Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 997
Hei,

Jeg har nå lenge hatt problemer med Elder Scrolls 4: Oblivion, og har ventet spent og lenge på patch. Nå som Bethesda Softwares har kommet ut med første patchen til spillet (BETA PATCH), håpet jeg på at dette ville rette opp feilen medlingen jeg får. Men sånn ble det ikke, etter 20 min spilletid crasher spillet og jeg får følgene feil melding:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Oblivion:Oblivion.exe - Application Error
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

The instruction at "0x006dbabe" referenced memory at "0x00000000". The memory could not be "read".

Click on OK to terminate the program

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg har lett lenge etter en løsning til problemet, men har aldri klart og løse det.

Jeg har prøvd følgene:

Kjørt: Memtest 64, Perfect Disk 7.0 (Defrag), Div. Anti Virus/Spyware, CCleaner & RegSupreme.

Oppdatert: Ati Catalyst drivere, Chipset drivere & Flashet BIOS.

Sjekket: Tempratur på gpu, cpu & chipset, jeg har ikke glokket noe av min maskinvare.

Noen som vil hjelpe en desperat Oblivion spiller?

Det er litt kjipt og ha kjøpt seg et spill til 349,- kr, også får man ikke spilt det.

Takker for alle svar!

Edit, tenkte det kunne være greit og gjøre rede for hva slags HW jeg har:

CPU:Intel Pentium 4E, 3400 MHz (17x200, Prescott)
HK: DFI LANParty 925X-T2
GPU: Ati Radeon X800 XT PCI-E (R423) MSI
Lydkort: Creative SB LIve (CT4670)
RAM: 2x Corsait CM2X512-4200
Sist endret av #Conex; 7. mai 2006 kl. 14:22.
Er en tråd om samme problemet her -
http://www.diskusjon.no/index.php?sh...833&s=gamer.no

Se om du finner noe nyttig der
#Conex's Avatar
Trådstarter
Sitat av meinhold
Er en tråd om samme problemet her -
http://www.diskusjon.no/index.php?sh...833&s=gamer.no

Se om du finner noe nyttig der
Vis hele sitatet...
Hehe, se hvem som har postet den! Det er meg, jeg fikk noen svar der ja. Etter jeg skrudde på DEP virket det som om det hjulpet fordi jeg fikk spilt lengere, men så ja crashet det
Oi ..

Haha, beklager. Er ikke helt våken enda
Uansett, lykke til videre.
#Conex's Avatar
Trådstarter
Sitat av meinhold
Oi ..

Haha, beklager. Er ikke helt våken enda
Uansett, lykke til videre.
Vis hele sitatet...
Hehe, takk for at du prøvde i hvertfall
En venn har slitt med det samme problemet (tror jeg) i ukesvis, får det ikke fikset :/

La oss høre om du får orden på sakene!
#Conex's Avatar
Trådstarter
Sitat av MannY
En venn har slitt med det samme problemet (tror jeg) i ukesvis, får det ikke fikset :/

La oss høre om du får orden på sakene!
Vis hele sitatet...
Vel det virker som om dette ikke kan løses av noen andre enn Bethesda Softworks så jeg skrev dem en e-mail og forklarte problemet. Jeg har allerede gjort dette en gang før, uten og få noe tilbake melding. Får vel se hvordan det går nå da!