Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 2969
Cheesetothepenguins!
halliballi's Avatar
Hei, jeg trenger en ny mus, skal brukes til FPS (cs, bf3) og surfing på nett osv.. så er det noen som vet om en behagelig billig mus?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Personlig synets jeg rat musene er veldig behagelige, men hva du synets er behagelig, ta deg en tur til nermeste elektronikkforhandler og prøv lit forskjellig
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Logitech G500! Beste musa imho.
Logitech MX518 <3
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Personlig synets jeg rat musene er veldig behagelige, men hva du synets er behagelig, ta deg en tur til nermeste elektronikkforhandler og prøv lit forskjellig
Vis hele sitatet...
Dette støtter jeg, de er også lette å justere sånn at de fungerer for alle hånd størrelser!
Cheesetothepenguins!
halliballi's Avatar
Trådstarter
Forskjellen på denne og denne er? Bør jeg ta en av de eller RAT5, istede?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av halliballi Vis innlegg
Forskjellen på denne og denne er? Bør jeg ta en av de eller RAT5, istede?
Vis hele sitatet...
er ikke forskjellen på de to ganske opplagt da? den ene er hvit og den andre er sort.

Selv har jeg rat7, hvordan det ligger an med rat5 vet jeg ikke, da jeg ikke har prøvd den, jeg vet heller ikke hva den helt store forskjellen mellom 5 og 7 er.
G700 får min stemme, veldig behagelig greie med kurant knappe layout
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Sitat av halliballi Vis innlegg
Forskjellen på denne og denne er? Bør jeg ta en av de eller RAT5, istede?
Vis hele sitatet...
Den hvite har høyere DPI.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Låner denne tråden litt.

Jeg har begynt å spille LoL, og derav holder jeg på å bli kasta ut av samboeren. Merkelig nok syns hun det blir vel mange museklikk på sene kvelder.... Er det noen som kan anbefale ei god lita mus til meg??

Jeg bruker denne for øyeblikket. Trenger ikke noen avansert gamingmus, har bare 1 og 1/2 krav; Trådløs(med sånn liten tapp man putter inn i usb'en, og lengst mulig levetid på batteriet.

Takk for meg

EDIT: Og selvfølgelig skal den være lydløs når man klikker...
Sist endret av Bessiekgb; 9. mai 2013 kl. 14:14.
Behagelig? Billig?
Microsoft Intelli 3.0

Det er helt latterlig hvor bra gaming mus dette faktisk er til den prisen.
Anbefales av meg og veldig mange andre oldschool 1.6 gamers
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Bessiekgb Vis innlegg
Låner denne tråden litt.

Jeg har begynt å spille LoL, og derav holder jeg på å bli kasta ut av samboeren. Merkelig nok syns hun det blir vel mange museklikk på sene kvelder.... Er det noen som kan anbefale ei god lita mus til meg??

Jeg bruker denne for øyeblikket. Trenger ikke noen avansert gamingmus, har bare 1 og 1/2 krav; Trådløs(med sånn liten tapp man putter inn i usb'en, og lengst mulig levetid på batteriet.

Takk for meg

EDIT: Og selvfølgelig skal den være lydløs når man klikker...
Vis hele sitatet...
Folk som spiller LoL forferdelig irriterende å høre på.
Klikklikklikklikklikklikklikklikklikklikklikklikklikklikklik klikklikklikklikklikklikklikklikklikk...

Jeg kan ikke anbefale noe lydløst, men generelt vil jeg anbefale Logitech G400. Brukt den lenge og har ikke noe å klage på.
logitech mx500, hatt den siden 2004, i 9år. aldri hatt noe problemer med den + at den ligger godt i handa.
http://www.teknikmagasinet.no/db.pl?...id%20Neoscona&
Veldig god! støtte på alle fingrene slik at du slipper å slepe fingrene langs bordet mens du gamer.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Ang lydløs mus, fant jeg en på ebay. Fikk den i posten i dag, og jeg må si jeg er meget fornøyd. Denne bråker ikke. Behagelig er den og. Enkelt og greit.
Sitat av Bessiekgb Vis innlegg
Ang lydløs mus, fant jeg en på ebay. Fikk den i posten i dag, og jeg må si jeg er meget fornøyd. Denne bråker ikke. Behagelig er den og. Enkelt og greit.
Vis hele sitatet...
Han som ville ha lydløs mus er sikkert allerede kasta ut av leiligheta av kjerringa eller kjøpt seg ny mus. Tråde ble jo laget i '12, haha
Sist endret av Hutch; 20. oktober 2013 kl. 05:02.
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Sitat av Hutch Vis innlegg
Han som ville ha lydløs mus er sikkert allerede kasta ut av leiligheta av kjerringa eller kjøpt seg ny mus. Tråde ble jo laget i '12, haha
Vis hele sitatet...
Han som ville ha lydløs mus, er den personen over deg.
Sykt. Var kansje litt brisen igår, så ikke det-
Jeg kjøpte denne; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=773417 (har en eldre versjon) som en midlertidig mus, men etter noen uker med den, kunne jeg aldri byttet. Har brukt den i over 1 år Fantastisk behagelig samtidig som det er makro-knapper på den
Jeg prøvde en eldre versjon av denne musen for et par år siden, garantert den mest behaglige musen jeg noen gang har prøvd!

http://www.logitech.com/no-no/produc...ouse-mx?crid=7
Han som ville ha lydløs mus er sikkert allerede kasta ut av leiligheta av kjerringa eller kjøpt seg ny mus.
Vis hele sitatet...
Kan opplyse om at jeg fortsatt bor sammen med henne
Cyborg R.A.T 3 anbefaler jeg!

http://www.elkjop.no/product/data/mu...t-3-gaming-mus

har den selv og er utrolig fornøyd, super gamingmus til en billig pris.
Den har egen sens knapp som du kan innstille etter hvilket spill du spiller.
Perfekt mus for cs, bf, cod osv..
Logitech MX518, G5, G500 er de jeg har brukt siden tidenes morgen. Sverg din troskap og knel for Logitech.

Vel, den passer bra for meg -- syns den er utrolig behagelig å bruke, men én av mine få kompiser sverger til Steelseries Xai. Så er nok litt smak og behag. Føler selv at Logitech-serien er best pga. det føles naturlig å holde i.
Sitat av kvile Vis innlegg
Logitech MX518 <3
Vis hele sitatet...
Kund ikke vært mere enig har hatt den musader nå i 6-8 år fungerer som om den var ny enda. Behaglig er den også!
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Behagelig? Billig?
Microsoft Intelli 3.0

Det er helt latterlig hvor bra gaming mus dette faktisk er til den prisen.
Anbefales av meg og veldig mange andre oldschool 1.6 gamers
Vis hele sitatet...
Begyner å bli rimelig gammelt å dra frem Intelli nå. Dårlig støtte i form av drivere og den er vanskelig å få tak i.

Men det var jo en veldig bra mus...

Den musa som ligner mest på Intelli er jo Razer Deathadder.
Death is a Disease.
Freddy91's Avatar
68 5
G500S eller MX518!
Angående alle som har anbefalt mx518, denne finnes vell ikke lenger? Jeg mener den ble erstattet av g400, fortsatt med samme godt passformen i hånde
Sitat av olli408 Vis innlegg
Angående alle som har anbefalt mx518, denne finnes vell ikke lenger? Jeg mener den ble erstattet av g400, fortsatt med samme godt passformen i hånde
Vis hele sitatet...
mx518 ble avløst av g400 for ett par år siden ja, men det er akkurat samme musa om man ser bort i fra den matte finishen. g500 er forsåvidt samme sak, men med mulighet for vektlodd.

personlig har jeg blitt veldig glad i min M60, den erstattet lett mx518 til tross for at jeg aldri klarte å drepe den mx518/g400 er for all del gode modeller, men etter min mening har de for lav dpi (skrekkelig med en oppløsning på 5760x1080) og vekt
Sitat av olli408 Vis innlegg
Angående alle som har anbefalt mx518, denne finnes vell ikke lenger? Jeg mener den ble erstattet av g400, fortsatt med samme godt passformen i hånde
Vis hele sitatet...
http://www.amazon.com/Logitech-Perfo.../dp/B0007Z1M50


her er den her

kanskje LITT dyr da men.
Sist endret av VitoScaletta; 21. oktober 2013 kl. 15:59.
Logitech g400 nuff said
Sist endret av j1123; 21. oktober 2013 kl. 16:41.
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Sitat av Heisveis Vis innlegg
Cyborg R.A.T 3 anbefaler jeg!

http://www.elkjop.no/product/data/mu...t-3-gaming-mus

har den selv og er utrolig fornøyd, super gamingmus til en billig pris.
Den har egen sens knapp som du kan innstille etter hvilket spill du spiller.
Perfekt mus for cs, bf, cod osv..
Vis hele sitatet...
Hvorfor vil du anbefale R.A.T 3 over R.A.T 5, R.A.T 7 eller R.A.T 9?
Regner selv med at f.eks. 7eren er bedre enn 3eren med tanke på at den er nyere.
Jeg gunna på med den dyreste rat musa jeg fant, basert på div. anmeldelser og fordi den så veldig kul ut i esken sin. Jeg aner ikke hvorfor jeg kjøpte en slik en. Jeg kjøpte meg en rat 9 trådløs mus, testet ut et par spill og leverte den tilbake i løpet av 3 dagers periode. Cyborg rat 9 er en drittmus med elendige drivere. Musen sitter dårlig i hånda på grunn av alle de estetiske rørene. Jeg forsøkte å justere musa etter min hånd, men det ble aldri bedre, snarere tvert i mot og uansett hvor mye jeg strakk musen ut ble den aldri "perfekt". Musen er i tillegg ustabil i formfaktor og kan vippe hvis man legger feil trykk på den. Det høres kanskje ut som at jeg er sær, men når man sniper i f.eks. arma er det greit at musa ikke er en av grunnene til at man spiller verre enn det man allerede er. Kanskje en grei mus til folk som liker å skylde på alt annet enn seg selv? Uansett, jeg hata den og fikk musen returnert i løpet av 3 dager.

For tiden bruker jeg Logitech g700. Kjøpte den for å rydde opp kabler til å ha en "clean" gaming rig. Levetid på batteri blir bedre hvis man bruker strømsparer profil, men det er det eneste jeg vil trekke ned på. Ellers er musa helt genial til spill og sitter som et skudd i hånden. Den har i tillegg ekstra knapper, uten at det blir for mye som f.eks g600.
Cheesetothepenguins!
halliballi's Avatar
Trådstarter
RAT7'en holder på å dø! (ps. aldri igjen)
Så lurer på hva jeg skal ha nå.. Har tenkt på deathadder, spiller omtrent bare csgo. Er den å anbefale?