Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 7608
Hei, begynner å bli med lei av spillene jeg spiller og trenger tips til noe nytt...

Jeg er egentlig bare ute etter MMORPG spill, som helst inkluderer mye grinding + raids etc. leter etter noe jeg blir hekta på og fort kan bruke 500+ timer på.

Btw, pcen min er ikke top notch, men har en ps4 jeg bruker en god del.

Takk for alle svar.

(PS. har prøvd SVTOR, Guild Wars 2, likte ikke de egentlig)
Har du prøvd World of Warcraft?
Har du testet Neverwinter?
Eller så har du jo TERA, Aion, Archeage, Cabal Online og fly for fun.

Av disse så anbefaler jeg Neverwinter om du ikke har testet det.
Sitat av KisMedPris Vis innlegg
Har du prøvd World of Warcraft?
Vis hele sitatet...
Står med han her, World of Warcraft vil gi deg mange timer med spilling.
Du trenger ikke en veldig god PC for å spillet det heller.
Sitat av dalken Vis innlegg
Står med han her, World of Warcraft vil gi deg mange timer med spilling.
Du trenger ikke en veldig god PC for å spillet det heller.
Vis hele sitatet...
Vanilla og TBC ga mange timer med spilling. Nå er wow blitt så enkelt at det meste av grindinga er borte og du løper igjennom ifra level 1-100 på under 1 uke.
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Vanilla og TBC ga mange timer med spilling. Nå er wow blitt så enkelt at det meste av grindinga er borte og du løper igjennom ifra level 1-100 på under 1 uke.
Vis hele sitatet...
Spillet er ikke enkelt, det har bare endret seg. Om man ser på game-mechanics så var ting latterlig enkelt før, spesielt i vanilla. Utfordringen lå i at ting ofte var en helt latterlig stor grind (og det handlet mer om å legge inn nok tid, enn å faktisk være flink) - og samtidig det å få 40 personer som løper rundt som hodeløse høns til å prøve å gjøre noe som kan minne om samarbeid i 5 minutter.

Ja, levlingen får mye fortere. Men det ha da absolutt ikke så mye å si? Spillet har endret seg veldig - og i dag handler jo hele spillet om lategame. Levlingen er bare en story som veldig mange helst skulle sett at de slapp. Det er ofte det å gjøre dungeons og raids som frister for folk.

Og om man tar en titt på de ulike bossene, raidene og vanlige 5 mann heroics er disse betydelig vanskelige enn hva noe som helst var i vanilla. Det er betydelig mer avanserte, spennende og varierte ting man møter på i de ulike kampene.

Så det at spillet var lettere før, handler enten bare om at folk flest var betydelig dårligere til å spille dataspill før og derfor føltes det vanskeligere - eller så er det bare nostalogien som lurer deg så mye at du faktisk tror det.
Du skal få lov til å mene akkurat det du vil.
Jeg mener fortsatt at det har blitt lettere en hva det var og jeg vet at det er veldig mange som er enige med meg.

Det er ikke sånn at raidsa ogsånt blir særlig vanskligere heller, de blir jo faktisk bare lettere og lettere etterhvert som du lærer hvordan du gjør det. Slik er det i de fleste om ikke alle spill.
Joda, spillet har endret seg, men det har alikevel blitt 10 ganger lettere en det var i starten.
Det er lov å mene hva du vil, men noen ganger er ting direkte beviselig feil. At ting er lettere og vanskeligere er en objektiv ting - at ting føltes lettere/vanskeligere er en subjektiv ting. Hva du føler er ikke så interessant - vi må heller snakke om hvordan det faktisk er.

Jeg har nå spillt WoW gjennom alle expansions, og vet veldig godt hvordan raiding var før og hvordan det er i dag. I dag er spillet betydelig mer avansert og vanskeligere. Ikke en gang AQ40 og Naxxramas var egentlig noe vanskelig i Vanilla - mekanikkene var veldig enkle. Og egentlig var det ofte bare en stor gearcheck. Men selvfølgelig føles det vanskelig når du har 39 andre mennesker rundt deg som ikke har peiling på hva de skal gjøre.

Selvfølgelig blir raids lettere og lettere når du øver på de, og får mere gear. Det er helt naturlig. Det er like sant i dag som det var i vanilla.

Spillet har ikke blitt lettere, det er bare at gjennomsnittspilleren faktisk er flinkere. At du påstår det er lettere i dag betyr at du ikke aner hva du snakker om. Har du prøvd å sette deg på en seriøs vanilla server (hvor bossene er scriptet ordentlig) og spillt sammen med 39 andre mennesker? Bossene er patetiske lette. Mekanikkene som skal til for å f.eks. klare C'thun eller TwinEmps i AQ40 er på nivå med hva du finner i normale 5 man dungeons i dag. Utfordringen ligger bare i at begge de bossene faktisk krever ganske bra gear for å gjøre nok DPS.

Men om vanskelighet i spillet er definert som "Du må grinde masse for å få det til" og ikke "Du må faktisk være flink til å få med deg hva som skjer rundt deg og ta raske avgjørelser" så ja, da er vel vanilla lettere - men det er ikke det spillet handler om i dag.

Det er veldig viktig å poengtere at jeg nå faktisk forventer at du snakker om seriøs raiding. (altså heroic-raiding) og ikke bruker LFR som argument. For det har ikke noe med raiding å gjøre. (Det blir som å spille et Single-player spill på easy med God-mode-cheat og så klage på at det er for lett)
Sist endret av etse; 12. januar 2016 kl. 19:20.
Når du har 39 andre spillere som ikke aner hva de driver med, selvfølgelig blir det vanskelig.
Jeg har også spillt igjennom alle expansionene, gjort alle raids både med spillere i chat og uten å kjenne en eneste person.
Det at du sier at jeg ikke vet hva jeg snakker er det bare å glemme med. Hva du synes om hvordan det er og var er opptil deg.
Jeg og flere jeg kjenner og har gamet med i flere år synes det bare blir lettere for hver expansion som har kommet ut.
Derav kan jeg si at jeg at det er enkelt.
Dessuten så ville TS ha et spill med mye grinding, mye av grindinga i WoW er borte av den simple grunn at det er for enkelt.
At du mener noe annent, skal du selvfølgelig få lov til, men du har ingen grunn til å si at jeg ikke har peiling.
Prøv Wurm Unlimited på steam, ser dårlig ut på screenshots men lover deg du blir hekta, veldig mye grinding og mye pg sette seg inn i.
grinding er overhode ikke borte du må bare vite hva og når.
da tjener du lett 100k uka
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Når du har 39 andre spillere som ikke aner hva de driver med, selvfølgelig blir det vanskelig.
Jeg har også spillt igjennom alle expansionene, gjort alle raids både med spillere i chat og uten å kjenne en eneste person.
Det at du sier at jeg ikke vet hva jeg snakker er det bare å glemme med. Hva du synes om hvordan det er og var er opptil deg.
Jeg og flere jeg kjenner og har gamet med i flere år synes det bare blir lettere for hver expansion som har kommet ut.
Derav kan jeg si at jeg at det er enkelt.
Dessuten så ville TS ha et spill med mye grinding, mye av grindinga i WoW er borte av den simple grunn at det er for enkelt.
At du mener noe annent, skal du selvfølgelig få lov til, men du har ingen grunn til å si at jeg ikke har peiling.
Vis hele sitatet...
Har det blitt lettere, eller har du blitt bedre? Jeg mener vanskelighetsgrad ikke har noe med hvor lang ting tar, heller hvor utfordrende det man driver med er. Det tok lengre tid å levle opp før, men det betyr ikke at spillet er lettere, bare mindre grindy.

Dette er da min mening.
Har du sjekket ut Elder Scrolls Online? Jeg begynte igjen etter det ble "free 2 play", da trenger man kun å kjøpe selve spillet og det er ikke subscription som før. Det gikk 200+ timer med en gang jeg begynte igjen, nå synest jeg det har blitt meget bra
Sitat av Hutch Vis innlegg
Prøv Wurm Unlimited på steam, ser dårlig ut på screenshots men lover deg du blir hekta, veldig mye grinding og mye pg sette seg inn i.
Vis hele sitatet...
Kom inn i tråden kun for å tipse om Wurm Deilig å se at noen andre for en gangs skyld har hørt om denne juvelen av et crafting-spill.

Ikke la deg skremme av grafikken, hvis du setter pris på crafting og det å kunne bygge egen base / forme bakken og grave tunneler + epic grinds, så er Wurm spillet for deg. Alt i spillet er forresten player made, så alle veier, kart og bygniner er bygd sakte men sikkert av andre players.
Det gir en helt unik følelse, når du f.eks kommer over en forlatt og råtten base/gård laaangt inne i skogen.

Det er for eksempel mulig å drive med hesteoppdrett, og noen hester blir født med bedre evner enn andre (gode gener), mens du også kan få hester med skavanker (dårligere gener, f.eks tregere running speed osv).

Veldig fett spill, om du er litt oldskool og digger crafting og godt community.
Alt i spillet er laget av players, så trading og slikt er også basert på kontakt med andre players. Eller merchants de setter ut med inventory av ting de har craftet selv.
Utrolig kult spill om du liker crafting og middelalder-samfunn
Har nettop satt meg ned med spillet Assasins Creed - Syndicate. Sykt spennende!
jeg begynte å spille world of warcraft for 1 år siden og har spilt det ca 6 mnd i løpet av det året. syyyyykt bra spill. har lest veldig masse på forum og 99% av alle som sier noe om vanskelighetsgraden sier at det er mye lettere nå. uansett... det eneste jeg spiller er lag mot lag. 10vs10, 15vs15. det er sykt gøy.
spilte neverwinter for et par år siden og det er ganske likt som world of warcraft. men WOW er mye bedre men det koster jo ca 150kr i mnd og det er en liten skandale spør du meg
Sitat av why_not Vis innlegg
men det koster jo ca 150kr i mnd og det er en liten skandale spør du meg
Vis hele sitatet...
Nå er det 6 måneder siden jeg spilte sist, men er det ikke komt slike "tokens" man kan kjøpe for ingame gold og trade inn mot 30dager gametime? MAO kan man spille uten å betale noe?
Sitat av mo66y Vis innlegg
Nå er det 6 måneder siden jeg spilte sist, men er det ikke komt slike "tokens" man kan kjøpe for ingame gold og trade inn mot 30dager gametime? MAO kan man spille uten å betale noe?
Vis hele sitatet...
Har man bra økonomi på wow så kan man spille gratis husker ikke prisene på wow tokens, men tror de var rundt 10-20k gold
Jeg vil på det sterkeste anbefale Rust, det har absolutt alle elementene du er ute etter.. selv om det kanskje ikke er helt den type spill du spurte etter

Rust kan plasseres i Survival-sjangeren, men føles som et stort sosialt eksperiment. Spiller man på en populær server så ser man mye rollespill og karakterskapning blant spillerne, og mye av det som gjør spillet så bra er "intrigene" som oppstår når allianser brytes og skapes.
Mye av tiden består av å sanke ressurser og bygge seg ett sikkert tilholdssted slik at man overlever og kan beskytte det man har opparbeidet seg - for bare en ting er sikkert; noen vil prøve å ta alt du har.

Rust er et spill som helst burde spilles med andre, for når man er en samlet gruppe så er det ingenting som føles bedre enn å stjele og ødelegge alt motstanderne har kjempet seg til.. Og frustrasjonen er like stor når du ser at alt du har, og alle timene med arbeid blir tatt ifra deg i ett hett øyeblikk med skyting og eksplosjoner.
Det som jeg liker veldig godt med rust er at det kan spilles på mange måter, enten med fokus på samling og bygging eller som et PVP-spill hvor målet er å kjempe mot alt og alle.. Man får fort mange kjente på en server, som man ofte blir å spille og snakke med. Naturligvis husker man seg også de mindre hyggelige fjesene som man vet skal få svi når muligheten byr seg!

Anbefales, det kan fort by på mange timer med moro
Sist endret av Tihi; 13. januar 2016 kl. 03:41.
old school runescape
Sitat av bjørnegrenda Vis innlegg
Har man bra økonomi på wow så kan man spille gratis husker ikke prisene på wow tokens, men tror de var rundt 10-20k gold
Vis hele sitatet...
På EU ligger de på rundt 60k nå. Ikke noe man ikke kan tjene på en mnd. altså
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Hvis du orker noe litt eldre, sjekk Anarchy Online. 200+ levler med mye grinding. Noe raiding på høy lvl vistnok, men jeg veit ikke hvordan det går for seg.
Det er mindre strømlinjeformet(og imo mer avansert og utfordrende) enn World of Warcraft. Det ser litt tamt ut og kontrollene er stive, men systemene bak virker mer interessante. Kan bruke timesvis på å stacke items for å tweake figuren maks, med mye kontroll over skill point distribusjon, uavhengig av klasse. Så kan du generere missions i valgfri lvl avhengig av hva du tror du klarer. Mer risiko, desto større gevinst. Man kan spille masse med en gratis account og communityen har pleid å være veldig bra.
Sist endret av Bothrops; 13. januar 2016 kl. 04:20.
Sitat av mo66y Vis innlegg
Nå er det 6 måneder siden jeg spilte sist, men er det ikke komt slike "tokens" man kan kjøpe for ingame gold og trade inn mot 30dager gametime? MAO kan man spille uten å betale noe?
Vis hele sitatet...
det må jeg sjekke ut
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Når du har 39 andre spillere som ikke aner hva de driver med, selvfølgelig blir det vanskelig.
Jeg har også spillt igjennom alle expansionene, gjort alle raids både med spillere i chat og uten å kjenne en eneste person.
Det at du sier at jeg ikke vet hva jeg snakker er det bare å glemme med. Hva du synes om hvordan det er og var er opptil deg.
Jeg og flere jeg kjenner og har gamet med i flere år synes det bare blir lettere for hver expansion som har kommet ut.
Derav kan jeg si at jeg at det er enkelt.
Dessuten så ville TS ha et spill med mye grinding, mye av grindinga i WoW er borte av den simple grunn at det er for enkelt.
At du mener noe annent, skal du selvfølgelig få lov til, men du har ingen grunn til å si at jeg ikke har peiling.
Vis hele sitatet...
Så jeg regner med at du da har fått ned alle bosser på den vanskeligste graden før nerf eller noe hver expansion etter vanilla siden du kan si det er lettere?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Pirate Galaxy. Free2Play. Ftt mye grinding når man har kommet ett stykke inn i spillet. har litt over 1200 timer i det spillet. Nån kjentfolk der har godt over 2000+..
Anbefales. Bruk server Askone om du ska prøv. Er under navnet: AVERAY

Har enda ikke fullført spillet sia eg starta i 2009. Æ like å ta det rolig.

https://www.youtube.com/watch?v=kfJdiI8_V8c
Sist endret av Ghostskull_96; 20. februar 2016 kl. 01:17. Grunn: Meir å meddele
Sjekk ut FInal Fantasy XIV! Du kan være alle klassene på samme character'n så da er det mange klasser og levle opp til max level! Har spilt i over 2 år selv og har enda ikke alle klassene på 60! :O Jeg synes det FFXIV er veldig bra; kule raids og hyypige patcher med ekstra content.
http://www.finalfantasyxiv.com/