Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1305
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,

har akuratt operert foten min og har fått resept på 50mg tramadol actavis. Fikk beskjed om å ikke drikke alkohol etter jeg har tatt en slik. Men har veldig lyst å dra ut på fest idag så lurer bare på om det vil gå greit å ta 50mg og så drikke seg full? Eller burde jeg bare drite helt i tramadolen og drikke vekk smertene?

Akuratt nå kjenner jeg svake smerter og har ingen behov for smertestillende da lokalbedøvelsen fortsatt fungerer.
Er det så lurt å stikke på fylla med operert vond fot da?
Not my place to judge så anyways. å ta 50mg tramadol for å så stikke å drikke er ikke sånn veldig farlig og burde gå ganske greit, men du burde kanskje drikke litt med måte da komboen alkohol og opiater generelt er veldig farlig særlig tramadol da dette også øker fare for kramper i tillegg til nedsatt puste evne.

Men 50mg er ikke så mye og burde gå bra så lenge du ikke drikker veldig masse alkohol, du vil også kanskje merke at du blir litt ekstra fucked up på alkoholen
Sist endret av Alge; 4. mai 2018 kl. 19:32.
Jeg drakk samtidig som jeg tok Tramadol over en to ukers periode når jeg opererte fingeren min. Gikk helt fint, men jeg holdte meg til max en sixpack pils over typ 4-5 timer. Det holdt i masse, dog jeg røyket ved siden av.
Jeg får selv tramadol på resept grunnet store ryggsmerter, og drikker og røyker kombinert med det relativt ofte.
Det har alltid gått veldig bra, om ikke bedre enn vanlig, hehe.
Er som det blir sagt over, det er ikke farlig med mindre du kjører på med veldig mye av begge deler, det ene eller det andre, eller du er en av de få svært, svært uheldige. Men 50mg bør gå mer enn bra.
Godt mulig du merker alkoholen bedre, muligens annerledes enn du pleier også, så om du har tenkt til å drikke mye, bør du så klart være forsiktig, men det skal man jo være uansett.
Sist endret av RitaLinn; 4. mai 2018 kl. 22:17.
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har gjort dette mange ganger, og jeg vil anbefale imot det.
Jeg TROR dette er mye "verre" for hjernen enn bare en av tingene alene. Jeg merker personlig at jeg blir helt borte dagen(e) etter.
Alvorlig hukommelsestap, deprimert, lett irritert osv. Etter en stund så begynte tramadolen å gi meg angst istedet for den vanlige digge angstfrie følelsen.

Det kan selvfølgelig være mange andre årsaker til at jeg fikk disse bivirkningene, men jeg synes egentlig det var en dårlig kombo til å begynne med uansett. Hadde vanskelig for å ordlegge meg, virket rett og slett "dum". Ta de separat er mitt råd.