Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2560
I vår ble jeg invitert av en kompis på en syretrip, la oss kalle han Mr.H. Det var på kvelden, og jeg takket ja. Jeg visste ikke hva jeg selv hadde sagt ja til.

Det hele skulle utspille seg i leiligheten til en kompis av H. Det skal sies at jeg aldri hadde møtt denne personen før, og jeg hadde jo lest at det anbefales å trippe med kompiser du er trygge på, men denne dagen ga jeg faen, jeg hadde nemlig bare lyst å ha det gøy.

Jeg sitter på bussen på vei her til leiligheten, bestemmer meg for å ringe H på telefon for å hørre hvilken vei jeg skulle gå når jeg hoppet av bussen. Han tok telefonen, og jeg hørte fort at kompis var rusa. Han hadde nemlig bestemt seg for å ta to lapper før jeg i det hele tatt var kommet. Noe som satt meg litt ut med tanke på at jeg foretrekker å ta dop med venner, på likt med venner. Var ikke noe å få ut av han, men holdt en positiv tone for å virke hyggelig.

Jeg revurderte situasjonen men kom fram til at jeg skulle la det gå. Bussen var framme og jeg ringte han igjen, var ikke noe mer hjelpsom denne gang, da begynte jeg å bli smålig irretert. Sendte melding på face om at kompisen hans skulle ringe meg istedenfor, det gjorde han. Huset lå 20 meter ifra bussholdeplassen..

Ble en fin velkomst og huset var fint og ryddig, jeg merket at jeg gledet meg og vi satt på rommet til kompisen til H. H var for det meste rolig så jeg gjorde det jeg kunne for å bli kjent med kompis før vi skulle ture, han virket som en velstående å hyggelig person, så jeg la lappen på tunga. Kompis skulle bare ta en halv en.

+1 time
Oppturen er i gang og humøret er på topp, veggene svaier og puster og kroppen føles deilig ut. Rolig elektronisk musikk og trippy visualizer er på Tven, som har såkalt Ambilight. Noe jeg ble helt forelsket i. Hele stuen ble farget med alle regnbuens farger, lydbølgene og lyset gikk i harmoni, mens jeg ble sittene med et stort smil i tryne.

+2 timer
Host ruller opp to feite, noe jeg i edru tilstand vet jeg hadde blitt high asf av, men i min tilstand var det bare logisk, hvorfor ikke. Jeg tror jeg hadde lest om å blande psykedelika med hasj før dette, men tenkte ikke over det der og da. Vi bega oss ut på ein reise i nabolaget der vi ble fort stående å glane opp i himmelen som var helt skyfri. Stjernehimmelen var megasvær og sinnsykt detaljrik! Jeg hadde opplevd noe av det samme tidligere når jeg hadde tura på 2CB, men aldri så kraftig før!

Vi blir alle enige om å komme oss litt vekk fra nabolaget for å gjøre det mer komfortabelt, og endte opp på en benk på noe som så ut som en lekeplass kombinert med en grusbane. Begge spliffene ble fyrt opp samtidig og H skulle ikke ha, det var da jeg visste at jeg kom til å bli skamrusa, for nå hadde LSDen nemlig kicka enda mer inn

+2 timer 30m
Jayen er godt i gang og jeg er ballefjern, da slo tanken meg at jeg gjør noe ulovlig her, og det er hus rett ved med belysning på. Det var første gang den kvelden jeg fikk en bad feeling. Det kom noe som hørtes ut som en stor gjeng me folk mot oss, og det ble musestille. Ansiktsutrykkene ble strammet og vi grublet og brainstormet om hva dette monsteret kunne være med lave og rolige stemmer. Vi ser etter verdt at det bare er en dame, riktig så deilig dame, hun går forbi, smiler, vi smiler tilbake. Vi forflytter oss til en “koseligere” plass inni en skog, over en tunnel ved E39. Bilene kjørte jevli fort kan jeg huske. Det kjører en lastebil forbi og vi begyner å snakke om hvor jevli knust man hadde blitt om man hadde blitt påkjørt i den farten. Alle ler av bilde i hode.

+3 timer
Da var hjemturen begynt, og vi skulle ikke gå samme vei hjem som vi gjorde opp, Vi er midt i en mørk skog, og ingen har lommelykt, ble litt creepy stemning. Hosten sier at det er tornebusker de neste 50 meterene, og da får jeg totalt noia, hater slike ting.
Tornene stakk meg fra alle vinkler og det føltes ut som jeg gikk gjennom ett edderkoppvev av tornbusker. Hele kroppen tweaker på dette tidspunktet og jeg vil bare inn i leiligheten, det var noe av det jevligste jeg har opplevd i hele mitt liv.

Etter dette er jeg mildt sagt så rusa at jeg hadde nok med å gå, jeg hadde nettopp fått føle hva LSD virkelig har å by på. Alle bare gikk, Alle gikk og tenkte.Jeg tenkte for det meste på H og jeg var rimelig pissed på han. vi var ganske gode kompiser, men jeg fikk frysninger ned ryggen når jeg så på han. tenkte på hvordan han måtte ha det der han hadde tatt dobbelt av min dose. Helt spaca tankegang var i gang. Han var alltid ute etter sin neste rus, og klarte ikke vente på meg, jeg ville ikke bli som han. ville ikke bli en skuffende narkoman, og det slo meg som ett slag i tryne at jeg var mer lik han enn jeg trodde. Vi var som to fjerne slektninger, tok begge dop for samme grunn. Dette har hatt jevli stor innvirkning på meg i ettertid. Rus er noe som skal hjelpe deg opp, ikke grave deg ned, dermed ikke grav deg ned med det. Anyways..
Jeg klarte ikke å svare på spørsmålene jeg ble stilt, begge to fikk helt anderledes figur og jeg kjente dem så vidt igjen, vi var som 3 tegneseriefigurer på syre uten mål og mening. Før jeg kom på igjen hvor vi skulle, og begynte å mase og sa de skulle skynte seg. Jeg begynte å halvspringe og understrekte at det var ikke noe vits å gå når man kunne springe. Jeg sprang ikke fra noe, men til noe. Ingen av de hang seg på så jeg måtte vente på dem fordi jeg kunne ikke veien.


+3 timer 30m
Kom inn døren i det varme trygge huset og jeg beveget meg rett til sofaen. Det var helt rolig og tven var skrudd av. Hosten forsvant mens meg og H satt å slappet av, vi snakket lite, bare satt å nøyt CEV. Jeg fikk fort jevli noia på om det var kameraer rundt i stuen for jeg følte en ekkel følelse av at noen så på meg. I tillegg til dette var hosten vekke ganske lenge og jeg hadde ikke peiling på hvordan å sette på musikk osv. Etterhvert kommer han tilbake og musikk og TV blir skrudd på, godstemningen kommer tilbake, og jeg lener meg tilbake i stolen.

+4 timer
Vi setter på en jevli fet film, som jeg husker lite av, husker den handlet om kriminalitet og biler, men har ingen aning på tittel. Har også hentet meg ett par øl til filmen. Sitter nå med følelsen av en komplett kveld, har vært igjennom helvette, nå er jeg i himmelen. Igjennom hele filmen går det tanker gjennom hode mitt om både det ene og det andre, for det meste om livet og meningen med det. Tanker om hvor jevli urettferdig livet er men også samtidig hvor jevli greit det faktisk er. Ingen av tankene har negativ virkning, jeg er liksom her jeg er og livet er jevli greit. Tanken at dette ikke var min stue var kjip tho, og jeg ble litt salty over hvor materialistiske og velstående denne familien var, imotsetning til min egen, jeg brushet det off og tok en sipp av ølen.

Filmen slutter etter noe som føles ut som 5 timer, men egentlig bare var en en halv. Er nå temmelig brisen, LSDen viser seg fremdeles godt, men er ikke noe tegneseriefigurer for å si det slik. Musikklytting, Family Guy og Youtube er det neste vi finner på, husker veldig minimalt herfra, begynte å bli litt sliten og orket ikke å spise mer av gummipizzaen som står på bordet.

+8 timer
Alle legger seg men blir liggende å snakke om alt og ingenting før folka sovner. Jeg er våken som ett egg og tankene grubler om det jeg har opplevd. Hører musikk på mobilen i en times tid mens jeg er ute å sigger hver 5 minutt. Etterhvert sovner jeg også tilslutt.

Dagen etter og afterglow

Våkner opp dagen etter, rimelig bakfull og bakfjern, men følte meg jevli bra. Det var sikkert 25 grader ute og jeg og H var snart på vei hjem. Jeg måtte ta buss videre fra huset hans og det gikk helt fint for det var jevli chill med en sigg og solo i finværet. Grublet veldig mye over det som hadde skjedd dagen før, spesielt da det som utspilte seg i skogen og i tiden etter dette.

Afterglowen viste seg å ikke vare så lenge, eller ble svekket kraftig da jeg dagen etter ble tatt av politi med både hasj og LSD på meg, det var litt buzzkill..

Alt i alt synes jeg det var jevli fett, hadde det sykt gøy samtidig som det ble som en skrekkfilm på det skumleste. Til å være min første tur føler jeg at jeg har fått ganske mye innsikt av hva LSD har å by på. Det blir nok en god stund til neste gang, kommer til å gjøre det når jeg er på punkt i livet der jeg føler jeg har økt min livskvalitet betraktelig. Slik at jeg kan sammenligne de to turene og gjerne sitte igjen med flere svar. Ellers så har jeg lært at man skal ta det rolig når det kommer til hasj, da spesielt når man har tatt LSD, heller røyke på nedturen enn oppturen..

Det må også sies at rapporten skrives 4 måneder etter jeg tok LSD, så noen deler kan være litt lite innfyllende.
Ganske lang rapport men håper det var lesbart!

-Bringeberry
Sist endret av Bringeberry; 7. juli 2016 kl. 03:52.
Bra rapport

Føler du at du tok med deg tankene fra opplevelsen videre i hverdagen etterpå!
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Leste denne før i dag, og er rimelig sikker på at et sted i rapporten så stod det noe om at du tok deg på et punkt på hånden, som gjorde til at det stakk i øyet. Du skrev at du var rimelig fornøyd med å ha gjort et vitenskapelig gjennombrudd eller noe.

Har skumlest gjennom triprapporten 3-4 ganger nå men finner det ikke igjen noe sted. Er det jeg som er på bærtur eller har jeg lest det i en annen rapport??

Uansett, poenget mitt skulle være at jeg lo noe jævlig når jeg leste det!! Derfor ville jeg lese det en gang til,men finner det som sagt ikke igjen.

Håper du ikke har redigert det bort.

Til slutt vil jeg si:

Bra rapport med fine beskrivelser av følelser og opplevelser som både er positive og negative. Råder deg til å skrive neste rapport (om du lager flere) et par dager etter trippen.

Da har du fått reflektert over opplevelsen en stund, og du husker garantert mange flere detaljer som vi ville likt å høre deg beskrive.

Når det går såpass lang tid før man skriver, så blir det litt tynt innhold i en potensielt legendarisk triprapport!

En ting du har glemt eller kanskje ikke tatt med fordi du ikke vet det, er mengden LSD på lappen du tok. Dette ville også vert intressant å vite, slik at vi som er erfarne eventyrere har noe å relatere til. Siden det er din første gang vil jeg tippe det var i 120-150µg området utifra det du beskriver.

Vet hvordan lappen så ut? Noe tegneserier eller bilde på den om du husker? Og om du vil si det, hvor den ble kjøpt. På mørkenettet eller private kontakter?
Sitat av ranman22 Vis innlegg
Leste denne før i dag, og er rimelig sikker på at et sted i rapporten så stod det noe om at du tok deg på et punkt på hånden, som gjorde til at det stakk i øyet. Du skrev at du var rimelig fornøyd med å ha gjort et vitenskapelig gjennombrudd eller noe.

Har skumlest gjennom triprapporten 3-4 ganger nå men finner det ikke igjen noe sted. Er det jeg som er på bærtur eller har jeg lest det i en annen rapport??

Uansett, poenget mitt skulle være at jeg lo noe jævlig når jeg leste det!! Derfor ville jeg lese det en gang til,men finner det som sagt ikke igjen.

Håper du ikke har redigert det bort.

Til slutt vil jeg si:

Bra rapport med fine beskrivelser av følelser og opplevelser som både er positive og negative. Råder deg til å skrive neste rapport (om du lager flere) et par dager etter trippen.

Da har du fått reflektert over opplevelsen en stund, og du husker garantert mange flere detaljer som vi ville likt å høre deg beskrive.

Når det går såpass lang tid før man skriver, så blir det litt tynt innhold i en potensielt legendarisk triprapport!

En ting du har glemt eller kanskje ikke tatt med fordi du ikke vet det, er mengden LSD på lappen du tok. Dette ville også vert intressant å vite, slik at vi som er erfarne eventyrere har noe å relatere til. Siden det er din første gang vil jeg tippe det var i 120-150µg området utifra det du beskriver.

Vet hvordan lappen så ut? Noe tegneserier eller bilde på den om du husker? Og om du vil si det, hvor den ble kjøpt. På mørkenettet eller private kontakter?
Vis hele sitatet...
Flott skrevet rapport Bringeberry! Jeg husker også å lese det med at noen tok seg selv i hånden og kjente det i øyet, men husker ikke hvem på forumet som la det ut, så du er ikke helt ute å kjører ranman22 . Si ifra om du finner den andre rapporten. Tilbake til rapporten til Bringeberry, bra skrevet, har tenkt på å ta lsd, men jeg venter fordi jeg vet ikke om jeg er klar for det enda, men det skal ihvertfall bli gjort en dag, kanskje i sommer. Liker hvordan du beskriver musikken og det rundt i rommet! -slappegodt
Glad dere likte rapporten, det med hånden og øye var det nok ikke meg som skrev, men hørtes ganske interresant ut

Det var nok 150ug ja, jeg husker ikke hva det var tegning av, men det var ihvertfall ett større bilde som trengtes flere lapper for å skjønne..

har null peiling på hvor det ble kjøpt, kom fra privatperson da jeg fikk det, men det har nok muligens blitt kjøpt det på mørkenettet orginalt.

slappegodt, fyr på, du kommer til å ha det konge! Gjør det med god kompiser i en fet setting, gjerne på dagen, inne hos deg eller hos kompis. Dette jeg har tenkt å gjøre neste gang, og når du skjenner du er godt i gang på oppturen, gå ut om det er finvær, ta på deg noen shades og finn en chill plass i naturen, gjerne med ett vann!

Hjelm: Absolutt, som nevnt i rapporten fikk jeg en god del innsikt om hva rus bør dreie seg om for min del, og hvordan man bør respektere bruken for best mulig outcome. Dette er da en personlig avgjørelse, og jeg sier ikke det er sånn det er, men psykedelika er noe jeg selv annser som et hjelpemiddel og ikke bare for å ha det gøy. Også for å finne spørsmål og svar, kan sammenlignes med lucid dreaming, noe jeg driver aktivt med
Sist endret av Bringeberry; 7. juli 2016 kl. 19:08.
Hyggelig lesning!
Vurderer selv å teste, men vet fortsatt ikke om jeg tør.. Sånne rapporter vipper ihvertfall i positiv retning
Ellers var jeg den "vitenskapelige" med armen og øyet i hasj(kapsler) tråden. Hehe
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg mener;
Tryggeste og mest behagelige måten å teste LSD på, kort forklart;
Vær med gjerne kun en kompis, eller damen din.
Legg dere godt til rette i sofaen. Slapp godt av.
Fyr på noe skikkelig fet musikk. Google; minimal droplex. Dette er skikkelig fet musikk å høre under bruk av syre.
Spis den jævla lappen.
Ikke stress, bare slapp av, nyt rusen som kommer. Prøv å bli kjent med rusen. Ikke mas så mye med sidemann, for da vil dere bare forstyrre hverandre.
Så kommer trippen, trippen er jo kjempe fet, i alle fall hvis du høres på den musikken jeg nevnte ovenfor. Rytmene i sangene styrer reisen din, og det er bare kjempe deilig. Du kan se hyggelige ting, og du kan se fæle ting. Ser du noe du ikke liker, så forsvinner det igjen ganske så kjapt, gjerne ofte med en gang rytmen i musikken forandrer seg. Trippen kan være en stund, men faen så deilig det er.
Etter trippen, så kan du heller begynne å reise litt på deg, eller bare bli liggende for den del. Det er masse gøy du kan gjøre mens du ligger der og nyter siste rest av formen også. Bare ta kontroll over tankene dine, og du kan se hva faen du vil, og du kan gjøre hva faen du vil.

Dette er i alle fall mye tryggere, og mye mer komfortabelt enn det å gå å spasere ute og loke, uten mål og mening, som du sier.
Man kan heller utforske litt utendørs og til skogs osv, når man er erfaren og føler seg kjent med stoffet, så vet du hva du har i vente.

-bum

Sitat av Fjug Vis innlegg
Hyggelig lesning!
Vurderer selv å teste, men vet fortsatt ikke om jeg tør.. Sånne rapporter vipper ihvertfall i positiv retning
Ellers var jeg den "vitenskapelige" med armen og øyet i hasj(kapsler) tråden. Hehe
Vis hele sitatet...
Les litt rundt om, og sørg for at du er sterk mentalt, for det kan bli en ganske så tøff tur hvis ikke.

Men hallo, det finnes svakere lapper som gir deg et innsyn i hva det går i.
Hør med din lokale dealer om han kan gi deg en av disse først, så du får en liten smakebit.

Du vil nok ikke oppleve noen tripp på de svake lappene, men du vil i alle få et bra innblikk i hvordan alt utenom trippen fungerer, og hvis du håndterer den delen, så er du jo et steg nærmere de gode greiene.

Sitat av junkiebum Vis innlegg
Jeg mener;
Tryggeste og mest behagelige måten å teste LSD på, kort forklart;
Vær med gjerne kun en kompis, eller damen din.
Legg dere godt til rette i sofaen. Slapp godt av.
Fyr på noe skikkelig fet musikk. Google; minimal droplex. Dette er skikkelig fet musikk å høre under bruk av syre.
Spis den jævla lappen.
Ikke stress, bare slapp av, nyt rusen som kommer. Prøv å bli kjent med rusen. Ikke mas så mye med sidemann, for da vil dere bare forstyrre hverandre.
Så kommer trippen, trippen er jo kjempe fet, i alle fall hvis du høres på den musikken jeg nevnte ovenfor. Rytmene i sangene styrer reisen din, og det er bare kjempe deilig. Du kan se hyggelige ting, og du kan se fæle ting. Ser du noe du ikke liker, så forsvinner det igjen ganske så kjapt, gjerne ofte med en gang rytmen i musikken forandrer seg. Trippen kan være en stund, men faen så deilig det er.
Etter trippen, så kan du heller begynne å reise litt på deg, eller bare bli liggende for den del. Det er masse gøy du kan gjøre mens du ligger der og nyter siste rest av formen også. Bare ta kontroll over tankene dine, og du kan se hva faen du vil, og du kan gjøre hva faen du vil.

Dette er i alle fall mye tryggere, og mye mer komfortabelt enn det å gå å spasere ute og loke, uten mål og mening, som du sier.
Man kan heller utforske litt utendørs og til skogs osv, når man er erfaren og føler seg kjent med stoffet, så vet du hva du har i vente.

-bum



Les litt rundt om, og sørg for at du er sterk mentalt, for det kan bli en ganske så tøff tur hvis ikke.

Men hallo, det finnes svakere lapper som gir deg et innsyn i hva det går i.
Hør med din lokale dealer om han kan gi deg en av disse først, så du får en liten smakebit.

Du vil nok ikke oppleve noen tripp på de svake lappene, men du vil i alle få et bra innblikk i hvordan alt utenom trippen fungerer, og hvis du håndterer den delen, så er du jo et steg nærmere de gode greiene.

Jeg ser for meg at på de svake lappene, så vil du liksom kunne se at vegger og gulv kan bli bølgete, og at du kan feks dra hånden din igjennom luften, og så ser du en slags bølge følge etter, og så vil jeg tro at du kan se at ting kan skifte litt farger, litt mønste osv. Unngå å se folk i trynet, for de kan plutselig se passe jævlig skummel ut.. Eller de kan få et lite søtt kattefjes.
Vis hele sitatet...
redigert innlegg over
Sist endret av junkiebum; 17. juli 2016 kl. 08:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
trådstarter: Åssen blei du tatt av politiet?
Bringeberry's Avatar
Trådstarter
18 7
Jeg var ute å røyket nattings Så kommer politibilen bak meg, prøvde å gjemme mest mulig, men de var veldig mistenksomme, han merker jointen og jeg prøver å stikke. Blir slengt inn i bilveggen, blir påsatt håndjern og må bak i bilen. Selfølgelig fant de lappen jeg hadde igjen og resten av hasjen

De glemte å sjekke innerlommen, så jeg fikk beholde grinder og papes

Edit:måtte jo selfølgelig inn på arresten der de sjekket meg og måtte avlegge pisseprøve, som var positiv på thc, men ikke lsd
Sist endret av Bringeberry; 18. juli 2016 kl. 20:15.
Sitat av Bringeberry Vis innlegg
Glad dere likte rapporten, det med hånden og øye var det nok ikke meg som skrev, men hørtes ganske interresant ut

Det var nok 150ug ja, jeg husker ikke hva det var tegning av, men det var ihvertfall ett større bilde som trengtes flere lapper for å skjønne..

har null peiling på hvor det ble kjøpt, kom fra privatperson da jeg fikk det, men det har nok muligens blitt kjøpt det på mørkenettet orginalt.

slappegodt, fyr på, du kommer til å ha det konge! Gjør det med god kompiser i en fet setting, gjerne på dagen, inne hos deg eller hos kompis. Dette jeg har tenkt å gjøre neste gang, og når du skjenner du er godt i gang på oppturen, gå ut om det er finvær, ta på deg noen shades og finn en chill plass i naturen, gjerne med ett vann!

Hjelm: Absolutt, som nevnt i rapporten fikk jeg en god del innsikt om hva rus bør dreie seg om for min del, og hvordan man bør respektere bruken for best mulig outcome. Dette er da en personlig avgjørelse, og jeg sier ikke det er sånn det er, men psykedelika er noe jeg selv annser som et hjelpemiddel og ikke bare for å ha det gøy. Også for å finne spørsmål og svar, kan sammenlignes med lucid dreaming, noe jeg driver aktivt med
Vis hele sitatet...
Takk for svar og gode tips! Ja, det skal jeg. Gleder meg ! Skal gi deg en melding da jeg har fått prøvd det ! Ha en god uke! -slappegodt