Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 22724
http://no.wikipedia.org/wiki/AK-47

"Ulovlig handel

Rundt i verden er AK-47 med varianter sterkt representert blant den mengden med våpen som smugles og selges til både nasjonale og private aktører, lovlige og kriminelle, på et lite regulert marked. Dette markedet skaffer til veie billige våpen i store mengder til et stort antall konflikter. I noen land hvor de har hatt krig eller fremdeles er i krig er prisen på AK-varianter svært lav. I for eksempel Somalia, Rwanda, Mosambik, Kongo og Etiopia ligger prisene på mellom 30 og 125 amerikanske dollar (2006)."
▼ ... over et år senere ... ▼
Noen med erfaring rundt import av RPG-7 prop/replika fra f.eks England?

Ikke interessert i å kjøpe til norske priser, men kan se for meg at tollvesenet vil stille spørsmål når noe sånt kommer inn.
Sitat av thecakeisalie Vis innlegg
men kan se for meg at tollvesenet vil stille spørsmål når noe sånt kommer inn.
Vis hele sitatet...
Hvis de faktisk åpner pakken din, så kan det bli spørsmål.
Sett at våpenet faktisk er plombert iht. norske regler (andre land kan ha andre regler), så vil de sannsynligvis bare pakke det ned igjen og sende det til deg.

Det skal ikke være nødvendig med dokumentasjon når det er plombert iht. reglene, siden det da skal være ganske enkelt å sjekke alt som er gjort for å deaktivere våpenet.
Men dersom våpenet ikke er plombert riktig, så må du sannsynligvis betale for riktig plombering her i landet.
Om du nekter det så blir våpenet sendt tilbake eller destruert vil jeg tippe.
Sitat av vikZz Vis innlegg
hei

Som tittelen sier så var jeg innom en nettside og fant en AK47 "kopi"

http://www.pentagon.no/denix-ak-47-m...582-c-415.aspx

Ganske hardcore haha, men regner ikke med at den er funksjonell? Altså hvis jeg skaffer kuler så kan jeg fyre løs?

Stod heller ingenting om aldersgrenser og sånn såå.. wtf?

Noen som veit noe?
Vis hele sitatet...
Direkte paste fra siden:

Dette er en replika/kopi av den legendariske Kalashnikow AK-47s riflen. Dette er et våpen som lenge ble brukt av russiske soldater og i senere år brukt av opprørsoldater i Afganistan og lignende. Denne AK rifla er laget med foldestokk i metall. Denix sine kopier er laget med zink legering for et mer autentisk utseende. I tillegg er de alle laget i samme størrelse og vekt som det originale våpnene. Denne er 87 cm lang.

Disse kopiene er ikke skytbare og kan heller ikke ombygges til bruk. Selges kun som dekorasjon.
Jeg har en sånn Denix AK-47 uskytbar replika. Kjøpte den fra www.topsecret.no. Men jeg kjøpte den med trekolbe da. Bygget i sink-legering og alt man kan gjøre er å trekke tilbake sleiden, for å så legge trykk på avløseren. Den sier da "klikk" når hammern slår ett stykke sink inni replikaen.

Kan brukes som morsom prop i små filminnspillinger, og tar seg meget godt ut på veggen som pynt