Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 957
driver å lurer på hvordan jeg skal fikse nyhets systemet på sia mi.. har lyst til å ha nyheter fra andre sider som f.eks itavisen o.l, men hvordan kan dette gjøres uten at jeg trenger og skrive opp linker selv? har jo sett slike opplegg på tusenvis av sider, så det burde jo være mulig. Og så lurer jeg på om noen har forslag til hvordan jeg kan sette opp min egen nyhets-sak(script, what ever)som gjør det enklest mulig og putte inn en nyhet. Mener og ha sett på gamle RADIKAL at de hadde mekka det slik at det bare var og sende en mail, gud vet hvor, og den la seg inn i nyhets-seksjonen...Er dette mulig eller er det bare jeg som rører VELDIG? Vil bare ha et enkelt system for og oppdatere med nyheter på sia mi!

---------
dette ble sikkert bare rør, men dere for ha meg unnskylt http://www.iblis.nu/ubb/wink.gif
joda, alt du sier er mulig. hvis du skal ha nyheter fra andre sider på din side krever det at det sitter noen og lager js filer med document.write"nyhetene". det er det ikke så mange som gjør i norge, men i usa er det veldig mange som tilbyr denne tjenesten. det var noen på skitx som skulle lage en sånn tjeneste, men jeg vet ikke hvordan det gikk med de.
Det var meg, tenker fortsatt på saken, har lagd et utkast som ligger
her , problemet er å få tid til å oppdatere nyhetene.

Hvis noen har lyst til og hjelpe meg så mail meg på runarbu@online.no

Også hvis noen har en konkret prosjekt, og har lyst til å være pilotbrukere, mail meg.

Kongen




[This message has been edited by Kongen (edited 19-03-2001).]
du kan bruke et grab script som tar deler av siden og setter inn på din, men da må du ha et start-punkt og slutt-punkt på siden som er unike.

Kode

<?
$url = 'http://www.itavisen.no';

$lines_array = file($url);

$lines_string = implode('', $lines_array);

eregi("start-kode(.*)slutt-kode", $lines_string, $head);

echo $head[0];
?>
bubben: det der virka jævli interssant, gidder du utdype code'n litt? liten gutt med vondt i huet som ikke helt forstår her..
Gå her hvis du blir noe klokere av det.
Trådstarter
71 0
takker for svar, hjalp meg litt der. Men jeg skulle faen meg vist åssen det mail-sciptet funker, der det bare er å sende en mail, til gud hvet hvem, og så oppdateres den inn i siden.
du kan ikke sende epost TIL cgi, asp eller php skript. det er helt umulig.
Men jeg skulle faen meg vist åssen det mail-sciptet funker, der det bare er å sende en mail, til gud hvet hvem, og så oppdateres den inn i siden.
Vis hele sitatet...
Er ikke helt sikker på hva du mener.
det han vil er å sende en epost til et skript som da automatisk legger inn innholdet i eposten på siden.
jeg har laget et nyhets-script for itavisen som gir ut siste 20 nyheter i ren tekst + linken, du bestemmer layout helt selv.
her er scriptet
Trådstarter
71 0
åååh. bubben jeg elsker deg! DUH...DAH... http://www.iblis.nu/ubb/wink.gif
ble ganske glad nu
▼ ... over et år senere ... ▼
Noen som har disse scriptene? Kunne trengt de til iPoden min
Jeg og, egentlig