Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 5763
Jeg skulle teste å ta noe amfetamin her om dagen. Nesten hver dag siden har jeg tatt. Eg har ikke blitt så voldsomt beruset, men fått mer ro og konsentrasjon, og fått den gode følelsen av noe bedre selvtillit. Og nå ufarliggjør jeg det litt... og det er kanskje et dårlig tegn?
Speeden jeg har ordna er av god kvalitet, og eg føler ikke på nedturer eller slikt. Det er liksom så god "medisin" for meg nå. Jeg har tatt en del i dag, men blitt mer trøtt enn våken. Eller, sånn begge deler. Nå skal jeg snart legge meg og kommer nok til å få sove.
Men er det noen andre her som bruker litt på en "grei" måte? Går det an å bruke noe amfetamin uten at man blir "narkoman" om dikkon skjønner? Jeg vil ha opphold, og ikke ta for mye. Men det har virkelig hjulpet på uroen og andre ting jeg sliter med. Det veier liksom opp for de andre problemene.
Er det noen her som har erfaring med å kunne bruke det på en konstruktiv måte?
Det føles som om du kjører i vill fart mot en murvegg..

Jeg er redd konstruktiv bruk av amfetamin rett og slett ikke er noe du vil håndtere, selv om noen klarer det. Det er ikke meningen å være ekkel, men det at du bruker det hver dag når du har det i huset sier jo en hel del. Har fulgt deg her på freak og håper du finner styrken til å ikke skaffe deg et amfetaminproblem oppå de andre problemene.
Slenger meg på susa. Du har hatt problemer med benzodiazepiner før. Amfetmainer gir deg god selvtilitt og konsentrasjon men bare midlertidig etterpå er alt verre. Du skrev du tok 0,7G på en dag for ikke lenge siden, dette er jo en stor dose. Jeg har vært i samme båt som deg, eneste måten jeg kom meg ut av det på var å slutte å jobbe mot amfetaminfokus og humør edru. Lykke til
Har sett opptil flere tråder av deg i det siste... Startet du ikke først med at du ikke hadde brukt på flere år, men hadde fått tak i litt, skulle bare ha en enslig "speedtur" og måtte være opplagt på tirsdag. Mens du likevel snakket om å droppe 0.1 senere på kvelden osv.. I dag er det fredag, ikke så mange dager senere.., er du sikker på at "nesten hver dag" ikke er "hver dag"? Er det binge på gang? Det er neppe konstruktivt.

Men ja, i perioder / dager med mye å gjøre kan jeg ta litt om morgenen sammen med morrakaffen, ikke noe senere enn lunsj, ikke over 0.1 per dag. Seroquel og skikkelig søvn hver natt, mat hver dag. Har fucket opp rutinen et par ganger, vært våken for lenge, da blir det ikke lenger konstruktivt (for meg), derfor "ikke etter lunsj". Umiddelbar cold turkey så snart travel periode (/dag) er over. Short story shorter, mat og søvn hvert døgn. Dette er konstruktivt for meg. Jeg er ingen narkis, skjønt jeg åpenbart også har ufarliggjort det - "mannen på gata" ville jo synes at dette var sjokkerende.
Trådstarter
Huff, jeg blir flau av å lese svarene deres... jeg har jo større problemer enn jeg klarer å innse... Jeg klarer hvertfall ikke å ha dette i hus uten å bruke det..
Sitat av annveig Vis innlegg
Huff, jeg blir flau av å lese svarene deres... jeg har jo større problemer enn jeg klarer å innse... Jeg klarer hvertfall ikke å ha dette i hus uten å bruke det..
Vis hele sitatet...
Nå har ikke jeg lest alle trådene dine, men får du noe hjelp til de problemene du har fra før? Du sier du bruker speed som medisin, mot hva?
Trådstarter
Sitat av entropi Vis innlegg
Nå har ikke jeg lest alle trådene dine, men får du noe hjelp til de problemene du har fra før? Du sier du bruker speed som medisin, mot hva?
Vis hele sitatet...


Jeg går til psykolog. Jeg har slitt siden jeg var liten. Amfetamin får meg til å bli litt roligere og konsentrert, og det gir noe bedre selvfølelse. Disse tingene er noe jeg har veeeldig lite av ellers. Jeg har tenkt veldig mange ganger på å gi opp livet. Jeg har brukt amfetamin før, men det er mange år siden. Da var eg våken i dagevis. Men nå sover eg sirka 6 timer hver natt Sevlom jeg har tatt speed. Jeg får utført mer av tingene jeg skal gjøre.

Jeg kaller det for "medisin" fordi det demper all angsten og uroen og den dårlige selvtilliten for noen timer. Det som er rart er at jeg blir roligere og mer konsentrert, skal det ikke egentlig virke motsatt? Men jeg tviler på at jeg har ADHD, -de får jo motsatt effekt, men jeg tror ikke jeg har det. Av denne speeden jeg har nå så får jeg heller ikke store pupiller eller noe. Jeg har lyst til å leve, det har jeg stort sett ikke lyst til ellers.
(Beklager om jeg skriver litt nynorsk og bokmål om hverandre, jeg prøver å bytte om til bokmål. Men det har jeg gjort en god stund da )
Jenter har ofte litt utypiske symptomer på ADHD, så hvis du sliter mye med konsentrasjonsproblemer og uro så kan det være verdt å få en utredning. Det finnes jo medisiner som er tryggere å bruke enn speed. Håper du får hjelp ☺

PS: Nynorsk er jo kjempefint!
Trådstarter
Jeg har vært i mange utredninger, og det er konkludert med emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Og jeg tror ikke jeg har ADD eler ADHD selvom noen av symptomene er der... men det er et fåtall av symptomene jeg kjenner meg igjen i.
Er det andre som bruker amf. som "medisin"? Jeg har litt igjen, når jeg er tom får jeg ha et opphold og evt. prøve å holde meg helt unna. Det er bare så utrolig digg å få litt pause fra helvetet mitt...
Sitat av annveig Vis innlegg
Jeg har vært i mange utredninger, og det er konkludert med emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Og jeg tror ikke jeg har ADD eler ADHD selvom noen av symptomene er der... men det er et fåtall av symptomene jeg kjenner meg igjen i.
Er det andre som bruker amf. som "medisin"? Jeg har litt igjen, når jeg er tom får jeg ha et opphold og evt. prøve å holde meg helt unna. Det er bare så utrolig digg å få litt pause fra helvetet mitt...
Vis hele sitatet...
Jeg har samme personlighetsforstyrrelse som deg, men ikke adhd, sannsynligvis ikke add men vet ikke enda. Sliter jo med konsentrasjon og hukommelse.. Jeg bruker amf både som et gledelig høydepunkt i hverdagen men også fordi jeg mister angst, usikkerhet og får en indre ro. Gjør meg rett og slett i godt humør, samtidig som hverdagslige ting ikke føles uoverkommelige lengre. Jeg orker å leve normalt. Men jeg klarer ikke la det ligge i ro i skuffen dersom jeg vet jeg har det, tenker mye på når neste "sniffe anledning" byr seg, og jeg blir aldri mett på det. Tok nettopp en linje for en halvtime siden, og er omringet av folk de neste timene, begynte allerede å planlegge neste "do flukt" rett etter den var snorta. Med andre ord; nei, kan ikke bruke det til medisin. Rett og slett fordi jeg ikke klarer å ta bare litt omgangen, og klarer ikke gå en dag uten om jeg har. Og toleransen øker jo bare, så inntaket mitt øker bare. Har tilsvarende to linjer igjen, de tenker jeg å bruke opp idag, kommer til å være jævlig imorgen, alt blir et ork og kjedelig igjen. Men da skal jeg ta en pause ut juli, iverfall fra å kjøpe selv (sier ikke nei takk på en fest akkurat). Amf medisinering blir som sovetabelletter - en kortsiktig løsning. Er viktig å kunne jobbe med seg selv og lære å håndtere livet uten sånne "hjelpemidler", sånn at du ser at jo dette klarte faktisk du på egenhånd, ikke fordi speeden gjorde det mulig. Selvom jeg er en litt sånn "gjør som jeg sier, ikke gjør som jeg gjør" type - for jeg syns det er vanskelig selv

Ønsker deg lykke til videre, men vær forsiktig, linjen mellom bruk og misbruk er ikke alltid lett å spotte.
Brukte også så og si hver dag en periode før, men kuttet ut før det ble for sent, og prøve å tenke at alt jeg har klart å få til på amf - klarer jeg også uten. Og det er så verdt det, mestringsfølelsen!

Hvis du føler at du har muligheten og motivasjonen nå, så stopp.

Er også på utredning for pf, vet hvor digg rus er.

Lykke til!
Trådstarter
Jeg merker at det nesten ikke blir "nok" uansett hvor mye jeg tar.. Jeg kan visst heller ikke ha det i hus uten å bruke det. Skumle greier. Prøver også å unnskylde det bort for meg selv også p tenke st det er greit å ta det. Folk tar jo Ritalin for andre psykiske plager, dette slekter jo. Men jeg ser jo selvfølgelig forskjellen... Æææ, vanskelig altså! Når jeg har det så utrolig kjipt ellers, også får man liksom en pause fra det.. Da er det utrolig vanskelig å la det være.. Men jeg var jo uten i ganske mange år før nå da.... Jeg skulle bare ta EN gang, men nå har det vært en uke liksom.. Har sovet og spist og ikke merket noen nedtur, men i morgen... Gleder meg ikke til jeg er tom.. Jeg har jo klart meg "greit" uten, men helt ærlig så er jeg en del destruktiv i måtene jeg takler livet på.. Men jeg jobber hardt også da, virkelig.. Men det er visst en lang vei igjen, men jeg har så utrolig vanskelig for å se for meg noe godt liv.. Store deler av tiden har jeg jo mest lyst til å dø (ikke det at jeg skal det nå, men har mye tanker om det). Hva finner dere andre motivasjon og mening i?
Sitat av annveig Vis innlegg
Jeg merker at det nesten ikke blir "nok" uansett hvor mye jeg tar.. Jeg kan visst heller ikke ha det i hus uten å bruke det. Skumle greier. Prøver også å unnskylde det bort for meg selv også p tenke st det er greit å ta det. Folk tar jo Ritalin for andre psykiske plager, dette slekter jo. Men jeg ser jo selvfølgelig forskjellen... Æææ, vanskelig altså! Når jeg har det så utrolig kjipt ellers, også får man liksom en pause fra det.. Da er det utrolig vanskelig å la det være.. Men jeg var jo uten i ganske mange år før nå da.... Jeg skulle bare ta EN gang, men nå har det vært en uke liksom.. Har sovet og spist og ikke merket noen nedtur, men i morgen... Gleder meg ikke til jeg er tom.. Jeg har jo klart meg "greit" uten, men helt ærlig så er jeg en del destruktiv i måtene jeg takler livet på.. Men jeg jobber hardt også da, virkelig.. Men det er visst en lang vei igjen, men jeg har så utrolig vanskelig for å se for meg noe godt liv.. Store deler av tiden har jeg jo mest lyst til å dø (ikke det at jeg skal det nå, men har mye tanker om det). Hva finner dere andre motivasjon og mening i?
Vis hele sitatet...
Skulle ønske jeg kunne hjelpe deg, men jeg er ikke helsepersonell og vet ikke nok om hva du sliter med. Du høres på en måte deprimert ut, men om du ruser deg flere dager i uka er det vanskelig å vite hva som er hva også. Det er en grunn til at det nesten er umulig å gi rusmisbrukere en sikker diagnose.

Det du skriver om å ta en pause fra alt forstår jeg veldig godt, sånn har jeg det også, men jeg har litt lyst å komme med et annet perspektiv på det, min opplevelse av hvordan det var da disse pausene kom for ofte.

Jeg var skikkelig dønn ulykkelig de siste årene av en ti år lang "fest". Jeg synes livet mitt var null verdt, det var bare trist og forjævlig. PTSD, traumer fra seksuelt misbruk og vold i oppveksten, dårlig selvbilde, kjedelig jobb, kjip kjæreste, studier uten mål og mening, ingen retning i livet.. you name it. Og lyspunktet, det eneste lyspunktet, var når jeg kunne ruse meg. Jeg visste at jeg rusa meg for mye, men jeg skjønte ikke i det hele tatt at rusen var en stor del av årsaken til at jeg hadde det så vondt. Noen ganger har man det jo bare så jævlig vondt inni seg at selvmedisinering er det eneste som gjør at man holder ut. Tilsynelatende ihvertfall. Men så er det en god sjanse for at man lurer seg selv også.

Det var ikke sånn at alt ble bra da jeg sluttet å ruse meg, men livet var faktisk ikke så ille som jeg trodde heller. Jeg lærte en del av opplevelsen. Og med tiden, og en del hjelp av psyko-fix, har det blitt ganske så bra. Når man er nykter kan man reparere seg istedenfor å bare fortrenge. Men nok om meg.

Grunnen til at jeg nevner det er dette du skriver om mening og motivasjon. Jeg tror dessverre at stadig rusflukt fra virkeligheten er noe av problemet når du sliter med å finne mening og motivasjon.

Problemet er at de ekte følelsene, gledene og sorgene i hverdagen, er som en liten bris mens rusen er som en orkan. Brisen gjør ikke noe inntrykk når det akkurat har vært orkan. Amf, benzo og sub påvirker så kraftig at at når det går over føles det som om alt annet er kjedelig, kjipt, tomt og trist. Man blir på en måte fartsblind. Hvis du ruser deg på kraftige stoffer relativt ofte kan du aldri glede deg over de ikke-kjemiske øyeblikkene. Man tror kanskje man opplever nykter, men i virkeligheten er det nedtur, savn, bakrus, tomhet og kanskje abstinens. En hjerne som er vant til kraftig kjemisk stimuli er ikke særlig lett å imponere. Og så øker behovet for flukt og rus.

Jeg prøver ikke å si at alle problemene du har skyldes rus. Du har nok vonde ting i bunnen du også. Så hva gjør man? Har dessverre ikke noen fasit, men jeg håper at du klarer å tro på at det finnes et bedre liv for deg, og at du etterhvert er villig til å gjøre jobben som må til for å komme dit. Du må slutte å rømme og løse problemer. Jeg håper du har noen gode mennesker rundt deg som kan støtte deg, og at du en dag finner ut at du egentlig er sterk, flink og awesome og i kontroll over ditt eget liv.
Trådstarter
Tusen takk for svar. Det setter jeg stor pris på! Jeg er så drittlei av alt sammen... Men denne uken har vært fullstendig utover hva jeg forventet av meg selv.. når det gjelder rus. Trodde virkelig jeg var ferdig med amfetamin.
Nå har jeg bestemt meg for å bruke opp resten, jeg har litt amfetamin og to valium. Har lyst til å bli ferdig NÅ liksom, men jeg kommer ikke til å dra det ned i do eller noe.
Men om jeg tar en valium og en stripe, er det farlig, eller kan det være en bra kombo? Er ikke mye igjen nå... jeg kjenner at det er sånn at jeg gleder meg til det skal ut av kroppen. Å komme meg gjennom nedturen fra stoffet. Bruker vanligvis ikke valium, men jeg fikk noen nå når jeg kjøpte amfetmin.
Ville heller spart valium til nedture, men benzo og speed er en god kombo(funka fjell med rivo ihvertfall). Tror ikke det er spesielt bra for hjertet, men ikke så farlig om du er en frisk person fra før. Vær forsiktig! har sett folk bli særdeles agressive på denne komboen, skal nevnes at de også hadde alkohol innabords.
Sist endret av Mirage; 3. juli 2016 kl. 01:44.
Trådstarter
Takk for svar.
Jeg gleder meg til å få vekk amfetaminen. Skulle ønske jeg klarte å skylle den ned i do. Men jeg kommer til å bruke den opp. Enten kan jeg prøve å legge meg nå og heller ta resten i morgen, eller så kan jeg holde meg oppe hele natta... kanskje jeg skal prøve og legge meg og se om det er mulig å få sove noe.
Dette begynte med at jeg bare skulle prøve EN gang for å se hvordan det var. Var fast bestemt på det. Men for meg er dette veldig farlig. Jeg klarer ikke det. Det er alt eller ingenting med meg. Da får det bli ingenting. Vanligvis trener jeg osv, det er jo mye bedre å takle ting på enn det drittet her. Dog jeg ikke har hatt noe veldig negativt enda da, ikke nedtur, men den trangen til at jeg MÅ ha MER!
Sitat av annveig Vis innlegg
Takk for svar.
Jeg gleder meg til å få vekk amfetaminen. Skulle ønske jeg klarte å skylle den ned i do. Men jeg kommer til å bruke den opp. Enten kan jeg prøve å legge meg nå og heller ta resten i morgen, eller så kan jeg holde meg oppe hele natta... kanskje jeg skal prøve og legge meg og se om det er mulig å få sove noe.
Dette begynte med at jeg bare skulle prøve EN gang for å se hvordan det var. Var fast bestemt på det. Men for meg er dette veldig farlig. Jeg klarer ikke det. Det er alt eller ingenting med meg. Da får det bli ingenting. Vanligvis trener jeg osv, det er jo mye bedre å takle ting på enn det drittet her. Dog jeg ikke har hatt noe veldig negativt enda da, ikke nedtur, men den trangen til at jeg MÅ ha MER!
Vis hele sitatet...
Beklager at jeg er drittsekken i denne tråden, men det var nettopp det jeg fryktet da du begynte dette for en uke siden: https://freak.no/forum/showpost.php?...45&postcount=6

Og du befinner deg fremdeles i den samme tralten.

Skal bare, skal bare.
Skal bare bruke opp det jeg har igjen så er det slutt.
Skal bare ha noe valium, gleder meg til det er over, men er det farlig?

Les dine egne innlegg og reflekter litt over det du har skrevet så skjønner du hva jeg mener.

Nå er det på tide å faktisk ta seg sammen og avslutte festen mens leken fremdeles er relativt god - ikke bare la det bli med pratet denne gangen!
Trådstarter
Sitat av Knask Vis innlegg
Beklager at jeg er drittsekken i denne tråden, men det var nettopp det jeg fryktet da du begynte dette for en uke siden: https://freak.no/forum/showpost.php?...45&postcount=6

Og du befinner deg fremdeles i den samme tralten.

Skal bare, skal bare.
Skal bare bruke opp det jeg har igjen så er det slutt.
Skal bare ha noe valium, gleder meg til det er over, men er det farlig?

Les dine egne innlegg og reflekter litt over det du har skrevet så skjønner du hva jeg mener.

Nå er det på tide å faktisk ta seg sammen og avslutte festen mens leken fremdeles er relativt god - ikke bare la det bli med pratet denne gangen!
Vis hele sitatet...

Du har helt rett.
Jeg trengte å høre det. Dette ble virkelig en vekker på hvor farlig amfetamin er for meg