Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1908
Hei, jeg har en scooter jeg har rota vekk nøklene til.
Litt ventetid for å få ny tenningslås, så jeg trenger tips til hvordan jeg kan banke noe inn i låsen og vri om og bruke midlertidlig.

Noen som har gjort noe sann før? hører noen har brukt flattjern men må jo finnes noe glupere.
Først og fremst, hvaslags scooter har du? Dette med å banke noe ned i nøkkelhullet, fungerer veldig dårlig og er så og si umulig på bedre tenningslåse, men kan funke på billige og gamle. Ellers er trikset å finne ledningene som går til tenningslåsen(etter koblingen så du ikke ødelegger for deg selv når du skal ha in den nye. Derretter må du finne ut hvilke to ledninger som går sammen for og kunne starte og hvilke to som hører sammen for at lyset skal fungere. Så tvinner du dem sammen og isolerer dem slik at du kan bruke biten over koblingen som nøkkel.
Den som bare er der
På noen tenningslåser kan man dele dem i to, for så og vri rundt et hakk, slik at den alltid står på
Trådstarter
Fant ut jeg kunne ta en m8 borr, for å borre 3cm inn i tenningen for å så kunne montere av nøkkelsylinderen og starte den med skrujern.

Jeg har en piaggio fly
Sist endret av fjellape; 19. juli 2015 kl. 19:07.