Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3685 722904
Sitat av frank_l Vis innlegg
Siste innlegget til Warz? Solgte du deg helt ut og startet partyliv 24/7?
Vis hele sitatet...
Ja, hvor ble du av?
Er det noen som har en god oversiktlig liste over hvor I norge det aksepteres Bitcoin? Cafeer, Restaurranter, barer osv.
Tenker spesielt på Trondheim området...
Sitat av ingis95 Vis innlegg
Er det noen som har en god oversiktlig liste over hvor I norge det aksepteres Bitcoin? Cafeer, Restaurranter, barer osv.
Tenker spesielt på Trondheim området...
Vis hele sitatet...
Ingen........
pizza24.no tar imot bitcoin. De er ikke over hele landet da. Hardware.no bruker også bitcoin.
Husker også jeg såg ett bilde fra Norge der de solgte svinekjøtt privat på en slags gard, der tok de imot kort, kontant, bitcoin, og dogecoin.
Sitat av Sehpirot Vis innlegg
Har lest en del sider tilbake i denne tråden og han der Warz har jo vært skikkelig aktiv, og plutselig slutta han med innlegg totalt. En så aktiv fyr hadde hvertfall sagt hade om han plutselig bestemte seg for å aldri skrive mer på forumet. Noen som kjenner han eller vet om han faktisk er ok?
Vis hele sitatet...
Warz hadde en betydelig menge bitcoins, og han forutså tidlig at vi kom til å nå $1000. Jeg vil tippe at han har cashet ut og er for øyeblikket på en strand i Bahamas med en paraplydrink i den ene hånda og en Cubansk cigar i den andre.
Veldig mange har skrevet det samme som deg Burgernerd, men det betyr ikke at han er ok. Tror ingen av dere at han i det minste hadde sagt forvell? Eller vet dere om han faktisk er over 18 så han har lov å flytte? Jeg tror uansett han hadde skrevet ett siste innlegg viss han planlagde å legge forumet på hylla.
WarZ forlot http://www.diskusjon.no/ sitt forum på samme dato som han forlot freak. Ingen spor etter det :P
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Sehpirot Vis innlegg
Veldig mange har skrevet det samme som deg Burgernerd, men det betyr ikke at han er ok. Tror ingen av dere at han i det minste hadde sagt forvell? Eller vet dere om han faktisk er over 18 så han har lov å flytte? Jeg tror uansett han hadde skrevet ett siste innlegg viss han planlagde å legge forumet på hylla.
Vis hele sitatet...
Jeg tror han er over 18... han har jo trossalt investert over 1m NOK i BTC.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Jeg tror han er over 18... han har jo trossalt investert over 1m NOK i BTC.
Vis hele sitatet...
wow wow wow! Vet du hvilken verdi han har kjøpt det på? Tenker meg han kjøpte for litt da de var veldig billige, men brukte mesteparten etter prisen var bittelitt høy. Viss han hadde kjøpt da det var under 1 dollar for en bitcoin hadde han vel faktisk vært en av de rikeste. Den personen som har mest bitcoin på en addresse har rundt 100 tusen om jeg husker riktig. Ser bort fra satoshi som sikker har mange og fyren som svindla mtgox.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Jeg tror han er over 18... han har jo trossalt investert over 1m NOK i BTC.
Vis hele sitatet...
Har han fortalt det noe sted? Jeg orker ikke lese over 100 sider, men jeg oppfattet det slik at han var veldig tett med kortene inntil brystet når det kom til hva han satt med av verdi.

Prøver ikke sette deg til vegs eller noe, men jeg har ikke fått med meg hva han satt på av BTC.
Sitat av Hei-Det-Er-Meg Vis innlegg
Har han fortalt det noe sted? Jeg orker ikke lese over 100 sider, men jeg oppfattet det slik at han var veldig tett med kortene inntil brystet når det kom til hva han satt med av verdi.

Prøver ikke sette deg til vegs eller noe, men jeg har ikke fått med meg hva han satt på av BTC.
Vis hele sitatet...
http://freak.no/forum/showpost.php?p...postcount=1816
Skjønner han godt hvis han valgte å forsvinne uten å gjøre noe stort nummer ut av det, hadde jeg blitt superrik på en investering ville jeg også prøvd å forsvunnet stille og unngått spørsmål om hvor mye det er snakk om, etc. Mange folk i verden som ikke respekterer andres penger.
Sitat av Cityofdreams Vis innlegg
Skjønner han godt hvis han valgte å forsvinne uten å gjøre noe stort nummer ut av det, hadde jeg blitt superrik på en investering ville jeg også prøvd å forsvunnet stille og unngått spørsmål om hvor mye det er snakk om, etc. Mange folk i verden som ikke respekterer andres penger.
Vis hele sitatet...
For alt vi vet kan han ha blitt drept eller død i en ulykke. Alt vi vet er at han ikke har vært her på en stund.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Egentlig ganske interessant at han har forduftet. Det gjør vel ikke akkurat de som kaller BTC for et slags pyramidespill mindre kritiske.
Sitat av boogeyman Vis innlegg
Noe jeg har lurt litt på er hva som skjer med bitcoins som er blitt borte? Var jo en sak i nyhetene som en kar som hadde kastet harddisken sin med 3500 bitcoins. Hva skjer nå? Er det da 20996500 coins igjen? Finnes det noen måte å få dem bekreftet tapt og erstatte dem iform av tilgjengelig for mining?

Alle som har hadde en pc lengre enn noen år veit at ting blir ødelagt. Aner ikke hvor mange av mine harddisker har tatt kvelden, men det ha blitt noen. Med 21 millioner bitcoins i sirkulasjon kan man forvente at ikke alle har 5 kopier av walleten sin på forskjellige steder. Lynnedslag, jordskjelv, flom, brann osv osv. Mange bitcoins kommer til å forsvinne etterhvert som tiden går. Hva skjer med disse?
Vis hele sitatet...
Sitat av fatfro Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Laster ned nå. Synd den ikke inneholder private nøkler
Sitat av belisarius Vis innlegg
Laster ned nå. Synd den ikke inneholder private nøkler
Vis hele sitatet...
Hadde vært typisk MtGox

Går gjennom nå og er ikke så mye jeg syns er spennende men fant noe som balance summary.

Balance summary for ALL USERS by currency.
[][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][]
Currency: AUD Balance: 924,124.65121
Currency: BTC Balance: 951,116.21905382 <-- That fat fuck is been lying!!
Currency: CAD Balance: 320,184.36558
Currency: CHF Balance: 99,487.07308
Currency: CNY Balance: 297,775.78994
Currency: DKK Balance: 112,264.56207
Currency: EUR Balance: 5,634,625.59531
Currency: GBP Balance: 921,892.96793
Currency: HKD Balance: 740,519.14894
Currency: JPY Balance: 384,885,150.13700
Currency: NOK Balance: 91,346.00305
Currency: NZD Balance: 58,224.95320
Currency: PLN Balance: 1,645,194.67364
Currency: RUB Balance: 551,162.54477
Currency: SEK Balance: 15,335.84383
Currency: SGD Balance: 43,193.59706
Currency: THB Balance: 666,464.33497
Currency: USD Balance: 30,611,805.67481
[][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][]
Vis hele sitatet...
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Har sett den tidligere.

Men, jeg tolker det slik fra Uaex at han har spyttet i en million når BTC var som lavest. Mulig jeg har misforstått, men er det tilfellet, så sitter han på pengebingen til Onkel Skrue.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Jeg lo da du sammelignet Bitcoin skaperen med Einstein.
Vis hele sitatet...
hhahahahhahaha se på deg nå a Bombasa.. Idiot..
Sitat av hackped480 Vis innlegg
hhahahahhahaha se på deg nå a Bombasa.. Idiot..
Vis hele sitatet...
Akkurat som om du kom så mye bedre ut av det med en slik kommentar.
Sitat av hackped480 Vis innlegg
hhahahahhahaha se på deg nå a Bombasa.. Idiot..
Vis hele sitatet...
Ser ikke poenget ditt? Jeg vil heller ikke på noen måte sammenlikne skaperen av BitCoin med en person som la basisen for mye av dagens fysikk. Relativitetsteoriene er langt større, og var betydelig mye mer revolusjonerende enn hva BitCoin er.

BitCoin er enda bare noe som nesten kun brukes for å skjule kriminelle handler, eller brukt som spekulasjonsobjekt hvor verdien i stor grad er styrt etter hype. Bitcoin sine tekniske egenskaper er heller ikke veldig revolusjonerende, de bruker veletablerte teknologier som bare er satt sammen på en litt ny måte.

Man kan si mye om BitCoin og diskutere om man synes det er bra eller ikke - men å sammenlikne utvikleren av BitCoin med Einstein blir veldig far-fetched.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Teknologien bak bitcoin er revolusjonerende. http://thenextweb.com/insider/2014/0...rrency/#!zcASE .. eller google it.
Hei

Noen andre som har handlet herifra som vet hva som har skjedd med siden? Kan vel bare vinke adjø til pengene jeg har der nå. Hadde gudskjelov ikke mye

Noen som har peiling på hvordan jeg kan få ut penger jeg har i walleten min?
Hva er tankene deres om bitcoin verdiens endring på kort sikt fremvoer? Investerte litt for en kort stund siden for morry skyld, men prisen har vært overaskende stabil, eller hvordan den svingte i den første tiden jeg begynte å følge med. Såvidt jeg ser det så har mtgox sluttet å skyve prisen ned. Ellers er det en del små gode nyheter. Så tror dere prisen stiger eller synker?
Sitat av Sehpirot Vis innlegg
Hva er tankene deres om bitcoin verdiens endring på kort sikt fremvoer? Investerte litt for en kort stund siden for morry skyld, men prisen har vært overaskende stabil, eller hvordan den svingte i den første tiden jeg begynte å følge med. Såvidt jeg ser det så har mtgox sluttet å skyve prisen ned. Ellers er det en del små gode nyheter. Så tror dere prisen stiger eller synker?
Vis hele sitatet...
Hvis vi ser på hva som har hendt tidligere (etter de to andre boblene) så ser det ut til at prisen vil ligge stabilt en god stund nå, helt til neste boble kommer hvor prisen vil stige parabolsk. Men selvfølgelig er det ingen garanti for at det skjer, skal ikke se bort i fra at prisen kanskje synker en god del i løpet av de neste månedene også.
Hadde tenkt å skrive at jeg tror prisen kommer til å stige selv, men tenkte jeg dropper det fordi mange blir kjefta på når de sier sånt uten grunn. Jeg tror den vil synke litt i korteste fremtid, men tørr ikke spå for lang tid. Mange sier at prisen er lav nå, viss de sammenligner med hva den har vært før. MEN jeg føler faktisk at prisen er litt høy nå, i forhold til hva den burde ligge på til "omstendighetene" som det er nå. etter mtgox kollapsa var prisen på 2800 på det laveste og var vel oppe på 3400, før det pluuutselig uten grunn steg til 4200 fort, og stabiliserte seg på 3750 ca som det er nå. Føler ikke at det er skikkelig grunn for at det skal holde seg på 3750 så jeg tror faktisk at den synker litt nå.
Håpet litt på å få bekreftet det på en måte nå så jeg tror jeg selger nå så kjøper jeg når det har synket litt... viss jeg tar rett
Sitat av Sehpirot Vis innlegg
Hadde tenkt å skrive at jeg tror prisen kommer til å stige selv, men tenkte jeg dropper det fordi mange blir kjefta på når de sier sånt uten grunn. Jeg tror den vil synke litt i korteste fremtid, men tørr ikke spå for lang tid. Mange sier at prisen er lav nå, viss de sammenligner med hva den har vært før. MEN jeg føler faktisk at prisen er litt høy nå, i forhold til hva den burde ligge på til "omstendighetene" som det er nå. etter mtgox kollapsa var prisen på 2800 på det laveste og var vel oppe på 3400, før det pluuutselig uten grunn steg til 4200 fort, og stabiliserte seg på 3750 ca som det er nå. Føler ikke at det er skikkelig grunn for at det skal holde seg på 3750 så jeg tror faktisk at den synker litt nå.
Håpet litt på å få bekreftet det på en måte nå så jeg tror jeg selger nå så kjøper jeg når det har synket litt... viss jeg tar rett
Vis hele sitatet...
Tror bare vi har sett begynnelsen.. Bitcoin er revolusjonerende!
Sitat av Sehpirot Vis innlegg
Hva er tankene deres om bitcoin verdiens endring på kort sikt fremvoer?
Vis hele sitatet...
Her er en bloggen til en av mange som prøver å spå den framtidige Bitcoin-verdien: http://afbitcoins.wordpress.com/
Det finnes også grundigere analyser mot betaling, blant annet her: http://bitcoinbullbear.com/

Men det finnes ingen garantier. Å investere i noe er å ta en sjanse med ukjente odds.
Ser ut som jeg hadde litt rett i at den kom til å synke litt i korteste fremtid. Men viss jeg hadde stolt på meg selv så skulle jeg jo solgt alle bitcoinsa da jeg sa det, og kjøpt for en lavere pris nå så hadde jeg tjent bitcoin, ikke tjent penger, men tjent bitcoin. den totatle verdien i kroner hadde vært den samme da.
Sitat av Sehpirot Vis innlegg
Ser ut som jeg hadde litt rett i at den kom til å synke litt i korteste fremtid. Men viss jeg hadde stolt på meg selv så skulle jeg jo solgt alle bitcoinsa da jeg sa det, og kjøpt for en lavere pris nå så hadde jeg tjent bitcoin, ikke tjent penger, men tjent bitcoin. den totatle verdien i kroner hadde vært den samme da.
Vis hele sitatet...
Men regner med du bare tippet, og egentlig ikke hadde peiling.
Blockchain er nede for øyeblikket...
Sitat av Gt&Hoo Vis innlegg
Men regner med du bare tippet, og egentlig ikke hadde peiling.
Vis hele sitatet...
det som er skummelt med slike systemer. Det er så få forskjellige utfall som kan skje, så når man gjetter har man lett for å få riktig mange ganger. Dette kan få deg til å tro at du var veldig flink til å forutse ting, når det egentlig bare er flaks. Og når mennesker gjerne fungerer på den måten at vi husker bedre de gangene vi hadde rett enn de gangene vi tok feil så blir hele effekten forsterket.
Har vært en del oppdateringer på mtgox i det siste.
Det siste nå er at man kan logge inn å se hva man har/hadde på konto.

Det jeg ikke forstod helt er om dette fortsatt ligger i walleten din eller om det er hva som lå der, mtp. de hevder å ha blitt hacket for det meste av btc.

Dessuten, hvordan tror dere kursen kommer til å påvirkes hvis det har seg slik at alle på mtgox får tilbake sine bitcoins samtidig?
Blir litt urolig om blockchain.info. har min online lommebok der med bitcoinsa mine. Var det dumt av meg å bruke de? De har fått litt "problemer" (?).
Sitat av Sehpirot Vis innlegg
Blir litt urolig om blockchain.info. har min online lommebok der med bitcoinsa mine. Var det dumt av meg å bruke de? De har fått litt "problemer" (?).
Vis hele sitatet...
Ja det er veldig dumt og jeg sier det på et generelt grunnlag fordi et MYE tryggere alternativ er så lett tilgjengelig som det er.
Hvorfor la folk du ikke kjenner eller har grunnlag for å stole på passe på pengene dine?
Slapp av og ta en titt på blockchain sin twitter-konto.
Sitat av trikker95 Vis innlegg
Har vært en del oppdateringer på mtgox i det siste.
Det siste nå er at man kan logge inn å se hva man har/hadde på konto.

Det jeg ikke forstod helt er om dette fortsatt ligger i walleten din eller om det er hva som lå der, mtp. de hevder å ha blitt hacket for det meste av btc.

Dessuten, hvordan tror dere kursen kommer til å påvirkes hvis det har seg slik at alle på mtgox får tilbake sine bitcoins samtidig?
Vis hele sitatet...
Brukte du Magic The Gathering Online X-change passordet ditt noe annet sted har de som hacket dem passordet ditt.
Sist endret av Zalderach; 19. mars 2014 kl. 11:44.
Sitat av Zalderach Vis innlegg
Brukte du Magic The Gathering Online X-change passordet ditt noe annet sted har de som hacket dem passordet ditt.
Vis hele sitatet...
Mtgox sin kundeservice har verifisert at det er dem over telefon., det er ikke hackere som har postet det....
Sitat av Zalderach Vis innlegg
Brukte du Magic The Gathering Online X-change passordet ditt noe annet sted har de som hacket dem passordet ditt.
Vis hele sitatet...
med slike påstander er det greit å backe opp med kilder. Trodde ikke selve siden hadde blitt hacket, men at issuet her er at de utnyttet en feil i metoden MtGox brukte for å sjekke at transaksjoner hadde blitt gjennomført. Slik at folk kunne overføre penger fra MtGox-kontoen sin til sin egen wallet flere ganger siden MtGox trodde at den tidliggere transaksjonen aldri ble gjennomført.
Sitat av Sehpirot Vis innlegg
Blir litt urolig om blockchain.info. har min online lommebok der med bitcoinsa mine. Var det dumt av meg å bruke de? De har fått litt "problemer" (?).
Vis hele sitatet...
De lagrere bare krypterte private keys på serverene sine, så de kan ikke stjele coinsa dine. Hvis du har satt opp backup på e-post kan du bare importere denne i en annen klient som f.eks. Multibit, og voilá så har du tilgang til bitcoinsa dine.
De som hacket databasen er ikke de samme som stjal alle bitcoinsa til mtgox, selv tviler jeg på at noen klarte å stjele så mange btc men at gox bare mistet passordet til sin cold storage, noe som er enda mer sannsynlig nå som Karpeles har tryllet frem 200k BTC som han hadde "glemt".

Noen coins ble sikkert overført dobbelt pga gox sin elendige koding, men mest sannsynlig er det bare en god unnskylding så de slipper å si at de rotet bort alles penger.
uff, bitcoin prisen synker fortsat... finner ikke noe info om hvorfor. Vet noen her hvorfor prisen plutselig synker?
Sitat av Sehpirot Vis innlegg
uff, bitcoin prisen synker fortsat... finner ikke noe info om hvorfor. Vet noen her hvorfor prisen plutselig synker?
Vis hele sitatet...
Trenger ikke alltid være en spesiell grunn. En eller annen hval bestemte seg vel for å kvitte seg med litt btc plutselig.
Noen andre som synes det er på tide at Komplett.no får ræva i gir og åpner for bitcoins som betalingsmiddel? Jeg vet jeg ikke er den eneste som hadde synes det var fett her, så la oss spørre de når de planlegger å åpne for det på facebook! Jo flere som spør, jo mer sannsynlig er det at de implementerer det.
Sitat av burgernerd Vis innlegg
Noen andre som synes det er på tide at Komplett.no får ræva i gir og åpner for bitcoins som betalingsmiddel? Jeg vet jeg ikke er den eneste som hadde synes det var fett her, så la oss spørre de når de planlegger å åpne for det på facebook! Jo flere som spør, jo mer sannsynlig er det at de implementerer det.
Vis hele sitatet...
På reddit leser jeg stadig om bedrifter som tar i mot bitcoin, men nesten aldri i norge. Hva får man egentlig kjøpt for bitcoin i norge? Svin på random gard fra vestlandet, pizza fra pizza24.no og datagreier på hardware.no? Det er nesten ingenting. Hadde vært kult viss komplett ble totalt spamma av bitcoin entusiaster på facebook siden.
Sitat av burgernerd Vis innlegg
Noen andre som synes det er på tide at Komplett.no får ræva i gir og åpner for bitcoins som betalingsmiddel? Jeg vet jeg ikke er den eneste som hadde synes det var fett her, så la oss spørre de når de planlegger å åpne for det på facebook! Jo flere som spør, jo mer sannsynlig er det at de implementerer det.
Vis hele sitatet...
Høres ikke veldig smart ut for dem da. Bitcoin er en skikkelig ustabil valuta og om den skulle synke kraftig iløpet av natta og komplett ikke rekker å oppdatere prisene så får du ting ganske billig.
På reddit leser jeg stadig om bedrifter som tar i mot bitcoin, men nesten aldri i norge. Hva får man egentlig kjøpt for bitcoin i norge? Svin på random gard fra vestlandet, pizza fra pizza24.no og datagreier på hardware.no? Det er nesten ingenting. Hadde vært kult viss komplett ble totalt spamma av bitcoin entusiaster på facebook siden.
Vis hele sitatet...
Akkurat det jeg tenker. Man kan forresten også kjøpe webhotell og domener på Host1.no, men jeg vet ikke om noen andre "real life" steder som tar det som betaling..

Høres ikke veldig smart ut for dem da. Bitcoin er en skikkelig ustabil valuta og om den skulle synke kraftig iløpet av natta og komplett ikke rekker å oppdatere prisene så får du ting ganske billig.
Vis hele sitatet...
Hvis de bruker en tjeneste som BitPay, blir bitcoins konvertert til Norske Kroner med en gang noen kjøper noe, og komplett får ingen risiko i forhold til prissvingninger. Prisene blir også kalkulert ut i fra markedsprisen på tidspunktet man skal betale.
Sist endret av burgernerd; 26. mars 2014 kl. 15:27.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Høres ikke veldig smart ut for dem da. Bitcoin er en skikkelig ustabil valuta og om den skulle synke kraftig iløpet av natta og komplett ikke rekker å oppdatere prisene så får du ting ganske billig.
Vis hele sitatet...
De aller fleste butikker osv som tar i mot bitcoin følger "børsene", så prisen endrer seg hele tiden slik at bitcoin prisen hele tiden har samme verdi i kroner. Som regel koster det litt mer med bitcoin slik at de har marginen på sin side og så tjener de litt ekstra på det.
Sitat av Sehpirot Vis innlegg
De aller fleste butikker osv som tar i mot bitcoin følger "børsene", så prisen endrer seg hele tiden slik at bitcoin prisen hele tiden har samme verdi i kroner. Som regel koster det litt mer med bitcoin slik at de har marginen på sin side og så tjener de litt ekstra på det.
Vis hele sitatet...
Så hva er vitsen å betale i bitcoin når det koster mer da?
Sitat av Xernox Vis innlegg
Så hva er vitsen å betale i bitcoin når det koster mer da?
Vis hele sitatet...
Koster ikke nødvendigvis mer. En kompis av meg som bor i USA var tidlig ute med Bitcoins og kjøpte 20 stykker tilbake i 2010 hvor man kunne plukke de opp for småpenger. Han kjøpte tidligere i år en Xbone for under en bitcoin som han altså hadde kjøpt i 2010 for lommepenger. Ikke dårlig?