Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 8551
Utav ren nyskjerrighet så lurer jeg på hva slags utdanning man må ha for å jobbe på et slikt anlegg i Algerie som det er på nyhetene om.
Prøvde å "stalke" ett av de norske navnene jeg fant på skattelisten, og han ene nordmannen som er tatt til gissel tjener 3.000.000 kr i året..

Hva slags jobb er det nordmennene antagligvis har? Hva er arbeidsoppgavene dems f.eks.?
Sist endret av Lunat1c; 17. januar 2013 kl. 18:37.
Dette er selvfølgelig bare spekulasjoner, men slike anlegg pleier å driftes av petroleumsingeniører, prosessingeniører, prosessteknikere og prosessoperatører.
Diverse vedlikeholdsarbeidere og elektrikere må også påregnes.

Arbeidsoppgavene varierer fra å konstruere prosessanleggene, overvåke prosessene, styre, måle, regulere, kvalitetsteste osv.
Alt av overvåkning, vesentlig styring, måling og regulering kan gjøres via et kontrollrom.
Trådstarter
Sitat av Knask Vis innlegg
Dette er selvfølgelig bare spekulasjoner, men slike anlegg pleier å driftes av petroleumsingeniører, prosessingeniører, prosessteknikere og prosessoperatører.
Diverse vedlikeholdsarbeidere og elektrikere må også påregnes.

Arbeidsoppgavene varierer fra å konstruere prosessanleggene, overvåke prosessene, styre, måle, regulere, kvalitetsteste osv.
Alt av overvåkning, vesentlig styring, måling og regulering kan gjøres via et kontrollrom.
Vis hele sitatet...
Da lærte man noe nytt.

For de mer interesserte; Fant dette dokumentet (egentlig 9 sider langt) skrevet av en av de norske gisslene: http://www.onepetro.org/mslib/servle...=SPE-105839-MS

Sitat av Lunat1c Vis innlegg
Da lærte man noe nytt.

For de mer interesserte; Fant dette dokumentet (egentlig 9 sider langt) skrevet av en av de norske gisslene: http://www.onepetro.org/mslib/servle...=SPE-105839-MS

Vis hele sitatet...
Høres litt også ut som du spør dette fordi du kanskje vil jobbe i et område der det er "mye action".

Ikke misforstå. Jeg vil bare minne deg på om du evt tenker å framtidig jobbe på sånne anlegg, eller noe annet lignende i andre veldig risky områder - så er det sånn at hverken Statoil eller andre organsasjoner vil ha "eventyrlystne cowboyer" som ansatte der, noe ála Moland & French & Co. Sier ikke at _du_ er en slik en men viser bare et eksempel!

Heller da ansatte som klarer å holde seg kjølige, vite hvordan de kan overleve i slike situasjoner, og btw også ellers blende inn med lokalbefolkningen når det ikke er sånne situasjoner som på onsdag/idag.

Ellers har du alle muligheter å jobbe på slike steder, hvis du tar utdanningen som er nødvendig, blir ansatt i oljeselskap(ene), og søker deg direkte dit for å jobbe .
Sist endret av aeon_illuminate; 17. januar 2013 kl. 19:55.
Jeg er litt usikker på faktaene mine men tenker at viss man jobber på en platform i et sånt land, så har man vell gigantiske risikotillegg pluss tillegg for å være i et annet land å jobbe ikkesant? (Har hørt at risikotilleggene på nordsjøen er stor så da må det vell være gigantiske nedi der?)

Så viss jeg skulle ha jobbet da, hadde det vært gunstig av meg å jobbe der i 3 år så komme tilbake til Norge hvor jeg har 2-3 år med å bare feste å ha det morro?
Regner med at man jobber i skift der nede, f.eks. to uker av/på. Tror også det liten sjangs for å bli ansatt nyutdanna på et sånt anlegg. Trenger nok en veldig god CV med skole i utlandet og god erfaring fra tidligere arbeidssted + noe flaks eller gode kontakter.
Du så at oljearbeidere ble holdt gissel av terrorister og den første tanken din var at det hadde vært gøy å jobbet der?
Ikke akkurat en vanlig reaksjon.

Men jeg tipper uansett at disse folkene har erfaring fra offshore tidligere, og har utmerket seg i jobben. Det skal sikkert litt til for å få en lønn på 3mill.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av happy violence Vis innlegg
Du så at oljearbeidere ble holdt gissel av terrorister og den første tanken din var at det hadde vært gøy å jobbet der?
Ikke akkurat en vanlig reaksjon.

Men jeg tipper uansett at disse folkene har erfaring fra offshore tidligere, og har utmerket seg i jobben. Det skal sikkert litt til for å få en lønn på 3mill.
Vis hele sitatet...
Ikke når offshorebransjen/oljebransjen har 1mill i snittlønn.
True phreak.
Sitat av Lunat1c Vis innlegg
Da lærte man noe nytt.

For de mer interesserte; Fant dette dokumentet (egentlig 9 sider langt) skrevet av en av de norske gisslene: http://www.onepetro.org/mslib/servle...=SPE-105839-MS

Vis hele sitatet...
Hoi! Johan Eck-Olsen foreleste i et fag jeg hadde i fjor. Fantastisk flott fyr, håper det ikke er han som har havnet i den situasjonen der

Som kommentar til inntektene: Om de holder samme kaliber som Johan (det antar jeg da, siden de har publisert sammen), så snakker vi om noen av verdens flinkeste ingeniører, som i alle høyeste grad gjør seg fortjent til slike lønninger.
Trådstarter
Det er Håkon Sletten som er en av gisslene. Han sendte korte meldinger til kona før/under gisseltakingen. Kan forsåvidt også hende at noen av de andre forfatterne av den artikkelen var i Algerie og ble tatt som gissel.

Happy violence: Når sa jeg det hadde vært gøy å jobbet der?
Jeg synes det er interessant å vite mer om petroleumsbransjen og hvor f.eks. Statoil har anlegg henn i verden. Hvor er potensielle arbeidsplasser hvis man ønsker et yrke innenfor det liksom.
Håkon er på vei hjem i hvert fall.
Sitat av Lunat1c Vis innlegg

Happy violence: Når sa jeg det hadde vært gøy å jobbet der?
Jeg synes det er interessant å vite mer om petroleumsbransjen og hvor f.eks. Statoil har anlegg henn i verden. Hvor er potensielle arbeidsplasser hvis man ønsker et yrke innenfor det liksom.
Vis hele sitatet...
Statoil operer i 36 land.
Brukte før å jobbe som vakt/leiesoldat på slike anlegg og gruver i Afrika. Og det var greit nok det, fikk se og gjøre relativt mye. Dog så tjente man ikke like mye som disse gutta som er tatt som gisler. Eneste var at man ofte fikk bonuser i form av utbytter man kom over.
Sitat av YankeenAtion Vis innlegg
Brukte før å jobbe som vakt/leiesoldat på slike anlegg og gruver i Afrika. Og det var greit nok det, fikk se og gjøre relativt mye. Dog så tjente man ikke like mye som disse gutta som er tatt som gisler. Eneste var at man ofte fikk bonuser i form av utbytter man kom over.
Vis hele sitatet...
Sånn ca hvilke utbytte kunne det være, f.eks ?

Om mulig litt "norskt" og naivt spørsmål kanskje, men tilgi meg, jeg bare lurer. Jeg kan se for meg hva det er tror jeg.. Og husk, Ikke ofte vi hører om nordmenn som frivillig har tjenestegjort i mye mindre trygge områder som Afrika.
ArbeidsledigProletar
De norske der nede er vel lederskap osv? Mens resten av arbeidskraften er de utenlandske/lokale om du vil.
True phreak.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
De norske der nede er vel lederskap osv? Mens resten av arbeidskraften er de utenlandske/lokale om du vil.
Vis hele sitatet...
De norske er nok sivilingeniører hele hurven, Statoil ansetter stort sett bare sivilingeniører i slike stillinger (etter hva de selv har sagt på bedriftspresentasjoner).
Sitat av YankeenAtion Vis innlegg
Brukte før å jobbe som vakt/leiesoldat på slike anlegg og gruver i Afrika.
Vis hele sitatet...
Spennende! Begrepet "leiesoldat" brukes erfaringsmessig av folk som aldri har jobbet i røde soner eller på høyrisikoobjekt, men som gjerne vil innbille andre at de har.

Hvor har du jobbet? For hvilket firma? Hva lå lønna på? Hva er din bakgrunn?
Sitat av Orph Vis innlegg
De norske er nok sivilingeniører hele hurven, Statoil ansetter stort sett bare sivilingeniører i slike stillinger (etter hva de selv har sagt på bedriftspresentasjoner).
Vis hele sitatet...
Ja det er nok en lang vei å gå dit. Det sagt så rekrutterer Statoil over en lav sko for tida og sannsynligvis fremover så har man anlegg for realfag er det alltids muligheter.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Frankenweenie Vis innlegg
Spennende! Begrepet "leiesoldat" brukes erfaringsmessig av folk som aldri har jobbet i røde soner eller på høyrisikoobjekt, men som gjerne vil innbille andre at de har.

Hvor har du jobbet? For hvilket firma? Hva lå lønna på? Hva er din bakgrunn?
Vis hele sitatet...
PRÆHÆHÆHÆ! Som når bussjåfører kaller bussen sin for "vogn". Ikke flash "fagtermiologien" for mye da, please.

Uansett, av de norske inginørene der nede så er det vel avdelingsledere og folk litt mer opp i systemet... Hvis ikke så hadde det vært unødvendig dyrt å ha norske ansatte.
True phreak.
Sitat av Yalla Vis innlegg
Ja det er nok en lang vei å gå dit. Det sagt så rekrutterer Statoil over en lav sko for tida og sannsynligvis fremover så har man anlegg for realfag er det alltids muligheter.
Vis hele sitatet...
De rekrutterer som en gal hos oss på petroleumsteknologi, hvertfall. Kaster penger på oss i øst og vest, men det er nok fordi det ikke er så alt for mange av oss som kunne tenke seg å jobbe der i utgangspunktet.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Ikke når offshorebransjen/oljebransjen har 1mill i snittlønn.
Vis hele sitatet...
Å har vi det?

rart at folk tror på alt som står i aviser

Den snitt lønnen de snakker om som i seg selv er bullshit er medregnet overtid. Det vil si å jobbe hue å rævva av seg å aldri være hjemme.

Så nei lille venn vi har ikke 1 mill i snitt lønn.
Sitat av Orph Vis innlegg
De rekrutterer som en gal hos oss på petroleumsteknologi, hvertfall. Kaster penger på oss i øst og vest, men det er nok fordi det ikke er så alt for mange av oss som kunne tenke seg å jobbe der i utgangspunktet.
Vis hele sitatet...
Kan jeg få spørre om hva petroleumsteknologi er. Og hva du jobber med?
Sitat av kizzaw Vis innlegg
Å har vi det?

rart at folk tror på alt som står i aviser

Den snitt lønnen de snakker om som i seg selv er bullshit er medregnet overtid. Det vil si å jobbe hue å rævva av seg å aldri være hjemme.

Så nei lille venn vi har ikke 1 mill i snitt lønn.
Vis hele sitatet...
Etter noen år offshore nå har jeg enda ikke vært i nærheten av 1 mill...men hvis jeg hadde valgt å jobbe overtid hver gang jeg hadde blitt spurt kunne jeg kanskje klart det. Men det betyr altså at jeg ikke vil ha noe annet liv.
True phreak.
Sitat av trygve Vis innlegg
Kan jeg få spørre om hva petroleumsteknologi er. Og hva du jobber med?
Vis hele sitatet...
Jeg studerer petroleumsteknologi på NTNU, på 4. året. Med en slik utdannelse kan man jobbe med f.eks. prosessering og transport av petroleum, kartlegging av reservoarer, og planlegging av borrehull og utvikling av teknologi til bruk i oljebransjen. Jobben jeg har fått vil bestå i å planlegge livssyklus for oljebrønner, fra start til slutt.
Mange som jobber overtid da tydeligvis. Må være kjipt å tjene mindre enn vaskekjerringene der ute?
Det en sånn jobb man burde gå for. Så kan man bare jobbe i to-tre år, så la en annen ta over og tjene nok til å leve livets glade dager resten av livet - på renter av lønna.

3 mill i året.. herre jesus.
Sitat av Yalla Vis innlegg
Mange som jobber overtid da tydeligvis. Må være kjipt å tjene mindre enn vaskekjerringene der ute?
Vis hele sitatet...
Kan du vise meg en lønnsslipp eller en kontrakt/lønnsmatrise der en "vaskekjerring" tjener 1 mill i året i grunnlønn?
Sitat av Izor Vis innlegg
Kan du vise meg en lønnsslipp eller en kontrakt/lønnsmatrise der en "vaskekjerring" tjener 1 mill i året i grunnlønn?
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal jeg vise deg det, har aldri ment de tjener det 1 mill jeg.

Hvis vi holder oss til oljearbeiderne, grunnlønn på 500-600.000 legger på tillegg og overtid hva tror du man ender opp med? mer eller mindre?
Jeg har en pappa på 67 år nå, som har studert petroleumsteknologi i hele livet sitt. Han utdannet seg som sivil ingeniør (master), med petroleumsteknologi som sin spesialitet.

For 35 år siden, så fikk han først et tilbud om å jobbe i Abu Dhabi (Arabiske Emirater) på en lik platform som den i Algerie. Her ville han bli satt i en ledende stilling med 1,5 millioner som årslønn. Regnet ut med KPI fra 1978 (35 år siden) til KPI fra 2012, så har jeg regnet ut at det tilsvarer 5.910.714 kr som årslønn. http://www.ssb.no/kpi/kpi.cgi?lang=n...er&tilaar=2012

Dette tilbudet takket han nei til, da han hadde litt andre verdier enn å jobbe døgnet rundt. Han fikk senere et annet tilbud ved å jobbe på en oljeplatform i Libya, til omtrent samme årslønn, som han også takket nei til.

Så det skulle ikke forundre meg om at de som jobber i Algerie tjener enda mer.
Sitat av Yalla Vis innlegg
Hvorfor skal jeg vise deg det, har aldri ment de tjener det 1 mill jeg.

Hvis vi holder oss til oljearbeiderne, grunnlønn på 500-600.000 legger på tillegg og overtid hva tror du man ender opp med? mer eller mindre?
Vis hele sitatet...

De fleste som jobber i Nordsjøen på plattformerne, både faste installasjoner og flytere har en grunnlønn på ca 350-400k. Jeg sier de fleste! Ledende stillinger kan ha godt over dette, det gjelder da de i mindretall.

Så kommer sokkeltillegget som er en kompensasjon for at du ikke kan gå hjem og spise middag med familien, se på tv, hjelpe ungene med lekser og legge seg i sengen med kona si. Dette er på 47%. Dette bringer de fleste i nordsjøen opp på rundt 600k i året ved en 2-4 rotasjon med 12 timers arbeidsdager.

Har vært mye offshore rundt forbi, jeg er som regel på en ny plattform hver gang jeg reiser ut. Både i Norge og utlandet. En roughneck jeg pratet med på forrige borerigg jeg var på hadde tjent nesten 700k med litt overtid og kurs.

Er som regel de i de høyeste stillingene og konsulenter som drar opp snittet noe veldig. Disse med flere millioner i årslønn. I tillegg er det ikke uvanlig at det blir en del overtid pga mangel på folk.
Sitat av Yalla Vis innlegg
Hvorfor skal jeg vise deg det, har aldri ment de tjener det 1 mill jeg.

Hvis vi holder oss til oljearbeiderne, grunnlønn på 500-600.000 legger på tillegg og overtid hva tror du man ender opp med? mer eller mindre?
Vis hele sitatet...
Mer eller mindre enn hva? 1 million? Tror du at man får tillegg på 500 000? Jobber du offshore selv? Vet du egentlig hva du snakker om?
Jeg husker og ha sett noe om Algerie her oppe et sted på denne tråden...
Sitat av Izor Vis innlegg
Mer eller mindre enn hva? 1 million? Tror du at man får tillegg på 500 000? Jobber du offshore selv? Vet du egentlig hva du snakker om?
Vis hele sitatet...
les hva jeg skriver, ta utgangspunkt i en grunnlønn på 500.000 det er ikke unormalt om man har litt lenger ansiennitet enn en tur ut som vikar. Legg på tillegg og litt overttid hva ender du opp med? Hvorfor skal dette benektes? I min verden rundes 9**.000 opp til 1 mill. ikke ned til 500.000.
Sitat av Yalla Vis innlegg
les hva jeg skriver, ta utgangspunkt i en grunnlønn på 500.000 det er ikke unormalt om man har litt lenger ansiennitet enn en tur ut som vikar. Legg på tillegg og litt overttid hva ender du opp med? Hvorfor skal dette benektes? I min verden rundes 9**.000 opp til 1 mill. ikke ned til 500.000.
Vis hele sitatet...
Det skal benektes fordi jeg jobber offshore og vet hva jeg snakker om....jeg ser at hvis man har grunnlønn på ca 500.000 så kan man komme seg opp til 6-700 000 med "litt" overtid, nattjobbing, helligdager osv (hvis alt treffer). Hvis man derimot velger å drite i livet sitt og jobbe ræva av seg, så ja, kan man kanskje komme oppi 800 000 - 1 000 000. Men når det er sagt, hvis man jobber så mange timer på land så kan man også klare det. Man tjener ikke 400 000 på "litt overtid" som du skriver.

Og nå snakker jeg om gjennomsnittspersonen, ikke ledere, kapteiner, platformsjefer osv.
Sist endret av Izor; 19. januar 2013 kl. 12:19.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Izor Vis innlegg
Hvis man derimot velger å drite i livet sitt og jobbe ræva av seg, så ja, kan man kanskje komme oppi 800 000 - 1 000 000. Men når det er sagt, hvis man jobber så mange timer på land så kan man også klare det. Man tjener ikke 400 000 på "litt overtid" som du skriver.
Vis hele sitatet...
Om du har litt utdanning, og jobber ræva av deg, bikker du enkelt millionen. Husk at på norsk sokkel er arbeidsordninga 2/4 - det er den ikkje andre plasser i verda. I Danmark er det f.eks. 2/3 offshore, som gir fleire arbeidstimar.

Sjølv utan meir enn et fagbrev går det greit å bikke millionen...
Sitat av slashdot Vis innlegg
Om du har litt utdanning, og jobber ræva av deg, bikker du enkelt millionen. Husk at på norsk sokkel er arbeidsordninga 2/4 - det er den ikkje andre plasser i verda. I Danmark er det f.eks. 2/3 offshore, som gir fleire arbeidstimar.

Sjølv utan meir enn et fagbrev går det greit å bikke millionen...
Vis hele sitatet...
Greien er at alle tror at det er sånn for alle.

Ingen tjener 1 mill der ute i nordsjøen om de jobber 2-4 med 12 timers arbeidsdager. Det skal noen ekstraturer og overtidstimer til for å klare det. Såklart går det med fagbrev, de fleste der ute har det eller teknisk fagskole. Selvfølgelig er det godt betalt i oljeindustrien, ingen som benekter det, men det er feil at det er slik at de fleste der ute tjener over en mill. Da skal du ha mange års erfaring og være i noen av de høyere stillingene.

Vanlige arbeidere ligger på rundt 600k på et årsverk, overtid gir selvfølgelig mer.
men det er feil at det er slik at de fleste der ute tjener over en mill
Vis hele sitatet...
At det er over 1 mill i snitt er absolutt ikke det samme som at de fleste tjener så mye. La oss si at f.ex. 10 mann tjener 800.000 hver, inkludert overtid osv.

Så har du EN som tjener 3 mill, hva har du da i snitt?
Sitat av atomet Vis innlegg
At det er over 1 mill i snitt er absolutt ikke det samme som at de fleste tjener så mye. La oss si at f.ex. 10 mann tjener 800.000 hver, inkludert overtid osv.

Så har du EN som tjener 3 mill, hva har du da i snitt?
Vis hele sitatet...
I tillegg som Slashdot nevner, er det bare å forberede seg å jobbe _mye_, lære mye og ofte, samt ikke minst lange dager.

Én som har soset mye av skoletida vil få et lite sjokk når man kommer ut i den type jobb. Så bare å venne seg til å jobbe og holde frister.

Folkene som jobber der (Algerie/Statoil/BP/whatever) fortjener i høyeste grad lønna si, enten man er ingeniør, tekniker eller annen 'vanlig' oljearbeider!

(..)Usikker på hvordan det er med algeriske eller afrikanske ansatte, men håper de lønnes like godt som sine vestlige kollegaer. Altså godt i.ft algeriske økonomien og lønnsnivå. Veit ikke om det er tilfellet og hva Statoils og andres policy er rundt det.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
I tillegg som Slashdot nevner, er det bare å forberede seg å jobbe _mye_, lære mye og ofte, samt ikke minst lange dager.

Én som har soset mye av skoletida vil få et lite sjokk når man kommer ut i den type jobb. Så bare å venne seg til å jobbe og holde frister.

Folkene som jobber der (Algerie/Statoil/BP/whatever) fortjener i høyeste grad lønna si, enten man er ingeniør, tekniker eller annen 'vanlig' oljearbeider!

(..)Usikker på hvordan det er med algeriske eller afrikanske ansatte, men håper de lønnes like godt som sine vestlige kollegaer. Altså godt i.ft algeriske økonomien og lønnsnivå. Veit ikke om det er tilfellet og hva Statoils og andres policy er rundt det.
Vis hele sitatet...
Lønn for lokale i de forskjellige landene er som regel milevis unna hva vi vestlige får. Slik er det bare. Ikke trenger de like mye heller pga kostnadsnivået er lavt.

Vært en del offshore rundt Afrika. De lokale har heller ikke kunnskapen som skal til, ville aldri vært noen virksomhet der nede om det ikke var for oss i fra vest.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Om du har litt utdanning, og jobber ræva av deg, bikker du enkelt millionen. Husk at på norsk sokkel er arbeidsordninga 2/4 - det er den ikkje andre plasser i verda. I Danmark er det f.eks. 2/3 offshore, som gir fleire arbeidstimar.

Sjølv utan meir enn et fagbrev går det greit å bikke millionen...
Vis hele sitatet...
Jeg har jobba offshore noen år nå, og jeg har bare fagbrev. Jeg vet av erfaring at det ikke er bare bare å bikke en million. Det GÅR. Selvfølgelig går det....men du må jobbe hardt for det! Jeg har enda ikke gjort det, rett og slett fordi jeg synes det holder med 1-2 overtidsturer i året. Jeg vet at hvis man jobber (ihvertfall i mitt yrke) 4/4, dvs 4 uker på og 4 uker av, gjennom hele året (normalt 2/4), er heldig med helligdager og i tillegg jobber litt nattskift, så vil man kanskje nærme seg en million.
Noen som vet hva slags stillinger de fleste gislene hadde?
Sitat av Urg3_ Vis innlegg
Noen som vet hva slags stillinger de fleste gislene hadde?
Vis hele sitatet...
Hans M. Bjone (55)
  • 1993-2009: Production Supervisor i Statoil
  • 2009-d.d: Production Manager
Dagbladet

Tore Bech (58)
  • "Tidligere plattformsjef på Veslefrikkfeltet og Gullfaksplattformen i Nordsjøen før han reiste til Algerie."
  • "Han var Statoils plassjef, vice president operations, på In Aménas da gisselaksjonen skjedde."
Dagbladet

Thomas Snekkevik (35)
  • "Han er ingeniørutdannet og har jobbet i Algerie de siste tre årene."
  • Tittel som "Turnaround Team Leader". Linkedin
  • "følge Snekkeviks Linkedin-profil var han ansatt i Hydro fra 2006 til 2007. Han er utdannet ved høgskolen i Haugesund. Fra oktober 2007 jobbet han på Kvitebjørn-plattformen i Nordsjøen. Før dette jobbet han ved et annet Statoil-anlegg i Algerie."
Dagbladet

Victor Sneberg (56)
  • "Han har vært Statoils landsjef i Algerie siden 2010." Dagbladet
  • Stilling som "President Directeur General". Linkedin

Alf Vik (43)
  • "Vik er utdannet sveiseingeniør. Han har jobbet i Statoil siden 2007, de siste to åra ved gassanlegget i In Amenas i Algerie"
  • "Han har blant annet jobbet i Nordsjøen, ifølge venner."
Dagbladet
ArbeidsledigProletar
Men de som sa jeg fikk feil når jeg sa det var ledere kan spise ordene sine.