Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 661
Trenger et lite script hvor mine besøkende kan legge inn et lite sitat/tekst.

Deretter skal dette legges inn i en fil som jeg (admin) må godkjenne før filen (alle tekstene som er lagt inn siden sist godkjenning) legges inn i en eksisterende fil med alle tidligere sitat. (Muligheten for å slette enkeltsitater må være der)

Ikke noen ekspert på PHP selv men er vel ikke det vaskeligste å lage og regner med det er noen eksperter her?
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Det betyr ikke at vi skal gjøre alt arbeidet for deg, gjør det vel?

1. Lag en form der folk kan legge inn sitatet sitt.
2. Hent verdien fra input/textarea gjennom POST/GET og legg det inn i filen med fwrite().
3. Du kan f. eks skille hvert innlegg med newline.

Les på www.php.net, det er din venn. Kommentarene av brukere som legger til egne metoder kan spare deg en del arbeid.

Hurtiglenker
fwrite()
parse_ini_file()
file()
file_get_contents()
tassmus's Avatar
Trådstarter
Har et script i dag som er mye ala det du beskriver.

Det jeg trenger er et script slik at jeg kan få godkjent sitatene før de legges ut, slik det er i dag blir de kun POSTET til filen og lagt direkte ut.

Så er hovedsaklig andre delen av første posten min jeg trenger
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Mkay, ha to filer. En som inneholder tekster som ikke er godkjent ennå, og en som inneholder tekster som er godkjent. Bygges jo opp på samme måte som det du har allerede.
tassmus's Avatar
Trådstarter
Skjønner det men hvordan får jeg til godkjenningen av de enkelte sitatene (eventuelt fjerning av de jeg ikke skal ha) for deretter å poste de i den andre filen?
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Les på www.php.net på de forskjellige metodene som er aktuelle. Der finnes svaret på det meste.
Klipp og lim fra posted.txt til godkjent.txt
tassmus's Avatar
Trådstarter
Bruker det systemet i dag at jeg klipper og limer, men dette er jo en utrolig tungvint måte å gjøre det på egentlig.
I allefall når det finnes enklere alternativer
tassmus's Avatar
Trådstarter
Tror jeg må lære meg litt MySQL, blir fort ennå litt lettere og mer oversiktlig med en database/tabeller..
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Det kan jeg ikke si noe imot.