Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1490
Jeg har ikke internett på egen maskin, og dermed spiller jeg noen ganger CS mot boter. Desverre viser det seg at hvert 10 - 15 minutt begynner det å lagge værre en et 10 års gammelt modem, så begynner harddisken å jobbe som besatt. Det er ingen unødvendige programmer åpne, og heller ikke noen virus (små sjanser i hvertfall). HVORFOR?!
Hvis du har enn ikke så altforbra prosessor 3d kort, så lagger det fordi botene faktisk krever litt kraft.
Merket det hos en kamerat på lan i helgen. Han fikk 10-12 fps med boter, men 50 fps stabilt når vi spilte i nettverk uten boter.
noob killer
elukS's Avatar
Opprinnelig postet av rraptor
Jeg har ikke internett på egen maskin, og dermed spiller jeg noen ganger CS mot boter. Desverre viser det seg at hvert 10 - 15 minutt begynner det å lagge værre en et 10 års gammelt modem, så begynner harddisken å jobbe som besatt. Det er ingen unødvendige programmer åpne, og heller ikke noen virus (små sjanser i hvertfall). HVORFOR?!
Vis hele sitatet...
Hvilke bot'er er det du kjører??

Vil selv anbefale podbot , den er bare nydelig
Hvorfor?
* for lite ram!
* for treig cpu!
* ustabil hdd
* brukeren? *lol*
Har vært borti flere tilfeller der det lagger mye mer når du bruker booter enn når du spiller over nettet.
Ja, men du må ha en elendig maskin for at podbot skal lagge!
Den funka jo bra med pIII, 256 mb sdram og GeF2 MX!
hvis du har satt ned reaksjonstiden på botene, for å gjøre dem mer levende, bruker du mye mer cpu kraft ironisk nok, treigere reaksjon på boter = mer cpu kraft
Mange boter = lagg.

(har ikke testet boter siden det var "nytt" siden jeg faktisk har internett på min maskin;)
rraptor's Avatar
Trådstarter
Har en E L E N D I G maskin, men den virket fint for et år siden, og siden da har jeg oppgradert den litt (nytt lydkort, grafikkort og nye drivere til litt forskjellig). Kjører ikke mer enn 5 boter om gangen (før kunne jeg kjøre 7 om gangen), og på elendig grafikk og lav kvalitet på spritene. Botene er Relbot (var ganske gode), men har også testet med podbot, HPB_bot og Androidbot.
husk at grafikken i cs har blitt bedre og mer maskinkrevende en tidligere
Opprinnelig postet av tore-
husk at grafikken i cs har blitt bedre og mer maskinkrevende en tidligere
Vis hele sitatet...
Bedre: Nei
Mer maskinkrevende: Ja
Opprinnelig postet av zeth


Bedre: Nei
Vis hele sitatet...

når cs gikk fra beta til final ble personene (grafikken på dem) doblet, fra 256x256 til 512x512 hvis jeg husker riktig
Opprinnelig postet av tore-



når cs gikk fra beta til final ble personene (grafikken på dem) doblet, fra 256x256 til 512x512 hvis jeg husker riktig
Vis hele sitatet...
Altså ble dem mer maskinkrevende, ikke bedre.
grafikken på personen ble jo mer detaljert da ???
512x512 er valgfritt, tror kommandoen er "gl_maxsize 512", sjekk om du har dette og om nødvendig nedgrader til "gl_maxsize 256".
Visst din pc ikke er den beste, skal du ikke adde for mange boter.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Opprinnelig postet av tore-
hvis du har satt ned reaksjonstiden på botene, for å gjøre dem mer levende, bruker du mye mer cpu kraft ironisk nok, treigere reaksjon på boter = mer cpu kraft
Vis hele sitatet...
*grave opp gamle poster*

Og hvordan setter du ned redaksjonstiden på bottene??
Setter du dem på dårlig skill reagerer dem vertfall jævla sent
Tja..... Vil nå egentlig påstå at de som har høyre skill er dårligere enn de med elendig skill, men det er kansje bare meg
Setter man ned reaksjonstiden, bruker man mer cpu, strange but true