Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2508
Har akkurat kommet over noe kjekk info, som dere Hardware freaks kan ha nytte av!
OBS! Jeg tar INTET ansvar for hva du gjør etter å ha lest dette, men det er testet, og funket 100% hjemme hos meg.

1)MS Lyver
OKI, sitter du med et par gamle pc`er som fortsatt kjører WIN95 fordi den ikke er "kjapp nok" for WIN98/ME ifølge SETUP?????
Ikke tro hva Microsoft sier, dette er bare tull som kan ungås ved å skrive SETUP /NM Det er mulig å kjøre WIN98 på 486 33MHz PCer (som har FPU), sannsynligvis mulig å kjøre ME oxo (har akkurat installert ME på en PC som bare kjørte på 90MHz for å teste og det funka )


2)ADVARSEL TIL WIN/ME brukere
Synes du at PCen din begynner å gå tregere for hver dag??
Ikke så rart, da SYSTEM restore tar kopi av ALT du gjør (helt til det er mindre en 200MB ledig på disken din)

Dette kan løses, slik at PCen din IKKE blir sååååå treg
* Lag en DOS BOOT disk (siden du IKKE kommer i ren DOS i ME)
* Kjør CWINDOWS\COMMAND\DELTREE C_RESTORE
* Lag en fil som heter _RESTORE i EDIT,Notepad etc. og legg den i C
* Kjør CWINDOWS\COMMAND\ATTRIB +r +s +h _RESTORE slik at Windows IKKE får fortsette med dette tullet
* Reboot og opplev hvor kjapp PCen din er blitt

Og husk hvem dere fikk infoen ifra
Free6
(Har info om at Aplle driver med det samme, ta kontakt hvis du er iinteressert om dette)
Sist endret av Free6; 31. mai 2001 kl. 01:45.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Oppdaga den restore-tingen i ME jeg også... håpløst spør du meg, systemt blir jo så sinnsykt tregt til slutt...

Synes allikevell ME bele for ustabilt så jeg bytta til 2000 uansett.
Trådstarter
Sikkert lurt det (tror nok at det blir WinXP her!)

Men hvis du fjerner restore, så er WinME nesten ikke tregere enn 98 (tenk at det skal være SÅ vanskelig å fjerne restore greia)

Free6
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Husker atte jeg bladde opp i help, (som tar sinnsyk lang tid og starte i ME) og der sto det noe om og disable restore.

Jeg gjorde som det sa, menne systemet ble ikke no raskere, og jeg fikk fremdeles ikke lov til og slette "restore" mappene som lå på roten på hver eneste disk.. på 30gig disken var den i underkant av 2gb på det værste.
MINST 12år
tore-'s Avatar
Free6, du vet vel at du kan disable den system restore greiene sant?
Eller du kan sette en limit på hvor mange mb den kan bruke.

Mener du finner de instillingene jeg snakker om under System Properties.
Hadde WinME før, suxs ass! Win2k m/ SP2 RULER!

tore-