Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3664
Hei! Jeg og min kjære har tenkt oss ut på hyttetur til uka for å ta lsd for første gang. Vi kjøpte fire lapper på 150µg, men fikk beskjed om at den ene lappen er organisk. I utgangspunktet tenker vi bare å ta en lapp hver, og har de to andre som backup i tilfelle. Hvor stor forskjell er det egentlig på lsd og lsa? Vi er ganske usikre på hvem som skal få "æren" av å få den organiske, hva ville dere gjort?
Begge er ganske innrøyka og kommer antagelig til å røyke under turen, hvis det skulle ha noe særlig å si. Begge har litt forskjellige erfaringer med andre ting, men psykedelia har vi ingen erfaringer med enda.
På forhånd takk for hjelp =)
Heisann,
Et lite sitat:
LSA er den fattige fetteren til den langt mer berømte LSD, men dog også langt mer harmløs: rusen minner mer om MDMA, psilocybin og liknende milde hallusinogener. Alt blir vakkert. Kreativiteten blomstrer, fuglene, blomstene og trærne snakker til deg. Et deilig rekreasjonsmiddel, med forbehold om at dine erfaringer tilsier at du kan takle denne typen rus, på den hårfine grensen mellom galskap og genialitet. For egen regning siterer jeg Herodes Falsk, fra hans legendariske foredrag om onani. På spørsmålet om man kan bli blind av det, svarer han retorisk: «så mye som jeg har gjort det, og så bruker jeg ikke briller engang!».
RitaLinn's Avatar
Trådstarter
26 8
Sitat av Investigathor Vis innlegg
Heisann,
Et lite sitat:
LSA er den fattige fetteren til den langt mer berømte LSD, men dog også langt mer harmløs: rusen minner mer om MDMA, psilocybin og liknende milde hallusinogener. Alt blir vakkert. Kreativiteten blomstrer, fuglene, blomstene og trærne snakker til deg. Et deilig rekreasjonsmiddel, med forbehold om at dine erfaringer tilsier at du kan takle denne typen rus, på den hårfine grensen mellom galskap og genialitet. For egen regning siterer jeg Herodes Falsk, fra hans legendariske foredrag om onani. På spørsmålet om man kan bli blind av det, svarer han retorisk: «så mye som jeg har gjort det, og så bruker jeg ikke briller engang!».
Vis hele sitatet...
Hmm. Tror du vi hadde merka noe særlig forskjell om vi delte den organiske etter å ha tatt en "vanlig" hver? Vi vil jo helst at begge skal få prøve begge to, om vi skulle føle at vi ville ha litt mer enn bare den første lappen =)
Først og fremst så bør dere finne ut på forhånd hvilken mengde dere har lyst til å ta. Redosering av LSD fungerer særs dårlig da man oppretter toleranse bortimot umiddelbart etter inntak. Inntak etter første drop kommer sannsynligvis ikke til å øke rusen, kun forlenge den.

Pass på med røyking under turen. Kombinasjonen cannabis og LSD kan være meget uforutsigbar. For å være på den sikre siden ville jeg ikke anbefalt røyking før man er sikker på at rusen er synkende.
Psilocybin er da ikke et mildt hallusinogen?

LSA blir omtalt som en svak LSD tripp (mindre visuelle effekter)
Det gjør også folk generelt kvalme, så noe kvalmestillende kan være greit.
Både LSD og LSA får man ekstremt fort toleranse for da disse 2 stoffene nesten er identiske, så jeg ville nok tatt begge samtidig eller ventet til en annen gang med den ettersom det ikke vil gi noen spesielt merkbare effekter.

LSA er dog kjent for å dempe LSD trippen samt forårsake vasokonstriksjon (innsnevring av blodårene som følge av sammentrekning av den muskulære veggen i årene)
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Det gjør også folk generelt kvalme, så noe kvalmestillende kan være greit.
Vis hele sitatet...

Har ikke en eneste gang blitt kvalm av LSA med mindre jeg spiste frø. Og så lenge det er på en lapp så er det åpenbart ekstrakt. Frøet i seg selv har ''gifter'' som gjør deg kvalm og dette ligger i skallet, noe som dem ikke skal inta.
Sa han du fikk det fra at det var LSA på den "organiske" lappen? Jeg er litt skeptisk på den såkaldte organiske lappen.. Den må være minst dobbelt så stor som vanlige LSD lapper i og med at LSD er mye mer dose sensitivt enn LSA.

Vidre så siterer jeg Erowid:
LSA is a naturally occuring psychedelic chemical with a potency 1/10 to 1/30th that of LSD. It has some similarities in effect to LSD, but is generally considered much less stimulating and can be sedating. Structurally LSA and LSD are quite similar.

Dosages of LSA is not well established since few have experimented with the pure chemical and recorded their experiences publicly. Albert Hofmann tried an I.M. injection of 500 micrograms of LSA and found the effects medium-strong. Albert Hofmann later reported that "The effective dose of lysergic acid amide is 1 to 2 mg by oral application." in Road to Eleusis (1978).
Vis hele sitatet...
Jeg vill nevne at om det skulle være LSA, så er ikke det noe å spøke med det heller, særlig når du ikke vet dosen. Har hørt om folk som har hatt helt sinnsyke tripper på LSA. Noen mener også at LSA har mer "hodebry" enn LSD men mindre visuelle efekter.

Også må jeg støtte Slæsken der han sier: "Psilocybin er da ikke et mildt hallusinogen?"
For det er det absolutt ikke
Sitat av xtyranthl Vis innlegg
Har ikke en eneste gang blitt kvalm av LSA med mindre jeg spiste frø. Og så lenge det er på en lapp så er det åpenbart ekstrakt. Frøet i seg selv har ''gifter'' som gjør deg kvalm og dette ligger i skallet, noe som dem ikke skal inta.
Vis hele sitatet...
At du ikke har blitt kvalm av det betyr ikke at ingen andre har det, omtrent alle rewievs av LSA nevner noe med kvalme.
Dette er da også ekstrakt.

Det blir som at noen blir kvalme av mdma og sopp mens andre ikke gjør det.
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Psilocybin er da ikke et mildt hallusinogen?
Vis hele sitatet...
Nei, men andre liknende stoffer kan være mildere. Det er ikke min tekst, bare et sitat.
Det at den ene lappen er "organisk" vil ikke automatisk si at det er LSA... vil heller tro at det er svært usannsynlig at du har fått LSA på den lappen, antagelig er dette også LSD eller noe nBOME
RitaLinn's Avatar
Trådstarter
26 8
Sitat av moret Vis innlegg
Det at den ene lappen er "organisk" vil ikke automatisk si at det er LSA... vil heller tro at det er svært usannsynlig at du har fått LSA på den lappen, antagelig er dette også LSD eller noe nBOME
Vis hele sitatet...
Hm, alltid gått ut ifra at det var lsa bare fordi det er det jeg har hørt er organisk lsd. Er det så teit som det føles at han kalte den organisk uten å utdype det noe mer? Føler jeg har fått litt for lite informasjon av han..?
Jeg kan si meg enig i at han har gitt alt for lite informasjon angående en slik påstand.
Det er veldig liten sansynlig at det er LSA, da LSA ikke aktivt i så lave doser som LSD er. Altså en brukbar hitt med LSA ville ikke fått plass på en blotter ( ikke den vanlige LSD blotter størrelsen ihvertfall )

Du kan selvfølgelig få LSA på blotter, men den blotteren ville vært ganske stor om man skal sammenligne med noe som kommer i nærheten av 150ug LSD i effekt.

Om den organiske blotteren er like liten som LSD blottern så er det mest sannsynlig nBOME (om det ikke bare er LSD på den lappen også da)

Om lappen smaker bittert så er det ikke lsd men mest sannsynlig nBOME. LSD smaker så og si ingenting.
"If its bitter, its a spitter!"