
Jenter klarer mer enn menn, dvs. jenter blir ikke søvnige. Selvfølgelig kan man bli sliten, men det er ikke noe i en jentes orgasme som skulle tilsi at hun ble søvnigere etterpå. However, å få en daglig orgasme kan hjelpe på søvnkvaliteten, nesten som trening og et sunt kosthold. Menn som klarer å få orgasme, men ikke utløsning blir heller ikke så trøtte. Har alltid lurt på hva det er som gjør at utskilling av sæd gjør gutta soveklare/'sitte i sofaen med en øl og se på TVen'-klare. Mineralmangel? Hehe. Noen som veit?
Sitat av Weili Vis innlegg
Jenter klarer mer enn menn, dvs. jenter blir ikke søvnige. Selvfølgelig kan man bli sliten, men det er ikke noe i en jentes orgasme som skulle tilsi at hun ble søvnigere etterpå. However, å få en daglig orgasme kan hjelpe på søvnkvaliteten, nesten som trening og et sunt kosthold. Menn som klarer å få orgasme, men ikke utløsning blir heller ikke så trøtte. Har alltid lurt på hva det er som gjør at utskilling av sæd gjør gutta soveklare/'sitte i sofaen med en øl og se på TVen'-klare. Mineralmangel? Hehe. Noen som veit?
Vis hele sitatet...
Det eneste jeg vet, er at du generaliserer. Under mitt forrige parforhold var det jeg som klarte mest. Ett av tilfellene var da hun fikk orgasme tre ganger, før hun sa "stopp, jeg klarer ikke mer", jeg hadde enda ikke klart å få orgasme eller utløsning. Det var ofte at vi måtte gi oss etter hun hadde fått orgasme første gang også. Jeg er vel neppe den eneste karen i verden som trenger tid før jeg kommer?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av lambador Vis innlegg
Jeg er vel neppe den eneste karen i verden som trenger tid før jeg kommer?
Vis hele sitatet...
Da alt dette er ekstremt individuelt, og også avhengig fra gang til gang, i tillegg til at vi har en befolkning på over seks milliarder i verden: Nei.
Måtte bare komme med denne.
Sex *could* kill you. Do you know what the human body goes through when you have sex? Pupils dilate, arteries constrict, core temperature rises, heart races, blood pressure skyrockets, respiration becomes rapid and shallow, the brain fires bursts of electrical impulses from nowhere to nowhere, and secretions seep out of every gland, and the muscles tense and spasm like you're lifting three times your body weight. It's violent. It's ugly. And it's messy. And if God hadn't made it *unbelievably* fun, the human race would have died out eons ago.
Vis hele sitatet...
Dere som har sett House skjønner hva jeg mener. :P

Og det har vel egentlig noe med å gjøre hva som skjer når man har sex. Riktignok ikke hva som skjer etterpå, men, men.
Sist endret av Dimergon; 16. januar 2010 kl. 00:10.
Bare jeg som blir jævlig røyksugen etter sex her?
Sitat av Likegyldig Vis innlegg
Bare jeg som blir jævlig røyksugen etter sex her?
Vis hele sitatet...
Det er et velkjent faktum at man får lyst på røyk etter man har hatt sex. Skjer med meg og.
nypult røyken er den beste røyken, sikkert psykisk men, god er den hvertfall
Sitat av datanerdinne Vis innlegg
En artikkel som beskriver ting veldig bra: http://www.reuniting.info/science/sex_in_the_brain
Vis hele sitatet...
Bra og interessant artikkel.

Sølibat here i come...
▼ ... over en uke senere ... ▼
nei nei nei, det er et stoff som utløses når sæden kommer ut. Det er derfor menn blir trøtte etter sex. Husker ikke navnet på stoffet, men kvinnfolk har det ikke : ) De har noe tilnærmet urin, squirt!
Sitat av methewall Vis innlegg
Apropo runde nummer 2, har du/dere noen gang tengt: Nå skal jeg holde på hele natta, spiller ingen rolle hvor ofte "toget" går, skryter kanskje litt til dama. For så etter første "stasjon" tenke: Det er kanskje greit nå, er ikke så viktig å fortsette...
Vis hele sitatet...
Sitat av moret Vis innlegg
Ofte hahaha!
Joda, har tenkt akkurat det der, mange ganger..
Men, må legge til at jeg også puler noen timer i strekk sikkert like ofte.
Vis hele sitatet...
Ja, det var veldig vesentlig å legge til, din virile springbukk!


Sitat av BuzzR Vis innlegg
og hos damene så utløses et stoff som gjør at de vil snakke og kose vistnok..
Vis hele sitatet...
Det later også til at det å skryte uhemmet også utløses etter sex.
Sist endret av Knask; 5. februar 2010 kl. 17:17.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Det later også til at det å skryte uhemmet også utløses etter sex.
Vis hele sitatet...
Det skjer gjerne i forkant, det er ofte ikke så mye å skryte av i etterkant.
Sitat av datanerdinne Vis innlegg
En artikkel som beskriver ting veldig bra: http://www.reuniting.info/science/sex_in_the_brain
Vis hele sitatet...
Veldig bra artikkel! Får man til å tenke litt i hvertfall.... 2 uker med orgasme-hangover, er det verdt det? Hehe.
Sitat av methewall Vis innlegg
Det skjer gjerne i forkant, det er ofte ikke så mye å skryte av i etterkant.
Vis hele sitatet...
Kjenner meg igjen, skryter om hetti og preti. Når du står der, og dama ligger over deg, og aksjonen er i gang. DA kommer livet i revy, hvis man har sakt mye om altfor mye. Sant skal sies, det går som oftest greit, og det tror jeg det er mange her inne som også tørr påstå.
Skryt aldri for mye, heller ikke om egenskaper man ikke har. For en gang vil dama gjøre spell som du ikke er kapabel til å gjøre.

Edit: Må si jeg dro litt på smilebåndet når jeg så innlegget med at dama ville kose mer
▼ ... flere år senere ... ▼
Det er vel hovedsaklig i temporallappen det oppstår (tinninglappen). Hypothalamus står blant annet for å kontrollere vår seksuelle atferd. Det som er interessant, er at den ligger rett ved siden av thalamus som er en viktig del av hjernen vår når vi skal sove, da den blant annet er viktig for vår bevissthet. Det er også andre viktige hjerneinstanser i temporalappen for at vi skal sove..
Sitat av 0bs Vis innlegg
hmm, kjenner meg ikke helt igjen der :P
Vis hele sitatet...
Ikke jeg heller. Koselig i et par minutter, og greit å få igjen pusten. Etterpå er det tid for Breaking bad og og en spliff.
Ligger og er avslappet mens jeg drømmer om å ri en unicorn. Skjer hver gang. Like søtt.
Digg med spliff før og etter sex.
Blir avslappet, og kan bli i litt kose humør, men det er sjeldent.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Ikke jeg heller. Koselig i et par minutter, og greit å få igjen pusten. Etterpå er det tid for Breaking bad og og en spliff.
Vis hele sitatet...
Marry me? plis?
Neida. [COLOR="White"]joda...[/COLOR]
Gjøre godt med hverandre er så begrenset, skal vi ha aldersgrense på deling av sjokolade også snart mon tro..
The Science of Orgasms - Kort video på noen minutter som forklarer enkelt hva som skjer.
Sitat av moret Vis innlegg
Marry me? plis?
Neida. [COLOR="White"]joda...[/COLOR]
Vis hele sitatet...
I see what you did there.


"When a girl goes bad, men go right after her."