Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  63 25196
Hei eg har lyst til å samle et crew å lage et spill isammen
eg har funnet et enkelt å gratis program som vi kan bruke inkludert guide til å bruke det

GameMaker: Studio
http://www.yoyogames.com/studio

http://www.youtube.com/watch?v=6v_7URcEGm8
Game Maker Studio: Tutorials on Making Games

http://www.youtube.com/watch?v=zn6W-...t=HL1381379782
2010: 100 Game Maker games in 10 minutes
her kan dere se hva ulike spill som går an å lage med dette programmet

eg kan tegne og animere her er noen av mitt arbeid

http://freak.no/forum/showthread.php?t=256096
Hei Noen som drive med animasjon? (gif,flash,stop motion)

http://i1333.photobucket.com/albums/w629/dantax89/201304071546characterswithreferenceandinspiration_zpsce1bc1b6.png

http://i1333.photobucket.com/albums/w629/dantax89/201310030114_zps22a13fa9.png

så vis du har ferdigheter innom
GameMaker:Studio,2d spillutvikling,programmering,coding,tegning,animasjon og musikk
osv ta gjerne kontakt.=)

eg er åpen for ide'er så eg vil begynne med å ide muldre sammen om hva slags spill vi skal lage og så planlegge spillet helt i god tid før vi lager det.for da kan vi enkelt forandre på ting uten at det blir noen stress

så eg foreslår for dei som blir med at vi joiner et privat chatte forum slik vi alle kan snakke med hverandre privat om dette prosjektet

men eg er åpen for andre 2d spill utviklings programmer
Det så dritfett ut! Dere får ha lykke til, og det hadde vært kult om dere la ut spillet på freak under development så vi kan teste det!
Kan kanskje bidra med design. Ikke pixelart - penn og papir. Noen andre får overføre det til piksler.
til Fredrik892
ja =) det hadde vore stilligt å lagt det ut her slik folk kunne teste det

til Nekran
=) hørest bra ut eg kan sende deg ein melding når vi har kommet frem til et spill concept.men vis du også har lyst til bli med på spill planleggingen så er det bare å si ifra
Hallo, kan hjelpe deg med alt fra planlegging, til musikk og video redigeringer for trailers, og så videre! Har ikke så mye kunnskap innenfor programmering, men kan sette meg inn i alt. Hvis du trenger noen med god fantasi til planlegging, osv, send meg en melding!
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Donor
Driver med Gamemaker på skolen. Har lært en del innen koding der, men fortsatt mye å lære. Er det noe jeg lurer på innen det vet jeg som oftest hva jeg må google for å finne det ut. Hadde vært kult å blitt med på planleggingen for å se hvordan det kan bli! Driver også med musikkproduksjon, men nesten aldri laget noe "spillmusikk". Kun noe simpelt 8bit greier til et gammelt spill :P

og btw, kul pixelart!
Sist endret av Affe; 11. oktober 2013 kl. 11:08.
Jeg kan hjelpe med scripting(programmering)
Jeg husker ikke
96 8
Jeg kan hjelpe til med planlegging og jeg har også en god venn som lager drit fet mussik. Har snakket med han og han ønsker å lage mussik til spill. Send en pm så kan jeg sende soundclouden hans.
Sitat av dantax89 Vis innlegg
til Fredrik892
ja =) det hadde vore stilligt å lagt det ut her slik folk kunne teste det

til Nekran
=) hørest bra ut eg kan sende deg ein melding når vi har kommet frem til et spill concept.men vis du også har lyst til bli med på spill planleggingen så er det bare å si ifra
Vis hele sitatet...
Hmmm... Hadde kanskje vært artig å være med på planleggingen. Har lite til ingen erfaring der, men jeg holder på å skrive et tabletop RPG for tiden (modifiserte regler basert på FUDGE systemet, og eget scenario) er dog ikke sikker på om dette kan sammenlignes, men det er jo litt i samme gate...
=) det veldig bra at det er mange som er intresert.eg vil snart lage ein privat forum hvor vi alle kan snakke med hverandre.
Jeg blir gjerne med Jeg kan bistå med programmering!

Jeg kan ordne et prosjektforum i løpet av kvelden om ønsket
Vil utviklingen skje i gratis versjonen av GameMaker?
ja det var det som var planen men eg er åpen til å kjøpe det vis folk vil heller det
Rytmesnekker
hvis det skal være behov for fortellerstemme, karakterstemmer osv, vil jeg gjerne bidra!
Jeg har lett litt rundt etter spill å lage musikk til på bl.a newgrounds, men har ikke funnet noe jeg kan bli med på. Det hadde vært veldig kult om du hadde gitt meg sjansen til å bli med å jobbe med på dette spillet. Utenom musikk har jeg litt peiling på game design og.

Du kan sjekke ut litt av musikken min her:
https://soundcloud.com/daniel-nordb-norman

Jeg har mye mer som jeg ikke har tatt opp, bl.a mer spill-lignende musikk, og jeg har ingen problem med å komponere spillmusikk i framtiden.
eg likte vedig godt musikken du har lagt frem D3ltaSi3rra =).eg vil sende deg ein melding når vi har planlagt hva spill vi skal lage og hva slags musikk vi trenger til det
Jeg har over gjenomsnittet peiling på tegning, og kan prøve meg på litt consept art når dere får en idè som kan pitches videre. Stiller også opp om dere trenger testere
Vist dere trenger testere kan jeg bidra
Det hadde vært litt fint om jeg kunne vært med på de andre prossessene og. Men viss du bare vil at jeg skal lage musikk går det fint. Jeg har også en særlig artistisk venn som kunne hjelpt med concept art o.l.
Sist endret av D3ltaSi3rra; 12. oktober 2013 kl. 01:03.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Jeg kan ta meg av webdev. Html5/css3. Dette hvis det skulle være behov for det.
Kan også sette opp forum. Skriv meg en pm hvis du er interessert.
så klart du kan bli med på planleggings fasen D3ltaSi3rra.alltid bra med flere folk til å hjelpe med ide'er.ja de hadde vore kjekt vis du hadde fått med deg vennen din som kan lage concept art =)
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av dantax89 Vis innlegg
så klart du kan bli med på planleggings fasen D3ltaSi3rra.alltid bra med flere folk til å hjelpe med ide'er.ja de hadde vore kjekt vis du hadde fått med deg vennen din som kan lage concept art =)
Vis hele sitatet...
Skulle evnt. fått satt opp en IRC der vi kunne diskutert?
til uaexed:
eg har ikke erfaringer med IRC men eg tenkte bare et privat forum først så kunne du ha funnet et privat forum som vi kan bruke så kansje når vi trenger å begynne å dele filer med hverandre så kan vi bruke IRC.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av dantax89 Vis innlegg
til uaexed:
eg har ikke erfaringer med IRC men eg tenkte bare et privat forum først så kunne du ha funnet et privat forum som vi kan bruke så kansje når vi trenger å begynne å dele filer med hverandre så kan vi bruke IRC.
Vis hele sitatet...
Ja, det er ikke dumt.
Sist endret av uaexed; 12. oktober 2013 kl. 01:24.
Har erfaring med å skrive klassiske stykker, noe som ofte blir brukt i spill. Hjelper gjerne til hvis du skulle trenge meg
hørest bra ut EvenAG eg vil sende deg ein melding når vi har funnet hva type spill vi skal lage =)
Sitat av dantax89 Vis innlegg
hørest bra ut EvenAG eg vil sende deg ein melding når vi har funnet hva type spill vi skal lage =)
Vis hele sitatet...
Flott! Gleder meg til å høre fra deg
Sitat av Niilas Vis innlegg
hvis det skal være behov for fortellerstemme, karakterstemmer osv, vil jeg gjerne bidra!
Vis hele sitatet...
Dette.
Blir lett med som voice actor!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ok, du har en haug folk med ymse ting å bidra med - men felles er at dei alle kan bidra med 'the finishing touches'. Du har ingen gode kodere, og du har ingen som er gode på å utforme regler eller utvikling i spelet. Det er å ta til i feil ende. Musikk, grafikk etc. kan ein alltids fikse etter at ein har ei grov skisse til spelet, men å gå motsatt veg er vanskeleg.

Vi har sett dette hundre ganger før her; det renn ut i sanden, med mindre trådstarter har eit eksisterande prosjekt, og ber om hjelp. I så fall kan det fungere.
takk for dei gode poengene slashdot.det er mye å tenke på når du skal lage et spill.tråden har bare vært oppe i noen dager nå og det er enda sjanse for å få tak i dei folka med dei rette skillsene som vi mangler:koderer ,utforme regler osv.så eg håper det er noe her som leser dette og har dei retter skilsa som vi trenger for å få et fullstendig crew som vil joine =)
Hvilken skala ser du for deg? Hvor mye tid over hvor lang periode med hvor mange folk?
Skal du lage et fullt spill eller er det snakk om en prototype med en level feks? Kompleksitet og stil/sjanger?
Hvilke plattform og hvilken lisens tenker du?
Har du jobbet med lignende prosjekter før?
ja dette er ting som greit å vite Mith =).
-skala/størrelse/Kompleksitet:dette går utifra hvor mange vi blir og mye ferdigheter/skills vi som et team har tilsammen.har selvsagt tenkt å lage et spill som er realistisk gjennomførbart med det teamet vi har.
-arbeids periode:det går ut over hvor mange folk som blir med og hvor stor prosjektet blir.men realistik så kommer det å ta flere måneder med planlegging og noen år(1-2) å lage det
-prototype/full game.et spill prosjekt starter med ide'er så med planlegging med den spill ide'en som har blitt bestemt.så er det å lage en prototype før vi lager det fulle spillet.det er da vi lager prototypen at vi ser tydeligere om vi forsette å lage det fulle spillet.eg selv vil lage et fullt spill men det ser vi vis prototypen er bra.
-stil/sjanger:eg vil at alle som vil være med på ide muldringen planleggingen skal kunne være med å besteme det.
-platform/lisens:med game maker studio friversjonen så kan vi bare lage gratis spill til pc.men vis folk i gruppen vil tjene penger på dette så kan vi kjøpe fullversjonen slik vi får egen lisens til å selge spillet som vi lager
-mine tidlegere erfaringer:dette burde eg hatt skevet på selve tråden.eg har gått 2 år på 3d spill design på noroff.der eg har erfaringer med å jobbe i et team og klart å lage et spill demo som var da siste oppgaven vi hadde.eg har ikke erfaringer med 2d spill men med så mange personer som vi er i crewet nå med erfaringer med det så tror eg ikke det kommer til å bli et problem.eg reklamerte meg selv med bare å si at eg kan bare kan lage 2d animasjoner og 2d grafikk som eg følte var greit nok forklart.

nå har eg sendt ut ein invitasjon til alle som ville være med på spill prosjektet til nå til et privat forum som vi alle kan jobbe isammen på spill prosjektet i.så vis det er flere som vil være med så er det bare å si ifra =)

nå har eg sendt ut ein invitasjon til alle som ville være med på spill prosjektet til nå til et privat forum som vi alle kan jobbe isammen på spill prosjektet i.så vis det er flere som vil være med så er det bare å si ifra =)

nå har eg sendt ut ein invitasjon til alle som ville være med på spill prosjektet til nå til et privat forum som vi alle kan jobbe isammen på spill prosjektet i.så vis det er flere som vil være med så er det bare å si ifra =)

[quote=dantax89;3009444]ja dette er ting som greit å vite Mith =).
-skala/størrelse/Kompleksitet:dette går utifra hvor mange vi blir og mye ferdigheter/skills vi som et team har tilsammen.har selvsagt tenkt å lage et spill som er realistisk gjennomførbart med det teamet vi har.
-arbeids periode:det går ut over hvor mange folk som blir med og hvor stor prosjektet blir.men realistik så kommer det å ta flere måneder med planlegging og noen år(1-2) å lage det
-prototype/full game.et spill prosjekt starter med ide'er så med planlegging med den spill ide'en som har blitt bestemt.så er det å lage en prototype før vi lager det fulle spillet.det er da vi lager prototypen at vi ser tydeligere om vi forsette å lage det fulle spillet.eg selv vil lage et fullt spill men det ser vi vis prototypen er bra.
-stil/sjanger:eg vil at alle som vil være med på ide muldringen planleggingen skal kunne være med å besteme det.
-platform/lisens:med game maker studio friversjonen så kan vi bare lage gratis spill til pc.men vis folk i gruppen vil tjene penger på dette så kan vi kjøpe fullversjonen slik vi får egen lisens til å selge spillet som vi lager
-mine tidlegere erfaringer:dette burde eg hatt skevet på selve tråden.eg har gått 2 år på 3d spill design på noroff.der eg har erfaringer med å jobbe i et team og klart å lage et spill demo som var da siste oppgaven vi hadde.eg har ikke erfaringer med 2d spill men med så mange personer som vi er i crewet nå med erfaringer med det så tror eg ikke det kommer til å bli et problem.eg reklamerte meg selv med bare å si at eg kan bare kan lage 2d animasjoner og 2d grafikk som eg følte var greit nok forklart.

nå har eg sendt ut ein invitasjon til alle som ville være med på spill prosjektet til nå til et privat forum som vi alle kan jobbe isammen på spill prosjektet i.så vis det er flere som vil være med så er det bare å si ifra =)

..........

dritt eg fucka up her.eg trodde eg kunne redigere svaret men eg endte opp med å legge ut et nytt svar så nå er det kopi av det eg årøvde å fikse.typisk når du prøver å fikse noe så ender du opp med å gjøre det verre
▼ ... over en uke senere ... ▼
her er ein liten update.vi er nå et crew på 9 stykker og vi ide muldrer på spill ide'er i et privat forum.så vis de er flere som vi være med så er det bare gi meg ein melding
Kan vel slenge inn et par timer med koding for å få noe mer på CV'en, men vil ikke love meg bort til et prosjekt uten å vite hva det går ut på. Send meg en PM hvis du ser etter folk.
Holder faktisk på med et solo denveloping med dette spillet ;D
GameMaker e ganske bra. Men prøv dere heller på Unity Et bra program som har ferdiglagede Assets, dvs: tredimensjonalt terreng, 1st person spiller, 3rd person spiller, vær forhold, skybokser, vann, etc.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Ok, du har en haug folk med ymse ting å bidra med - men felles er at dei alle kan bidra med 'the finishing touches'. Du har ingen gode kodere, og du har ingen som er gode på å utforme regler eller utvikling i spelet. Det er å ta til i feil ende. Musikk, grafikk etc. kan ein alltids fikse etter at ein har ei grov skisse til spelet, men å gå motsatt veg er vanskeleg.

Vi har sett dette hundre ganger før her; det renn ut i sanden, med mindre trådstarter har eit eksisterande prosjekt, og ber om hjelp. I så fall kan det fungere.
Vis hele sitatet...
Krever vel bare fantasi å lage ett spill?


Du får det til og høres ut som verdens sykeste problemstilling at man har brainstorming, det viktigste er vel å sette opp forskjellige teams som tar for seg spesifikke ting.

Jeg kunne kanskje vært med som kreativ input.
Spennende tråd, dere er 9 stykker allerede? Da håper jeg vi på freak får en beta test før resten av verden
til EvenAG.du har slått av funksjonen slik at folk ikke kan sende deg ein privat melding.eg vil sende deg ein invitasjon til deg til å delta i crewet våres
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Krever vel bare fantasi å lage ett spill?


Du får det til og høres ut som verdens sykeste problemstilling at man har brainstorming, det viktigste er vel å sette opp forskjellige teams som tar for seg spesifikke ting.

Jeg kunne kanskje vært med som kreativ input.
Vis hele sitatet...
Greia er at slashdot, som meg, har observert gang på gang at slike tråder som dette ikke ender med noe som helst, de kommer aldri forbi planlegginsfasen og det ser ut til at alle kan bidra med alt mulig rart, untatt det viktigste: å kode.

Med det sagt er ikke brainstorming verdiløst, men det krever en god leder som tar kontroll og dirigerer teamet sitt. En løs gruppe folk som bare pitcher ideer kommer aldri videre (har vi erfart gang på gang).
Sist endret av Dodecha; 24. oktober 2013 kl. 17:39.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Greia er at slashdot, som meg, har observert gang på gang at slike tråder som dette ikke ender med noe som helst, de kommer aldri forbi planlegginsfasen og det ser ut til at alle kan bidra med alt mulig rart, untatt det viktigste: å kode.

Med det sagt er ikke brainstorming verdiløst, men det krever en god leder som tar kontroll og dirigerer teamet sitt. En løs gruppe folk som bare pitcher ideer kommer aldri videre (har vi erfart gang på gang).
Vis hele sitatet...
Jepp, dedication is the key! Og jeg er egentlig veldig enig i det dere sier, "prosjekter" som dette har en tendens til å aldri komme seg forbi planleggingsfasen.

Du som skal lede dette prosjektet, burde tenke på oss som en saueflokk. "Vi kommer aldri til å fungere sammen, viss ikke noen tar ledelsen."
Sitat av Niilas Vis innlegg
hvis det skal være behov for fortellerstemme, karakterstemmer osv, vil jeg gjerne bidra!
Vis hele sitatet...
Jeg også! Her er epost adressen min, jeg sjekker den ofte:

Jeg kan også hjelpe med å skrive manus x) Viss du deligerer meg en situasjon i spillet og gir en forklaring, generell eller detaljert, på hva det er du ønsker å oppnå med stemmen, så kan jeg gi deg mitt beste forsøk også kan vi snakke om teksten sammen også når vi er enig om tekst kan jeg sende deg lydfilen!

Sitat av slashdot Vis innlegg
Ok, du har en haug folk med ymse ting å bidra med - men felles er at dei alle kan bidra med 'the finishing touches'. Du har ingen gode kodere, og du har ingen som er gode på å utforme regler eller utvikling i spelet. Det er å ta til i feil ende. Musikk, grafikk etc. kan ein alltids fikse etter at ein har ei grov skisse til spelet, men å gå motsatt veg er vanskeleg.

Vi har sett dette hundre ganger før her; det renn ut i sanden, med mindre trådstarter har eit eksisterande prosjekt, og ber om hjelp. I så fall kan det fungere.
Vis hele sitatet...
Jeg er god på å tenke systematisk x) Jeg har lenge vært en pådriver for mange forskjellige former for utvikling av spill. På Age of Conan forumet skrev jeg sider etter sider med detaljerte ideer som jeg brukte mye tid på å gjøre realistiske i form av å ta i bruk allerede eksisterende ressurser eller lage ting som lignet veldig i utformingen, balanserte ved å starte svakt og bygge seg oppover ettersom mer futt er trengt, og som jeg etter mange tanker vurderte at ville kunne appellere til folk.

Uheldigvis la de ned det gamle europeiske forumet i en sammenslåing, så jeg har ingen link til hva jeg mener med hva jeg gjorde, men det var mye arbeid og jeg investerte mange timer i det.

Jeg har også en liten erfaring med programmering i C#, og kan hjelpe til i små oppgaver ved å lage små tillegg i koden for å oppnå forskjellige funksjoner. Har også brukt Warcraft 3 mye til å lage maps, og selv om du ikke koder eller scripter der så er det mye logikk som jeg har begynt å få en del forståelse for, så jeg bør være i stand til å kunne litt lage artificial intelligence og få til hendelser i spillet.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Så hvordan står det til med prosjektet? Virker som om det er en del seriøs interesse for det.
Hadde vært hyggelig med en update ja Bidrar medlemmer her (om det har skjedd noe i det hele tatt da)?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Vil mer enn gjerne være voice actor og/eller tester! Jeg vet jeg har sendt en melding om voice acting, men jeg tenkte jeg måtte si i fra om at jeg gjerne også vil være tester. Lykke til med prosjektet!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Her er ein kort update på prosjektet for dem som er nysjerrige
Vi er cirka 6 stykker som lager et futuristic Tower Defence spill.Vi er forsatt i begynnelses fasen i prosjektet, men ting går sakte og sikkert fremover.

Dei som har lyst til gjøre voice work for spillet er det bare å gi beskjed.Det kommer til å ta ein stund før vi kommer til å lage det til spillet.Vi trenger å ha laget spillet nesten ferdigt før vi tenker på slike detaljer og vi har mye arbeid igjen før vi er klar for det.

Dei som er intressert i å lage musikk til oss så trenger vi noe futuristic space theme musikk.

Vi er glade for all den hjelpen vi får

http://i1333.photobucket.com/albums/w629/dantax89/gamemaker/menu04_1_zpsfe3ed46e.jpg

Ps:Tower Defence er ikke hva spillet kommer til å hete
Wow. Nice! ser bra ut. har du flere bilder av spillet?
desverre vi har ikke det akkuratt nå, men til neste update så har eg sikkert flere bilder
Om det er ønske for det vil jeg gjerne bidra med musikk! Jeg har en del musikk på newgrounds (se signaturen for link) - det er mye gammelt der, og har en del hundre prosjekter på harddisken med et tema som kanskje kan passe bedre. Skal få lastet opp noe i løpet av dagen.
glimrende boblesaft mye bra musikk du hadde