Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 6233
Hatt en samboer gjennom 6 år. Han røkte hasj daglig når vi ble sammen, men kuttet det raskt ut. Hatt seg noen smeller med røyking. I går kom han hjem helt apeshit fjern. Han sa det var smertestillendes så gjor han slik. Fant 5 rivotriler 2 mg i snusboksen hans. I dag er han helt jævlig. Sier hvor forferdelig jeg er, alle kompisene hans hater meg, samme med familien, han skal flytte ut osv. Selv mener han på at han er helt normalt, men han er jo langt i fra det... Hvor lenge kan jeg forvente at han er slik? Er også barn inni bildet.
Dette er typisk rivotrilatferd. Det varer et par dager om han har spist mye og slutter nå. Man tror man er helt vanlig og føler seg helt normal, men egentlig er man helt ''mongo''.
Trådstarter
19 0
Sitat av Relevant Vis innlegg
Dette er typisk rivotrilatferd. Det varer et par dager om han har spist mye og slutter nå. Man tror man er helt vanlig og føler seg helt normal, men egentlig er man helt ''mongo''.
Vis hele sitatet...
Såpass ja. Regnet med det. Er bare ett par dager siden vi startet med parterapi for å redde forholdet. Kan liksom ikke si på neste time at det ikke går så bra for han spiser rivotril i skjul Han har 5 stk til.. Jævla idiot also. Er både flere fotballcuper og sommeravslutninger i forbindelse med barnehagen nå fremover. Bør jeg egentlig gå i fra ham? Eller gi han en kjangs? Eller egentlig så har jo han dumpa meg nå i dag i rivorusen
Sikkert ut dagen her, viss han ikke spiser mere. Rivotril sitter lenge i systemet, og en av mange tingene som kan være en ulempe med rivotril er ofte spiser mange på en gang. Noe som gjør at man kan bli en drittsekk, og oppleve blackout. Har jeg vært deg ville jeg tatt turen til en venn/familie til han er seg selv igjen, værtfall viss det er en unge tilstede. Folk på benzo er helt forjævlig og ha med å gjøre, snakker fra erfaring.
Sist endret av kimmy9gga; 31. mai 2018 kl. 10:18.
Trådstarter
19 0
Ja, han ser jo ikke problemet til tross for at han har 2 små gutter. Han har nerver sier han. Han har også knaska alle mine sobriler og ritalin ��
Du burde sette klare grenser for deg selv. Kast han ut eller dra selv , også ber du han ta ett valg mellom deg og ungene eller pillene. Du og ungene skal ihvertfall ikke ha det rundt dere.
Trådstarter
19 0
Ja, jeg kommer til å dra i dag. Men han har jo allerede gjort det slutt med meg i rivorusen, han virker forbanna over å bli busta. Han husker vel ingenting om noen dager?
Anonym bruker
"Definert Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
nei han kommer ikke til å huske en dritt når han er ferdig med å knaske

det at han slo opp med deg under den rusen er jo litt som så. kan garantere deg at alt en sier under rivo rus bare tull og tøys. men snakker bare piss uten å være til stede. den rusen der gjør deg helt hjernedød..

skaff hjelp, kanskje involver noen i familien hans og vern om babyen deres
Trådstarter
19 0
Å involvere familien er lite vits. Er vel dem han har fått rivotrilen i fra. Så fort han er ute med søskene sine så går han på en smell. I går var jeg hjemme med syke barn og uten bil. Han skulle komme hjem klokken 12.00 etter å ha vært hos frisøren. Han kom valsendes inn kl 22.00
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Klassisk. Er som relevant sier over her, man skjønner ikke hvor borte man faktisk er. Du har kanskje hørt folk, driting med en promille på 3,5 si "Jeg er faen ikke full" De føler det kanskje sånn, men det er ikke sannheten
Trådstarter
19 0
Han sier at forøvrig er det det eneste som gjør han likegyldig. Har en stor operasjon forann seg som han gruer seg til, derfor tok han rivo. Må vel finnes noe annet som ikke gjør han helt jævlig kuk?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Masso Vis innlegg
Kan liksom ikke si på neste time at det ikke går så bra for han spiser rivotril i skjul.
Vis hele sitatet...
Det er jo nettopp det du kan, og bør. For denslags rusbruk er åpenbart ikkje råd å kombinere med unger.

For din eigen, og ikkje minst ungane sin del må du åpenbart sette ned foten.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Masso Vis innlegg
Han sier at forøvrig er det det eneste som gjør han likegyldig. Har en stor operasjon forann seg som han gruer seg til, derfor tok han rivo. Må vel finnes noe annet som ikke gjør han helt jævlig kuk?
Vis hele sitatet...
Misbrukere rasjonaliserer bruken, spesielt de som selvmedisinerer med benzo. Det har alltid en grunn til å ta pillene; smerter, angst, stress eller «nerver».

Helsevesenet kan hjelpe med angsten, og hadde det vært hensiktsmessig å behandle med Rivotril så hadde han fått det av legen.

«Selvmedisineringen» i dette tilfellet er egentlig bare rusmisbruk, som i tillegg går utover deg og barna.

Ta det opp med helsevesen, få hjelp og behandling, eller få han ut av livet ditt før det får konsekvenser for deg og barna!
Slik det høres ut som så er han jo nå både en fare for seg selv og andre. Så mulig det beste ville vært å ringe legen hans, evt. Legevakt og forsøke å få han midlertidig tvangsinnlagt dersom han bare fortsetter å ruse seg i en slik skala. For alt vi og du vet så kan han finne på å ta Opiater mens han er i denne rusen, noe som potensielt kan være dødelig.
Trådstarter
19 0
Ja, han knasker smertestillendes som det skulle vært godteri også. Tar Palexia flere ganger daglig.
Sitat av Masso Vis innlegg
Ja, han knasker smertestillendes som det skulle vært godteri også. Tar Palexia flere ganger daglig.
Vis hele sitatet...
Da ville jeg umiddelbart ha kontaktet legen hans, helst før dette ender i en eventuell CNS-depresjon.
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis det er en mager trøst, så tror jeg nesten alle blir rasshøl i rivo-form. Har sett og erfart det så mange ganger, så oppførselen hans med å slå opp og at alle hater deg, har mest sannsynlig ingenting med han som person å gjøre.
Trådstarter
19 0
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvis det er en mager trøst, så tror jeg nesten alle blir rasshøl i rivo-form. Har sett og erfart det så mange ganger, så oppførselen hans med å slå opp og at alle hater deg, har mest sannsynlig ingenting med han som person å gjøre.
Vis hele sitatet...
Joa. Er bare at det sitter i så jævla lenge. Han har sovet nå nonstop siden kl 10.00. Vekte han nå for å spør om han skulle ha middag. Fikk beskjed om å holde kjeft, slutte å mase å hvor lei han var av gnåle mitt. Regner med det er samme greia i morgen å resten av helgen
Sitat av Masso Vis innlegg
Joa. Er bare at det sitter i så jævla lenge. Han har sovet nå nonstop siden kl 10.00. Vekte han nå for å spør om han skulle ha middag. Fikk beskjed om å holde kjeft, slutte å mase å hvor lei han var av gnåle mitt. Regner med det er samme greia i morgen å resten av helgen
Vis hele sitatet...
Dette er jo latterlig barnslig og nesten litt komisk. Hvordan du orker å være i huset etter slike kommentarer begriper jeg ikke. Er kidden i huset? Kidden bør ihvertfall ikke være vitne til at faren sin oppfører seg sånn. Jeg synes du bør ta med deg kidden og dra vekk til en du stoler på og forklare situasjonen. Du får helt sikkert lov å kræsje der litt. Oppdater gjerne tråden. Veldig lurt å ha flere å forhøre seg med i slike situasjoner.
Trådstarter
19 0
Sitat av Relevant Vis innlegg
Dette er jo latterlig barnslig og nesten litt komisk. Hvordan du orker å være i huset etter slike kommentarer begriper jeg ikke. Er kidden i huset? Kidden bør ihvertfall ikke være vitne til at faren sin oppfører seg sånn. Jeg synes du bør ta med deg kidden og dra vekk til en du stoler på og forklare situasjonen. Du får helt sikkert lov å kræsje der litt. Oppdater gjerne tråden. Veldig lurt å ha flere å forhøre seg med i slike situasjoner.
Vis hele sitatet...
Ja, vi er i huset. Bilen er på verksted, og barnet er veldig plaget med pollen så må holde oss inne. Men den gubben min ligger kun oppe å sover, så han merker ingenting
Altså, slik jeg ser det så er det ting som kan forklare atferd, men svært få ting som kan unnskylde det. Som Relevant nevner, kom dere ut. Rivotril er skummelt i den forstand at man "blacker ut" har selv opplevd det, aldri igjen - man føler seg ikke ruset i det hele tatt, men den helgen jeg brukte det husker jeg bare noen få glimt av. Få noen i familien eller nære venner til å hente dere om det er mulighet, som sagt, forklar situasjonen. Er en grunn til at dette medikamentet kun skrives ut ved absolutt behov.
Trådstarter
19 0
Ja, nå drar vi på bussen. Han våknet i sinne og begynte å pakke alle tingene sine. Spurte hva han holdt på med, så da tok han rivotrilene å putta i munnen min, slo bort handen hans når han gjor det. Spyttet ut rivotrilene, han tok dem å slukte dem. Deretter tok han fram en brød kniv å sa at jeg måtte komme meg til helvette bort så han fikk puste. Hva faen skjer??? Aldri opplevd han slik.

Jævlig. Bor rett ved stranden, kryr av barnefamilier som er lykkelige sammen. Og innenfor disse 4 veggene vi bor, bor det en pappa med gutter på 1 og 2 år som har en pappa som er apefjern.
Sist endret av Masso; 31. mai 2018 kl. 18:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Masso Vis innlegg
Ja, nå drar vi på bussen. Han våknet i sinne og begynte å pakke alle tingene sine. Spurte hva han holdt på med, så da tok han rivotrilene å putta i munnen min, slo bort handen hans når han gjor det. Spyttet ut rivotrilene, han tok dem å slukte dem. Deretter tok han fram en brød kniv å sa at jeg måtte komme meg til helvette bort så han fikk puste. Hva faen skjer??? Aldri opplevd han slik.

Jævlig. Bor rett ved stranden, kryr av barnefamilier som er lykkelige sammen. Og innenfor disse 4 veggene vi bor, bor det en pappa med gutter på 1 og 2 år som har en pappa som er apefjern.
Vis hele sitatet...
Ring politiet og få han inn. Han er til fare for seg selv og andre, ikke minst deg og barna.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det bør være dråpen. Ring politiet på han. Da vil han få seg en rimelig realitycheck når han blir edru. Kanskje han aldri igjen tør å røre stoffet.
Trådstarter
19 0
Men kan man virkelig bli så ille av Rivotril alene?! Ringte nå og fortalte videre at jeg måtte fortelle familien min at det var slutt osv...
man kan gjøre alt mulig på rivotril. så lenge han ikke har hatt episoder som dette tidligere er dette helt normalt på de pillene der..

men høres uansett ikke ut som en fyr som burde ha noe del av ansvar for barn akk nå
kom deg til familie hvis du har det og ta med barna også vent til han har sluttet å ruse seg
Rivotril er som en "midlertidig personlighet i pilleform", ufattelig sære greier.
Man våkner somoftes med total blackout, og fylleangst fra helvette.
Trådstarter
19 0
Men hvor lenge vil rusen vare? Han sier han tok 1 i går. Tok 5 for 1 time siden
Er nok ikke spørsmål om hvor lenge det vil vare, han kan alltids finne på å kjøpe flere, han er jo i en sinnstilstand som rett og slett er farlig. Ring politiet som flere nevner over, hvis ikke kan det til slutt ende med at han skader seg selv eller noen andre - om han nekter å gi seg selv så blir han nok puttet på en liten avrusing.

For å svare mer på spørsmålet ditt. https://psychonautwiki.org/wiki/Clonazepam Klonazepam er virkestoffet i rivotril, om du kikker lenger ned så står det hvor lenge selve "rusen" varer.
Sist endret av Marriese; 31. mai 2018 kl. 19:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Han kommer nok til å være sånn i noen dager til hvis han heiv innpå 5 stykker i dag.
Blomzterkasse
8 timers tid så kommer suget etter mere. Kjipe 8 timer for deg hvis du må være med han. Ikke tro det blir bedre om en stund. For han vil bare ha mer, og er det nok at du står i veien for han. Høres ikke slik ut, utifra det du skriver. Men du skal ivertfall vite at alt han sier og gjør er piss. Sier han hater deg. Spør nor han er nøkter, da elsker han deg, stol på den nøkterne utgaven. Håper det beste utfallet her pgav barna.
Trådstarter
19 0
Ja, vi har dratt nå. Vet ikke om jeg ringer politi. Bør gjøre det, men er for feig.
Anonym bruker
"Vettskremt Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Classic illusion of sobriety
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kommer til å vare flere dager kanskje en hel uke hvis han tok så mange uten tolleranse.

Skjønner at du ikke vil ringe snuten, men har han noen kompiser du kan kontakte? Ja! Du blir så ille av de mækkapillene der, og nå er det stor fare for at han kjøper fler
Sitat av Masso Vis innlegg
Ja, vi har dratt nå. Vet ikke om jeg ringer politi. Bør gjøre det, men er for feig.
Vis hele sitatet...
Du trenger i utgangspunktet ikke å ringe politiet selv. Sannsynligvis så er det nok at du ringer legevakten eller nødsentralen og forklarer for de hva som foregår og at han viser en aggressiv atferd. Da vil de selv kontakte politiet og sannsynligvis komme innom med både ambulanse og politi.

Vit at når han blander Rivotril med opiater i A-klassen så kan dette ende med dødelig utfall. Så du må nesten spørre deg hva som er verst: Å ikke ringe noen (enten det er politi, legevakt, ambulanse eller noen kompiser av han) eller å risikere at barna dine mister faren sin.

Jeg er ingen tilhenger av hverken politi eller tvangsinnleggelse når det kommer til rus. Men her er det ganske tydelig at han ikke har noen som helst kontroll over seg selv. Snart kan han for alt du vet finne på å hive innpå med 10 flere Rivotriler og evt. Flere tabletter med Palexia. Isåfall så kan det ende ganske katastrofalt dersom han ikke får øyeblikk hjelp.
Sist endret av Who?; 31. mai 2018 kl. 20:38.
Blomzterkasse
Tenk deg om ti ganger før du blander inn noe offentlig. Heldigvis er dette stedet anonymt. Får du barnevernet på nakken kan du og miste barna bare for du ikke meldte fra før. De kan og ta barna så enkelt for at du har kontakt med han. Send meg pm om du er desperat. Jeg har god erfaring fra lignende situasjoner

Tenk deg om ti ganger før du blander inn noe som helst offentlige. De kan ta fra deg barna så enkelt bare for at du ikke meldte fra før. Eller så enkelt som at du har kontakt med han. Er du desperat send meg post. Jeg har gode erfaringer fra lignende saker.
Sist endret av Insaine; 31. mai 2018 kl. 21:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
19 0
Har ringt broren hans nå, han har tidligere erfaringer med narkotikabruk, han skulle ta turen for å sjekke "ståa".
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du har barn inne i bilde, og han truer med kniv! Ring politiet ! Jeg har en tidligere venn som sitter i fengsel pga ett meget brutalt drap på en av mine beste venner,i rivo rus !!!
Anonym bruker
"Plaprende Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Rivotril er faen ikke til å kødde med. Ramla inn en torpedo på vors en gang som hadde mord i blikket og skum i kjeften. Skulle ta livet av gud og hverman så brukte hele kvelden på å bli "kompis" med han og roe han ned før han dro. Hadde jeg vokst opp med en far som var så ape på rivo hadde jeg vært skada i hodet.
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Åssen går det?
Trådstarter
19 0
Han lever i beste velgående. Broren var der i går, dagtidlig og nå nylig. Nå var han ute å klipte plen. Fortsatt litt påvirket og ukritisk da. Sa blant annet at han skulle på hotelltur med kompiser og at han skulle flytte ut. Tviler på han drar på hotell, da jeg sjekka kontoen og der er 0 kr

Han husker ingenting fra i går. Fikk melding med han om hvor jeg var,.
Sist endret av Masso; 1. juni 2018 kl. 13:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Masso Vis innlegg
Han lever i beste velgående. Broren var der i går, dagtidlig og nå nylig. Nå var han ute å klipte plen. Fortsatt litt påvirket og ukritisk da. Sa blant annet at han skulle på hotelltur med kompiser og at han skulle flytte ut. Tviler på han drar på hotell, da jeg sjekka kontoen og der er 0 kr

Han husker ingenting fra i går. Fikk melding med han om hvor jeg var,.
Vis hele sitatet...
Vel med mindre han har gjemt penger eller greier å krite så burde han få dritten ut av kroppen over helgen. Det er jo veldig bra Får håpe det ordner seg på en eller annen måte.
Trådstarter
19 0
Vel, nå har han fått inn sykepenger plutselig. (kom på konto nettopp) fikk melding om at han blir borte i helgen.. Har vel abstinenser nå å skal ha mer.. Så ringte han å sa han var ikke glad i oss mer, sa det var på tide å gjør det han vil
Sitat av Masso Vis innlegg
Vel, nå har han fått inn sykepenger plutselig. (kom på konto nettopp) fikk melding om at han blir borte i helgen.. Har vel abstinenser nå å skal ha mer.. Så ringte han å sa han var ikke glad i oss mer, sa det var på tide å gjør det han vil
Vis hele sitatet...
Han kommer til å gå sånn på en smell.. han kommer til å komme krypende å be når det går opp for ham hva han har gjort.. da blir det opp til deg. Om du har troa på at det kan ordne seg, spill kostbar, jævli kostbar! Skrem dritten av ham. Du må sette premissene. Men hvis du ikke har troa, gå videre å aldri se deg tilbake. Lykke til
Først og fremst, skjærm ungene fra all den galskapen ffs
Stikk en annen plass å bo hvis du kan. Hvis du står på papirene boligmessigsett, så bytter du lås/ nekter han adgang før han er ved sine fulle fem..
Kids trenger ALDRI å oppleve faanskapet det der fører med seg.
At han under rus syter om angst, er bare hans måte å unnskylde videre pillpopping.

Lei meg på dine å barnas vegne, men stå opp for ungenes å din del!
Barna er det viktigste i denne situasjonen.
Sist endret av Eyeamare; 1. juni 2018 kl. 18:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Slik alle sier, få vekk barnen fra honom. Folk som er i benso-rus er kapabla til MYE stygge ting, og er ikke til å tulle med.
Hvis han kommer inn og er tydlig påvirket, skal du for alt i verden ikke provosere eller stille noe sporsmål som kan tolkes feil.

Bare kom dig vekk med kidsa du. Vent tills han våknet ur sin blackout.
Det er mange som hatt blackout på dager, om ikke uker, i streck på habbar.

"Habbar sabbar", som man sier.
Trådstarter
19 0
Han virker fin igjen nå, men er fortsatt på stille at det er over. Har endret koder på alt av pc, telefon og nettbank.
Idioti på sitt beste i Rivotril rus.
Trådstarter
19 0
Hvordan får man slettet tråden?
Sitat av Masso Vis innlegg
Hvordan får man slettet tråden?
Vis hele sitatet...
Det får man ikke.