Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  109 37594
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar

Klikk for stor poster

Tid: Lørdag 21 juni 20:00-03:00
Sted: Månehallen (Sagveien 23A)
Pris: 240 kroner
Aldersgrense: 20 år!
Kapasitet: 100
Billetter: Billettservice +freakfest.no
Bar: Øl, vin, pjolter og sprit.
Facebook: Freakfest 2014

Spilletider:
20:00-22:30 EskilAJ
22:30-01:00 J!nxed
01:00-02:30 Tobasko & ErikBokk

Mer informasjon:
Parktreff
Couchsurfing
Bilpool

Litt om arrangementet:
JePP, det blir freakfest i år også!
I år har vi oppgradert lokalet et par hakk, festen blir holdt på Månehallen ved akerselva som kun ligger et steinkast unna Grünerløkka. Aldersgrensen er 20 år. Dørene åpner 20:00, musikken fyres opp samtidig med EskilAJ og J!nxed bak spakene. Tobasko & ErikBokk avslutter atter en gang kvelden med en heftig konsert. Denne gangen blir lydnivået kvalitetssikret med et desibelmål som sørger for at freaks skal kunne konversere uten å måtte heve stemmen fram til 01:00. Alle kan kjøpe billett, så det er bare å dra med deg venner og bekjente. Billettsalget avsluttes det sekundet arrangementet starter.

Flere kommer til å møte opp på parktreffet tidligere på dagen, der er ingen aldersgrense og alle er velkommen. Pizzatreff ordnes på fredagen, tid og sted avtales fjorten dager før på forumet. I fjor var pizzatreffet legendarisk.

Enjoy..
Flott at noen tar initiativ til å arrangere disse festene, men jeg vet også at en stor del av Freak-samfunnet består av mennesker på 18 og 19, så om det hadde vært mulig og få til et sted med 18 års aldersgrense på de kommende freakfestene hadde det vært utmerket.
Under 19 skjer nok ikke :P) ^^
Men bra iniativ fra trådstarter
Det er ikke barebare å finne et passende lokale med 18 års grense.
Husk også at disse festene arrangeres på 100% frivillig basis(ofte med større økonomiske utlegg fra privatpersoner), man kan ikke forvente at arrangør gidder å bruke så himla mye tid i telefoner/møter for å fikse location. I tillegg er mai/juni/juli høysesong for utleie, mange steder har vært booket i lang lang tid.
For å faktisk finne et lokale i det hele tatt må man prioritere, denne gangen ser det ut til at aldersgrensene ikke ble høyest prioritert. Det er synd for de under 20, men det er jo fritt fram for å arrangere flere fester eller ta på seg neste års arrangering om dette er noe folk synes er kjempekjipt.
Uansett: det er ingen aldersgrense på hverken pizzatreffet eller parktreffet i forveien. Man kan få med seg maaaange timer med freak-glede uten å være med på selve festen.
(Etter min hukommelse så har de over 20 vært i klart overtall alle tidligere freakfester, sånn for å forsvare valget om 20årsgrense bittelitt ekstra)

Jævlig kul poster forresten:P
Sist endret av moret; 23. mars 2014 kl. 02:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Trådstarter
Sitat av moret Vis innlegg
Jævlig kul poster forresten:P
Vis hele sitatet...
I know! Posteren er designet av Viva la Opium.

Sånn ellers stemmer det Moret sier. Fabrikken var det eneste tilgjengelige lokalet med 18 års grense, på grunn av mange klager ble en mer seriøs utleier valgt i år. Månehallen har en fin beliggenhet, godt utvalg av drikke og et nydelig lokale.

De av dere som er under 20 år har mulighet til å komme på parktreffet og pizzatreffet på fredagen. Ønsket er at alle skal være inkludert i en eller annen grad.
Skal gjøre alt for og komme på årets fest Bare håpe jeg har penger til den tid
Hvor mange billetter er det? Aka, hvor god plass er det der?
Sitat av Alfeamnn Vis innlegg
Hvor mange billetter er det? Aka, hvor god plass er det der?
Vis hele sitatet...
Sitat av Cappy Vis innlegg
Tid: Lørdag 21 juni 20:00-03:00
Sted: Månehallen (Sagveien 23A)
Pris: 240 kroner
Aldersgrense: 20 år!
Kapasitet: 100
Billetter: Billettservice +freakfest.no
Bar: Øl, vin, pjolter og sprit.
Vis hele sitatet...
[COLOR="White"]TITEGNTITEGN[/COLOR]
Ser ut som ett bra opplegg. ER en litt ny freak. Blir det aldri arrangert fester for de som er 18 og 19? Litt synd viss de som e 18 og 19 bare får være med på pizza treff osv.
Sitat av Sehpirot Vis innlegg
Ser ut som ett bra opplegg. ER en litt ny freak. Blir det aldri arrangert fester for de som er 18 og 19? Litt synd viss de som e 18 og 19 bare får være med på pizza treff osv.
Vis hele sitatet...
de andre årene har det vært 18-års grense. Men det er vanskelig å finne lokaler som ikke har 20-års grense. Videre er det ofte "freaktreff" som bare arrangeres av medlemmer som gidder å ta initiativ til det. Dette er veldig ofte pizza-treff som utover kvelden kan gå over til enkelte av de tar seg noen god drikke på et utested.
Kjipt med 20 års aldersgrense siden jeg blir 19 i år, men det fult forståelig. Får værtfall bli med på pizzatreffet i år da !
Ser bra ut! Bra jobba. Billetten er kjøpt. Sees i månehallen =)
Kanskje dumt spørsmål, men er det typisk litt mye "drugs" på freak-fester i forhold til andre "vanlige" fester, med tanke på at forumet har egen rus kategori.
Aldri vært på noen freakfest, men det tviler jeg på. Kanskje noen som inntar før de dukker opp på festen, men noe synlig blir nesten for dumt.

Leier utestedet inn vakter mtp. at det er alkoholservering?
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sehpirot Vis innlegg
Kanskje dumt spørsmål, men er det typisk litt mye "drugs" på freak-fester i forhold til andre "vanlige" fester, med tanke på at forumet har egen rus kategori.
Vis hele sitatet...
Lite med drugs og mye alkohol. Hvertfall som jeg har sett. Setter stor pris på at gjestene følger norsk lov siden utestedet kan stenge lokalet hvis nok folk tar andre rusmidler.

Sitat av Hei-Det-Er-Meg Vis innlegg
Leier utestedet inn vakter mtp. at det er alkoholservering?
Vis hele sitatet...
Det vil stå en vekter i døra og innenfor tar jeg imot billetter. Sistnevnte er det bare å slå av en prat med.
Jeg burde egentlig tatt turen siden jeg har vært her i 10 år nå, men festen holdes samme dag som jeg reiser utenlands. Jaja, neste år.
Sitat av Sehpirot Vis innlegg
Kanskje dumt spørsmål, men er det typisk litt mye "drugs" på freak-fester i forhold til andre "vanlige" fester, med tanke på at forumet har egen rus kategori.
Vis hele sitatet...
Jeg var på FF12, og jeg så ikke et eneste ulovlig rusmiddel. Hva folk gjør på nachspiel o.l. etter festen får selvsagt være opp til hver enkelt, men det var nok ikke noe annet enn alkohol, og eventuelt nikotin, som ble inntatt på selve freakfesten. I så tilfelle var vedkommende veldig flinke til å skjule det.

De som eventuelt skulle ha planer om å finne på noe slikt selv, bør ha i bakhodet at politiet vet godt både hva Freakforum er for noe, og at det arrangeres Freakfest der og da.
Sist endret av Realist1; 26. mars 2014 kl. 00:40.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av Hei-Det-Er-Meg Vis innlegg
Aldri vært på noen freakfest, men det tviler jeg på. Kanskje noen som inntar før de dukker opp på festen, men noe synlig blir nesten for dumt.

Leier utestedet inn vakter mtp. at det er alkoholservering?
Vis hele sitatet...
I likhet med Realist 1, så har jeg deltatt på ff12 samt også -13. Kan faktisk nevne at uovlige rusmidler ble nevnt av flere forskjellige freaks på festene, og inntrykket mitt samlet sett er at det er virkelig IKKE greit å være synlig beruset på ulovlig midler på et sånt arrangement.

Tro meg, det vil virkelig ødelegge stemninga - og evt arrangementet. Og forsåvidt, hvis du ønsker å ta en bønne eller to så er det fritt fram for det såfremt du ikke gjør det på/ved lokalet arrangementet skal være på. Ingen kan stoppe deg hvis du virkelig *må*, men vær snill og hold det der unna området.
Til og med på parktreffene i forkant av selve festen var det mer eller mindre kun alkohol.
Sist endret av aeon_illuminate; 26. mars 2014 kl. 01:06.
Vi sees!

▼ ... noen uker senere ... ▼
Har akkurat kjøpt billetter, tar med en kompis som ikke er medlem. Omtrent hvor mange pleier å komme på pizza og parktreffet? Vurderer å ta en helg i Oslo.
Sitat av GuloGulo Vis innlegg
Har akkurat kjøpt billetter, tar med en kompis som ikke er medlem. Omtrent hvor mange pleier å komme på pizza og parktreffet? Vurderer å ta en helg i Oslo.
Vis hele sitatet...
Pizzatreffet pleier å same en 5-15pers. Parktreffet blir fort en 20stk.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Trådstarter
Kan noen tenke seg å lage timelapse av festen i år? Slik som disse fra freakfest 2011 og freakfest 2012.

Det blir promotering av festen på OnAirRadio.no sitt forspill i år også. Planen er å ta med en gjest fra freak.no som har utmerket seg på forumet. Hvis du vet om et medlem tar jeg gjerne imot forslag på PM.
er det noen FF i nerheten av Trondheim anytime?
Sitat av 240turbovo Vis innlegg
er det noen FF i nerheten av Trondheim anytime?
Vis hele sitatet...
Om noen gidder å arrangere. Er bare å ta initiativ.
Tror nok jeg må få kjøpt meg en billett og bli med! God timing da jeg flytter til Oslo neste måned
Hoppas på att se många av er från Freakforum på Freakfest.
Vet vi är några som ser fram emot att spela bra musik för er hela kvällen
▼ ... noen uker senere ... ▼
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Kool lokale. Kool kn^tte. Koole freaks og koole gigs! Dette blir awesome!
▼ ... over en uke senere ... ▼
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Trådstarter
Nå er det kun en måned igjen til festen!
Poy
Stay positive..lala
36 1
Sitat av Relevant Vis innlegg
Flott at noen tar initiativ til å arrangere disse festene, men jeg vet også at en stor del av Freak-samfunnet består av mennesker på 18 og 19, så om det hadde vært mulig og få til et sted med 18 års aldersgrense på de kommende freakfestene hadde det vært utmerket.
Vis hele sitatet...
Helt enig. Ble ganske trist da jeg så at det var 20 års grense, og ikke 18.. Jeg som trodde jeg endelig skulle få komme inn i år
Om du er under 20, kom på parktreffet! Minst like bra som selve festen.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Trådstarter


For de som ikke har fått det med seg fikk vi en graffitikunstner til å lage graffitipromo på GSF i Oslo. Timelapse av maleøkten ligger ute på YouTube med en remix av Tobasko & ErikBokk i bakgrunnen. De skal spille på slutten av kvelden.

Sitat av fustercluck Vis innlegg
Om du er under 20, kom på parktreffet! Minst like bra som selve festen.
Vis hele sitatet...
+ pizzatreffet dagen før!
Sitat av Cappy Vis innlegg


For de som ikke har fått det med seg fikk vi en graffitikunstner til å lage graffitipromo på GSF i Oslo. Timelapse av maleøkten ligger ute på YouTube med en remix av Tobasko & ErikBokk i bakgrunnen. De skal spille på slutten av kvelden.



+ pizzatreffet dagen før!
Vis hele sitatet...
Ikke glem podcast'n da!

Kan lovligvegger føre til mer kvalitetsgraffiti og mindre bombing?
Kanskje jeg skal prøve meg i år! Trakk meg jo sist Noen tanker om det evt blir byen ut over kvelden?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Du mener etter kl. 03? Tja…

«Noen» skulle ha med folk på Mario Kart-nach sist gang, og det er sikkert folk som drar til andre steder før festen er slutt også.
Sitat av wickedfreak Vis innlegg
Kanskje jeg skal prøve meg i år! Trakk meg jo sist Noen tanker om det evt blir byen ut over kvelden?
Vis hele sitatet...
Du fikk ikke med deg at festen er på et utested? Så når du er på freakfest er du egentlig på byen, bare med masse awsome folk.
Jess, parktreffet er vorspielet.
Sitat av Cappy Vis innlegg


For de som ikke har fått det med seg fikk vi en graffitikunstner til å lage graffitipromo på GSF i Oslo. Timelapse av maleøkten ligger ute på YouTube med en remix av Tobasko & ErikBokk i bakgrunnen. De skal spille på slutten av kvelden.



+ pizzatreffet dagen før!
Vis hele sitatet...
Hva heter sangen(remixen) i YT videoen?
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Trådstarter
Sitat av Exonize Vis innlegg
Hva heter sangen(remixen) i YT videoen?
Vis hele sitatet...
Gutta som remixet låta fyrer opp 01:00 på Månehallen. Ellie Goulding - Lights [Tobasko & ErikBokk Remix]

Litt info:
1) Det blir salg av billetter i døra, men setter stor pris på at de som vil komme kjøper billetter via billettservice. Hvis du kan tenke deg å dele på å stå i døra sammen med meg er det bare å ta kontakt på PM. I fjor var vi tre som delte på å stå i døra, det var sosialt og trivelig. Det er en fordel at du har hatt litt fartstid på freak slik at jeg har en anelse om hvem du er.

2) Jeg kommer til å reservere bord på Peppes Pizza i Stortingsgata fredag 20 juni 19:00. Gi gjerne beskjed i denne tråden hvis du er interessert i å være med, da har jeg en viss peilig på hvor mange som kommer. Det er ingen aldersgrense på pizza og parktreffet.

3) Fredag 13 juni kommer OnAirRadio til å ha en Forspillsending som i all hovedsak tar for seg freak.no. Opplegget blir likt som i fjor der det kommer til å stille opp et par medlemmer fra forumet. Vi deler også ut premier for tusen kroner fra alphageek.no til de heldige vinnerene av konkurransen den kvelden.
Sist endret av Cappy; 2. juni 2014 kl. 20:22.
▼ ... over en uke senere ... ▼
KONKURRANSE!! KONKURRANSE!! KONKURRANSE!!

Vinn 1 billett til Freakfest 2014 + 2 Gavekort fra alphageek.no på verdi av 500 kr!!
Svar på følgende spørsmål!
Hvor mange medlemmer har nettsamfunnet Freak.no ?(www.Freak.no)

A: Ca 50.000 medlemmer ?
B: Ca 80.000 medlemmer ?
C: Ca 100.000 medlemmer ?

Send svaret ditt til
Vinnerne vil bli trukket Fredag kveld på Forspill
Er litt ny her, så kjenner ikke mange men digger initiativet! Timelapse videoene var morsomme.
Om alt går bra med operasjonen uka før, kommer jeg nok haltende på krykker, men like glad for det!

Credz til Cappy og alle som står på her! Sinnsykt bra gjennomført
Sitat av CH0KE Vis innlegg
Er litt ny her, så kjenner ikke mange men digger initiativet! Timelapse videoene var morsomme.
Om alt går bra med operasjonen uka før, kommer jeg nok haltende på krykker, men like glad for det!

Credz til Cappy og alle som står på her! Sinnsykt bra gjennomført
Vis hele sitatet...
Mange her som ikke kjenner noen, men kommer likevel. Det er litt av det kule med denne festen. Du trenger ikke kjenne noen. Du trenger ikke være en bestemt type menneske. Det er folk av alle slag og av alle aldre. Eneste man har til felles er at man er på forumet, og det er jo du, så du kommer til å skli rett inn!

Nå skal det også nevnes at det er åpent for ikke-medlemmer også, så det er faktisk en fest hvor det ikke behøver å være noen ting til felles mellom folk. Konge konsept!
Sitat av Realist1 Vis innlegg

Nå skal det også nevnes at det er åpent for ikke-medlemmer også, så det er faktisk en fest hvor det ikke behøver å være noen ting til felles mellom folk. Konge konsept!
Vis hele sitatet...
yup, blir nok mange lurkere som kommer, lol
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Trådstarter
Sitat av CH0KE Vis innlegg
Er litt ny her, så kjenner ikke mange men digger initiativet! Timelapse videoene var morsomme.
Om alt går bra med operasjonen uka før, kommer jeg nok haltende på krykker, men like glad for det!

Credz til Cappy og alle som står på her! Sinnsykt bra gjennomført
Vis hele sitatet...
Kan ordne sitteplass ved inngangen til deg, stedet er sånn halvveis handicap-vennelig.
Vi sees på lørdagen
Sitat av Maila Vis innlegg
Vi sees på lørdagen
Vis hele sitatet...
Kult! Da kan vi diskutere Kvinneguiden!
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Kult! Da kan vi diskutere Kvinneguiden!
Vis hele sitatet...
you bet ಠ_ಠ
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Trådstarter
Foreløpig er vi fem som skal på pizzatreffet. Si ifra hvis du vil være med, så fikser jeg bordplass.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
2 til som skal være med her hvertfall. Showet nå på fredagen ga mersmak. Gleder meg sånn til å treffe dere igjen!
Freakbillett og flybillett anskaffet! Cappy, ordner du plass på pizzatreff og?
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Trådstarter
Sitat av Elemental Vis innlegg
Freakbillett og flybillett anskaffet! Cappy, ordner du plass på pizzatreff og?
Vis hele sitatet...
Awesome at du kommer! Det ordnes..

DJ J!nxed var i en bilulykke tidligere i dag, så han får ikke spilt. Noen fra forumet som har erfaring med å stå bak spakene på et mixebord?
Sist endret av Cappy; 17. juni 2014 kl. 20:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.