Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 28246
Lurer på hvordan man lager seg en joint, har 1gram jeg ikke har fått brukt.

Prøvde å søke meg fram, men fant ikke noe serlig

takk
Google

Søk : how to roll a joint
Er hundrevis av guider.
"Øko-Terrorist"
Sitat av gez Vis innlegg
Lurer på hvordan man lager seg en joint, har 1gram jeg ikke har fått brukt.

Prøvde å søke meg fram, men fant ikke noe serlig

takk
Vis hele sitatet...

Ta ca halvparten av den 1'eren og bland ut i en sigg(varm og gni inn i tobakk)

Lag så en "roach" som er stivt papir rullet sammen til et filter.
se mer her: http://www.weedfarmer.com/joint_roll...he%20roach.htm

Er selv rævva på å rulle, så jeg ruller et big ben papir rundt en sigg, og drar så "papirtuben" av siggen og putter inn "roachen" i ene enden, deretter er det bare å fylle oppi mekket, pass på at den ikke blir for løs, og ikke for fast, sjekk trekket før du fyrer opp.

med 1 sigg med mekk kan du lage ca 2 slike.

Denne siden har veldig mange bra guider forresten.

http://www.weedfarmer.com/joint_rolling/index.htm
Trådstarter
Får vell gjøre det beste ut av det
takk
Lag en liten student. Om du er ny på rulling, er nok kanskje det enkleste å rulle jointen FØR du legger oppi mekket. Du lager en roach, som allerede er nevnt her. Ruller et lite papir rundt den, så det blir en cone. Så stapper du krydderet oppi. Pass på så du ikke Overfyller, da dette ikke er særlig gunstig med tanke på trekket Lykke til!http://www.roll-a-joint.com/rolling/marijuana-joint.gif
Trådstarter
Sitat av penduftw Vis innlegg
Lag en liten student. Om du er ny på rulling, er nok kanskje det enkleste å rulle jointen FØR du legger oppi mekket. Du lager en roach, som allerede er nevnt her. Ruller et lite papir rundt den, så det blir en cone. Så stapper du krydderet oppi. Pass på så du ikke Overfyller, da dette ikke er særlig gunstig med tanke på trekket Lykke til!http://www.roll-a-joint.com/rolling/marijuana-joint.gif
Vis hele sitatet...
Takker
har et spørsmål.
Hva gjør denne roach'en, og hvorfor er den viktig?
Den fungerer gjerne som ett "filter", samtidlig som den gjerne skaper bedre trekk. Kan også omtales som "filter".
Jeg forøvrig pleier å lage den med en annen fassong. /\/\/\/\___, så ruller jeg den flate enden rundt "trekkspill" delen.
Sist endret av møkk; 5. mai 2010 kl. 20:15.
Sitat av gez Vis innlegg
Takker
har et spørsmål.
Hva gjør denne roach'en, og hvorfor er den viktig?
Vis hele sitatet...

http://en.wikipedia.org/wiki/Roach_%...bis_culture%29

Sitat av gez Vis innlegg
Takker
har et spørsmål.
Hva gjør denne roach'en, og hvorfor er den viktig?
Vis hele sitatet...
Roachen er et filter, rett og slett, den gjør at det blir litt avstand mellom mekket og leppa di Så får du røyka opp alt... Det gjøres best ved å gi en pappstripe et par små bretter så ruller du resten rundt disse, så du får noe som ser ut som en M med en sirkel rundt
Trådstarter
Kan jeg lage roach av et helt vanlig A4 ark?
Jeg ville brukt noe stivere. Dersom du har rullepapirpakker, kan du bruke halvparten av toppen på en BigBen pakke f.eks. Riv den på langs slik at du får lengst mulige biter. Jeg pleier å kunne lage 2 filter av en "flipp" på rullepapirpakken. Du kan også bruke filter om igjen dersom du finner ut at du er gått tom for materiale.
Sist endret av møkk; 5. mai 2010 kl. 20:25.
Trådstarter
Takker for alle svar
Dra til et parfymeri og ta med deg et par sånne strimler som man prøver parfyme på. De er perfekte til å brukes som filter.
Sitat av gez Vis innlegg
Kan jeg lage roach av et helt vanlig A4 ark?
Vis hele sitatet...
Bruk papir-flappen på rizla pakka o.l.

Roachen er også fin om du vil unngå å dra masse mekk inn i munnen/lungene =)
jeg syntes forsiden på FHM er sinnsykt bra( men jævli irriterende at det bestandig mangler 3-4 slike "striper" på hvert jævla FHM).

min framgangsmåte på joints:

Begynner med å lage ett filter, av typen /\/\/\/\___ som vist tidligere. Ruller en cone som er perfekt, ikke for stor ikke for liten og passe V formet.(Langrizla)
Deretter tar jeg 2 sig, brenner dem ikke. men åpner dem opp, knar opp tobbaken akkurat passe mye, og fjerner den fineste og den groveste tobbaken.
så varmes hasjen og knaes godt inn i tobbaken.
Så fyller jeg conen halvfull opp, og karter denne(med filteret nedover) hardt ett par ganger(for å få mekket jevnt). så fyller jeg vidre oppover. presser lett på toppen av mekket med en sig, og sjekker bestandig trekket etterhvert som jeg stapper. Og så koooooser jeg meg!
Sitat av gez Vis innlegg
Takker
har et spørsmål.
Hva gjør denne roach'en, og hvorfor er den viktig?
Vis hele sitatet...
Jeg pleier å bruke forsiden til illustrert vitenskap... klipper bare en lang "strimle" så lager jeg det som ble skrevet lengre oppe /\/\______

Eller så kan du klippe opp rizla/big ben som nød solution. Bruker bare den "flippen" som henger over framsiden av av papiret.
Sist endret av nickrrr; 7. mai 2010 kl. 08:30.
"coveret" på de bussrutene man kan få i bussen er ypperlig for å lage roach. Vet ikke om de er like over hele landet da.
Søk på youtube, så er det haugehvis av video guider på hvorda du kan rulle joint, mye bra tips der.
Sitat av hahahanne Vis innlegg
Bruk papir-flappen på rizla pakka o.l.
Vis hele sitatet...
Smudeste er jo den grønne papp-biten som ligger bak rullepapiret inne i rizla pakka..
møt meg så mekker jeg for deg!=P kan hjelpe deg med å røyke og
Lottokuponger!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
For tiden synes jeg å bruke papiret fra embalasjen på stimorol sense tyggisene er best:
Smaken og lukten av tyggisen er så impregnert i papiret at du kjenner det i hvert trekk.
Gjør det samme som deg Dodecha, funker fjell.
Men hvorfor er det ingen som nevner den grønne papp biten i slutten på en pakke rizzla, det er jo nr 1 når du skal lage roach
Trådstarter
Var ingen dum idè Dodecha
Får vell prøve det neste gang!
Hva med å kjøpe roach-papir og rulle-papir på egnet butikk?
Sitat av bobbo Vis innlegg
Hva med å kjøpe roach-papir og rulle-papir på egnet butikk?
Vis hele sitatet...
Tilgjenlighet å penger har vel noe og si? noen ganger trenger folk hurtig tips
Russekort er genialt som roach, så stokk opp nå mens tiden er inne!
Trådstarter
Sitat av bobbo Vis innlegg
Hva med å kjøpe roach-papir og rulle-papir på egnet butikk?
Vis hele sitatet...
Problemet er vell pengene akkurat der, så en liten genial løsning som evt. russekort som Kipmud sier, er greit å ha i bakhode
Bestille på nett er jo en "genial" ide!
Trådstarter
Sitat av hahahanne Vis innlegg
Bestille på nett er jo en "genial" ide!
Vis hele sitatet...
hmm, har ikke muligheten for det
Når var det egentlig at "roach" kom til å bety "filter"? Jeg og min omgangskrets har alltid sett en roach som en joint-sneip, og støttes av Wikipedia og en haug med gamle amerikanske røykefilmer. Riktig nok er amerikanske roacher noe annerledes enn norske siden de som regel ikke bruker filter i det hele tatt, men poenget består - dette at roach liksom skal bety filter er helt nytt for meg. Jeg så siden linket til tidligere i tråden, men mistenker at skaperne har misforstått.

Edit: Oops, ser jo nå at dette er et UK-fenomen. Det forstår seg.
Sitat av Ellowic Vis innlegg
jeg syntes forsiden på FHM er sinnsykt bra( men jævli irriterende at det bestandig mangler 3-4 slike "striper" på hvert jævla FHM).

min framgangsmåte på joints:

Begynner med å lage ett filter, av typen /\/\/\/\___ som vist tidligere. Ruller en cone som er perfekt, ikke for stor ikke for liten og passe V formet.(Langrizla)
Deretter tar jeg 2 sig, brenner dem ikke. men åpner dem opp, knar opp tobbaken akkurat passe mye, og fjerner den fineste og den groveste tobbaken.
så varmes hasjen og knaes godt inn i tobbaken.
Så fyller jeg conen halvfull opp, og karter denne(med filteret nedover) hardt ett par ganger(for å få mekket jevnt). så fyller jeg vidre oppover. presser lett på toppen av mekket med en sig, og sjekker bestandig trekket etterhvert som jeg stapper. Og så koooooser jeg meg!
Vis hele sitatet...


Mye bra tips her

Vil bare legge til enda en knekk på den første knekken i roachen. "roachen?" Det blir da et "enda" finere filter imot midten.

Og en ting til;

Du kan bruke en blyant e.l. for å lage selve cone'n funker bra for meg.

Sist men ikke minst; Ikke brenn tobakken for mye eller pakk den for mye sammen.

Lykke til
Roach er filterdelen av spliffen i Australia også, men nå skal det jo sies at det vi snakker om her er jo egentlig et munnstykke. Roachen filtrerer jo ikke ut noenting og har dermed ingen reel funksjon som et filter. Folk kaller det vel filter bare fordi den skal være i jointen der glassfiberfilteret er i en ferdigrøyk. Roachens eneste funksjon er jo å la leppa ha noe stivt å holde fast i og samtidig lage mellomrom nok mellom mekket og munnen til at trekket blir åpent og fint.
Sitat av Vasall Vis innlegg
Folk kaller det vel filter bare fordi den skal være i jointen der glassfiberfilteret er i en ferdigrøyk.
Vis hele sitatet...
Det kan godt være du har rett i det. Av en eller annen grunn har jeg alltid trodd at det kalles filter fordi det "filtrerer" bort tobakken slik at man ikke får den i kjeften.
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Det kan godt være du har rett i det. Av en eller annen grunn har jeg alltid trodd at det kalles filter fordi det "filtrerer" bort tobakken slik at man ikke får den i kjeften.
Vis hele sitatet...
Haha, har aldri tenkt på det sånn....et ek-streeemt grovt filter da ihvertfall. haha. Mer blokkering enn filtrering egentlig, men ja skjønner greia.
Sitat av gez Vis innlegg
Problemet er vell pengene akkurat der, så en liten genial løsning som evt. russekort som Kipmud sier, er greit å ha i bakhode
Vis hele sitatet...
Aner jo ikke hvor i Troms du bor (eller om det er riktig det som det står) men om det er Tromsø har man jo alltids Hampen i tollbugata. Koster ikke mer enn 15 kr. for rundt 50 meget brukervennlige roacher der.
Sist endret av Googæl; 16. mai 2010 kl. 03:14.
Trådstarter
Sitat av Googæl Vis innlegg
Aner jo ikke hvor i Troms du bor (eller om det er riktig det som det står) men om det er Tromsø har man jo alltids Hampen i tollbugata. Koster ikke mer enn 15 kr. for rundt 50 meget brukervennlige roacher der.
Vis hele sitatet...
Fikk høre om hampen
Skal vell ta meg en liten tur innom