Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 5484
Hei!

Lager ikke denne tråden for å erstatte legebesøk da jeg snart skal til legen og eventuelt tar det opp da, men bare lurer på om andre har opplevd lignende og kanskje har noen gode råd.

For en del år siden bytta jeg fra å røyke cannabis til å bruke vaporizer. Før det røyka jeg bongtrekk hver kveld uten noen tegn til problem. Etter et år eller to med så og si bare vaporizer begynte jeg å bli tett i lungene etter jeg hadde brukt vaporizeren. Til slutt begynte jeg å våkne etter et par timer pga det ble så tungt å trekke pusten.

Jeg bytta da tilbake til å røyke fra pipe og bong, aldri med tobakk. Merka da heller ingen problem. Så fort jeg prøvde vaporizeren igjen fikk jeg derimot akkurat samme symptomene.

Endte opp med å ta en lengre pause etter hvert. Da jeg begynte å røyke igjen etter dette hadde jeg fortsatt ingen problem med røyking, og kjøpte meg etter hvert en ny vaporizer igjen. Hadde heller ingen problem med vaporizeren helt til jeg hadde brukt den et par uker, da begynte de samme symptomene å komme tilbake. Nå får jeg plustelig også akkurat samme symptomene når jeg røyker fra pipe, røyker jeg før soving så ender det ofte opp i at jeg våkner et par timer senere med tette lunger. Kan også nevnes at jeg røyker veldig små mengder om gangen (mindre enn 0.1g). Har aldri hørt om andre som har fått lignende problem, selv ikke kompiser av meg som røyker svære bongtrekk med masse tobakk.

Symptomene jeg får er at det blir veldig tungt å puste, kommer "plystrelyd" (kommer ikke på noe bedre ord for det) når jeg puster og føler jeg må hoste. Det blir somregel bedre over de neste timene og så virker det som telfast allergimedisin hjelper. Tåler jeg rett og slett ikke å røyke lenger? Jeg synes bare det er så rart at det gradvis har utvikla seg sånn som det har. Jeg røyker aldri tobakk, kun ren cannabis fra pipe. Aldri hørt om andre som har fått lignende problemer, ikke engang kompiser av meg som røyker svære bongtrekk med masse tobakk.

Som sagt skal jeg til legen snart så det beste er nok å ta det opp der, selvsagt uten å nevne akkurat hva jeg røyker hehe. Hadde dog vært gøy å kunne røyke fram til den tid uten å våkne med tette lunger hver gang. Edibles er jo selvsagt et alternativ, men edibles kvelden før jobb tar jeg ikke sjangsen på.
Rengjør du utstyret skikkelig da? Kan jo tenkes at det har utviklet seg mugg eller annen styggedom inni der.

Evt. kan det hende du har fått astma:

Helsenorge
Lommelegen

Symptomer inkluderer: Tetthet i brystet, tung pust, pipelyder, hoste og potensiell forverring av symptomene når man ligger - noe som kan forklare hvorfor du våkner opp litt senere av tette lunger.

Vet ikke så mye om astma, men jeg antar at det finnes i ulike alvorlighetsgrader slik at du kanskje ikke plages i det daglige, men opplever symptomer når lungene dine blir irriterte, som f.eks. når du røyker/vaper. Ville tatt det opp med legen hvis jeg var deg!
Digital nomade
trippy's Avatar
Hvis du har lappen må du ikke finne på å si til legen at du røyker tjall iallefall, da rykern gjerne. Sleit med det samma før jeg også men da røyka jeg MYE! Sikkert minst ett bongtrekk i timen fra jeg kom hjem fra jobb til jeg la meg mer eller mindre+++
Trådstarter
Sitat av Ammoniac Vis innlegg
Rengjør du utstyret skikkelig da? Kan jo tenkes at det har utviklet seg mugg eller annen styggedom inni der.

Evt. kan det hende du har fått astma:

Helsenorge
Lommelegen

Symptomer inkluderer: Tetthet i brystet, tung pust, pipelyder, hoste og potensiell forverring av symptomene når man ligger - noe som kan forklare hvorfor du våkner opp litt senere av tette lunger.

Vet ikke så mye om astma, men jeg antar at det finnes i ulike alvorlighetsgrader slik at du kanskje ikke plages i det daglige, men opplever symptomer når lungene dine blir irriterte, som f.eks. når du røyker/vaper. Ville tatt det opp med legen hvis jeg var deg!
Vis hele sitatet...
Høres nok ut som astma ja. Betyr vel kanskje slutten på røyking for meg. Kanskje ikke en dårlig ting i det store og hele, men kjedelig da.

Pipa mi er vaska for ikke så alt for lengesiden, men jeg tror det ligger noen rester av weed nedi der som sitter fast. Kanskje best å ikke bruke den mer. Vaporizerene det har skjedd med har vært helt rene så det er nok ikke pipa som trigger det i så fall.

Sitat av trippy Vis innlegg
Hvis du har lappen må du ikke finne på å si til legen at du røyker tjall iallefall, da rykern gjerne. Sleit med det samma før jeg også men da røyka jeg MYE! Sikkert minst ett bongtrekk i timen fra jeg kom hjem fra jobb til jeg la meg mer eller mindre+++
Vis hele sitatet...
Ja har hørt om andre som har brent seg med å si til legen at de røyker litt i blandt så det skal jeg ikke gjøre. Da sier jeg heller at jeg røyker etter fest og at jeg har brukt en vanlig vaporizer med forskjellige smaker, hehe. Jeg kjører aldri i påvirka tilstand uansett, men de bryr seg tilsynelatende ikke om det.

Jeg fikk dette her i dag morres og da etter kanskje 3 små trekk fra pipa over et par timer før legging.
Digital nomade
trippy's Avatar
Nei det spiller liten rolle om du ikke kjører rusa da man per def. ikke er edruelig hvis du bruker drøgs. Ta deg en pause! Høres ut som iallefall lungene dine har godt av det, haha.
Trådstarter
Sitat av trippy Vis innlegg
Nei det spiller liten rolle om du ikke kjører rusa da man per def. ikke er edruelig hvis du bruker drøgs. Ta deg en pause! Høres ut som iallefall lungene dine har godt av det, haha.
Vis hele sitatet...
Det er sikkert det lureste ja. Kjedelig da jeg har mye bra gress i skoffen her i desse tider... men jeg får ta det som en sjangse til å gå tilbake til et litt sunnere bruk av rusmidler, lage edibles til helgen for eksempel. Hvis ikke det viser seg å være noe annet da.
Anonym bruker
"Bred Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av topdogg Vis innlegg
Ja har hørt om andre som har brent seg med å si til legen at de røyker litt i blandt så det skal jeg ikke gjøre. *Da sier jeg heller at jeg røyker etter fest og at jeg har brukt en vanlig vaporizer med forskjellige smaker, hehe.*
Vis hele sitatet...
Du må ikke nevne det idet hele tatt! Det kan få store konsekvenser..
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du må ikke nevne det idet hele tatt! Det kan få store konsekvenser..
Vis hele sitatet...
Men når symptomene alltid kommer etter inhalering av røyk eller bruk av vaporizer er det vel naturlig å si at det kommer fra inhalering?

Det jeg mener er å si at jeg f.eks. røyker tobakk på fest og bruker e-cig for smaken sin skyld, og har fått symptomer fra dette. Uten å nevne cannabis på noen som helst måte.
Sitat av topdogg Vis innlegg
Høres nok ut som astma ja. Betyr vel kanskje slutten på røyking for meg. Kanskje ikke en dårlig ting i det store og hele, men kjedelig da.
Vis hele sitatet...
Du får utvikle og patentere en kombinert inhalator og vaporizer, så løser du problemet og blir rik i tillegg
Digital nomade
trippy's Avatar
Sitat av topdogg Vis innlegg
Det er sikkert det lureste ja. Kjedelig da jeg har mye bra gress i skoffen her i desse tider... men jeg får ta det som en sjangse til å gå tilbake til et litt sunnere bruk av rusmidler, lage edibles til helgen for eksempel. Hvis ikke det viser seg å være noe annet da.
Vis hele sitatet...
Det går ikke noe sted vettu, ligger heeelt trygt i skuffen ! Men ja edibles er jo finfint! Ta deg en uke uten noe røyking så hjelper det nok (Jeg er ikke lege så ikke saksøk meg hvis du får bevist lungekreft er du grei)
Har du astma eller støvallergi?
Pipelyd på utpust er et vanlig symptom på astma.
Trådstarter
Sitat av fluxx Vis innlegg
Har du astma eller støvallergi?
Vis hele sitatet...
Tror ikke jeg har hatt astmasymptomer før. Støvallergi har jeg, blandt flere typer allergi. Bør nok bli flinkere å støvsuge.

Sitat av Susa Vis innlegg
Pipelyd på utpust er et vanlig symptom på astma.
Vis hele sitatet...
Mange ting som peker mot astma, dessverre. Jeg synes fortsatt måten det har utviklet seg på er veldig rar.
Kanskje du har bronkitt? Det gir tetthet i brystet, slim i halsen, kan bli helt tett så du må hoste for å få puste, og pipelyd kan også forekomme da det tetter seg med slim i halsen. Mange jeg kjenner som røyker bong har hatt det, men har ikke hørt noe om det i sammenheng med vaping.
Trådstarter
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Kanskje du har bronkitt? Det gir tetthet i brystet, slim i halsen, kan bli helt tett så du må hoste for å få puste, og pipelyd kan også forekomme da det tetter seg med slim i halsen. Mange jeg kjenner som røyker bong har hatt det, men har ikke hørt noe om det i sammenheng med vaping.
Vis hele sitatet...
Tviler på det da dette har skjedd av og på over et par år, hovedsaklig etter vaping. Alle symptomer forsvinner også i løpet av et par timer. Jeg har hatt lett for å få lungebetennelse de siste årene da, men ser det også er vanlig med astma?
Det som er positivt er jo at du bare er plaget i forbindelse med røyking. Bare å kutte ut den dritten.
Hadde samme symptomene da jeg var hyppig røyker. Ventoline er effektivt, men det å slutte fungerte best.
Jeg er asmatiker, det du skriver her er akkurat det jeg gjennomgikk i min tid som røyker. Har ventoline på resept så det var aldri noe problem, jeg røkte bøtte i tillegg. Problemet forsvant så fort jeg slutta å røyke tjall.
Å som resten av folket her sier, IKKE nevn tjall til legen din. du ender opp med å måtte ta prøver i 6mnd for å få tilbake lappen. Om du kjører lastebil snakker vi 2 år. Prater av erfaring �� Hold deg til edibles om du MÅ ha
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Sitat av topdogg Vis innlegg
Høres nok ut som astma ja. Betyr vel kanskje slutten på røyking for meg. Kanskje ikke en dårlig ting i det store og hele, men kjedelig da.
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke å slutte med cannabis da! Skaff deg no edibles eller eller hasj og lag selv