Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1436
CodeX Webutvikling

Dette er ei side jet har snekra sammen for ei stund tilbake.

Noen som liker den?
Synst den var irriterende smal. Mye og uoversiktlig tekst, ville delt opp i forskjellige sider.
Trådstarter
36 2
Kan si meg enig i den. Vurderer og snekre en ny form dem.
Hva er det du har snekra sammen her? Designet?
Trådstarter
36 2
Og noe PHP funksjonalitet, men fikser ny side nå!
Hei, har kikket over nettsidene dine, men ser du har planer om å starte på nytt, så bryr meg ikke om å kommentere de.

Har likevel noen tips jeg kan gi deg: Sats på å tilby mer helhetlige tjenester. Det er meget få som er interessert i bare en webbasert filbehandler eller ett bildegalleri. Sett deg inn i hvordan man lager gode brukergrensesnitt (HTML, CSS & jQuery), lag så f.eks. ett fullstendig CMS hvor all slik funksjonalitet er tilgjengelig og brukervennlig.

Jeg gjorde dette på din alder, og tjente en del kroner på å selge CMS til lokale bedrifter. I tillegg hadde jeg arbeid å vise til, som førte til at jeg fikk meg deltidsjobb hos ett webutviklingsfirma mens jeg gikk på videregående. :-)

Uansett, lykke til! :-)
Trådstarter
36 2
Jo takk!

Har sopt i hop noen kroner allerede på småjobber her og der i disktirketet. Men skal jobbe med en bestemt plattform bare siden er ferdig. Myyyye fler funksjoner i den nye allerede!

Ny fremside er klar i kveld!

Det er kun den ene siden som er laget ennå. Hva syntes folket?
Trådstarter
36 2
Ny side er klar!

Bare 2 av sidene i menyen er ferdige.
Klar over at bakgrunnen er litt feil?
http://bildr.no/thumb/1237979.jpeg

Hæ, to minutter etter at jeg besøkte nettsiden for første gang:
http://bildr.no/thumb/1237982.jpeg

Trådstarter
36 2
Liker bedre lyse nettsider. Svart er ikke en like fin farge på nett.
Sitat av OOPHP Vis innlegg
Liker bedre lyse nettsider. Svart er ikke en like fin farge på nett.
Vis hele sitatet...
Svart på web kan funke fint, men det er mer krevende å få det til å se pent ut. Selv om layouten på den gamle siden kanskje var litt rotete synes jeg fargevalgene funka fint

Den lyse siden er safere og mer business, noe som kanskje er poenget også.
Trådstarter
36 2
For og tjene penger er det bra med et godt førsteinntrykk.
Unlicensed Surgeon
Jeg vil advare deg litt mot navnet du har valgt. Du har nemmelig valgt samme navn som Codex Advokatfrima som er et over middels stort advokatfirma med 38 ansatte.

On topic: Siden synes jeg ser grei ut
Sitat av dafog Vis innlegg
Jeg vil advare deg litt mot navnet du har valgt. Du har nemmelig valgt samme navn som Codex Advokatfrima som er et over middels stort advokatfirma med 38 ansatte.

On topic: Siden synes jeg ser grei ut
Vis hele sitatet...
bekrefter info ovenfor

side ser ok ut for meg
Virkelig? Du skal drive med webutvikling, men bruker en gratis template på din egen nettside...

Hva er det du skal ha tilbakemelding på egentlig? Den lille teksten du har skrevet?

Kode

/*
Design by Free CSS Templates
http://www.freecsstemplates.org
Released for free under a Creative Commons Attribution 3.0 License

Name       : Prolific
Description: A two-column, fixed-width design with a bright color scheme.
Version    : 1.0
Released   : 20120719
*/
http://www.freecsstemplates.org/preview/prolific/
Sist endret av danielsk; 27. juli 2012 kl. 16:06.
Trådstarter
36 2
Jaja så spotta dere den. :P

Jeg er ingen god designer. Så hadde tilbydd gratis design til kunder. Men biter i det sure eple og prøver å skrape sammet et design.

Skal også bytte navn til Solør Web innen kort tid!
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Å fremstå som at du kan designe når du ikke har peiling er idiotisk (og ulovelig når du stjeler). Driver selv mitt eget webutviklingsfirma, hvor jeg ikke har laget designet da jeg driver med webutvikling. Ikke webdesign. Designet jeg bruker har jeg kjøpt, ikke stjelt. Dette er også noe jeg spesifiserer til kunder, men jeg har kontakter som jeg henviser de til. Det anbefaller jeg deg å gjøre og.
Trådstarter
36 2
Jeg kan da désigne, men ikke alltid så bra. Er du medlem på webforumet eller norskwebforum, Sk!ppy?
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Du sa nettopp at du ikke kunne designe? Jeg er medlem på begge sidene, ja.
Det er ikke tyveri å benytte seg av et gratisdesign.
Dessuten informerer han fint på nettsiden sin at han IKKE er flink til å designe nettsider, og at han kun utvikler systemene.

Sto ihvertfall på den svarte siden.
Trådstarter
36 2
Har rensa serveren nå, men skal designe helt selv så det ikke blir noen intriger osv.

Om noen vil være med på design biten så hoi ut!
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Legevakten; Hvorvidt han stjeler det skal ikke jeg si noe om. Riktig at jeg antok at det var det som skjedde, men der tok jeg feil. Nettsiden hans er nede nå, så det er ikke noe jeg får sett.

Å bruke et design du ikke har laget selv er helt greit, og å anbefalle om du ikke kan designe selv. Bare passe på at det blir lovlig, og at det er et bra design.
Det er i orden å bruke andre sine verk, men da bør man være ærlig om dette og ikke framstille det som eget arbeid. Mange potensielle kunder ser på firmaets nettside som en referanse, og da er det viktig at man ikke gir ett falskt inntrykk. Dersom en potensiell kunde får inntrykk av at du er god til webdesign, så vil de bli skuffet om de ikke får levert varer som tilsvarer forventet kvalitet, som igjen over tid kan gi ett dårlig rykte :-)

Om man leverer templates til kunder, er det viktig at man er åpne om dette. Kunder vil sjeldent reagere positivt på å finne ut at designet de har betalt for er en billig/gratis template med mindre de har gått med på dette på forhånd. :-)

Jeg tror uansett det vil være en stor fordel for deg å lære deg design selv. Det finnes mange gode utviklere, mens gode utviklere som også har øye for design og brukervennlighet er i fåtall.