Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  96 7714
Skoletrøtt og lat som jeg er tar jeg innimellom en fridag. Innimellom, hver 3. uke eller noe sånt. Ikke _så_ ofte . Den dagen jeg oftest ligger livstruende syk og sover til 12, er onsdagen. Lengste dagen i uka. Gym i midten av dagen, og mange tunge fag rundt. Blir litt trøttende å sitte der hele dagen, og jeg har faktisk såpass samvittighet at jeg ikke klarer å si til læreren "å jeg er så syk jeg går hjem hadet" uten å være syk. Så da blir jeg likegodt hjemme hele dagen .

Problemet er, jeg tror jeg ligger at til å stryke i gym. Og det er kanskje litt kjipt, eller? Jeg skal ut i lære etter sommeren, og gir faen i å ta påbygg, jeg gidder bare ikke. Trenger kun et fagbrev. Har det noen konsekvenser for at jeg stryker? Noe jeg kan skylde på for å få gyldig fravær? Synes det er feigt å lyve på seg det, men jeg trenger ikke flere problemer for å si det sånt...Selve fraværet driter jeg i, får gyldig fravær uansett !

Det er mangelen på gym som er problemet her, hvis det er et problem da. Mener å ha hørt at å stryke i gym har null å si for et fagbrev, at jeg kan ta det hvis jeg får jobb med karakter 0 i gym. Så? Hva sier dere?
har ikke noe å si hva slags fag det er. får du stryk så er sjangsen for at du får lærlingplass ganske liten.
Trenger ikke go karakter. Du kan gjerne få to i alle fag, det er ikke karakteren dem ser på.
Bare du står og har lite fravær.
Føler trangen til å nevne min misnøye med dette systemet. Når ble håndtverkskarakterer relevant for en god økonomiutdannelse? Når ble det å ta like mange kroppshevninger som klassens sprekeste et krav for å bli ingeniør?
Har meget gode minner fra Singapore hvor ja, snittet var viktig, men det viktigste var karakterene i fag av relevans til faget du søkte på. Har man planlagt en legeutdannelse er det viktigere med sterke resultater i matte, fysikk og kjemi, ikke om du er en jävel i historie som kan nevne alle større konflikter på rams!

Når det gjelder lærlingeplasser skulle det selvsagt vært det samme systemet. Dog må jeg som MartinB bare beklage, og si at fra nå av må du begynne å møte opp i begynnelsen av timen og si de magiske ordene "å jeg er så syk jeg går hjem hadet".
Vist du stryker i et fag som er obligatorisk, så får du ikke fagbrevet som lærling, og som MartinB sa, sjangsen for å få seg lærlingplass er veldig liten. Karakterene har veldig mye og si.
Hvis du stryker i gym, kan du fortsatt gå opp som lærling, men under de 2 årene du er lærling må du ta eksamen i gym, hvis ikke får du ikke ulevert fagbrevet.

Karakterene er ikke så viktig som fraværet.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Ta gym som privatist, så slepper du mye pes. Er såvidt jeg vet bare en prøve av et slag.
En prøve hvert halvår.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Det er litt feil å si at det er så mye vanskeligere å få jobb sjøl om en har stryki i et fag, det viktigste er fraværet til personen. Kjenner til mange som har stryki i et eller flere fag og har fått lærlingplass uten problemer, men regner med at arbeisgiveren ser ann hva søkeren har stryki i.

Men dessa jeg kjenner som har stryki har nå problemer med å få fagbrevet fordi de først må bestå alle eksamner fra videregående, og å huske eller lære pensumet i noe du har gitt faen i er ikke så lett.
Burde du ikke spørre rådgiveren på skolen om dette, istenden for nerdene her?
Det betyr ingenting å stryke i gym, bortsett fra at fraværet ditt blir større. Hvis du mener at du allerede har strykt bør du slutte i faget for å unngå mer fravær. Gym, eller kroppsøvning er ikke et fag man trenger for videre skolegang eller jobb.

Visste du at du kan ta gym som privatist? Alt som trengs da er en 2-timers skriftlig eksamen...

Kan jo nevne at skolen min løy til meg. De sa jeg ikke kunne slutte i gym for så å ta det som privatist. Da måtte jeg visst slutte i alle fag... Jeg sto på mitt og fikk det til etterhvert, og faktum er at man kan slutte i de fagene man vil.

EDIT: Reglene kan godt ha forandret seg i løpet av de siste årene. Anbefaler derfor at du tar kontakt med elevorganisasjonen siden de er objektive, og ikke studieansvarlig på skolen din, som gjerne tenker over alle de pengene skolen mister i stønad hvis du slutter i ett eller flere fag.
Sist endret av Thysanoptera; 14. november 2005 kl. 11:19.
Jeg har da sluttet i gym dette året
Prøv og sop sammen en lege attest så blir fraværet ditt strykt fra de timene før du sluttet i faget.
Tror nok du trenger å stå i gym ja
to i klassen min strøyk i fjor, men de var heldige nok til å bare ta ei prøve på nytt, pluss å stå i gym detter året her.
er ikke vanskelig å få 2-3 i karakter, bare møt opp i joggebukse, og vær litt med.
Alle karakterer teller vistnok like mye.
hm, skal ikke mye til nei, jeg fikk 5 i gym og jeg er ikke akkurat den mest aktive typen som finnes =P
Takker for svar folkens, grunnen til at jeg spør nerder er at nerder hater gym og vet hvordan man unngår saken . Tror jeg lar det gå som det går og stryker jeg helt til sommeren så tar jeg det som privatist, skal undersøke saken litt nærmere. Hvis det er snakk om noen prøver så har jeg en karakter så tar jeg heller det enn å stresse hver jævla uke. Fotball er ikke min sterke side. Og karakteren i gym har veldig lite å si for mitt yrke, seff skal en servitør ha god utholdenhet og styrke, men vi løper verken 60-meter eller jogger 3 km så ofte så.... Viktig med god form, men skolegym er bare drit.

Dere som nevnte legeerklæring, vet ikke hvordan jeg skal få det i stand. Feiler ikke noe og er i ganske god form...Bare at jeg ikke ser mening med gym når det er andre ting å gjøre liksom. Lekser i studieretningsfag kanskje.

Fraværet "driter" jeg i sånn sett, jeg får 14 dager godkjent...ikke spør . Så det er fraværet av gymkarakter som bekymrer meg. Mener å ha hørt at gym ikke teller en dritt videre, med mindre jeg skal ta påbygg. Aner ikke hvor, men har hørt det.
Går litt ut over tråd emne,men måtte bare skriv litt rundt det.
Er jo feil å si ta gym ikke teller. Hva er da vitsen med skole? Kan vi ikke bare gå rett til utdanning? "Jeg blir elektriker og trenger ikke KrL", eller "jeg skal bli lege og trenger ikke Eldre\nyere historie". Blir litt feil ja.

Når arbeidsgiver ser på dine karakterer og fravær, å får se at du fikk 0 i gym og har mye fravær vil han jo spørre hva du holdt på med. Så sier du "jeg gadde ikke,var hjemme å sov".
Hva lys setter det deg i?! Jeg hadde nok lagt deg nederst i bunken over søkere, hvis andre med midre fravær og mer deltakelse og samme kompetanse hadde søkt om jobb\lærlingeplass.
Liten digresjon, men fortsatt noe å ta med seg:

Jeg kjenner en kar som hadde to timer fravær fra tredje klasse på VGS. Da han søkte seg lærlingplass på gode restauranter (kokkelærling) og møtte opp på intervju fikk han dette spørsmålet hver gang: "Hva gjorde du i de to timene?".
Sitat av Gilgamesj
Liten digresjon, men fortsatt noe å ta med seg:

Jeg kjenner en kar som hadde to timer fravær fra tredje klasse på VGS. Da han søkte seg lærlingplass på gode restauranter (kokkelærling) og møtte opp på intervju fikk han dette spørsmålet hver gang: "Hva gjorde du i de to timene?".
Vis hele sitatet...
Shit! Jeg har mye mer fravær enn to timer. Bra jeg ikke skal søke læreplass...
Sitat av l0hre
Går litt ut over tråd emne,men måtte bare skriv litt rundt det.
Er jo feil å si ta gym ikke teller. Hva er da vitsen med skole? Kan vi ikke bare gå rett til utdanning? "Jeg blir elektriker og trenger ikke KrL", eller "jeg skal bli lege og trenger ikke Eldre\nyere historie". Blir litt feil ja. .....
Vis hele sitatet...
Skjønner hva du sier, vi har godt av å lære litt om alt, KRL osv...Men alle _kan_ lære noe. Dårlig form er noe du er født men, eller, vel skjønner dere? Jeg kan selvfølgelig bli bedre i gym, men jeg suger i fotball og ser ikke helt poenget med å bli bedre. Og at jeg skal få et karakter for noe jeg overhodet ikke kommer til å klare, det blir helt feil.

Ser bare ikke helt mening i å f eks spille fotball, drite meg ut og kjede meg verre, når jeg heller vil jobbe med fagene som faktisk burde telle. Om jeg er god i fotball driter vel gjestene på en restaurant i, så lenge jeg kan noe om den vinen de vil smake. Skjønner?

Fraværet, altså dagene, bekymrer meg ikke, jeg får det godkjent av forskjellige grunner. Altså er det kun karakterern i faget gym som jeg er redd. Ei i klassen min har fått varsel i posten...noe jeg ikke har fått ennå. Litt rart, men hun har mye mer fravær enn meg. Så enten kommer det snart til meg også, eller så sliter jeg ikke likevel.


Og til dere som er redd fravær: Jeg hadde også lurt på hvorfor en veldig flink elev med 0 fravær plutselig er borte 2 timer...det stikker seg ut. Men jeg som kommer til å søke med noen få dager (kan få 14 dager godkjent, har 5-6 dager til nå..) sliter ikke føler jeg. Det er de i klassen min med 20 dager allerede...så skal de velge en lærling av vårt kull så har jeg en stor fordel.
Sist endret av Lille My; 14. november 2005 kl. 13:30.
I hotell- og restaurantnæringa skal du ha ganske langt framskreden aidskreft før det er god nok grunn til å ikke gå på jobb. Hvis du vil gjøre et ekstra godt inntrykk på intervjuet bør du poengtere at du er til å stole på og kommer deg opp om morgenen. Den kvaliteten er noe av det som teller aller mest i en bransje som er sårbar for fravær.
Sist endret av Gilgamesj; 14. november 2005 kl. 13:36. Grunn: Stavefeil
Det klarer jeg fint . Lærerens gullunge skjønner du Leker ikke med brennbare kjemikalier og gjør en masse tull på skolen.

Har et veldig godt rykte for at jeg jobber skikkelig, både på skolen og som utplassert. Så da er det jo litt dritt å ikke få fagbrev fordi jeg ikke ser poenget med fotball osv..
Noen arbeidsplasser sjekker fakktisk gym karakteren din. Da den kan si noe om hvor god form du er i. Ingen arbeidsplass vil ha en person som ikke er i normal form, som bare "laffer" og ikke har overskudd til å jobbe, og som kansje ikke møter opp på jobb hver dag pga dårlig helse.

Mitt råd til deg Lille My er at du prøver å skaffe deg en karakter i gym faget. Jeg vet selv hvordan du har det, har skulket ganske mange gym timer

Det å ha fravær på VGS er jo ikke akkurat noe positivt å ha med seg den dagen du skal ut å søke etter jobb eller lærling plass.

Som Gilgamesj sier, så er det veldig mange arbeidsplasser som vil ha dokumentasjon på hvorfor du var borte de dagene du har fravær. Er faktisk veldig lurt å ta vare på tannlege kort hvis du er ofte til tanlegge. Dette kan brukes som dokumentasjon på at du ikke skulka skola de timene.

Jeg har selv skulket ganske mange timer/dager i år pga jeg er lei av skolen. Tror jeg hadde rundt 11 dager til nå. Jeg har valgt å ta et friår fra skolen. er jo ikke noe vits å komme ut av VGS med 30 dager fravær hvert år og elendige karakterer. Jeg går Vk1 Allmen.

Stå på videre, lykke til

Ble sikkert veldig mye offtopic dette.
Er ikke i dårlig form, er bare dårlig i fotball osv... Sånne lagidretter med ball som nerder ikke er så kjent for å være gode i .

Er heller ikke en lat faen som ikke kommer til å jobbe skikkelig når jeg skal ut. Ett tall/en strek sier veldig lite om hva jeg gjør i et praktisk fag. Er sterkeste jenta i klassen vil jeg tippe selv, jeg som bærer oftest rundt på tunge ting (les: pcen) og ikke er rett for å ta i et tak. Synes selv jeg har en elendig kondis, men hallo, hvor stor restaurant skal jeg jobbe i da . Og jeg røyker ikke så jeg har likevel bedre kondis enn mange andre i klassen...Er bare at gym er drit, mange som sikkert skjønner hva jeg mener, og hvis jeg kan "drite i" faget så gjør jeg det.
gym er møkk, men å stryke er ikke så innmari lurt. Jeg ville satsa på en toer. (med mindre du har gym neste år også, da kan du bare gi faen)
De fleste lærerne jeg har snakket med, sier at gym karakteren faktisk er den viktigste av dem alle. Sett bortifra fravær og orden, så ligger gymkarakteren langt oppe. Grunn; Jo enkelt, hver eneste arbeidsgiver der ute vil se først på orden og fravær, så på gym. Hvorfor? Tja, kan vel ha noe med å se om man er aktiv og ikke ligger på latsiden
Drit i gymmen og ta Gym opp til eksamen heller.
Da slipper du 1 år gym og trenger bare å ta en prøve.

Ser ikke helt vitsen i å ikke gidde å røre seg minimalt i 1 times tid, jeg fikk 4 i gym og da leverte jeg ikke inn oppgaveboka og herjet bare litt i gymtimene. skal ikke mye til
Tror jeg satser på å ta det som privatist...Faen som jeg hater skolen (sorry må bare få det ut ) Noen her som har erfaringer med spesialopplegg, altså jobbe i bedrift og likevel fullføre osv? Ta alt som privatist osv? Har ikke så mye peiling ,bare at jeg vet jeg vil jobbe som servitør. Virker ganske okey. Men jeg sliter voldsomt på skolen, klassen er bare håpløs. Som jeg skrev i tråden Fellowgeeks, hva skal jeg gjøre, jeg passer ikke inn liksom.

Samarbeid er viktig ja ja, men å samarbeide med en gjeng folk som ikke følger med (ikke sånne finne-på-tull folk, men hæ?fatterikke!-folk som ikke forstår noenting selv om det er forklart 5 ganger. Og det er lett stoff vi har. Fjortiser som det også heter.

Svært offtopic men siden det var jeg som starta den , er det noen som har erfaringer med privatist osv? pm hvis dere heller vil det enn å poste her.
Hvordan får du Gyldig fravær uansett?
1. Fravær teller VELDIG mye i hotell- og resturantbransjen. Får sjefen min søknad ser han sjelden på navnet engang, dersom han har mye fravær.
2. Påbygg er noe jeg vil råde deg på det sterkeste til å ta, dersom du nå ikke er sikker på hva du vil gjøre i livet. Kjenner utrolig mange som gav faen i påbygg av samme grunn som du: "jeg gidder ikke. jeg er lat, men jeg er ikke lat når jeg kommer i jobb!" Samtlige angrer ræva av seg nå.
3. Gym karakter teller på de fleste jobbsøknader, i hvertfall når du er ung og bare søker på strøjobb. Av samme grunn som tidligere nevnt - Det gir en pekepinn på formen din. Og "evnen" til å ta fysisk arbeid.
4. Dersom du tror du stryker snakker du med gymlæreren din og hører med han. Sier han at du er i fare har du en ganske enkel løsning: Møt opp. Du trenger ikke være kretsmester i fotball eller kanonball, så lenge du deltar. De fleste skikkelige gymlærere bryr seg mer om motivasjon og lagspill eller prestasjon.
5. Og til dere som sier man bør ta kroppsøving som privatist - Er det noen av dere som faktisk har gjort det? Tror nemlig ikke det er så lett som dere skal ha det til. Stå-karakter får du lett, men skal du ha en dugelig karakter er det mye bedre å faktisk ha faget.
Sist endret av Goda; 16. november 2005 kl. 20:05.
Sitat av David
Hvordan får du Gyldig fravær uansett?
Vis hele sitatet...
Det er ingenting som heter Gyldig fravær. Fravær er fravær. Det heter at man har dokumentert fravær.
Sitat av Calavera
Det er ingenting som heter Gyldig fravær. Fravær er fravær. Det heter at man har dokumentert fravær.
Vis hele sitatet...
Rettssaker og sesjon er fravær som ikke blir ført på vitnesmålet.
Dokumentert fravær, som å vise tannlegekortet ditt blir ført.

Hvis vi har samme oppfatninger av hva som legges i dokumentert og gyldig nå
Sitat av duxo
Rettssaker og sesjon er fravær som ikke blir ført på vitnesmålet.
Dokumentert fravær, som å vise tannlegekortet ditt blir ført.

Hvis vi har samme oppfatninger av hva som legges i dokumentert og gyldig nå
Vis hele sitatet...
Ja, vi gjør nok det Hvis man er borte pga sykdom f.eks, og leverer en fraværslapp, så betyr ikke det at det er gyldig fravær. Bare dokumentert slik at det ikke blir ugyldig fravær
Sitat av Calavera
Ja, vi gjør nok det Hvis man er borte pga sykdom f.eks, og leverer en fraværslapp, så betyr ikke det at det er gyldig fravær. Bare dokumentert slik at det ikke blir ugyldig fravær
Vis hele sitatet...
Skoler har forskjellige oppfatninger på det der, i tillegg går det på hvem du har som er læreren din. Jeg har selv egenmelding for fravær og slikt, men jeg har ikke levert en eneste lapp siden jeg begynte på vgs - enda ingen problemer. Skal nevnes at jeg har en del fravær også.
Sitat av IvIoyner
Skoler har forskjellige oppfatninger på det der, i tillegg går det på hvem du har som er læreren din. Jeg har selv egenmelding for fravær og slikt, men jeg har ikke levert en eneste lapp siden jeg begynte på vgs - enda ingen problemer. Skal nevnes at jeg har en del fravær også.
Vis hele sitatet...
Ja, klart Men arbeidsgiver ser først å fremst på fravær og gym. Iallfall det jeg har hørt ifra noen arbeidsgivere. Men dette er jo også selvfølgelig ymse rundt omkring.
Dette høres bare ut som latskap, gjør noe med det nå og bli kvitt gymmen en gang for alle. Bare tull og drive "tar det imårra"-metoden. Da sitter du med gymdriten hengende over hodet de neste 10 åra.

+ alt det dem andre sa angående fravær etc.

Skal ikke akkurat så mye til for å få 2 i gym heller.
det er ikke så hardt å ta gym som privatist hvis man kan å ro seg i land på teoriprøver.
JA TAKK IKKE DEN DISKUSJONEN DER IGJEN .
Lest gamle tråder om den, dere blir jo aldri ferdige. om hva som er gylding fravær osv

Private grunner, psykolog osv... send pm hvis dere på død og liv må vite...deler ikke sånt offentlig. Av forskjellige grunner orker jeg ikke skolen enkelte dager, mens andre dager er det normalt: jeg gidder ikke. Så jeg bare gir alle datoen jeg ikke har orket (eller giddet ) skolen til psykologen og så får jeg sykemelding/dokumentert/gyldig/whatever. Mest dager jeg ikke orker though, jeg er ikke såå sleip at jeg skulker hele tida og skylder på problemer.

Trives ikke særlig på skolen, fordi VK1 trinnet består av fjortiser på skolen jeg går på. Og jeg orker ikke å måtte sitte hele året og høre at læreren går igjennom alt hundreogfem ganger fordi noen ikke får det med seg, mobiler/festplanlegging/røykepauser/alt som ikke har med skolen og gjøre/ MÅ skje mens vi lærer noe vi har bruk for i vårt fremtidige yrke. Dette, i tillegg til mye annet, gjør meg frustrert. Derfor privatis, ta ting i mitt tempo og få en karakter uten å bli gal.
Bare 1 spm. Hva skjer hvis man stryker i valgfag? Hvis jeg stryker til jul men ikke til sommeren hva skjer da ?
Tviler litt på alt valgfag teller så ekstremt mye...er ikke det der bare for å fylle timeplanen? Det er det jeg _tror_. merk tror! De sjekker vel neppe at du har 6-er i valgfag hekle og sy fag...
hvis du stryker til jul men ikke til sommeren skjer det ingenting. Det er bare karakteren til sommeren som komemr på vitnemålet.
hvis de gir deg crap fordi du strøyk til jul, men du mener du vil ha treer (for eksempel) så står det i reglemanget at man skal se på utviklingen din. Det er jo karakteren din til sommeren som viser hva du hadde i faget til slutt. (det kan hende du har skjønt det du ikke skjønte før.)
Sitat av David
Bare 1 spm. Hva skjer hvis man stryker i valgfag? Hvis jeg stryker til jul men ikke til sommeren hva skjer da ?
Vis hele sitatet...
Stryke til jul er ikke så veldig farlig, men det kan hende lærer vil skape litt problemer. Valgfag kan man få bånnkarakter, i alle fall i oslo, uten at det har noe si utover den negative effekten på karaktersnittet. Man må stryke i studieretningsfag for at det blir (store) problemer på allmenn. En arbeidsgiver gir nok langt pokker i at du ikke kvalifiserte deg som en menneskelig ball i Dans og rytme valgfag.
Sitat av Lille My
Og jeg orker ikke å måtte sitte hele året og høre at læreren går igjennom alt hundreogfem ganger fordi noen ikke får det med seg, mobiler/festplanlegging/røykepauser/alt som ikke har med skolen og gjøre/ MÅ skje mens vi lærer noe vi har bruk for i vårt fremtidige yrke. Dette, i tillegg til mye annet, gjør meg frustrert. Derfor privatis, ta ting i mitt tempo og få en karakter uten å bli gal.
Vis hele sitatet...
Av en eller annen grunn ser jeg ikke hvordan alt du har nevnt her har noen sammenheng med at du ikke gidder ha gym og derfor vil ta faget som privatist.
Er du lei av alt det du har nevnt bør du vel heller ta privatist i alle fagene? Har mine tvil om at røykepauser og mobiler er en stor del av gymtimer.

Ja, jeg vet at du vil ta privatist i det pga. du har problemer med å møte opp i timene, men det virker for meg som om du ikke er sikker selv hvorfor du bør fortsette/ikke fortsette. Du har fått en hel drøss med gode svar allerede. Les gjennom alle og reflekter litt over dem først.


Angående stryking - Dersom du får en 2'er til jul, skal det VELDIG mye hard jobbing til for å få den 2'eren til å bli en 5'er til sommeren.
Stryker du i et valgfag kan du risikrere å ikke få nok timer, som igjen vil resultere i at du ikke får godkjent vitnemål.
Sitat av duxo
Angående stryking - Dersom du får en 2'er til jul, skal det VELDIG mye hard jobbing til for å få den 2'eren til å bli en 5'er til sommeren.
Stryker du i et valgfag kan du risikrere å ikke få nok timer, som igjen vil resultere i at du ikke får godkjent vitnemål.
Vis hele sitatet...
Var deg jeg tenkte på, mente å ha hørt noe sånt.

Ja har fått mange gode råd, og som jeg sier jeg tar det som privatist visst det skjærer seg skikkelig. Det jeg skrev om fjortisoppførsel gjaldt andre fag, og jeg spurte om privatist osv i andre fag også. Altfor mye fjas i timene til at folk får med seg det faktisk valgte linja for, og jeg må høre alt bli gjennomgått igjen og igjen fordi folk får det ikke med seg. Derfor høres privatist SÅÅ mye bedre ut, jobbe i mitt eget tempo og slippe fjortisoppførsel rundt meg.
Ta opp med læreren at det er for mye tull i timene og at du ikke får med deg noe. Funker ikke det så skifter du klasse.
Tro meg, privatist er IKKE mye bedre.
Læreren har gitt opp...I begynnelsen av året sa hun klart i fra, gidder dere ikke følge med så får dere ikke ting med dere. Vi går ikke igjennom ting mange ganger fordi dere er sløve. 2 måneder senere så går hun igjennom ting igjen og igjen og igjen osv osv osv! Hun må det, altfor mye fravær (jeg har ca 7 dager etter snart et halvt år...et par stykker klarte 10 dager de første månedene...og de er mer hjemme enn på skolen.) jeg har nevnt det forsiktig at jeg synes det blir for mye gjentakelser, og hun var enig. Men så ble det enda verre etter det. Bare tull.

Og bytte klasse, tror den andre klassen er like "fjern". Har venner som samarbeider med klassen (kokk og servitør samarbeider) og de er enda mer fjortis en min gjeng virker det som. Pluss at jeg får en og en halv million spørsmål fra alle og en hver om hvorfor jeg bytta klasse "nei fordi dere er så sløve og læreren gir opp!!". da blir det ihvertfall ikke bedre på skolen. Derfor jeg spør her da vet du om noen har erfaringer. nFFere har erfaring med det utroligste. Takker for alles var hittils!
Sist endret av Lille My; 16. november 2005 kl. 21:14.
Jeg vil tro at arbeidsgivere ser enheldel på gym karakteren.. ingen vil vel ansette en slapp jævel? Men hva vet vel et elev som meg
slightly offtopic.. kan en ta et vilket som helst fag som privatist? Elektronikk læreren min er så sløv at jeg ville lært mer hvis jeg var hjemme å så på TV enn i timen.
Tror det bare er allmennfag, men er ikke sikker. Dette lurer jeg litt på også, så kan jeg ta ALT som privatist .
http://www.nettgymnaset.com/MAIN/?index=Velkommen

Der har du ihvertfall en liste over allmenne fag du kan ta som privatist. I teorien kan du (jeg sier dette med forbehold om feil) egentlig ta alle fag som privatist, da du "egentlig" har skole, men du går bare ikke på skolen. Du kan f.eks være russ når du tar privatistfag. Ikke i teorien kanskje, men i praksis.
gym er bare det beste da, skjønner ikke hvis du stryker i GYM, er jo bare møte opp, varme opp og være med på de lekene gymlæreren har.. hadde forstått deg hvis du ikke hadde orka realfaga for de er f.. meg kjedelig... mitt syn på saken..
Sitat av Lille My
Det er mangelen på gym som er problemet her, hvis det er et problem da. Mener å ha hørt at å stryke i gym har null å si for et fagbrev, at jeg kan ta det hvis jeg får jobb med karakter 0 i gym. Så? Hva sier dere?
Vis hele sitatet...
Fagbrev eller ikke, Tufte vil sikkert ha deg.