Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 496
Lagde et script som laster opp diverse filtyper til en server, alt funket fint på HDen men da jeg lastet det opp på webserveren ble siden bare blank da jeg trykket submit.

Gidder ikke legge ut detaljert info enda, er for trøtt, men hvis noen har sånn genrelle tips til hva som er feil så hadde det vært flott å høre.. (f.eks serverinnstillinger, vanlig "feil" når man flytter fra windows -> *nix osv)
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Kanskje et dumt spørsmål, men husket du chmod på mappen de skulle uploades i?
Hva med å sjekk path til tmp folder og dens privilegier?
da jeg prøvde dette en gang ville den ikke laste opp filer med mellomrom eller fra mapper med mellomrom, men da jeg oppdaterte php versjonen funka alt fint
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Scriptet du med register_globals on i Windows? I såfall er det 99% sikkert at det er feilen.
register_globals on ? kan du forklare meg litt nærmere please ?
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
register_globals off er standard fra PHP4.2.0 og oppover.

Dvs at hvis du lager en cookie: setcookie("test", 123);
Så kan du bare nå den gjennom $_COOKIE['test'] eller $_REQUEST['test'].

Er derimot register_globals on, så kan du nå kaken gjennom $test.

Det var derfor jeg tenkte at han scriptet med register_globals on, fordi han får en blank side når han trykker submit. ifsetningen som skal slå igjennom ser etter f. eks if($submit), men i realiteten burde den se etter f. eks if($_POST['submit']).

Og for å gi litt informasjon til alle; ALDRI skriv programmer med register_globals on. Det er ondskap. Usikkert som fy.
zeth's Avatar
Trådstarter
Jeg prøvde det meste innen chmod'ing ;-)

Jeg scripter alltid meg $_GET, $_POST osv.. så det skulle ikke være problem.

Jeg syns det fxxked sier kun høres "bra ut", skal høre med serveradmin når jeg får liv i han :-)