Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 7758
Hvordan røyker dere hasjen? jeg ser mange røyker hasjen blandet med tobakk, men jeg ønsker ikke å få i meg noe nikotin/tobakk da jeg ikke vil begynne å røyke de dritte igjen, så hva er den beste måten å røyke hasj rent på? Noen som har prøvd å røyke ren hasj/Bubble hasj fra crack piper? funker dette?
Det er vel stort sett vaporizer, hotknifing eller edibles kan jeg tenke meg.
Funker fint å røyke hasj reint på bong eller pipe. Eller en kraftig vape (de fleste vaper er ment for grønt, så du må researche og finne en som er bra for begge deler)
ellers er edibles konge
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Det er vel stort sett vaporizer, hotknifing eller edibles kan jeg tenke meg.
Vis hele sitatet...
sant de, hotknifing synes jeg bare ser stress ut.. en meth/crack pipe vil sikkert funke, men vil først høre fra dere andre dere ute va dere anbefaler :-)
Jeg som hasjrøyker bruker primært bong. Jeg bruker en rist og putter ren hasj oppi. Eller marihuana. Og tenner på. Vannbong helst.

Har prøvd vaporizer og en variasjon av hotknifing, bare at det er gjennom en vannbong. Vi bruker en gassbrenner til å varme opp to kniver til de er rødglødende, bruker knivene til å legge hasjen oppå det ene knivbladet, presser knivene sammen over downstemen til en vannbong, og trekker gjennom vannbongen som er på bordet.
Sitat av DrShroom Vis innlegg
sant de, hotknifing synes jeg bare ser stress ut.. en meth/crack pipe vil sikkert funke, men vil først høre fra dere andre dere ute va dere anbefaler :-)
Vis hele sitatet...
Hvilken som helst vanlig bong eller spoon pipe. Jeg har hatt alt fra akrylbonger og typiske Black Leaf 45cm til Grav Labs spoon pipe og LIT glass minibong. Bruker aldri tobakk da nikotinen bare gjør meg kvalm og gir meg noia. Deler hasjen opp i små biter og røyker den akkurat som om det var weed, funker helt fint. Kjøp deg en enkel pipe eller bong og kjør på
Sitat av topdogg Vis innlegg
Hvilken som helst vanlig bong eller spoon pipe. Jeg har hatt alt fra akrylbonger og typiske Black Leaf 45cm til Grav Labs spoon pipe og LIT glass minibong. Bruker aldri tobakk da nikotinen bare gjør meg kvalm og gir meg noia. Deler hasjen opp i små biter og røyker den akkurat som om det var weed, funker helt fint. Kjøp deg en enkel pipe eller bong og kjør på
Vis hele sitatet...
Aha! Kansje jeg skal prøve meg på de ja, men vill ikke hasjen tette risten på pipen/bongen etter bruk?
Jo. Krever litt mer vedlikehold / utskifte enn vanlig..

Må også minne om at når du skal røyke hasj rent, må du kanskje i de fleste tilfeller holde lighterflammen på så lenge du trekker. Så kjøp tre lightere hver gang du går tom
Hva med urtetobakk eller frukttobakk? Mange varianter uten nikotin og andre helsefarlige stoffer.
Et raskt søk på Google gir deg en del alternativer.
Sist endret av DårligVane; 3. august 2017 kl. 02:47.
Har kompiser som ruller spliff med tørket brennesle, funker ok, men smaker ikke så godt. Funker greit som en nødløsning, men ikke noe å substitutt til tobakk.
Selv så tar jeg det rent i bongen hvis jeg ikke har tobakk til spliff.
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Grønt( ikke hasj ) 174C på denne: https://www.vapeworld.com/mighty-vaporizer#
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har forbedret en kjent metode litt.

Bruk en binders og bøy "enden" på den til siden og opp slik at du lager en selvstående "nål". Form en liten klump hasj som en smash og stikk en butte enden ned på bindersen, deretter tenner du på tuppen slik at den gløder og begynner å ryke som røkelse. Pass på at kun enden brenner, ellers svir du av hele klumpen i ett trekk og det vil du nok ikke. Deretter tar du en kopp over som du har laget et lite hull i, og setter over. Er det en plastkopp kan du se hvor mye røyk som fylles opp. Hold for hullet, når du trekker løfter du koppen litt opp og trekker forsiktig fra hullet.

Høres avansert ut når jeg forklarer så detaljert, men basically, du bare fyrer opp en klump så den gløder og begynner å ryke, samler røyken i en beholder og trekker inn røyken. Noen bruker glass og sugerør, men syns plastkopp og binders er veldig enkelt. Perfekt trekkehull lager du bare ved å svi et lite hull med lighteren på kanten av undersiden av koppen.
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det kan være litt vanskelig å få fyr på klumpen, men så fort den begynner å gløde er det bare å ta et trekk for å gi den oksygen.
Jeg ville kjøpt meg en bong/pipe/vapepen som funker å røyke olje på og lagd hasjen til fullmelt med "rosin tech"
https://m.youtube.com/watch?v=QGeZw99CXiU

Ellers så har jeg god erfaring med å smuldre opp hasjen så fint jeg bare kan og røyke det reint rett i en liten pipe med rist i. Litt hardt å trekke på i starten, men etter noen dager så har du vendt deg til det =)

Hadde også en vape pen fra atmos en gang, den funket fint som bare det å røyke både weed, hasj og olje på men tempraturen var så vam på den at den brant hasjen i stede for å vape. Men anbefaler ikke akuratt den pennen jeg kjøpte, den var dyr og gikk i stykker fort.
Sist endret av Alge; 3. august 2017 kl. 07:43.
Sitat av DårligVane Vis innlegg
Hva med urtetobakk eller frukttobakk? Mange varianter uten nikotin og andre helsefarlige stoffer.
Et raskt søk på Google gir deg en del alternativer.
Vis hele sitatet...
Plantemateriale som gløder og ryker danner helsefarlige stoffer uansett hvilket materiale det er snakk om. Fillete hydrokarboner som skader andre molekyler, sot, tjære og karbonmonoksyd. Det kommer du bare unna ved å bruke lavere temperaturer.
Sitat av GalFisk Vis innlegg
Plantemateriale som gløder og ryker danner helsefarlige stoffer uansett hvilket materiale det er snakk om. Fillete hydrokarboner som skader andre molekyler, sot, tjære og karbonmonoksyd. Det kommer du bare unna ved å bruke lavere temperaturer.
Vis hele sitatet...
This!
Spesielt frukttobakk (til bruk på shisha/vannpipe) er ikke ment for å brennes, bare dampes av kullet som skal ligge på rista over selve tobakken.
Frukttobakk kan bare brukes sammen med en ordentlig vannpipe. Or else you're gonna have a bad time
Sist endret av Alzo88; 3. august 2017 kl. 13:57.
Funka helt greit å blande med oregano - men bedre alternativer finnes definitivt.
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Anbefaler edibles hvis du har ditt eget sted. Trenger kun hasj/cannabis og smør (fett), tar 1-2 timer å lage, smøret kan fryses og oppbevares lenge.

Hvis du foretrekker å røyke men uten tobakk, så er jo det bare å bruke en pipe/bong og røyke det rent.
Kansje jeg skal lære meg å bake da, sies at de er mye mer intens rus forhold til røyking, hva ville en anbefalt dose for edibles bli for en nybegynner på edibles? 0,2?

Sitat av Alge Vis innlegg
Jeg ville kjøpt meg en bong/pipe/vapepen som funker å røyke olje på og lagd hasjen til fullmelt med "rosin tech"
https://m.youtube.com/watch?v=QGeZw99CXiU

Ellers så har jeg god erfaring med å smuldre opp hasjen så fint jeg bare kan og røyke det reint rett i en liten pipe med rist i. Litt hardt å trekke på i starten, men etter noen dager så har du vendt deg til det =)

Hadde også en vape pen fra atmos en gang, den funket fint som bare det å røyke både weed, hasj og olje på men tempraturen var så vam på den at den brant hasjen i stede for å vape. Men anbefaler ikke akuratt den pennen jeg kjøpte, den var dyr og gikk i stykker fort.
Vis hele sitatet...
Har prøvd meg på den metoden, men fikk lite olje utav hasj biten, prøvde med 1gram hasj en gang men fikk jo ingenting olje utav den
Sist endret av HectorX; 3. august 2017 kl. 17:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Riktig som du sier, edibles er i sin egen liga og er veldig lett for å "overdosere". Jeg ville begynt forsiktig, 0.15 høres ut som en fin startsdose. Varierer på hvor lang tid det tar før det treffer, så ikke ta en ny dose før du har ventet noen timer.
Var det noen som sa edibles?

Har skrevet en triplogg her om hvordan jeg og to kompiser ble rakettblåst til helvete på 0,3g.

Anbefaler virkelig ikke mer enn 0,1 første gangen. Min good-feel var på ca 0,05-0,1g.
Sist endret av wicoro; 3. august 2017 kl. 17:44.
Legg siggen i et par sekunder i mikroen på 750w, så er all nikotinen ute! Hvis ikke kan du jo bruke oregano etc. men regner med det ikke er så digg. Kjøp heller green om du vil røyke J uten tobakk. Eller bare bruk bong.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Pillfreak Vis innlegg
Legg siggen i et par sekunder i mikroen på 750w, så er all nikotinen ute!
Vis hele sitatet...
Javel? For det første er tobakken i sigaretter rimeleg tørr, så den vert ikkje spesielt varm på eit par sekund. For det andre har nikotin kokepunkt på 247°C, så eit par sekund får neppe nikotinen opp på den temperaturen.

Så kan du underbygge påstanden din?
Fikk lyst til å gjøre litt forskning her nå. Tar vi lærdom av det vidarlo sier her, så bør tobakk i ovnen på 250 grader i f.eks. 15-30 minutter være verdt å teste. Er spent på om tobakken blir helt tørr og ubrukelig som jord eller aske, eller om den blir brukbar.
Sist endret av seroto9n; 3. august 2017 kl. 18:00.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av seroto9n Vis innlegg
Fikk lyst til å gjøre litt forskning her nå. Tar vi lærdom av det vidarlo sier her, så bør tobakk i ovnen på 250 grader i f.eks. 15-30 minutter være verdt å teste. Er spent på om tobakken blir helt tørr og ubrukelig som jord eller aske, eller om den blir brukbar.
Vis hele sitatet...
Tørr vert den jo garantert. Vatn koker som kjent ved 100°C, og vil i praksis fordampe før nikotinen. Om den ikkje er knusktørr kan du vere rimeleg sikker på at det er nikotin igjen...

Men du kan jo rimeleg enkelt tilsettje vatn igjen etterpå. Spørsmålet er vel heller om det ikkje finst betre måter å bruke hasj på enn å blande med tobakk - om du absolutt skal unngå nikotin. Det sagt så er ikkje det nikotinen i sigaretter som er spesielt farleg.
http://greengo.co.uk/tobacco-substitute/ Om du vil holde deg til spliffen uten tobakk kan dette være et alternativ. Den består av 4 urter; Hazel leaf, Papaya, Mint og Eucalyptus. Man innhalerer fortsatt brent materiale så sunt er det ikke, men det er i alle fall et bedre alternativ.

En annen idè kan være å gå til innkjøp av en E-cig å lage cannabis E-cig olje. Da slipper man å innhalere brennbart materiale, og er i min mening et bedre alternativ enn en vaporizer https://www.youtube.com/watch?v=2z2W8dcSTKE
Sitat av Lataralus Vis innlegg

En annen idè kan være å gå til innkjøp av en E-cig å lage cannabis E-cig olje. Da slipper man å innhalere brennbart materiale, og er i min mening et bedre alternativ enn en vaporizer https://www.youtube.com/watch?v=2z2W8dcSTKE
Vis hele sitatet...
En vape er jo i hovedsak en e sigg da så det blir akkurat det samme.
Sitat av DrShroom Vis innlegg
Kansje jeg skal lære meg å bake da, sies at de er mye mer intens rus forhold til røyking, hva ville en anbefalt dose for edibles bli for en nybegynner på edibles? 0,2?



Har prøvd meg på den metoden, men fikk lite olje utav hasj biten, prøvde med 1gram hasj en gang men fikk jo ingenting olje utav den
Vis hele sitatet...
Ooi da. Det må ha vært dårlig hasj, jeg får ca 0.4 olje av en vanelig grammer her i området. Husk du må legge skikkelig trykk på rettetanga eller blir det bare tull. Bruk hele kropsvekta og litt til =)
Sitat av Alge Vis innlegg
Ooi da. Det må ha vært dårlig hasj, jeg får ca 0.4 olje av en vanelig grammer her i området. Husk du må legge skikkelig trykk på rettetanga eller blir det bare tull. Bruk hele kropsvekta og litt til =)
Vis hele sitatet...
Hva type rettetang bruker du?? Jeg har en som har minste tempreatur på 140/150 grader celsius, er de for varmt? Bruker du tvinge? Hvor lenge presser du?
Sitat av Slæsken Vis innlegg
En vape er jo i hovedsak en e sigg da så det blir akkurat det samme.
Vis hele sitatet...
Prinsippet er det samme, men med e-cig er man mobil, kan tilsette smaker slik man ønsker, og vaporizer funker dårlig med hasj. I tillegg koster vel E-cig og utstyr for å lage cannabis olje halvparten av det en o.k vaporizer koster
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Anbefaler edibles hvis du har ditt eget sted. Trenger kun hasj/cannabis og smør (fett), tar 1-2 timer å lage, smøret kan fryses og oppbevares lenge.

Hvis du foretrekker å røyke men uten tobakk, så er jo det bare å bruke en pipe/bong og røyke det rent.
Vis hele sitatet...
Føler meg litt som en preacher elns med dette her, men angående edibles:
prøv kokosfett! finner det på helsekost, visse dagligvarebutikker. Tar meg ca. 10 minutter å lage heftige edibles, bare setter kokosfett på svak varme i en liten kjele, heller oppi revet hasj og lar det smelte ut. Kjenner heller ikke noe spesielt sterk lukt. Jeg pleier så å fylle opp tomme gel-kapsler med oljen, kokosfett funker meget bra til det da fettet fort stivner igjen. Senere kan jeg bare svelge en kapsel og innen en time er formen topp!
Jeg har sluttet å snuse nå etter 3 års bruk, og vil helst ikke bruke tobakk med nikotin i jointsene mine for å ikke bli avhengig av nikotin igjen. Alle sier jeg er bør bruke bong/pipe, men jeg er stor fan av å røyke joints fordi det er mer sosialt, også med tanke på at det er den sunneste måten å røyke weed/hasj.

Jeg har begynt å kjøpe en rulletobakk som heter Greengo, som består av tørkete planter som er laget for å mekke j's med. Anbefales på det sterkeste. Jeg får kjøpt det på Shangri la i Oslo, men vet ikke hvor man kan kjøpe det ellers.
Sist endret av navnnavnesen; 5. august 2017 kl. 15:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hunersk keiser
Attila's Avatar
Har hørt folk som har brukt løs te isteden. Aldri røyket noe i hele mitt liv selv, så jeg har bare hørt, men det skulle tydeligvis funke ganske greit. Verdt et forsøk kanskje?
Sist endret av Attila; 5. august 2017 kl. 16:21.
Sitat av navnnavnesen Vis innlegg
Jeg har begynt å kjøpe en rulletobakk som heter Greengo, som består av tørkete planter som er laget for å mekke j's med. Anbefales på det sterkeste. Jeg får kjøpt det på Shangri la i Oslo, men vet ikke hvor man kan kjøpe det ellers.
Vis hele sitatet...
Hvordan lukter det? Vil det kunne maskere lukten av weed/hasj i en joint?

Sitat av Attila Vis innlegg
Har hørt folk som har brukt løs te isteden. Aldri røyket noe i hele mitt liv selv, så jeg har bare hørt, men det skulle tydeligvis funke ganske greit. Verdt et forsøk kanskje?
Vis hele sitatet...
Da bør man i hvert fall kjøpe organisk te. De vanlige typene te har somregel sukker og diverse smaksstoffer tilsatt om jeg ikke husker helt feil? Kan ikke tenke meg det er spesielt bra å røyke.
Den lukter te, men smaker litt som jord... synes det er bedre en tobakk uansett Tror ikke den dekker over weedlukten dessverre.
dette er alt du trenger kan også forme klumpen sol en kjegle, sette på en mynt eller lignende og tenne på. God funk, fin smak, null tobakk, null pes
Sitat av navnnavnesen Vis innlegg
Jeg har sluttet å snuse nå etter 3 års bruk, og vil helst ikke bruke tobakk med nikotin i jointsene mine for å ikke bli avhengig av nikotin igjen. Alle sier jeg er bør bruke bong/pipe, men jeg er stor fan av å røyke joints fordi det er mer sosialt, også med tanke på at det er den sunneste måten å røyke weed/hasj.

Jeg har begynt å kjøpe en rulletobakk som heter Greengo, som består av tørkete planter som er laget for å mekke j's med. Anbefales på det sterkeste. Jeg får kjøpt det på Shangri la i Oslo, men vet ikke hvor man kan kjøpe det ellers.
Vis hele sitatet...
Sist jeg prøvde greengo så brente jayen altfor fort, men da va den tørr å ikke fuktig som den skal være om jeg ikke tar feil? Brenner den mye tregere når du får den fuktig?
Sitat av topdogg Vis innlegg
Føler meg litt som en preacher elns med dette her, men angående edibles:
prøv kokosfett! finner det på helsekost, visse dagligvarebutikker. Tar meg ca. 10 minutter å lage heftige edibles, bare setter kokosfett på svak varme i en liten kjele, heller oppi revet hasj og lar det smelte ut. Kjenner heller ikke noe spesielt sterk lukt. Jeg pleier så å fylle opp tomme gel-kapsler med oljen, kokosfett funker meget bra til det da fettet fort stivner igjen. Senere kan jeg bare svelge en kapsel og innen en time er formen topp!
Vis hele sitatet...
Siterer meg selv for en liten update om dette. Etter at jeg skrev innlegget her fikk jeg lyst til å prøve meg på noen kapsler etter gammelt. Fikk litt sånn plutselig sjangsen til å lage et par i fred og ro en kveld, men hadde litt dårlig tid. Hele prosessen tok meg 10 minutter, hadde ca. 0.15g med god hasj oppi oljen. Svelgte kapslene ganske snart etter de var ferdiglaget og to timer senere var jeg på grensen til alt for fjern. Eneste ulempen er lukt, men med hasj lukter det mer kokos enn noe annet. Det jeg synes er litt merkelig er at med kapsler begynner jeg å kjenne det nesten med en gang, i motsetning til andre typer edibles der jeg ikke merker noe som helst før det har gått kanskje en time.
▼ ... flere år senere ... ▼
Trollmix
Sist endret av Yo yo; 2 dager siden kl. 20:33. Grunn: Fordi
Ta en pust i bakken
Anderssonfugl93's Avatar
97 7
Jeg har en metode som jeg bruker får å røyke det rent som funker fjell for meg. Skal prøve å lage et mentalt bilde for deg :

1. Du ruller hasjen om til en liten pølse
2. Du fester den på en nål, eller noe spisst som pølsa henger godt og ikke faller av
3.Du fester nålen på noe slik at du kan snu den opp ned
4. Du tenner fyr på pølsa, og har den opp ned, nedi et glass

Med denne måten vil alt røyken samle seg i glasset, og du kan bruke denne metoden som en mini-bong. Det beste med denne metoden er at du slipper å rengjør noe, som du ellers måtte ha gjort med en vanlig bong. Eller, du må jo bytte glass etterhvert da selvfølgelig men det er ikke noe stress.

Bon appétit
Sitat av Anderssonfugl93 Vis innlegg
Jeg har en metode som jeg bruker får å røyke det rent som funker fjell for meg. Skal prøve å lage et mentalt bilde for deg :

1. Du ruller hasjen om til en liten pølse
2. Du fester den på en nål, eller noe spisst som pølsa henger godt og ikke faller av
3.Du fester nålen på noe slik at du kan snu den opp ned
4. Du tenner fyr på pølsa, og har den opp ned, nedi et glass

Med denne måten vil alt røyken samle seg i glasset, og du kan bruke denne metoden som en mini-bong. Det beste med denne metoden er at du slipper å rengjør noe, som du ellers måtte ha gjort med en vanlig bong. Eller, du må jo bytte glass etterhvert da selvfølgelig men det er ikke noe stress.

Bon appétit
Vis hele sitatet...
Jeg pleide å gjøre ca det samme, bare at jeg rullet klumpen til en liten ball istedet for pølse, men funker det fint det. Blir mye fjernere enn å røyke disse tobakksjointene iaffal
Sist endret av TrippyKing; 2 dager siden kl. 21:20.
Synes det blir en slags lettere, deiligere high når man røyker rent. Merket virkelig forskjellen når jeg prøvde rent, når jeg fortsatt røyket sigg.

Bruker en slags e-sigg fra ali, med en spiral glødetråd i bunnen. Blir bare en askeklump igjen, funker kjempefint.

Og da kjenner man alle smaksnyanser, dvs om det er kjip fjon. Skal smake god fjon!

Mvh
Sitat av topdogg Vis innlegg
Føler meg litt som en preacher elns med dette her, men angående edibles:
prøv kokosfett! finner det på helsekost, visse dagligvarebutikker. Tar meg ca. 10 minutter å lage heftige edibles, bare setter kokosfett på svak varme i en liten kjele, heller oppi revet hasj og lar det smelte ut. Kjenner heller ikke noe spesielt sterk lukt. Jeg pleier så å fylle opp tomme gel-kapsler med oljen, kokosfett funker meget bra til det da fettet fort stivner igjen. Senere kan jeg bare svelge en kapsel og innen en time er formen topp!
Vis hele sitatet...
+1 for kokosolje. Helt genialt.
Men jeg har aldri prøvd å ha de i kapsler.
Kokosolje smelter jo ganske lett, har du opplevd at væsken siver ut av kapslene om de når smeltepunktet?
En varm sommerdag vil jo smelte dette, kjipt om det renner ut.
Finnes forsåvidt massevis av ting man kan bruke som tobakkerstatning. Personlig ville jeg anbefalt damiana. Det er lovlig og MYE billigere en tobakk, dessuten gir det en litt bedre effekt enn tobakk, synes jeg.