Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 6717
Hei.

Får man bestilt mat fra restaurant og dermed få det på en faktura?
Vet at bedrifter får det, men privatpersoner?

- Oslo tenker jeg på.
Har ingen anelse, det naturlige vil jo være å ringe stedet du har lyst på mat av og spørre. Eventuelt vær en bedrift sjøl. De driver med mat ikke kredittsjekk o.l.
Tror Dolly har den muligheten? Aldri prøvd, men ser det står "Faktura" under betalingsmetoder ivertfall!
Hva med å bruke et kredittkort? Da får du faktura.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Jeg har iallefall aldri hørt om dette for privatpersoner, ville heller satset på å få meg en jobb eller slutte å kjøpe så mange Louis Vuitton vesker.
Vis hele sitatet...
Hehe, har jobb
I såfall enklere og bestille pizza hos en eller annen jallasjappe og be dem kjøre dem hjem til deg. Når de kommer på døra ber du om og få betale med kort, (her må du ha tomt kort) og når det kommer opp ikke godkjent beklager du deg og skylder på maskinen. Si at dette var leit osv. Men du kan komme og betale dem cash dagen etter... Meen så gjør du ikke det


Sleipt... menmen
Sitat av morgenstern Vis innlegg
I såfall enklere og bestille pizza hos en eller annen jallasjappe og be dem kjøre dem hjem til deg. Når de kommer på døra ber du om og få betale med kort, (her må du ha tomt kort) og når det kommer opp ikke godkjent beklager du deg og skylder på maskinen. Si at dette var leit osv. Men du kan komme og betale dem cash dagen etter... Meen så gjør du ikke det


Sleipt... menmen
Vis hele sitatet...
Da er jo det veldig greit at de vet adressen din.
Sitat av morgenstern Vis innlegg
I såfall enklere og bestille pizza hos en eller annen jallasjappe og be dem kjøre dem hjem til deg. Når de kommer på døra ber du om og få betale med kort, (her må du ha tomt kort) og når det kommer opp ikke godkjent beklager du deg og skylder på maskinen. Si at dette var leit osv. Men du kan komme og betale dem cash dagen etter... Meen så gjør du ikke det


Sleipt... menmen
Vis hele sitatet...
Du vet at de behøver ikke gi fra seg pizzaen ?

Og de fleste har nok fått beskjed om at "ikke godkjent" betyr at brukeren ikke har penger på kortet.
Fullstendig klar over det. Men har aldri opplevd at de ikke har gjort det. En kald pizza er søppel for dem uansett, og de regner med at i allefall 80% kommer tilbake dagen derpå og betaler... Muligens er Peppes/Dollys litt mer strenge på det...
Har gjort dette sikkert 10-15 ganger og har aldri fått noe stress (Skal sies at jeg har kommet tilbake og gitt penger ihvertfall 5 av gangene)
Føler jeg har litt tyngde i denne diskusjonen, med tanke på at jeg har jobbet i restaurant/utelivsbransjen typ 7 år....

Vil du faktureres for måltidet så trenger man i de fleste tilfeller organisasjonsnummer. Dvs: du er en bedrift, sort of. Det er den enklesete måten å få faktura på. Du bør si ifra i forveien, det setter dem pris på.

Du kan også be restauranten fakturere deg som privatperson, men da er det lurt å ringe god tid i forveien. Anbefaler samtidig som du bestiller bord, da passer det å høre om dette går bra(en uke før besøket). Det er ikke alle steder som gjør dette, men de fleste restauranter er svært behjelpelige på dette så lenge de vet om det på forhånd.