Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3278
hei, noen som vil lage et tredjeperson skytespill
bruker unity3d, csharp
hvis du også kan lage 3d modeller hadde det vært flott.
det er fult lov til å komme med ideer uten å bli med.
har en plan, men det går an at alle planlegger hva spillet skal gå ut på uten min plan.
planen min er at du er en spesial soldat i en 4 man gruppe i singleplayer
som er i Afghanistan og skal snike seg.

jeg vet at det ikke var så mye i planen men jeg vil ikke bestemme alt alene
Sist endret av minateo; 16. september 2016 kl. 20:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
1. Skrinlegg planen din.
2. Klipp deg.
3. Skaff deg en jobb.

Før du kommenterer noe som helst, bør du tenkte over følgende spørsmål. Hva er spesielt med spillet ditt? Hvorfor lage eget krigspill? Hva er det som mangler i de andre spillene? Hvordan skal du gjøre ditt spill bedre enn f.eks CoD, Battefield eller andre store og kjente aktører innen krigsspill?

For meg høres det ut som en impuls ide, uten grundig refleksjon. Og det overrasker meg ikke om du har null programmeringskunnskap.
1 jeg kan litt koding
2 jeg ønsker mest planlegge med dere og jeg har en plan men jeg vil først vite om det er noen som vil bli med
3 dette er bare en liten morsom sak som ikke trenger å være bedre en cod.

det kan være mye værre en cod

0xff jeg skjønner hva du mener men jeg ønsker egentlig bare å lage et spill med noen men jeg syntes tredje person skytespill hørtes kult ut så jeg spurte om noen ville bli med å lage tredje person skytespill. men hvis andre har ideer på noe helt annet skal jeg gjerne vurdere det
Sist endret av minateo; 16. september 2016 kl. 21:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
1. Skrinlegg planen din.
2. Klipp deg.
3. Skaff deg en jobb.

Før du kommenterer noe som helst, bør du tenkte over følgende spørsmål. Hva er spesielt med spillet ditt? Hvorfor lage eget krigspill? Hva er det som mangler i de andre spillene? Hvordan skal du gjøre ditt spill bedre enn f.eks CoD, Battefield eller andre store og kjente aktører innen krigsspill?

For meg høres det ut som en impuls ide, uten grundig refleksjon. Og det overrasker meg ikke om du har null programmeringskunnskap.
Vis hele sitatet...
Dette var da overraskende negativt. Dette er jo ikke en som kommer med en banebrytende ide for å tjene penger. H*n vil rett og slett finne noen som er med på å mekke sammen et spill. Ikke bare er det en flott hobby/fritidssyssel men også den beste måten å lære seg programmering. Kanskje h*n også hadde funnet noen likesinnede som kan ende opp som venner?

minateo, kjør på!
Sist endret av Markonan; 16. september 2016 kl. 21:25.
ja det er det jeg mener.

NB trenger ikke å programmere. bare du kan lage noe i spillet.
Sist endret av minateo; 16. september 2016 kl. 21:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Vel, 0xFF's pessimisme stammer fra at slike prosjekter sjeldent/aldri klarer å komme seg av bakken fordi folk rett å slett ikke har noe begrep om hvor mye arbeid det faktisk er å lage et spill.
Det andre er at det blir litt som å si at du skal bygge et fly, uten å kunne bruke en hammer. Innen programmering er det mange små steg man må ta før man kan ta på seg et så stort prosjekt som å faktisk lage et spill.

Vi har sett flere slike tråder opp igjennom årene og ingen av de (bortsett fra ett tower defence lignende spill, fant tråden her), har klart å produsere noe annet enn frustrasjon.
Sist endret av Dodecha; 16. september 2016 kl. 21:52.
jeg vet hvor mye jobb det er å lage spill, driver med det.
ideen min var ikke å lage et gigantisk stort spill men noe som er enkelt å lage samtidig morsomt.
når jeg sier tredje person skytespill mener jeg virkelig ikke et stort ett.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Vel, det er nok med arbeid, man trenger en grafiker for å lage skins etc, man må ha 3d modeller for spillerne, våpen og helst en som kan det så man får redusert antallet polygons slik at spillet ikke blir for tungt, man må ha en lyddesigner (eller man kan stjele crappy samples på nettet) og så må man da ha programmereren som klarer å sy hele dette sammen. Det er ikke akkurat gjort på et par dager.

Nå mener jeg ikke å gruse planene dine helt, men vi har bare sett slike tråder flere ganger bare dø ut.
Men om du og dine får til noe skal dere for all del få jubel og respekt for arbeidet.
man kan laste ned ting, trenger ikke at alt skal være laget fra scratch

Og dette er en side der jeg spør om noen vil bli med å lage spill.

Ikke om hvor vanskelig det er
Sist endret av minateo; 16. september 2016 kl. 22:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Altså...
Ser det som at noen spør "hei, bli med å spille fotball på løkka?"
så kommer det en masse negative folk og skyter inn "dere havner aldri i premier league uansett!"
Han er jo bare ute etter å leke litt med et prosjekt sammen med noen likesinnede.
0xFF: Tror du drar hatet mot "The idea guy" litt vel langt her. Det er jo ikke som om han kommer her og sier at "Hei, jeg har en kjempeidé og ønsker å ha noen til å lage ideen min, og vi skal tjene penger på det": for meg virker det som om han ønsker å ha noen flere å være i lag med på ett eller annet prosjekt. Det kan bli kjedsomt i lengden å jobbe alene, det vet jeg alt om. Å lage et skytespill i Unity er ikke uoppnåelig vanskelig, men å lage et revolusjonerende og godt spill er derimot det. Men det er som sagt ikke det jeg leser av førsteposten til trådstarter at han ønsker.

Jeg har alltid tatt meg vann over hodet i mine (egne private, ikke ikke i forhold til jobb) prosjekter, og regelen er som regel at man møter på utfordringer og at man mest sannsynligvis vil feile. Men i løpet av den prosessen har man trolig lært veldig mye, og man ville i alle fall ikke lært noe som helst dersom man hørte på andre som avfeier med "Nei du vet ikke hva du prater om!". Jeg har trolig lært mer av de prosjektene jeg har hatt problemer med å gjennomføre, enn de jeg kan gjennomføre uten at noe som helst problemer har oppstått.

Go for it, drit i andres negativitet.
Sist endret av m0b; 16. september 2016 kl. 23:28.
Ok. Du sier det som er rett, jeg er ikke den som tenker på "penger og popularitet " jeg tenker mer på hva jeg skal lage

og ha det gøy
Sist endret av minateo; 17. september 2016 kl. 00:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg vil også nevne at selv om dette skulle være "dømt til å feile", så er det mye å lære av feil.
tenker du og programere selv eller trennger du noen som kan gjøre det for deg?
Tenker at folk progammerer og at jeg skal
programmere, at vi progammerer litt forskjellig hver.
Har ikke vert på freak på veldig lenge, men her måtte jeg logge inn for å legge inn en post!

Interessen han har for å sette i gang et lite prosjekt er det som til slutt, vil gjøre han til en erfaren programmerer Hadde det ikke vert for alle de tullete prosjektene jeg hadde når jeg begynte, hadde jeg ikke sittet i utviklings jobb i stor bedrift i dag (Platformer med Xbox kontroller i .NET, hah). Bare det å ønske å finne ut om man klarer og hvor vidt man klarer å utvikle et spill er veldig sunt! Og jeg kan garantere deg at du kommer til å lære noe nytt

Stå på! Selvom spillet dør ut etter du har laga hoedmenyen, så har du mest sannsynlig lært hvordan du jobber med grafikk, interaksjoner med grafiske objekter, kanskje du lærer noe om å spille av lyder ved interaksjoner, sette opp scener i kode, pre-loading av data når noen nærmer seg en dør?

Vel og merke er det kanskje en dårlig vane å starte "halvassed" prosjekter senere, men i lærings fasen tror jeg ikke det var noe jeg lærte mer av.
God bless alle de gangene jeg bare lurte på om jeg klarte det, uavhengi om det var nyttig, nødvendig el.

Stå på, og lykke til med kodinga!
Det er et kraftig og for ikke å snakke om utrolig nytting og gøy verktøy!
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Et viktig poeng i den forstanden er at disse prosjektene bør være av en passende størrelse. OP virker ikke direkte dreven, og det er ekstremt sannsynlig at et skytespill i 3D er tusenvis av ganger mer komplisert enn det vedkommende kan ta fatt i med noen forventning om å i det hele tatt komme i gang.

Stol på meg. Jeg har ekstremt mye erfaring med å begynne på ting og droppe dem etter hvert som jeg faktisk innser hvor mye jobb det blir.
Kul ide! Håper du får det til! lykke til Kanskje denne siden kan være til nytte om du vil lære litt koding?

https://www.codingame.com/
Lær deg mer koding og system design.
Så planlegger du et veldig enkelt spill. (uten noen kode)
Du kan bruke spill design dokument templates på nettet også.
Når du vet hva du skal lage kan du begynne med kodingen, eller design av systemet med UML.

Bare et lite spill kan bli endel kode å et pasligt stort system, da er det viktigt og ha orden på alt.
Ellers vil det bli et rot.