Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3338
Tok buss 18 mot Havstad i Trondheim her en dag, oppover Steinberget la jeg merke til flere huler som gikk rett inn i berget, noen med dører. Bare lurte på hva som befinner seg der inne? Noen Trondheimere som vet hva som er der inne eller har vært der? Mulig det er noe kjempekjedelig, men ble bare så nysgjerrig.
Finner ingenting med google
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Kan det kanskje være rester av bunkere fra 2. verdenskrig? Sverresborg museum like over ble brukt av tyskerne, og de tilbyggene ble ikke fjernet før på 70-tallet (bortsett fra gråbygget såklart).
Stikker
Needle's Avatar
Trådstarter
Det kan være, Jonta Hadde vært interessant å se hvor langt inn i berget de går og hvordan det ser ut. Dørene ser ganske solide ut. Er sikkert ikke bare å gå rett inn. Muligens forseglet? Det er også mindre huler med uvisst lengde.

De som har tatt bussen eller kjørt oppover der har garantert sett det. Ligger mellom Møllebakken og Fagerliveien.
Sist endret av Needle; 10. desember 2014 kl. 21:41.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Jeg ville spurt de som bor i nærheten. Knakke på døra på vettugt tidspunkt.
De med dører er tilflukts/bombe rom. De som er åpne tror jeg er fra krigen og har stort sett bare søppel inni seg etter folk.
De som står åpne oppover Fridtjof Nansens veg ble brukt som tilfluktsrom og lager under krigen, de har stått åpne i mange år, ta med ei lykt å sjekk det ut, ganske stort inni der
Det skal være tråder om akkurat de hulene her et sted på forumet. Er bare å søke. Interesange greier skal det visst være.

Er fra byen selv.
Hadde noen bekjente der når jeg bodde der oppe en periode som sa de av og til brukte å ta med boomblaster og lys osv for å feste i noen sånne huler/bunkere som du beskriver.
Hørtes litt morro ut, men fikk aldri gjort det selv.
Regner dog med at om det er sånn at folk fester der osv så er det sikkert bare fylt med søpple osv nå, og relativt utrivelig, som det desverre ofte blir med sånne type plasser.