Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 632
Kan man finne skulte HTML-filer på en server?
Filer det ikke er linket til noe sted sånn at HTTrack ikke laster dem ned. Noen idéer?
en side som er index'et?
Last ned Teleport pro..
Trådstarter
70 1
Ikke index. 'Skulte'/hemmelig filer. Sånne som man liksom må vite hva heter forå komme inn på.
så vidt jeg vet, så spiller det ingen rolle om en fil er skjult eller ikke. Så lenge den ikke er linket til fra et annet sted, så er den ganske skjult, med mindre man kan browse katalogene, eller man gjetter seg til filnavnet, eller sniker på sidemannen i klassen som vet om den hemmelige filen

angående den skulte filen .htaccess, så pleier servere gjerne å hindre tilgang til denne via http...

på ftp, så kan man bare trykke "vis skjulte filer" så kan man se alt... men går ut ifra at du mente via web...
Trådstarter
70 1
Jupp. Eks: www.hazardlabs.com - Der ligger det noen hemmelige sider (en del av siden, da) som du bare får vite om hvis du sender noe spesielt til webmasteren. (Man må være over 18, også)
Men en kamerat av meg fant ut hvordan han kunne finne det like vel, og sa det til webmasteren. Derfor er han 'sikkerhets-inspektør' og skal hindre at det skjer. De legger nå inn ett-eller-annet som skal hidre det bedre, men for tiden er det visstnok ennå vanlig. Når jeg spurte kameraten min sa han bare "Logikk. Og masse scripting.".. Vet ikke jeg.. Gjør noen andre???
de er ikke skjulte de er bare ikke linka
er det det du mener ?

edit:
det finnes et program som kan finne alle filene på webservern med mindre det ikke går man kan stille på dette i en fil som heter robots.txt, men hva programmet het husker jeg desverre ikke