Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6883 4802396
Jeg hørte nettopp en hip hop sang hvor det var veldig mye orkester, ehm trompet hørtes det ut som. Dette er en utfordring, noen som kanskje vet hva sang det er? Sorry for lite informasjon, hørte den i bilen på radioen og fikk bare med meg orkesteralike musikken, og litt synging, det hørtes ut som en rapper.
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Sitat av Eivindeik Vis innlegg
Jeg hørte nettopp en hip hop sang hvor det var veldig mye orkester, ehm trompet hørtes det ut som. Dette er en utfordring, noen som kanskje vet hva sang det er? Sorry for lite informasjon, hørte den i bilen på radioen og fikk bare med meg orkesteralike musikken, og litt synging, det hørtes ut som en rapper.
Vis hele sitatet...
Kanye West - Touch The Sky, kanskje?
Sitat av Ps3Mw2 Vis innlegg
Leter etter en sang som starter sånn. 1 2 3 Go lets

Så husker jeg ikke mer. jeg vet den er ganske skjent
også er det rock/metal sang
Vis hele sitatet...
Det er nok denne: Ramones - Hey ho let's go

Nei det er ikke den. ikke punk : p
Sitat av Fanz44 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Nei var ikke den :/
Noen som vet hvilken sang som spilles i begynnelsen og slutten av denne?
http://www.youtube.com/watch?v=0KcB6...eature=related
Sitat av glennsi Vis innlegg
gettin jiggy with it - will smith http://www.youtube.com/watch?v=BIduOvEoVeQ
Vis hele sitatet...
Awesome! Takker

Sitat av FøkkAlt Vis innlegg
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=sIywtO0OY78 ?
Hoy, noen som vet hvilken sang som spilles i reklamen for et bettingselskap (betsson, bet24?) der to hardhauser stuper fra en klippe og plukker krabber ut av speedoen etterpå?
marfo; TAKK!
Jeg leter etter en relativt ny sang, jeg kan ikke komme på noe av tksten, men det er en slaks hip-hop sang. Det andre jeg husker er at den går nesten som kids av mgmt i starten.
Håper noen kan hjelpe.
Sitat av didlek Vis innlegg
Jeg leter etter en relativt ny sang, jeg kan ikke komme på noe av tksten, men det er en slaks hip-hop sang. Det andre jeg husker er at den går nesten som kids av mgmt i starten.
Håper noen kan hjelpe.
Vis hele sitatet...
Chiddy Bang - Opposite of Adults
God dag, folkens!

Jeg er på jakt etter en sang, men mine hint og beskrivelser av denne er muligens litt vage:

- Den er laget av 3-4 av de største rap/hiphop-artistene i USA.
- De er ute og kjekker seg veldig i en flott speedbåt
- Ettersom jeg kan erindre så foregår båtkjøringen på Hudson-elva i New York. (Merk at jeg kan ta feil)
- Den er minst 3 år gammel, jeg så musikkvideoen i 2007.

Takker for svar på forhånd.
Leter etter en sang/musikkvideo. Tror det er rundt 4-6 år siden jeg så den på Svisj.
Det jeg husker fra sangen er at den lignet på Muse og den type musikk og i refrenget(ikke helt sikker på om det var i refrenget) sang de "la-la-la" eller "na-na-na".
Musikkvideoen var ganske spesiell, tror den var animert, der bakgrunnen var for det meste helt svart med noen lange tynne neonfargede skjeletter(husker ikke om det var et eller flere) som gikk rundt eller danset. Også tror jeg det var noen gravstøtter i neonfarger med også. Vet det er lite å gå på med tanke på sangen, det er vel mest sannsynlig at noen kjenner igjen musikkvideoen.

På forhånd, takk.
Sist endret av Herremann; 28. juni 2010 kl. 15:43.
Sitat av Herremann Vis innlegg
Leter etter en sang/musikkvideo. Tror det er rundt 4-6 år siden jeg så den på Svisj.
Det jeg husker fra sangen er at den lignet på Muse og den type musikk og i refrenget(ikke helt sikker på om det var i refrenget) sang de "la-la-la" eller "na-na-na".
Musikkvideoen var ganske spesiell, tror den var animert, der bakgrunnen var for det meste helt svart med noen lange tynne neonfargede skjeletter(husker ikke om det var et eller flere) som gikk rundt eller danset. Også tror jeg det var noen gravstøtter i neonfarger med også. Vet det er lite å gå på med tanke på sangen, det er vel mest sannsynlig at noen kjenner igjen musikkvideoen.

På forhånd, takk.
Vis hele sitatet...
Sånn du beskriver videoen høres det jo veldig ut som Daft Punk - Around the world, men det er ikke veldig Muse-aktig.

Sitat av HossCarter Vis innlegg
Hoy, noen som vet hvilken sang som spilles i reklamen for et bettingselskap (betsson, bet24?) der to hardhauser stuper fra en klippe og plukker krabber ut av speedoen etterpå?
Vis hele sitatet...
Hvis noen andre skulle lure på dette, så er det en gammel sjømannsvise ved navn Clear the track. En versjon kan høres her.
Hallo. Skal ha tak i en sang som ble spilt i serien "the family" nå for 3 min siden. Det er vel en ukulele som blir spilt med under hele sangen, det er en rolig og veldig sommerlig låt, det blir sunget en del "oooo-oo-o" rolig sang, håper dette er nok >.<
Sitat av Caracalla Vis innlegg
Hallo. Skal ha tak i en sang som ble spilt i serien "the family" nå for 3 min siden. Det er vel en ukulele som blir spilt med under hele sangen, det er en rolig og veldig sommerlig låt, det blir sunget en del "oooo-oo-o" rolig sang, håper dette er nok >.<
Vis hele sitatet...
Jeg gjetter på Israel Kamakawiwo'ole - Somewhere over the rainbow
Sitat av HossCarter Vis innlegg
Jeg gjetter på Israel Kamakawiwo'ole - Somewhere over the rainbow
Vis hele sitatet...
Konge!! Den sangen! Nå redda du kvelden! Hoho
Hei, hørte for lenge siden en sang på trailer park boys som jeg husker var når de var i fengsel, ehm det er det eneste jeg husker i grunn. Den spilte når de viste julian og ricky i fengsel
Leiter etter "bruk bilbelte sangen" fra statens vegvesen.

Finner ikke videoen.
Lurer på om det er noen som har den?
eller om det er noen som vet hva den egentlig heter?
Sitat av Sixpounder Vis innlegg
Leiter etter "bruk bilbelte sangen" fra statens vegvesen.

Finner ikke videoen.
Lurer på om det er noen som har den?
eller om det er noen som vet hva den egentlig heter?
Vis hele sitatet...
Er det denne reklamen? Vet ikke sangen, men hjelper vel de som leter

Fant sangen, var The Tragically Hip - 38 Years Old

[quote=Eivindeik;1755455]Er det denne reklamen? Vet ikke sangen, men hjelper vel de som leter

Nå ble det mye tull her, kan en moderator fjerne innleggene mine, men ikke det der jeg har linket bilbelte reklamen.
Nei var ikke den.

Det er en trance sang.

Var en sån video for noen år siden på vegvesenet sine sider. om hva de kunne gjøre for å få ungdom til å bruke bilbelte.
så var ett av forslagene; de hadde laget en sang...
Fikk aldri høre hele sangen i deres video, men kanskje noen andre har den? eller vet hva jeg snakker om?

fant link

http://www.vegvesen.no/_attachment/72050/binary/39678

men det er bare fra videoen...
Lurer på hvilken sang som er mixet med bromance av Avicii her: http://www.youtube.com/watch?v=r0htfN5TrDw

altså: hva heter sangen hvor vocalen kommer fra?
hei.. jeg er på utkikk etter en sang som stadig blir spilt på NRK Mp3.. dette når jeg kjører bil. Jeg vet hverken navn på sangen eller hvem som synger sangen. Men jeg har veldig lyst til å ha dette på min mp3 spiller men umulig da jeg ikke kan navnet..
Sjangeren som sangen blir spilt i er litt sån techno aktig.

hva de synger om i sangen husker jeg ikke så godt, men det er et eller annet med cold world eller no

noen som har forslag til hva jeg kan gjøre?
Sitat av gjihad321 Vis innlegg
hei.. jeg er på utkikk etter en sang som stadig blir spilt på NRK Mp3.. dette når jeg kjører bil. Jeg vet hverken navn på sangen eller hvem som synger sangen. Men jeg har veldig lyst til å ha dette på min mp3 spiller men umulig da jeg ikke kan navnet..
Sjangeren som sangen blir spilt i er litt sån techno aktig.

hva de synger om i sangen husker jeg ikke så godt, men det er et eller annet med cold world eller no

noen som har forslag til hva jeg kan gjøre?
Vis hele sitatet...
Er det A-lee - World So Cold ?

http://www.youtube.com/watch?v=8ew3ugQlA7Q
Hørte en sang på P4 her om dagen. Husker bare at det var ukulelespill i den og at den var veldig "sommerslig". Jeg _tror_ det er en ny sang (siden ukulelesangene har en tendens til å dukke opp nå om sommeren). Den er litt "Jason Mraz - I'm yours"-ish hvis dere skjønner.

Jeg tror den blir spilt endel på radio nå for tiden... På forhånd takk!
Sitat av Bjofyl Vis innlegg
Hørte en sang på P4 her om dagen. Husker bare at det var ukulelespill i den og at den var veldig "sommerslig". Jeg _tror_ det er en ny sang (siden ukulelesangene har en tendens til å dukke opp nå om sommeren). Den er litt "Jason Mraz - I'm yours"-ish hvis dere skjønner.

Jeg tror den blir spilt endel på radio nå for tiden... På forhånd takk!
Vis hele sitatet...
Jason Castro - Let's just fall in love again
Sitat av Bjofyl Vis innlegg
Hørte en sang på P4 her om dagen. Husker bare at det var ukulelespill i den og at den var veldig "sommerslig". Jeg _tror_ det er en ny sang (siden ukulelesangene har en tendens til å dukke opp nå om sommeren). Den er litt "Jason Mraz - I'm yours"-ish hvis dere skjønner.

Jeg tror den blir spilt endel på radio nå for tiden... På forhånd takk!
Vis hele sitatet...
Får prøve jeg og da. Train - Hey, Soul Sister
Hei,

Det er en sang som er veldig populær disse dager. Den er litt teknoaktig, der det blir sunget noen ord og en lang instrumental del med trekkspill eller munnharmonika.

Noen som vet hva denne sangen heter?
Sitat av sniki Vis innlegg
Hei,

Det er en sang som er veldig populær disse dager. Den er litt teknoaktig, der det blir sunget noen ord og en lang instrumental del med trekkspill eller munnharmonika.

Noen som vet hva denne sangen heter?
Vis hele sitatet...
Edward Maya & Vika Jigulina - Stereo Love har vært forespurt tidligere. Kan det være den?
Sitat av Bjornix Vis innlegg
Får prøve jeg og da. Train - Hey, Soul Sister
Vis hele sitatet...
Der var den ja! Tusen takk
Sitat av eromed Vis innlegg
Hip hop / Underground
På sounden så høres det ut som de står inne i ett rom.
Mener å huske at det er en relativt rolig beat.
Har en stor misstanke at det er cunninlynguits, men har ikke funnet den enda.
Vis hele sitatet...
noen som vet denne?
Sitat av eromed Vis innlegg
noen som vet denne?
Vis hele sitatet...
Tror du bør prøve å forklare litt bedre, spesielt det med sounden. Det du har skrevet er veldig lite å jobbe med.
noen som har hørt sangen som var for reklamen for høydepunkter fra fotball vm 06? den var fra viasat 4. sangen begynnte med lett piano så kom det en tyngre gitar inn i bildet ? takker alle svar !!
Noen som har hørt en ganske ny sang, der refrenget kan minne om Owl City? Den er ganske rask, og hvis man tenker noter, så er det vel D-D-(lav)H-(en oktav høyere)H-G på piano... Aner ikke hva den heter! Help me x)
Hørte nettopp på Beautiful av Damian Marley fra albumet Welcome To Jamrock. Hvor har jeg hørt saxofonen før?
Link
Hva heter fiolinsangen som er på begynnelsen av denne sangen og som er temaet: http://www.youtube.com/watch?v=H1BkR760o94

Er sikker på at jeg har hørt det før og håper noen andre vet hva den heter.
Sitat av spirrevippen13 Vis innlegg
Hva heter fiolinsangen som er på begynnelsen av denne sangen og som er temaet: http://www.youtube.com/watch?v=H1BkR760o94

Er sikker på at jeg har hørt det før og håper noen andre vet hva den heter.
Vis hele sitatet...
Canon
Eksempel
Hei,lurer fælt på og grubler noe enormt om dagen.. En sang,eller faktisk en blanding av flere sanger av samme artist surrer rundt oppi her. Kan være fra en barneplate/ungdomsplate fra rundt begynnelsen av 90 tallet. det jeg husker er at den går som følger: Ikke fikk jeg midda`n min,magesekken skriker sultne viin. Hvorfor må jeg straffes sånn,selvom karakteren er bånn. Jeg undres.... osv NOEN SOM KAN HJELPE????
Sitat av Joakimz Vis innlegg
Hørte nettopp på Beautiful av Damian Marley fra albumet Welcome To Jamrock. Hvor har jeg hørt saxofonen før?
Link
Vis hele sitatet...
Er det ikke en eller annen Janet Jackson-låt fra 90-tallet som minner litt om denne?
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Den sangen på reklamen for Viasat 4, der det blant annet er en dame som snakker om kyssing og går på en lyktestolpe, og en fyr i rullestol som noen sier ikke er lam, men han kjører en kniv i beinet for å bevise at han er det, men etter et par sekunder begynner å skrike. Håper dette beskriver reklamen, sangen har jeg liksom ingen holdepunkter ved...
Dette blir mitt første svar eller hva det kalles, og jeg vet ikke om det er slik jeg går frem engang, er helt ny her inne.

Jeg prøver å finne to sanger. Finner de ikke via google heller, og jeg er skikkelig drittirritert akkurat nå.

Sang nr en handler om at man skal tenne et lys for alle sine venner, de synger om vennskap de hadde da de var yngre, og.. Ja. Jeg husker egentlig ikke så mye, annet enn at det handler om å tenne et lys og at de som sang hadde skarre-dialekt. Altså at de var fra vestlandet en plass.

Sang nr to var det en mann som sang, tror det bare var en mann og en gitar, en rolig sang. Han sang om at han hadde blitt forlatt, sangen var norsk. Alt han hadde igjen var et bilde, og han visste ikke om vedkommende noengang kom tilbake.

Kanskje noen her inne vet hva jeg prøver å finne?
Sitat av mitalie Vis innlegg
Sang nr to var det en mann som sang, tror det bare var en mann og en gitar, en rolig sang. Han sang om at han hadde blitt forlatt, sangen var norsk. Alt han hadde igjen var et bilde, og han visste ikke om vedkommende noengang kom tilbake.

Kanskje noen her inne vet hva jeg prøver å finne?
Vis hele sitatet...
Gnom - Bestevenn
Sitat av Ffojt Vis innlegg
Den sangen på reklamen for Viasat 4, der det blant annet er en dame som snakker om kyssing og går på en lyktestolpe, og en fyr i rullestol som noen sier ikke er lam, men han kjører en kniv i beinet for å bevise at han er det, men etter et par sekunder begynner å skrike. Håper dette beskriver reklamen, sangen har jeg liksom ingen holdepunkter ved...
Vis hele sitatet...
Jeg så den reklamen igår, og sanggruppen og sangen står skrevet oppe i høyere hjørne på slutten av reklamen. Husker ikke hvilken sang det var, men vet det var Fatboy Slim som spilte den. Håper det er til hjelp. :-)
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Det var meget til hjelp! Unnskyld en stakkars idiot for hans blindhet!
Sitat av mitalie Vis innlegg
Dette blir mitt første svar eller hva det kalles, og jeg vet ikke om det er slik jeg går frem engang, er helt ny her inne.

Jeg prøver å finne to sanger. Finner de ikke via google heller, og jeg er skikkelig drittirritert akkurat nå.

Sang nr en handler om at man skal tenne et lys for alle sine venner, de synger om vennskap de hadde da de var yngre, og.. Ja. Jeg husker egentlig ikke så mye, annet enn at det handler om å tenne et lys og at de som sang hadde skarre-dialekt. Altså at de var fra vestlandet en plass.

Sang nr to var det en mann som sang, tror det bare var en mann og en gitar, en rolig sang. Han sang om at han hadde blitt forlatt, sangen var norsk. Alt han hadde igjen var et bilde, og han visste ikke om vedkommende noengang kom tilbake.

Kanskje noen her inne vet hva jeg prøver å finne?
Vis hele sitatet...
Johannes Kleppevik - Berre eit bilde på min lugar
http://www.youtube.com/watch?v=OvkG-62BTfU
Nei, det var ikke den, men den var fin den også. Bjornix fant den, og sangen jeg var på utkikk etter var Gnom- Bestevenn. :-) Takk uansett! :-)