Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 790
Jeg kjører .Net server 2003 Enterprice edition med ISS 6.0 hjemme å har satt opp ftp,chat server,proxy osv....... men jeg har Telenor ADSL å vil ikke betale mere for en fast ip. Jeg er bak en Trend-Net Internett Station å jeg har ordnet det slik at all servern står med oppheva DMZ slik at all ipen som jeg får en ny av telehor hver gang jeg logger på går til en link www.minside.tk.... jeg har en 30 mb ftp hos start / powertech som jeg bruker nå til websider men jeg vil ha mer derfor denne ordningen. men den har et svakt punkt. vist rutern krasjer pga hacke forsøk, strøm brudd eller lignende. så får jeg jo en ny ip.... å jeg orker ikke å skifte adden til den nye ipen hver gang dette skjer. SÅ HER ER SPØRMÅLET MITT: Går det ikke an å lage et script som legger ut IPen på ftpen min hos start som en txt fil eller no hver gang jeg får nettverkskontakt hos rutern?
å hvor finenr jeg noe sånt ?
Du kan jo lage et phpscript som går inn på www.whatismyip.com og printer dette ut på et public område, f.eks en home.no konto...
####
Psych|Com's Avatar
Trådstarter
joda men jeg kan ikke php.... tar ei stund å lære seg sånt å jeg har under 2 uker før jeg drar tilbake til sjøvegan på skole
jeg kan sikkert lage et til deg, hvis du har php støtte da...
så må du på en eller annen måte klare å kjøre det f.eks hver time, og legge det ut på ftp... det klarer ikke jeg

kan jo opprette en dyndns konto på dyndns.org... gratis...
der finner du programmer som sjekker internett ipen din, og fikser hosten din
offtopic: på dyndns: skjekker den der ip'en din jevnlig slik at du slipper å oppdatere redirecten selv? Jeg har fra no-ip.com, går det der også?
Opprinnelig postet av CoDEmASTeR
Ja
Vis hele sitatet...
Ja til hva?

Endrer den ip etter det du har automatisk? (hvordan gjør den dette i så fall, må jeg være inn på nettsiden eller noe) og gjøre www.no-ip.com det samme?
Ja,
Altså, det står forklart på sidene deres.
Les.
bruk www.no-ip.com, som de andre her også sier. Da får du ikke bare en ip-adresse, men et domene, f.ex har jeg atom.servebeer.com. Så laster du ned en liten sak som ligger på sidene deres, som heter DUC elns, og den oppdaterer ip'en din så domenet alltid peker på ip'en din.
####
Psych|Com's Avatar
Trådstarter
takker takker,,,,,

fant foresten ut at rutern min har en sånn plugin ting til dyn-dns men internettet ble så jevla utsabilt at jeg ikke rett å slett måtte stoppe med det----- skal prøve no-ip i kveld =)