Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 4405
Hei,

Har i over et halvt år drevet frem og tilbake med en toppliste (som forøvrig er drevet av Visiolist). Nå er jeg rett og slett stuck på ideer, men for å fylle ut nettsiden har jeg tenkt å kvitte meg med "gjennomsnitt", noe som resulterer i en større sidemarg. Tips til hva jeg kan ha der? Evt. andre tips med nettsiden, og hva som kan være nyttig å tilby?

Og forøvrig, hva synes dere om nettsiden i helhet? Den har eksistert en stund nå, og vært gjennom utallige design og layoutendringer. Føler designet som er nå treffer målgruppen! - men for all del, er det noe som dere stusser på..skrik ut :-)

Har opprettet en konto som er til dere alle som leser, og som kommer til å ha noe nyttig å tilføye i tråden:

Brukernavn: Freak
Passord: freak123

Nettadresse: http://www.ch1ll.no

På forhånd, takk!
Sist endret av Frenity; 1. oktober 2013 kl. 19:51.
En større designmessig oppgradering er gjort.
Hva synes dere?

http://www.ch1ll.no
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Blank side.
Vis hele sitatet...
...og der skal den være oppe igjen.
Din stemme for Freak kan ikke gjennomføres. Det ser ut som du allerede har stemt i dag.
Gå til topplisten | Vis statistikk
Du kan gi en ny stemme om 16 timer og 24 minutter.

Er det som kommer opp, selv om jeg absolutt ikke har stemt på noe.

Og der forsvant den.
Legevakten: I og med ch1ll.no baseres på stemmer, vil alle besøk utenfra og inn regnes som stemmer. Når bloggere inkluderer lenken i sitt innlegg eller på sin blogg er det fordi de ønsker å bli stemt på. Se bort i fra det denne gang...
Får opp scrollbar utenfor selve layouten på høyre side.
- og gjør siden din responsiv for mobile enheter, vil tro mange liker å sjekke blogger mens de er på farten, så ta i bruk et grid-system (Bootstrap, Foundation, etc.).
Sitat av Maol33t Vis innlegg
Får opp scrollbar utenfor selve layouten på høyre side.
- og gjør siden din responsiv for mobile enheter, vil tro mange liker å sjekke blogger mens de er på farten, så ta i bruk et grid-system (Bootstrap, Foundation, etc.).
Vis hele sitatet...
Scrollbar - fixd
Grids er lagt på to-do listen. Takker!
<?=getUserTitle()?>
Har problemer med å lese menyen på venstre side, teksten er for lys.
Fonten på høyre meny blir blurry, har ikke giddet i sjekke hvilken font du bruker, og colour scheme er ganske kjedelig.
Bakgrunn fargen på container og body er for lik, og får vondt av å se på det og må fokusere mye for å klare å lese noe generelt..
Takk vikingor.

- Fiksa menyen på venstre side
- Fonten på høyre meny forblir som den er
- Bakgrunnfargen er fikset, større kontrast
- Jeg antar at nettsiden blir en tilvenningssak. Se på blogg.no feks. - mange rotete detaljer, men fremdeler mange tusen som finner frem hver dag.

Andre innspill? :-)

Edit: Skrivefeiler...
Sist endret av Frenity; 3. oktober 2013 kl. 21:00.
Siden er stygg og bloggene på topplisten er ufattelig kjedelige.
Selv synes jeg det er altfor lite fokus på hva det faktisk er.

Ch1ll.no
Hva sier det om siden? Min første tanke basert på navnet gikk til type artige.no-side.

Innholdet
Tar man det videre fra navnet, så er det første som slår meg idet jeg går inn på siden; hva er det egentlig jeg ser på?
Listen tar i mine øyne _altfor_ liten fokus. Første jeg la merke til var "REGISTRER", hva skal jeg registrere meg for? Det står med pitteliten tekst (som langtifra er det første jeg la merke til) at det er en toppliste. Ok, men toppliste for hva?

Jeg ville jobbet mye mer med UI-et før jeg lanserte dette, men kanskje jeg er kresen?
Takk for innspill begge to. Har gjort en større oppgradering igjen - designmessig. Jobber meg etterhvert i blinde nå, så er er åpen for nye og fler innspill. Setter utrolig stor pris på det!

ch1ll:no v4
Sist endret av Frenity; 7. oktober 2013 kl. 02:16.
Ser helt standard ut. Skal dette være noe nyttig, bør du legge inn incentiver for at folk skal ta siden i bruk. For eksempel kan du implementere SoMe-stats (sjekk MOZ sitt API). En annen ting som kan være lurt, er å gi de mindre bloggerene en mulighet til å profilere seg også. Hva med å måle antall kommentarer? Eller ha en "random blogg" knapp hvor man sendes til en tilfeldig blogg (kanskje med inframe så man kan klikke "random" igjen om man ikke liker det man ser ala StumbleUpon).
Takk, har nå lagt til "tilfeldig blogg" som er tilgjengelig på alle sider man besøker. Iframe er lagt på to-do listen, takk for det. SoMe-stats har jeg konkludert med ikke er nødvendig for ch1ll.no, men takk for tipset.

Samtidig er det gjort noen design og brukergrensesnitt-endringer igjen. Si meg hva du synes :-)
Kanskje ha med anbefalinger av blogger, og kanskje ett rating system? Så bare fort over det, syntes designet var enkelt, men kanskje litt tamt.
Sitat av Frenity Vis innlegg
SoMe-stats har jeg konkludert med ikke er nødvendig for ch1ll.no, men takk for tipset.
Vis hele sitatet...
Javell?

1. Det er kjempe enkelt å implementere
2. Listen kan faktisk bli interessant/nyttig
3. Ikke like lett å "game" som trafikk
Anbefalinger av blogger er lagt på to-do listen. Har lagt til et ratingsystem som lar brukerne rangere på ulike blogger. Check it out..

Nikita: Har skrevet det ned, men det blir ikke ved første omgang. Uansett, takk. :-)

Andre?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Drar opp igjen tråden da jeg har gjort en større oppgradering. Flere feilhull er tettet, og jeg har bevegd nettsiden mot en ren toppliste, uten så mange finesser som ratingsystem o.l. Nytt domene: "Bloggist.no". Hva synes dere om siden? Er innhold lett oversiktlig, noe dere stusser på? Konstruktiv tilbakemelding mottas med takk...
Sist endret av Frenity; 30. november 2013 kl. 14:46.
Topplister bør alltid dreie seg om topp i sjangre, ellers så om svensktopp-bloggeren endag for mange hits, så kommer den på topp, som en stor del andre ikke har interesse av.

Men jeg ser at forumet her har en stor andel av rustråder, så den definisjonen av "freak" er vel egentlig ikke jeg så interessert i. Også tråden hvor jeg spurte om definisjonen av "freak" ble slettet av moderator, så ja, han gikk vel ut ifra at ting ble tydelig etterhvert. Jeg ser forumet er started av "Iblis" også, som jo er den muslimske Satan. Og en stor andel tråder handler om hallusinogener.

Så jeg tror jeg droppper det forumet her, hasjpipe og fantasier, er ikke spesiellt interessant for meg.

Uansett av hvor kult Ghostbusters C64 er på LSD.
Sitat av Frenity Vis innlegg
En større designmessig oppgradering er gjort.
Hva synes dere?

http://www.ch1ll.no
Vis hele sitatet...
Det er en okay side! Hva med å legge til en Ping funksjon?
Gjort en liten oppdatering siden sist, hva tenker dere? Setter pris på all tilbakemelding, da det vi får via siden er minimalt.

Rectyg0o: Per dags dato er ikke det aktuelt. Men takk for innspillet.