Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 3946
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, jeg har nettopp fått Apodorm på resept. Jeg er også diagonisert for uro og angst, men som tidligere rusmisbruker får jeg ikke annet en antipsykotika mot angsten. Men nå har jeg 100 Apodorm på resept liggende, så jeg lurer på hvordan jeg kan bruke disse mest fornuftig mot angsten? Skal ikke ruse meg, men dempe uroa i kroppen.
(Tar 10mg for søvnvanskene etter anbefaling av legen hvis det har noe betydning).
Har ikke testet ut dette medikamentet selv, men jeg har en anelse om at det vil være en svært dårlig ide å bruke dette mot angst. Spesielt visst du planlegger å bruke det i sosiale situasjoner.
Men du kan jo alltids forsøke med 1/4 av en tablett.
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Skjønner godt at dette ikke er optiamlt, men blir desperat til tider. Har for all del ikke tenkt å bruke dette i sosiale situasjoner, kun når jeg sitter hjemme å har det kjipt, for så å ta en bit hvis det hjelper. Ja, tenke noe som å dele tabletten i 4. Takk for svar!
Anonym bruker
"Fortvilet Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fikk Apodorm for søvnen for en stund siden, personlig synts jeg det var søppel siden det verken funka på søvnen, angsten eller noe egentli. Fikk bare beskjed om at jeg oppførte meg som en zombie i en periode av kompiser
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Syns ikke apodorm er no særlig jeg eller, men den gjør jobben. At det er søppel er jeg fullstendig uenig i, men folk er forskjellig. Jeg fikk 100 7,5 imovane til og begynne med. Men de er så jævla gode at det er ikke bra å ha liggende for meg. Derfor byttet jeg til apodorm. Men hadde jeg vært ute etter blodrus å nye problemer hadde jeg holdt meg til imovane..
Anonym bruker
"Fortvilet Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg fikk null funk på imovane også, ser folk her skriver det er herlig å ruse seg på å alt d der men eneste jeg satt igjen med var den jævlige ettersmaken, null søvn å dårlig humør.
Imovane er søppel og i mine øyne.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg fikk null funk på imovane også, ser folk her skriver det er herlig å ruse seg på å alt d der men eneste jeg satt igjen med var den jævlige ettersmaken, null søvn å dårlig humør.
Imovane er søppel og i mine øyne.
Vis hele sitatet...
Folk reagerer forskjellig på medikamenter, det er en kjent sak. Til TS; har dessverre ikke svært innom nitrazepam noen gang. Men det finnes jo en hel del c-preparater mot angst, slik som truxal og lignende. Har du forhørt deg om Lyrica, det er jo en viss fare for misbruk, men det har god angstdempende effekt for noen.
Har du søvnproblematikk grunnet angst, uro eller tankekjør er jo Nitrazepam godt egnet som sovemiddel. Du sier selv at du er rusmisbruker så vær forsiktig. Bruker disse selv sporadisk for søvn, men de egner seg også godt på dagtid mot angst, ikke optimal medisin men det går i korte perioder.

Har jeg en jævlig periode og sliter med søvn tar jeg noen stykker på kvelden, den fine greia med Nitrazepam er den lange halveringstida. Tar du en dose på kvelden sitter di såpass i at du er påvirka i bokstavelig talt flere dager etterpå, noe du kanskje ikke legger så godt merke til selv, men dem som har knasket mange på en gang kan bekrefte dette. Inkl meg selv.. 100stk og rusmisbruker, hmm.. Jeg gjorde meg selv en tjeneste og fikk utlevering 1 gang i uka, etter mye tull 4-5 dager hver måned! angrer ikke. Lykke til!
Bare ikke bruk det daglig så går det bra å prøve det en gang og se. Det kan være ok i kriser eller på natt, men er ikke den beste angstmedsin. Du har jo allerede resept og får hjelp fra legen om nødvendig om du lurer på noe... Eller vil bytte tilbake til imovanen, eller få lyrica på dag som er vedlig bra IMO for angst og lett å få. Imovane er dårlig en vane pleier jeg og si, for jeg elsker dem. Jeg skulle likevel ønske jeg aldri tok min første pille. Og ti stk første gangen også, men det er en annen historie.

s
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Men vet noen her om stilnoct er bedre for knockout til søvn? Iforhold til imovane mener jeg? Å blir mann like loka som imovane? Fortsatt ikke ute etter rus
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
apodormen er kjempe fin, men det tar fortsatt 3 timer før jeg sovner, så derfor jeg spørr om det er verdt å præve stilnoct. Jeg kan gå tilbake på imovane, men den metallsmaken å pillestuk er noe jeg helst vil unngå..
Stilnocht er fint om du tar det rett før du legger deg, vet ikke på lang sikt da jeg har mest brukt imovane. Har hørt stilnocht er bedre fordi det ikke hoper seg opp i kroppen like let som feks nitrazepam. Imovane hoper seg opp også om du tar mer en utskrevet. En tablett imovane hver kveld funker for meg likevel. Matallsmaken har jeg lært meg å like, rart hvordan hjernen funker. Vi liker alkholdrikker pga det som det gjør med oss, smaker jo skit første gangen. Jeg drikker ikke men det er jo litt det samme.

s
vær oppmerksom på falske rivotriler 2mg, noen kan ses med at krysset er svakt, ikke trykket inn, og tygger du de, deler de seg opp i harde biter og har en kjemisk og dårlig smak, mens ekte smuldrer og har dype kryss og en litt søt smak, SÅ HOLD ØYNENE ÅPNE OG SJEKK FØR KJØP. F.EKS kjøp en først og tygg den og du vil vite om den er ekte øyeblikkelig., mvh SeXavier
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Okey! Hehe, skjønner hva du mener! Jeg kan ta 7,5mg zopiklon å sovne godt, men etter 2 netter er jeg innspist å De funker ikke lengre, å da spiser jeg fler som fører til ubetydelige lok/stuk resten av natta. Apodorm er kjedelig, men jeg blir ikke pillefjærn sånn som imovane. Derfor spørr jeg om stilnoct har samme effektene som imovane, for hvis ikke så vil jeg værtfall prøve de. Har spurt legen om sobril mot angsten så slipper jeg å spise sovemeds når jeg trenger en pille. Eller skyter jeg meg selv i foten nå ved å spørre om sobril? Jeg har brukt c-prep i (5-6år) mot samme problemene jeg nevner her, så har problemer med at leger tar meg serriøst siden jeg har rusa meg før. Å jeg skjønner godt at de er skeptisk. Men jeg har en stressende jobb å har nødt til å fungere nogenlunde optimalt, som er fullstendig umulig på c-prep. Brukte quetiapin, nozinan, truxal btw. Men har endelig fått en lege som skjønner hvordan det ligger an, å fått troen på zhyp\benzo til sporadisk bruk.
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av SeXavier Vis innlegg
vær oppmerksom på falske rivotriler 2mg, noen kan ses med at krysset er svakt, ikke trykket inn, og tygger du de, deler de seg opp i harde biter og har en kjemisk og dårlig smak, mens ekte smuldrer og har dype kryss og en litt søt smak, SÅ HOLD ØYNENE ÅPNE OG SJEKK FØR KJØP. F.EKS kjøp en først og tygg den og du vil vite om den er ekte øyeblikkelig., mvh SeXavier
Vis hele sitatet...
Har hørt det samme. Men som jeg har sagt hele tråden er jeg ute etter ett legemiddel som hjelper mot angst å uro, som samtidig ikke er så heavy at jeg kan finne på å stjele en bil hvis du skjønner. Som sagt så har jeg tidligere vært rusmisbruker, så å begynne med rivotriler fra gata eller apotek uaktuelt.
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Antidote Vis innlegg
Folk reagerer forskjellig på medikamenter, det er en kjent sak. Til TS; har dessverre ikke svært innom nitrazepam noen gang. Men det finnes jo en hel del c-preparater mot angst, slik som truxal og lignende. Har du forhørt deg om Lyrica, det er jo en viss fare for misbruk, men det har god angstdempende effekt for noen.
Vis hele sitatet...
Takk for tipset om lyrica. Altså de medisinene jeg vil ha har misbrukspotensiale, men det er de jeg føler fungerer. Truxal har ingen angstdempende effekt what so ever, men du blir død innvendig å følelsesløs. Har brukt både truxal å nozinan, men har jobb og samboer. Og samboer har vært med hele veien å sett meg medisinert på disse i forskjellige doser.
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg fikk null funk på imovane også, ser folk her skriver det er herlig å ruse seg på å alt d der men eneste jeg satt igjen med var den jævlige ettersmaken, null søvn å dårlig humør.
Imovane er søppel og i mine øyne.
Vis hele sitatet...
Kjøp deg en halvliter sprit, 20stk 7,5mg imovane å kom med rapport i denne tråden. Du vi garantert bli så pillevrengt som det går an å få blitt. Men folk er forskjellig. Enig i metallsmaken, den irriterte meg også..
Imovane er ett sinnsykt bra rusmiddel i mine øyne! Hvor mange mg tok du forresten?
Sitat av FuNcEd Vis innlegg
Har du søvnproblematikk grunnet angst, uro eller tankekjør er jo Nitrazepam godt egnet som sovemiddel. Du sier selv at du er rusmisbruker så vær forsiktig. Bruker disse selv sporadisk for søvn, men de egner seg også godt på dagtid mot angst, ikke optimal medisin men det går i korte perioder.

Har jeg en jævlig periode og sliter med søvn tar jeg noen stykker på kvelden, den fine greia med Nitrazepam er den lange halveringstida. Tar du en dose på kvelden sitter di såpass i at du er påvirka i bokstavelig talt flere dager etterpå, noe du kanskje ikke legger så godt merke til selv, men dem som har knasket mange på en gang kan bekrefte dette. Inkl meg selv.. 100stk og rusmisbruker, hmm.. Jeg gjorde meg selv en tjeneste og fikk utlevering 1 gang i uka, etter mye tull 4-5 dager hver måned! angrer ikke. Lykke til!
Vis hele sitatet...
Ja, jeg skjønner at jeg kan gå på en smell på disse medisinene. Men er såppas desperat at den sjangsen tar jeg akkurat nå. At jeg er påvirka dagen etterpå er jeg enig i, men ikke i flere dager med rett og anvist dosering. Fikk 100 siden det koster 60,- for 20 apodorm, men 102,- for 100. Der gikk også anonymiteten i dass
Sist endret av Narkotikum; 5. mars 2018 kl. 16:28.
Anonym bruker
"Fortvilet Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kjøp deg en halvliter sprit, 20stk 7,5mg imovane å kom med rapport i denne tråden. Du vi garantert bli så pillevrengt som det går an å få blitt. Men folk er forskjellig. Enig i metallsmaken, den irriterte meg også..
Imovane er ett sinnsykt bra rusmiddel i mine øyne! Hvor mange mg tok du forresten?
Vis hele sitatet...

Prøvde med alkohol å prøvde å gå opp i dosen, prøvde også å ruse meg på de men som sagt null funk på meg, eneste jeg fikk var metalsmaken dagen etterpå, tror bare jeg er en av de imovane ikke funker på rett å slett.
Sitat av FuNcEd Vis innlegg
Har du søvnproblematikk grunnet angst, uro eller tankekjør er jo Nitrazepam godt egnet som sovemiddel. Du sier selv at du er rusmisbruker så vær forsiktig. Bruker disse selv sporadisk for søvn, men de egner seg også godt på dagtid mot angst, ikke optimal medisin men det går i korte perioder.

Har jeg en jævlig periode og sliter med søvn tar jeg noen stykker på kvelden, den fine greia med Nitrazepam er den lange halveringstida. Tar du en dose på kvelden sitter di såpass i at du er påvirka i bokstavelig talt flere dager etterpå, noe du kanskje ikke legger så godt merke til selv, men dem som har knasket mange på en gang kan bekrefte dette. Inkl meg selv.. 100stk og rusmisbruker, hmm.. Jeg gjorde meg selv en tjeneste og fikk utlevering 1 gang i uka, etter mye tull 4-5 dager hver måned! angrer ikke. Lykke til!
Vis hele sitatet...
Den utleveringa er genial for de som trenger det, men har ikke noe problemer med å la de ligge når jeg ikke trenger de

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Prøvde med alkohol å prøvde å gå opp i dosen, prøvde også å ruse meg på de men som sagt null funk på meg, eneste jeg fikk var metalsmaken dagen etterpå, tror bare jeg er en av de imovane ikke funker på rett å slett.
Vis hele sitatet...
Helt uforståelig at du ikke ble i form, men som sagt er vi individer.
Syns synd på deg siden du ikke kjente rusen, men like greit at du ikke kjente noe. Er ulovlig godt om du får funk..

Fastlegen min er borte fra jobb i 2 dager også, så noe angstmedisin er ikke aktuelt før han er tilbake. Men er det noen som vet om en privatklinikk i Trondheims område som det er mulig å diskutere b-prep medisiner? Aleris har sluttet med b-prep resepter.
Sist endret av Narkotikum; 5. mars 2018 kl. 16:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Lyrica har forresten også misbrukspotensiale og vil ettervert bli flyttet til B-gruppen. Så det er et medikament du absolutt bør teste ut. Men ut ifra hva jeg har hørt er det absolutt ikke et medikament du ønsker å bli avhengig av!
Sist endret av Who?; 5. mars 2018 kl. 17:31.
Sitat av Who? Vis innlegg
Lyrica har forresten også misbrukspotensiale og vil ettervert bli flyttet til B-gruppen. Så det er et medikament du absolutt bør teste ut. Men ut ifra hva jeg har hørt er det absolutt ikke et medikament du ønsker å bli avhengig av!
Vis hele sitatet...
Skal spørre om det! Ja, så en dokumentar om lyrica abuse fra England.
De hadde det ikke bra Men kun sporadisk bruk som skal til her, men ut ifra dokumentaren jeg så må mann ha forholdsregler ja
Jeg har samme bakgrunn som deg, og brukt Stesolid og Mogadon i mange år. Jeg sluttet med Stesolid, og kompenserte med en halv Mogadon morgen og ettermiddag for angsten og selv en Mogadon på kveld for søvn. Det funket veldig bra for meg.
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Ro-5-0690 Vis innlegg
Jeg har samme bakgrunn som deg, og brukt Stesolid og Mogadon i mange år. Jeg sluttet med Stesolid, og kompenserte med en halv Mogadon morgen og ettermiddag for angsten og selv en Mogadon på kveld for søvn. Det funket veldig bra for meg.
Vis hele sitatet...
Ja, funker veldig bra for meg å. Fikk 98 150mg lyrica igår, tok 300mg å ble helt på trynet, skal sies jeg tok 30mg sobril 8 timer før jeg inntok lyrican. Lyrican blir levert tilbake på apoteket
Jo, nitrazepam blir noen ganger brukt mot angst, også på dagtid, selvom det som oftest skrives ut som et søvnmiddel, og til mennesker som har epilepsi.

De fleste leger vil nok velge diazepam fremfor nitrazepam, men folk er forskjellige og reagerer ulikt på medikamenter. Alle benzo-preparater er derivater, så de vil ha ganske så mange felles egenskaper. Nitra og diazepam hører til hver sin gruppe av benzidiazepiner