Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1108
Heisann.

Formaterte i går, men så er det noe feil med windows-cden (hjemmebrent), så den skriver ikke boot-sector på harddisken av en eller annen grunn. Derfor sitter jeg og prøver Linux nå, og liker det veldig bra, anbefaler alle å prøve det.

Det jeg lurer på er om det er en måte å kjøre Traktor DJ Studio i Kubuntu 8.10?
Har Wine og kjører et lass med programmer gjennom det, men når jeg starter Traktor kommer det bare opp at "WMVCore.dll" mangler og at jeg må re-installere programmet.

Noen som vet om en grei måte å fikse dette på? "WMVCore.dll" er en fil som hører til WMP forresten, hvertfall er det det jeg har kommet frem til etter litt google-morro.

Hvis noen finner ut av det blir det KP-parteyeh og alt det der. Takk
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Finn WMVCore.dll på windows-cden din og kopier den inn i windows-katalogen i wine. Eventuelt kan du prøve å installere Windows Media Player i wine - versjon 10 er vistnok den som er best støtta.
Prøvd å legge WMVCore.dll i windows-mappa og system32, men ingen av delene funker.
Har prøvd å installere WMP også, men da kommer problemet med validering siden jeg ikke har windows. Kan jo forsåvidt legge inn en register-fil hvis det er mulig, men aner ikke hvor den skal ligge hvis det går an.

Edit: Fikk installert WMP 10 uten å validere. Nå er det eneste problemet at programmet ikke vil starte..
Sist endret av drittunge; 8. mars 2009 kl. 00:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Vel, du kan jo eventuelt bruke VMWare, VirtualBox etc. og opprette en virtuell Windows maskin hvor du kjører Traktor DJ.
Prøvd å innstallere Traktor DJ via Crossover? Mye bedre enn Wine, verdt er forsøk. Koster penger, men du finner det på torrentsider.
After installation, copy the following files to the installation directory from your Windows installation or from dlldump.com:
- wmasf.dll
- wmvcore.dll
- drmclien.dll
- wmidx.dll

http://appdb.winehq.org/objectManage...rsion&iId=5144