Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 814
Hei skal sette opp en boks (som jeg ikke husker navnet på) så jeg får 2 uttak til internett på rommet mitt, når jeg avisolerte en kabel som er trekt til rommet mitt så fant jeg 4 småe ledninger, en grønn, en blå, en rød, en svart.
på den "boksen" har jeg tall fra 1 - 8, hvor skal jeg sette hvilken ledning ??

Mvh Mawis26
Hvis jeg ikke misforstår greia her helt, så spiller det egentlig ingen rolle hvilken port du bruker, da alle er internettporter..? Kan godt hende jeg tar grundig feil her, altså
Sitat av thatcanonguy Vis innlegg
Hvis jeg ikke misforstår greia her helt, så spiller det egentlig ingen rolle hvilken port du bruker, da alle er internettporter..? Kan godt hende jeg tar grundig feil her, altså
Vis hele sitatet...
Tror det er mer en som så. Husker jeg gjorde noe slikt, men hvordan kommer jeg ikke på.
123 og 6 skal brukes på boksen. Hville ledninger som går hvor er en annen ting, er vanligvis 8ledere som er brukt til nettverk.

I andre enden av ledningen er en plugg/ kobling. Mest sansynlig samme rekkefølgen, på punktene jeg nevnte.
Trådstarter
22 0
Sitat av Lanjelin Vis innlegg
123 og 6 skal brukes på boksen. Hville ledninger som går hvor er en annen ting, er vanligvis 8ledere som er brukt til nettverk.

I andre enden av ledningen er en plugg/ kobling. Mest sansynlig samme rekkefølgen, på punktene jeg nevnte.
Vis hele sitatet...
Har 2 4 ledere Hva skal jeg gjøre da ??
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du har feil type kabel.

Det kan fungere, men du får gjerne rar oppførsel. Om du vil prøve så bruk 1-2 på eitt par og 3-6 på det andre paret.
Du trenger en cat 5 kabel som ser slik ut etter at du har tatt av isolasjonen:
http://www.datalinkcom.net/industrial_ethernet/DL-EXT-FTPCAT5305M.jpg

Er det et vegg-uttak du prøver å lage? Kan du ta et bilde og legge ved?